مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

لغات مدیریت – بخش 40

در این قسمت  لغات مدیریت – بازرگانی بخش 40 عرضه شده است.

لغات مدیریت – بازرگانی صفحه اصلی – کلیک کنید

خرید لغات مدیریت – بازرگانی/ مجموع لغات در کل رشته ها / لغات بر حسب گروه بندی چند رشته

 

لغات مدیریت - ایران ترجمه - irantarjomeh

لغات مدیریت – بازرگانی بخش 40
محتوایی از صفحه که کاربر برای دیدن آن باید به پایین صفحه نمایش اسکرول کند.
Below the fold
سئو‎کردن با استفاده از روش‎هایی برای فریب دادن موتور جستجو. بهینه‎سازی سایت با استفاده از تکنیک‎هایی که تلاش دارد موتورهای جستجو را دور بزند.
Black Hat SEO
استفاده از عمل‎گرهای منطقی برای جستجو مانند استفاده از AND, OR. هر گاه دو کلمه با یک فاصله از هم جستجو می-شود معنای آن همان AND است.
Boolean Search
به طور ساده یعنی افرادی که به سایت مراجعه می‎کنند و بلافاصله از آن خارج می‎شوند.
Bounce rate
لینک شکسته. لینک به صفحه‎ای که وجود ندارد.
Broken link, dead link, dangling link
کش. برخی از موتورهای جستجو نسخه‎ای از محتوای صفحات را روی سرور خود نگه می‎دارند. این نسخه مربوط به آخرین باری است که موتور جستجو به صفحات سر زده است.
Cache
اقداماتی که مدیر سایت دوست دارد کاربران در سایت انجام دهند. مانند سفارش، خرید، عضویت، دانلود و کلیک کردن.
Call to action
کد کاپچا. تصاویری که به صورت اتوماتیک تولید می‎شوند و محتوای آن باید برای ارسال اطلاعات به سایت مورد استفاده قرار گیرد. هدف آن جلوگیری از اسپم است.
Captcha
دسته‎بندی اطلاعات در گروه‎های موضوعی.
Classification
عبارت است از تعداد کاربرانی که روی لینکی در نتایج جستجو کلیک می‎کنند و به صفحه‎ای خاص می‌روند و مدت زمانی که در آن صفحه می‎مانند. برخی از موتورهای جستجوگر این پارامتر را در رتبه‌بندی لحاظ می‎کنند.
Click-through popularity, click-thru popularity, click tracking
پروسه کلیک کردن روی لینکی در نتایج جستجو و رفتن به صفحه‎ای خاص.
Click-though, click-thru
نمایش دو محتوای مختلف به موتور جستجو و کاربر عادی سایت. در این پروسه ابتدا درخواست کننده صفحه مشخص می‎شود. اگر درخواست کننده موتور جستجو باشد محتوای خاص آن موتور جستجو به وی نمایش داده می‎شود و اگر درخواست کننده کاربر باشد، صفحه اصلی به وی نشان داده می‎شود. CMS سیستم مدیریت سایت. امروزه سایت‎های بسیاری تمایل به استفاده از آن دارند. سایت‎های ارائه دهنده خدمات وبلاگ در حقیقت یک نوع سیستم ساده مدیریت محتوا هستند. در سی‎ام‎اس ها مدیریت سایت یکپارچه و ساده شده است.
Cloaking, obfuscation
نظر دادن در وبلاگ‎ها
Comments
برچسب توضیحات برای وارد کردن توضیحات در منبع کد اچ‎تی‎ام‎ال استفاده می‎شود. توضیحات توسط مرورگرها نادیده گرفته می‎شوند.
Comments Tag
درصدی از کاربران سایت که علاوه بر انجام بازدید عادی، کار دیگری که مورد علاقه صاحبان سایت است را انجام می-دهند. مثلاً برای یک فروشگاه جوراب این کار مورد علاقه، خرید جوراب است. برای یک سایت خبری، کار مورد علاقه ثبت نام در خبرنامه و یا عضویت در آر‎اس‎اس آن است. اگر 100 بیننده به سایتی مراجعه کنند و تنها یک فرم تماس پر شود، نرخ تبدیل 1% است.
Conversion rate
برنامه‎ای که تعداد بازدید از صفحه را می‎شمرد.
Counter
هزینه برای هر کلیک. به عبارت دیگر برای این که یک بار بر روی لینکی کلیک شود، چه هزینه‎ای پرداخت شده است.
CPC, cost per click
هزینه برای هزار بار نمایش.
CPM, cost per thousand ad impressions
این که موتور جستجو تا چه عمقی در سایت پیش می‎رود و محتوای آن را می‎خواند. هر پوشه را یک لایه فرض کنید. بهتر است سایت سه لایه و کم‏تر داشته باشد.
Crawl depth
یعنی این که موتور جستجو هر از چند گاه به سایت مراجعه می‎کند.
Crawl frequency
همان اسپایدر است.
Crawler
لینک بین صفحات مختلف یک سایت معین
Cross linking
تکنیکی است که به اسناد وب استایل می‎دهد. به کمک آن مشخص می‎شود اجزای اچ‎تی‎ام‎ال چگونه و در کجا نمایش داده شوند.
CSS, cascading style sheet
درصدی از کاربران که تبلیغی را می‎بینند و بر روی آن کلیک می‎کنند. درصدی از کاربران که لینک سایت را در نتایج جستجو می‎بینند و با کلیک کردن بر آن به سایت مراجعه می‎کنند.
CTR, clickthrough rate
لینک دادن به صفحه‎ای که دو پوشه و یا بیش‏تر از صفحه اول سایت دور است.
Deep linking
صفحه‎ای که کاربر بعد از کلیک کردن بر لینکی در نتایج جستجو به آن می‎رود.
Destination page
فهرست. سایتی که سایت‎های دیگر را در گروه‎های خود دسته‎بندی می‎کند و نمایش می‎دهد.
Directory
پروسه نوشتن عنوان و توضیح مناسب برای یک سایت و انتخاب مناسب‎ترین گروه فهرست برای معرفی سایت به آن.
Directory enhancement
نامی اختصاصی که سایتی را مشخص می‎کند مانند Irpedia.com.
Domain name
صفحاتی که مخصوصاً برای کسب رتبه بالا طراحی می‎شوند و نه برای کمک به کاربران. این صفحات متناسب با هر موتور جستجو ساخته می‎شوند. معمولاً در پروسه Cloaking از آن‏ها استفاده ‌شود. در ساخت این صفحات تلاش می-شود تا وزن‎ها برای همه پارامترها در بهترین حالت باشد و از همه پارامترها استفاده می‎شود.
Doorway page, gateway page
آدرس یک صفحه داینامیک. صفحات داینامیک معمولاً دارای کاراکترهایی, cgi هستند.
Dynamic URL
اولین صفحه‎ای که کاربر بعد از کلیک کردن بر لینکی از طریق آن وارد سایتی می‎شود.
Entry page, landing page
صفحه‎ای که رتبه بالا دارد اما محتوای آن از صفحه‎ای در سایتی دیگر دزدیده شده است.
Fake copy listing
نمایش صفحه‎ای در نتایج جستجو که ارتباطی به عبارت جستجو شده ندارد.
False drop
رایگان برای همه. سایت‎هایی که هر کس می‎تواند لینک خود را در آن قرار دهد. صفحاتی که حاوی لینک‌هایی غیرمرتبط هستند.
FFA, free for all
کلمات عمومی و رایج. مواردی مانند a, and, or, for, is, but و به فارسی از، به، با، بر، در…
Filter words, common words, stop words
تکنیکی در اچ‎تی‎ام‎ال است که صفحه نمایش را به چندین بخش تقسیم می‎کند.
Frame
بایگانی کردن همه کلمات موجود در یک صفحه بدون حذف کلمات رایجی مانند با، به، از…
Full-text index
محتوایی که نظم و ترتیب منطقی ندارد و برای کاربر قابل فهم نیست.
Gibberish
صفحه‎ای که مخصوصاً برای لینک دادن به صفحات doorway طراحی شده است. ابتدا چند doorway طراحی می‎شود و سپس از طریق یک صفحه hallway آن‏ها را به موتور جستجو معرفی می‎کنند.
Hallway page
سرتیترهای h1 تا h6.
Heading, heading tag
متن پنهان. متنی که بدون انجام دادن کاری خاص توسط کاربر قابل دیدن نیست. مانند متن‎هایی که هم‌رنگ پس‎زمینه‎اند یا با فونتی ریز در صفحه قرار دارند. اسکرول کردن صفحه، کاری خاص نیست!
Hidden text
هر درخواست از سرور را گویند. مثلاً اگر صفحه ای 6 تصویر در خود دارد، به هنگام بارگذاری آن 7 هیت در سرور ثبت می‎شود. یکی برای خود صفحه و 6 تا برای تصاویر آن. نباید هیت با بازدید صفحه اشتباه گرفته شود. در این مثال تنها یک بازدید صفحه اتفاق می‎افتد.
Hit
دزدیدن پهنای باند. نمایش سندی در سایت خود در حالی‎که آن سند از سایت دیگری فراخوانی می‎شود.
Hot linking
صفحات وب به زبان اچ‎تی‎ام‎ال نوشته شده‎اند که به معنای زبان نشانه‎گذاری فرامتنی است. اچ‎تی‎ام‎ال، یک فایل متنی حاوی برچسب‎های کوچک نشانه‎گذاری است که ویژگی و ساختار صفحه را مشخص می‎کنند.
Html, HyperText Markup Language
درخواست موفقیت آمیز، سرور به درخواست با موفقیت پاسخ داد. به عنوان مثال تصویر یا صفحه درخواست شده بدون مشکل در مروگر کاربر نمایش داده شد.
HTTP status code: 200
انتقال همیشگی، فایل درخواست شده برای همیشه به آدرس دیگری منتقل شده است.
HTTP status code: 301
انتقال موقت، فایل درخواست شده به طور موقت در آدرس دیگری قابل دسترس است.
HTTP status code: 302
پیدا نشد. سند درخواست شده پیدا نشد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید
HTTP status code: 404
لینک. به کمک آن می‎توان از صفحه‎ای به صفحه‎ دیگر رفت. در واقع همانند یک پل بین دو صفحه عمل می‎کند.
Hyperlink, link
متن لینک. متنی که با کلیک بر آن به صفحه دیگری می‎رویم.
Hypertext link
یک عکس است که هر قسمت آن به صفحه‎ای دیگر لینک شده است.
Image map
لینک به سایت. لینکی که از سایتی دیگر به سایتی خاص داده شده است. لینک ورودی.
Inbound link
بایگانی موتور جستجو
Index
بخشی از موتور جستجو که اطلاعات جمع‎آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره می‎کند.
Indexer
سایت‎ها و صفحاتی که موتور جستجو نمی‎تواند آن‏ها را بایگانی کند. به عنوان مثال سایت کتابخان‏های را فرض کنید که با وارد کردن کلمه‎ای و فشردن دکمه‎ای می‎توانید به فهرست کتاب‎های موجود در زمینه کلمه جستجو شده، دست یابید. چون موتور جستجو نمی‎تواند روی دکمه‎ای کلید کند بنابراین نمی‎تواند به اطلاعات کتاب‎های این کتابخانه نیز دست یابد. صفحاتی که برای دیدن آن‏ها نیاز به رمز ورود است نیز در این زمره‎اند.
Invisible web
عددی یکتا که هر کامپیوتر را در اینترنت مشخص می‎کند. در حال حاضر 4 عدد 32 بیتی است که از 0 تا 255 متغیرند. مانند 255.191.12.23
IP address
پروتکل اینترنت. این پروتکل استانداردی را فراهم می‎کند که اطلاعات بر روی اینترنت فرستاده شود.
IP, Internet Protocol
زبانی برنامه نویسی است که به طراحان اجازه می‎دهد تا در صفحات انیمیشن به کار گیرند و صفحاتی پویاتر طراحی کنند.
Javascript
کلمه‎ای که در موتور جستجو، جستجو می‎شود. همچنین کلمه‎ای است که با دقت محتوای یک صفحه را توضیح می‎دهد.
Keyword
به تعداد دفعاتی که یک کلمه نسبت به کل کلمات متن تکرار شده است، گفته می‎شود.
Keyword density
تعداد دفعاتی که یک کلمه در کل متن تکرار شده است را نشان می‎دهد.
Keyword frequency
به مکان یک کلمه نسبت به کل کلمات دیگر متن، اشاره میکند (ارزش مکانی). این عامل را می‎توان این‌گونه هم تعریف کرد که یک کلمه چقدر به بالای صفحه نزدیک است.
Keyword prominence
به مکان کلمات نسبت به یکدیگر (دوری یا نزدیکی آن‏ها از هم)، اشاره میکند.
Keyword proximity
تکرار بی‎مورد کلمات کلیدی در صفحه.
Keyword stacking, staffing
مجموعه‎ای از سایت‎های غیر مرتبط که به هم لینک می‎دهند تا محبوبیت پیوندی همه آن‏ها افزایش یابد.
Link farm
مقدار ارزش لینک که از دهنده لینک به گیرنده آن در محاسبه پیج‎ رنک داده می‎شود. هر چه صفحه‎ای به صفحه‎های بیش‏تری لینک کند، ارزش لینک آن کم‏تر می‎شود.
Link juice
به تعداد و کیفیت لینک‎های ورودی به یک سایت از سایت‎های دیگر اشاره دارد.
Link popularity
لینکی از موتور جستجو به صفحه‎ای که وجود ندارد. دلیل آن می‎تواند تغییرات در سایت و حذف آدرس‌ها باشد.
Link rot, linkrot
برچسبی در اچ‎تی‎ام‎ال که صفحه را بعد زمان تعیین شده مجددا بارگذاری می‎کند.
Meta refresh
ابرجستجوگر. خدمات جستجویی که همزمان نتایج جستجوی چند موتور جستجو را برای کمک به کاربر به‎کار می‎گیرد. در واقع نتایج خود را از موتورهای جستجوی دیگر می‎گیرد و نمایش می‎دهد.
Meta search, Meta search engine
برچسب‎هایی از اچ‎تی‎ام‎ال که حاوی اطلاعاتی درباره صفحه‎اند.
Meta tag
چندین سایت با محتوای یکسان و یا شبیه به هم که روی سرورهای مختلف قرار دارند. آن‏ها به منظور دور زدن موتورهای جستجو کاربرد دارند.
Mirror domain, mirror site
لینک طبیعی. لینک‎هایی که به صورت طبیعی در سایت‎ها موجودند و به منابع وب داده می‎شود.
Natural linking
دستوری برای امتیاز ندادن به مقصد. یعنی از دهنده لینک به گیرنده آن به ‎هنگام محاسبه پیچ‎ رنک امتیازی داده نشود.
Nofollow
پارامترهایی خارج از سایت که در رتبه آن مؤثرند مانند لینک از سایت دیگر
Off-page factor
پارامترهای داخل سایت که در رتبه آن مؤثرند مانند عنوان صفحات، متن صفحات و…
On-page factor
پروسه طراحی، کدنویسی، نوشتن متن صفحات و معرفی آن‏ها به موتور جستجو به منظور بالا بردن شانس آن‏ها برای کسب رتبه بالا در موتور جستجو گفته می‎شود.
Optimization
قرار گرفتن در رتبه‎های عادی موتور جستجو. موتورهای جستجو سایت‎های دیگری را در کنار نتایج عادی خود نشان می-دهند که برای آن هزینه دریافت می‎کنند. رتبه‎های عادی موتور جستجو را نمی‎توان خرید!
Organic listing, natural listing, unpaid listing
لینک از سایت. لینک از سایتی معین به سایتی دیگر. لینک خروجی.
Outbound link
در بحث پیوندها یعنی این که صفحه چند لینک دارد و در بحث بازدید صفحات یعنی این که صفحه چقدر بازدید دارد.
Page popularity
به هر بار نمایش صفحه در مرورگر کاربر گفته می‎شود.
Page view
معیار گوگل در ارزیابی میزان اهمیت صفحات وب که عددی متغیر بین صفر و ده است. به اختصار به صورت PR0,…, PR10 بیان می‎شود. PR4+ یعنی صفحاتی که دارای پیج ‎رنک 4 و بالاتر هستند.
PageRank, PR
سه کلمه اول عنوان صفحه که به هر صورت نوشته شوند دارای کلمه کلیدی هستند. مانند صادر‎کننده پسته ایرانی که به صورت‎های صادر‎کننده پسته، پسته ایرانی، صادر‎کننده پسته ایرانی و صادرکننده ایرانی هنوز هم عبارت کلیدی‎اند.
Power combination
هزینه‎ای که می‎شود تا کاربر اقدامی خاص را در سایت انجام دهد. مثلاً پر کردن فرمی یا خریدن کالایی.
PPA, cost per action
دقت و کیفیت در نتایج جستجوی یک موتور جستجو.
Precision
درخواست. کلماتی که کاربر به موتور جستجو وارد می‎کند تا نتیجه جستجو را ببیند.
Query
بخشی از موتور جستجو است که وظیفه تحلیل درخواست کاربر را به ‌عهده دارد. آن تلاش می‎کند صفحات مرتبط با عبارت جستجو شده را به کاربر نشان دهد.
Query processor
رتبه‎بندی یا رتبه. رتبه سایت در نتیجه جستجو
Ranking, positioning
لینک تبادلی یا دو طرفه. سایت آ به سایت ب و سایت ب به سایت آ لینک می‎کند.
Reciprocal link
ارجاع دادن. یعنی صفحه‎ای فراخوانی می‎شود اما از جای دیگری به آن پاسخ داده می‎شود.
Redirect
ارجاع دهنده. سایت یا صفحه‎ای که بیننده را به سایت یا صفحه‎ای دیگر می‎فرستد.
Referrer
لینک نسبی. لینکی که نسبت به جایی که در آن قرار دارد تعریف می‎شود مانند /folder/1.html
Relative link
معیاری است در موتورهای جستجو برای تعیین میزان ارتباط صفحات به عبارت جستجو شده.
Relevancy
پروتکلی که صفحات منع شده را برای موتور جستجو تعیین می‎کند. یک فایل متنی ساده است که در ریشه سایت قرار می-گیرد.
robots.txt
بازگشت سرمایه. مثلاً بابت هزینه‎ای که شده است یا تلاشی که انجام گرفته است چند فرم پر شده است یا چند کالا به فروش رفته است.
ROI, Return On Investment
موتور جستجو. سایتی است که پیشاپیش به سایت‎ها مراجعه می‎کند و طبق درخواست کاربر سایت‎هایی که قبلاً یافته است را به وی نشان می‎دهد.
Search engine
و موارد مشابه همگی معنایی شبیه به بهینه‎سازی سایت یا سئو دارند.
Search engine positioning, placement, optimization, ranking…
نتیجه جستجو
Search result
بازاریابی سایت به گونه‎ای که ترافیک هدفمند زیادی از موتورهای جستجو جذب کند و فروش بالایی داشته باشد.
SEM, search engine marketing, search marketing
سئو یا بهینه‎سازی. کلیه تکنیک‎هایی که تلاش دارد سایت را به ‌گونه‎ای آماده کند که حضور مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشد.
SEO, search engine optimization
صفحه یا صفحاتی که موتور جستجو در پاسخ به جستجوی کاربر نمایش می‎دهد.
SERPs, search engine result page(s)
مرور و بررسی سایت برای این که مشخص شود سایت نیاز به چه اصلاحاتی دارد تا هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران قابل استفاده شود.
Site audit, site review
بررسی کلی و عمومی سایت
Site clinic
جستجو در داخل سایت. سایت‎هایی که از یک سیستم مدیریت محتوای استاندارد بهره می‎برند این قابلیت را دارند.
Site search
راهنما یا نقشه سایت. صفحه‎ای که در آن برای دسترسی سریع به محتوای سایت، لینک‎ها گروه‎بندی شده و در معرض دید کاربران قرار داده می‎شوند.
Sitemap
شبکه اجتماعی، اجتماعات آنلاین. وب سایت‎هایی که به کاربر اجازه تولید محتوا می‎دهند و از طریق ارتباطات مختلف کاربران با هم همه گونه اطلاعات در سایت تولید و رد و بدل می‎شود.
Social Media
تلاش برای فریب دادن موتور جستجو
Spam, Spamdexing
بخشی از موتور جستجو است که کار مراجعه به سایت‎ها و جمع‎آوری اطلاعات را بر عهده دارد.
Spider, crawler, robot
صفحات ورودی سایت که بیش‏تر گرافیکی هستند و متن بسیار کمی دارند.
Splash page
محتوایی که کم تغییر می‎کند.
Static content
آمار سایت که کلیه دید و بازدیدهای انجام شده از سایت را نشان می‎دهد.
Stats, statistics
توجه به ریشه کلمات. اگر snowing را در گوگل جستجو کنید حتماً صفحاتی را نیز نشان خواهد داد که کلمه snow در آن‏ها وجود دارد.
Stemming
معرفی سایت به موتور جستجو و فهرست.
Submission, submit
توصیف یک چیز با چند کلمه یا عبارت. مثلا تگ‎ها برای تصویر یک مسابقه فوتبال در استادیوم آزادی می‌تواند به صورت زیر باشد: فوتبال، تهران، استادیوم آزادی، چهار هیچ، جایگاه بالا، چمن، عکس، لباس سیاه، تماشاچی.
Tagging, tags
این که یک عبارت مشخص چندبار در متنی تکرار شده است.
Term frequency
تبلیغ به صورت متن. به جای بنر یا تصویر، یک عبارت به آدرس مورد نظر لینک می‎شود.
Text link ads
مدت زمانی که کاربر در سایت می‎ماند و صفحات آن را می‎خواند.
Time on site
برچسب عنوان در اچ‎تی‎ام‎ال. عنوان فاکتوری مهم در بهینه‎سازی صفحات است.
Title
ترافیک، آمار بازدید کنندگان سایت. معمولاً به آمار کاربران یکتای سایت اشاره دارد.
Traffic
بازدیدکننده یکتا. کاربرانی که در طول مدتی مشخص به سایت مراجعه کرده است. اگر کاربری در طول روز بارها و بارها به سایت مد نظر مراجعه کند تنها یک‎بار شمرده می‎شود. اگر دوره مورد مطالعه را ماه فرض کنیم آنگاه اگر فردی در طول ماه 100 بار به سایتی مراجعه کند تنها یک کاربر یکتا شمارش می‎شود. اما کاربر وفادار به سایت خواهد بود و نه کاربر جدید. در این حالت 100 نشست روی سرور ثبت می‎شود.
Unique visitor
بروز رسانی پایگاه داده هر موتور جستجو.
update
بازنویسی آدرس‎ اسناد وب به گونه‎ای که کوتاه‎تر و گویاتر شوند.
URL rewrite
آدرس یکتای هر سند وب.
URL, uniform resource locator
این که انجام دادن کاری خاص در سایت برای کاربر چقدر راحت و ساده است.
Usability
کاربر، شخصی که به سایتی معین مراجعه می‎کند.
User
بازدید کننده سایت.
Visitor
پروسه تولید متن و رعایت کردن تکنیک‎های سئو در تنظیم و نگارش محتوا برای انتشار در صفحات وب
Web copywriting
مجموعه‎ای از صفحات که معمولاً تحت دامنه‎ای قابل دسترس‎اند.
Web site
وزن کردن، به محاسبه وزن‎ها توسط موتورهای جستجو اشاره دارد. هر پارامتر صفحه برای قابل استفاده بودن در الگوریتم موتور جستجو باید به صورت یک مقدار عددی یا همان وزن در آید.
Weighting
استفاده از ترفندهای مجاز برای بالا بردن رتبه‎ها. استفاده از ترفندهایی که مورد تایید موتورهای جستجو می‎باشد.
White Hat SEO
پروتکلی برای یافتن اطلاعات درباره سرورهای اینترنتی و دومین‎ها. اطلاعاتی مانند نام و ایمیل دارنده دومین، آی پی و…
WHOIS
سایتی که به کاربران مختلف اجازه می‎دهد تا با همکاری یکدیگر در ایجاد، ویرایش و سازماندهی محتوا نقش داشته باشند.
Wiki
برنامه محبوبی که برای شناسایی لینک‎های شکسته و یا ساخت راهنمای سایت به‌کار می‎رود: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html
Xenu Link Sleuth
زبان علامت گذاری توسعه پذیر. روشی استاندارد و بسیار متدوال برای به اشتراک‎گذاری اطلاعات در اینترنت
XML, Extensible Markup Language

 

لغات مدیریت – بازرگانی بخش 40
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.