مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵
کد مقاله
ACC05
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام
نام انگلیسی
Accounting conservatism in relationship banking: its effect on the cost of debt
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۷
کلمات کلیدی به فارسی
محافظه کاری حسابداری  ، بانکداری رابطه‌ای ، هزینه وام
کلمات کلیدی به انگلیسی
Accounting conservatism , relationship banking , cost of debt
مرجع به فارسی
کالج اقتصاد و مدیریت بازرگانی
مرجع به انگلیسی
Turku School of Economics and Business Administration
کشور
فنلاند

 

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام
۱- مقدمه
۱-۱٫ انگیزه این تحقیق
یک شرکت را می‌توان بعنوان «پیونده دهنده قرارداد» بین گروههای ذی‌نفع مختلف در نظر گرفت. قراردادها بگونه‌ای طراحی یا فرمولاسیون گردیده‌اند که گروههای مختلف را به یک هدف از قبل مشخص شده پیوند داده و آنها را از داشتن رفتارهای فرصت‌طلبانه باز می‌دارند. مکانیزمهای قراردادی بوسیله اعضای مسئول حسابداری بوجود آمده تا آنکه نسبت به ریشه‌یابی و مشخص نمودن اهداف و موارد        محدود کننده و بازدارنده مربوطه اقدام نموده و آن را بصورت فرمی مقیاس‌پذیر و قابل برآورد درآورند.

 

این امر به اتخاذ تصمیمات و ارزیابیهای درست بوسیله مدیران شرکتها، که مسئول درستی و صحت گزارشات مالی می‌باشند، می‌انجامد. در این تحقیق مضامین مربوط به تعهدات و الزامات شرکتها مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی شامل تحقیق بر روی تاثیرات متقابل بین وام‌دهنده و وام‌گیرنده به منظور بررسی این موضوع می‌باشد که آیا بر روی مزیتهای گزارشهای محافظه‌کارانه در بانکداری رابطه‌ای تاکید شده است یا خیر.

 

کیفیت گزارش مالی بعنوان موردی مهم در صورتحساب مالی برای سرمایه‌گذاران، بستانکاران، مدیران و دیگر سهامداران طرف حساب با شرکتها مدنظر می‌باشد. استرلینگ (۱۹۷۰) محافظه‌کاری را تاثیرپذیرترین اصل ارزیابی در حسابداری خوانده است. مباحث آکادمیک زیادی در این زمینه وجود دارد و اصول ارزیابی در حسابداری بعنوان یک بحث موضوعی در استانداردهای گزارشات مالی مطرح می‌باشد. کیفیت گزارشات مالی معمولا بعنوان موارد تحصیل شده و نسبتهای آن مورد بررسی قرار   می‌گیرند.

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

 

۲-۱ تعاریف
۱-۲-۱ تعریف محافظه‌کاری در حسابداری
محافظه‌کاری حسابداری درواتز (۲۰۰۳) بعنوان ”اثبات‌پذیری تفاضلی مورد نیاز جهت شناسایی سود در برابر زیان‌ “ تعریف گردیده است. نتیجه این مبحث آن است که در مباحث مربوط به کسب درآمد خبرهای بد بسیار سریعتر از خبرهای خوب انتشار می‌یابد. ملزومات ممیزی نامتقارن برای سود و زیان، تعریف میزان یا درجه محافظه‌کاری را امکان‌پذیر می‌نماید (بسوو ۱۹۹۷). هر چه میزان تصدیق یا ممیزی سود و زیان متفاوت‌تر باشد، محافظه‌کاری نیز بیشتر نمود خواهد یافت.
۲-۲-۱ تعریف بانکداری رابطه‌ای
بانکداری رابطه‌ای بعنوان یک عبارت بطور گسترده‌ای مفهوم ارتباطات توسعه یافته عمدی وام‌دهنده و وام‌گیرنده را در بر می‌گیرد. آنالیز ارتباط وام‌دهنده و وام‌گیرنده شامل برخی از موارد مختصر و حقیقی می‌باشد. ارتباطات بانکداری از دیدگاه ارزش ارتباط (نیسکانن و نیسکانن ۲۰۰۰، برگر و اودل ۲۰۰۲، پلتونیمی ۲۰۰۴) و دیدگاه نزدیکی ارتباط یا قدرت (فورد ۱۹۸۰، هالن ۱۹۸۷، پترسن و راجان ۱۹۹۴) مورد بررسی قرار گرفته است. اغلب این مطالعات بر نکته‌نظرات وام‌گیرنده متمرکز بوده  ولی در عین حال برخی از مطالعات نیز نظریات وام‌دهنده را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.
۳-۱ هدف مطالعه جاری
هدف از مطالعه جاری آنالیز تاثیر محافظه‌کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای و همچنین بررسی دقیق تاثیر محافظه‌کاری حسابداری بر هزینه وام می‌باشد. هزینه وام بعنوان یک عنصر مهم در بودجه شرکتها مطرح می‌باشد. برای بدست آوری اطلاعات مهم در خصوص روابط و پیمانها بین وام‌دهنده و وام‌گیرنده می‌بایست اطلاعات دقیق و بموقعی را از عملکرد مالی وام‌گیرنده بدست آورد. موارد احتمالی واکنش وام‌دهنده در خصوص تغییرات غیرمنتظره در عملکرد مالی وام‌گیرنده که در فرمهای پیمانی قید گردیده است معمولا بعنوان میثاق یا پیمان مرتبط با حسابداری بیان گردیده است.

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

 

۲- تئوری سابقه و ادبیات تجربی
۱-۲ تئوری سابقه
تئوری محافظه‌کاری حسابداری در قراردادهای وام
وات و زیمرمن (۱۹۸۶) سه فرضیه را در خصوص نقش حسابداری در معاملات یا قراردادها در نظر گرفته است: فرضیه طرح پاداش، فرضیه قرارداد وام و فرضیه هزینه سیاسی. نمونه فرصت‌طلبانه فرضیه قرارداد وام عنوان می‌دارد که هر چه یک شرکت به نقص قراردادهای وامی که بر پایه حسابداری می‌باشند نزدیکتر گردد، احتمال بیشتری وجود دارد تا آنکه مدیر مربوطه آندسته از رویه‌‌های حسابداری را انتخاب نماید که باعث تغییر در درآمدهای گزارش شده از زمانهای آتی به زمان حال  شود (اسکات ۲۰۰۳، ۲۷۷).
تئوری ارتباطات وام‌گیرنده –  وام‌دهنده
توسعه ارتباطات وام‌گیرنده –  وام‌دهنده بصورت پایه بر مبنای بدست‌آوری سود در قالب کاهش هزینه و یا افزایش درآمد می‌باشد. این امر متصور است که بواسطه وجود وابستگی‌های متقابل در چنین ارتباطاتی اقدامات اقتصادی بیشتر و بیشتری انجام پذیرد. بدست‌آوری اطلاعات در خصوص طبیعت یا ذات اولیه این ارتباطات و چگونگی تاثیرپذیری آنها از عوامل مختلف برای فهم نکته شروع و توسعه آنها مهم می‌باشد.
 
۲-۲ ادبیات تجربی
بازنگری ادبیات تجربی در این زمینه به منظور مشخص نمودن جزئیات آن در محافظه‌کاری حسابداری و بانکداری رابطه‌ای مورد پشتیبانی قرار گرفته است. علاوه بر این ادبیات، یافته‌های تجربی قراردادهای وام نیز بعدا اضافه خواهد شد تا اطلاعات بیشتری را با جزئیات و تاثیرات آن بر روی محافظه‌کاری حسابداری و ارتباطات بین وام‌گیرنده و وام‌دهنده مشخص و معین نماید.
 
۱-۲-۲ محافظه‌کاری حسابداری
واتز (۲۰۰۳) ادبیات تجربی محافظه‌کاری حسابداری را مورد بازنگری و بررسی قرار می‌دهد. ادبیات بکار گرفته شده قبلی چندین دیدگاه را در زمینه محافظه‌کاری مورد بررسی قرار داده که شامل برآوردهای دارایی خالص، درآمد و برآوردهای تعهدی و نهایتا برآوردهای ارتباط بازده درآمد/ سهام می‌باشد. مدل ارزیابی فلتامولسون (۱۹۹۵) نیز جزء دیگر اهداف بوده که برای ارزیابی میزان دارائیهای خالصی که کمتر از میزان واقعی خود ارزش‌گذاری شده است بکار گرفته می‌شود. برآوردهای درآمدی و تعهدی نیز بوسیله باسو (۱۹۹۷) و گیولی و هاین (۲۰۰۰) مورد مطالعه قرار گرفت. باسو (۱۹۹۷) اصول محافظه‌کاری و عدم تقارن درآمدها را مورد مطالعه قرار داده و دریافت که تغییرات درآمدهای منفی دارای پایداری کمتری در برابر تغییرات درآمدهای مثبت می‌باشند.
۲-۲-۲ بانکداری رابطه‌ای
قدرت یا نیروی بانکداری رابطه‌ای را می‌توان با استفاده از تطبیق مطالعات قبلی که نشان‌دهنده ارتباط مهم در خصوص متغیرهای مربوط به مدت زمان و حوزه این ارتباطات می‌باشد مشخص نمود. این مطالعات نشان دادند که یک ارتباط قدرتمند‌تر مرتبط با مدت زمان بیشتر و حوزه گسترده‌تر موجودمی‌باشد. برگر و یودل (۲۰۰۲) پس از آن نسبت به مدلسازی سه خصیصه کلیدی وام‌دهی ارتباطی اقدام نمودند. این خصیصه‌ها عبارتند از «اطلاعات نرم» در خصوص محیط شرکت، اطلاعات  شخصی غیرقابل انتقال مربوط به مسئولی که متصدی وام شرکت می‌باشد و نهایتا مشکل نمایندگی بین متصدی وام و مدیریت وام بواسطه طبیعت ملایم یا نرم اطلاعات مربوط به رابطه. 

 

۳-۲-۲ قراردادهای بر پایه درآمد
این بخش بعدا مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین نگرش نسبت به ادبیات پیمانی یا قراردادی در سمینار تحقیقاتی اکتبر ۲۰۰۴ ارائه شد.
۴-۲-۲ نتیجه‌گیریها و فرصتهای تحقیقاتی
محافظه‌کاری یک مکانیزم کارا و پیشرفته می‌باشد که بعنوان مکمل پیمانها یا قراردادهای وام به منظور تسکین نگرانیهای وام‌دهنده در خصوص ریسک غیرقابل جبران و اصل ضرر و زیان بوجود آمده است. در پی کسب اخطار بموقع بصورت موارد نقص قرارداد، وام‌دهنده می‌تواند نسبت به اتخاذ اقدامات محافظتی به منظور کاهش خطر مسائل مرتبط با وام‌گیرنده اقدام نماید.

 

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

 

۳- توسعه فرضیه
گزارشات محافظه‌کارانه دارای امکان بالقوه تقلیل عدم تقارن اطلاعات بین وام‌گیرنده و وام‌دهنده می‌باشد. بنابراین محافظه‌کاری حسابداری بوجود آورنده آندسته از مزیتهایی است که می‌بایست بین وام‌گیرنده و وام‌دهنده تسهیم شود (زانگ ۲۰۰۴). از نقطه‌‌نظر وام‌گیرنده، این مزیتها اکثرا بعنوان هزینه وام کمتر شناسایی می‌شود. پلتونیمی (۲۰۰۴) دریافت که بانکداری رابطه‌ای هزینه وام و نیاز به وثیقه را کاهش داده است.
 
فرضیه این مقاله
فرضیه ۱٫ گزارشات محافظه‌کارانه، به هنگامی که المانها یا عناصر قدرت ارتباطات وام‌گیرنده و وام‌دهنده تحت کنترل قرار می‌گیرد، باعث کاهش هزینه وام پرداختی از سوی وام‌گیرنده می‌گردد.
بسیاری از یافته‌های تجربی از این دیدگاه تجربی پشتیبانی می‌کنند که هر چه مدت و حوزه ارتباطات بین بانک و شرکت خاص بیشتر باشد، برای دو طرف ذینفع بر حسب مزیتهای اقتصادی آن مطلوبتر می‌باشد. با این وجود، مطالعات ما نشان داده است که این ارتباطات ممکن است برای دو طرف این قضیه هزینه‌هایی نیز در بر داشته باشد. آنالیز مزیتهای گزارشات محافظه‌کارانه نیازمند چندین متغیر برای کنترل نتیجه آن می‌باشد. بنابراین، برای تکمیل این مطالعه نیازمند اطلاعات جامع و فراگیر می‌باشد.
۴- نمونه و طرح تحقیقاتی
۱-۴٫ انتخاب نمونه
بنظر می‌رسد که نمونه تحقیقات می‌بایست قراردادهای وام و صورتحسابهای مالی شرکتهای خصوصی باشد. در بانکداری رابطه‌ای اینگونه فرض شده است که موارد عدم تقارن اطلاعاتی برای شرکتهای کوچکتر شدیدتر و سخت‌تر خواهد بود (برگر و یودل ۱۹۹۵). نیسکانن و نیسکانن (۲۰۰۰) نیز همچنین بوجود نیروی تشریحی بیشتری در متغیرهای رابطه‌ به هنگامی که نمونه آنها مجددا با متغیر فروش فرمولاسیون گردید پی بردند.
۲-۴ طرح تحقیقاتی
۱-۲-۴٫ برآوردهای محافظه‌کاری حسابداری
اندازه‌گیری یا برآورد محافظه‌کاری حسابداری را می‌توان بوسیله مدلهایی که در مطالعات قبلی بکار گرفته شده است انجام داد (جونز ۱۹۹۱، بوسا ۱۹۹۷، بال و شیواکومار ۲۰۰۵).  گای، کوتاری و واتز پس از آن نسبت به مطالعه ۵ مدل تعهدی که قبلا بوسیله دیچو، اسلون و سونری (۱۹۹۵) مورد ارزیابی قرار گرفته بود اقدام نمودند. کوتاری و واتز (۱۹۹۶) دریافتند که تنها مدلهای جونز و جونز تعدیل شده دارای قدرت بالقوه برای ارائه ارزیابیهای قابل اتکا اقلام تعهدی می‌باشند.
۱-۱-۲-۴ مدل تعهدی بال و شیواکومار
در مدل بال و شیواکومار (۲۰۰۵) ارتباط بین گردش وجوه و اقلام تعهدی بوسیله معادله زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:
۲-۱-۲-۴ مدل جونز و مدل اصلاح شده جونز
مدل جونز
جونز (۱۹۹۱) موارد مرتبط با کاهش یا تخفیف همانند تعرفه و کاهش سهمیه را با استفاده از اقلام تعهدی کلی بعنوان منبع مدیریت عایدات مورد بررسی قرار داد. مدیریت عایدات و اقلام تعهدی اختیاری معمولا در این مقوله بصورت مترادف با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که اجزای بصیرتی اقلام تعهدی در حقیقت نقش وکالت مدیریت عایدات را بازی می‌نمایند.
مدل اصلاح شده جونز
دیچو و همکاران (۱۹۹۵) بعدا مدلهای بر مبنای اقلام تعهدی را برای تشخیص مدیریت عایدات مورد بررسی قرار دادند. آنها عقیده دارند که مدل اصلاح شده جونز (۱۹۹۱) بیشترین قدرت را در شناسایی مدیریت عایدات از خود نشان می‌دهد. در مدل اصلاح شده، اقلام تعهدی غیراختیاری به هنگام زمان موعود بشرح ذیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:
۲-۲-۴ برآوردهای قدرت ارتباطات وام‌گیرنده و وام‌دهنده
من با استفاده از طبقه‌بند‌های مرتبط با برآوردهای زیر قدرت ارتباطات بانکداری شرکت را مورد بررسی قرار دادم. متغیر اول در این زمینه طول ارتباط و متغیر دوم تمرکز در امر وام‌گیری می‌باشد که همان تعداد بانکهایی است که یک شرکت از آنها اقدام به دریافت وام می‌کند. این برآوردها از ارتباطات بین وام‌گیرنده و وام‌دهنده نشات می‌گیرد.
۳-۲-۴ تحکیم نتایج
مشکل درونی را می‌بایست در برآورد سطح محافظه‌کاری و متغیرهای مربوط به وام در نظر گرفت. این متغیرها ممکن است بطور همزمان تحت تاثیر برخی از ویژگیها یا خصیصه‌های مربوط به یک شرکت خاص قرار گیرد. از اینرو قدرتمندی و توان مدل مربوطه می‌بایست مورد تصدیق قرار گیرد. همچنین جهت‌گیریهای بالقوه صنعتی را نیز باید در نظر داشت.

محافظه کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای: تاثیرات مربوطه بر روی هزینه وام

 

۵- خلاصه
تحت وجود شرایط عدم تقارن اطلاعاتی وام‌دهنده سعی می‌کند تا مکانیسمی را بیابد تا بدینوسیله نسبت به تسکین ریسک عدم پرداخت دیون مربوط به وام اقدام نماید. از نقطه‌نظر وام‌دهنده، گزارشات محافظه‌کارانه در ارائه اطلاعات بموقع در خصوص عملکرد مالی شرکتها موفق بوده و بعنوان یک پدیده ارزشمند در نظر گرفته می‌شود. مزیتهای گزارشات محافظه‌کارانه می‌بایست نصیب شرکتها نیز گردد که بیشتر می‌تواند بصورت هزینه کمتر برای وام، برای حفظ ارتباطات بانکی، نمود یابد. توانایی وام‌دهنده در جهت واکنش به اخبار بد بصورت فرمهای قراردادی با استفاده از پیمانهای مختلف حاصل می‌گردد.

 

این مقاله به منظور بررسی تاثیر محافظه‌کاری حسابداری در بانکداری رابطه‌ای و تحقیق در خصوص آنکه چگونه مزیتهای ارائه شده در هزینه وام تاثیر می‌گذارند انجام پذیرفته است. این مطالعه فرض می‌کند که گزارشات محافظه‌کارانه، به هنگامی که از سوی ارتباطات بین وام‌دهنده و وام‌گیرنده کنترل می‌شود، باعث کاهش هزینه دریافت وام از سوی وام‌دهنده می‌گردد.

 

این مطالعه مقاله‌های قبلی در خصوص ادبیات مورد بحث را گسترش داده و تاثیر محافظه‌کاری حسابداری را در بانکداری رابطه‌ای مورد بررسی قرار داده است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.