مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

شماره      
۱۱۴
کد مقاله
MNG114
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۱
نام انگلیسی
Managing Technology for Profit – A Small Business Guide – chapter 1
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت تکنولوژی، سود آفرین، مشاغل کوچک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Managing Technology , Profit, Small Business
مرجع به فارسی
روبرت میور
مرجع به انگلیسی
Robert Muir
کشور
ایالات متحده

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۱
مقدمه
نوشتن این‌‌ کتاب در باره چگونگی کمک به مشاغل کوچک جهت مدیریت تکنولوژی، به منظور اکتساب و تحصیل سود، در حقیقت داستان زندگی حرفه‌ای‌ نگارنده می‌باشد- سیاحتی که در آن سیاست هول‌انگیز «در اینجا سرمایه‌گذاری نکن» (NIH) را به چالش می‌کشد. مضمونی که بیش از ۱۰ سال قبل بعنوان دعوت جهت مشارکت در مقوله‌های تجاری در برخی از انتشارات مطرح شده بود، هم اکنون منجر به بوجود آمدن یک راهنمای ساده برای اشخاص شاغل در مشاغل کوچک و کارآفرینان شده است تا بدین وسیله قابلیت سیر و سیاحت در این بهشت را بدست آورند.
در پذیرش طرحهای اسطوره شناسی یونان و کاربرد آن برای هر فصل، تلاش نویسنده معرفی مضامینی از یک فرهنگ کوچک و علایق کوچک آن، همراه با آشنایی پلی می‌باشد که ما را بسمت جهانی سازی موفقیت، چه در امور شغلی و چه در طول دوره حیات، راهنمایی می‌کند. چرا که در حیطه بومی ‌وابسته به مقوله‌های شغلی، تحصیل موفقیت غالباً منجر به نمایش خط سیری کارآمد برای سرمایه گذاران لایق و سرمایه داران متهور می‌گردد و در نهایت باعث می‌شود‌ تا بانک داران سرمایه‌گذار نیز با توجه به موفقیت بدست آمده به سمت گسترش مزیتهای حاصل آمده از مشاغل، از طریق عمومی سازی ‌آن، حرکت نمایند. به منظور در آغوش کشیدن موفقیت در این جاده، لازم است تا داستان تعامل و درگیری در این عرصه را با توجه به سخت‌ترین انتقادها بیان داریم –  چیزی که تحت عنوان «خدایان پول و ثروت» خوانده شده است، خواه از دل اسطوره‌های یونان سرچشمه گرفته باشد و یا آنکه حقایقی از مشاغل زندگی واقعی را بازگو نماید، ما را بر آن داشت تا تلاش خود صرف بیان اطلاعات فرا گرفته شده ناچیز خود، که با واقعیتهای روزمره زندگی ما نیز منطبق هستند، نمائیم.
بنابر این میز خود را ترک کرده و همراه با من به سمت آغاز یک سیر و سیاحت در دنیای پیچیده مشاغل نوظهور شتاب کنید.
روبرت مویر [۱]
سیدنی، نیوساف‌ولز، مارس ۱۹۹۸

 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

 

فصل ۱
رقابت در دهه ۱۹۹۰
  • تأثیر تکنولوژی
  • مدیریت در رویارویی با تغییرات سریع
  • هفت گناه مهلک سوء مدیریت تکنولوژی
تکنولوژی بعنوان یک رقیب نهایی بشمار می‌آید. جهت رقابت با این متغیر، شرکتها می‌بایست زمان واکنش خود را تسریع بخشیده و نسبت به کوتاه سازی سیکلهای محصول و دوره‌های برگشت سرمایه اقدام نموده و در عین حال از کارکنان دانش مدار و آموزش‌های‌ بهتری برخوردار باشند. همانند خدای خورشید (اطلس تیتان بزرگ)، که جهان را بر روی شانه‌های خود گذاشته است، تکنولوژی نیز در این عرصه راهکارهای خاص خود را ارائه می‌نماید.
رقابت در دهه ۹۰
تأثیر تکنولوژی
در دهه ۱۹۸۰، بازارها به طور گسترده‌ای در محدوده قلمرو جغرافیایی، صنعتی و ارتباطات دراز مدت فروشندگان و متصدیان تولید در برگرفته شده بودند. پس از آن دوره موج‌های‌ جذر و مدی رقابت جهانی فرا رسید که انتخابهای بیشتر و گسترده‌تری را فرا روی مصرف کنندگان قرار می‌داد و باعث ایجاد تغییرات در قاعده این بازی شد.
[۱]  Robert Muir

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

 

مدیریت در رویارویی با تغییرات سریع
مشاغل در معرض تغییرات قرار دارند. این تغییرات ممکن است با خود رکود اقتصادی را داشته باشند و یا آنکه می‌توانند نوآوری‌های‌ اجتماعی و فنی را به ارمغان آورند. تغییر، بازارهای جدید را ساخته و فرصت‌های‌ خدمات را بوجود آورده و با اعمال رویه‌های اصلاحات، مشاغلی را بوجود خواهد آورد که برآمده از سکوت شرکت ها و مشاغل ضعیف‌تر می‌باشند.

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

 

هفت گناه مهلک سوء‌ مدیریت تکنولوژی
تکنولوژی یکی از موارد اصلی سرچشمه گرفته از رقابت می‌باشد. به تأثیر ترانزیستور، کامپیوتر و دستگاه فکس بر روی اموری چون تولید، صنایع و بخشهای خدماتی توجه نمایید. به هنگامی‌که تکنولوژی را بتوان به صورت استراتزیک مدیریت نمود، این ابزار می‌تواند ارزش افزوده‌ای‌ را برای محصولات به ارمغان آورده و ما را در صف اول رقبای خود قرار دهد. با این وجود هزینه سوء مدیریت تکنولوژی می‌تواند بالا باشد.
همانند هفت گناه مذهبی که می‌توان آنها را بعنوان علایم هشدار دهنده در طول جاده زندگی در نظر گرفت، در اینجا نیز از نقطه نظر سوء مدیریت تکنولوژی، هفت گناه مهلک وجود دارد: بی‌‌هدفی ، لئامت، بی‌اعتمادی، غرور و خودبینی، تکبر، تنبلی و غفلت. نادیده گرفتن این علائم جاده می‌تواند قطعاً تأثیرات فاجعه آمیزی را بر روی رشد و تداوم حیات یک شرکت به بار آورد.
بی هدفی: مدیریت کیفیت به ما آموزش می‌دهد تا نسبت به برقراری ارتباط به صورت مشارکتی با کارکنان و مشتریان اقدام نماییم – ما در چه شغلی مشغول به کار هستیم؟ متأسفانه معمولاً از این سوال مهم  غافل می‌مانیم که چگونه کار خود را آغاز نموده و اطلاعی از چگونگی داده‌های مورد نیاز در طی مراحل آغازین نداریم.
لعامت: بودجه تحقیق و توسعه معمولاً بر مبنای عملکرد سال گذشته مشخص می‌شود. بودجه تحقیق و توسعه و پشتیبانی تکنولوژی معمولاً جزء اولین اقلامی‌است که در زمینه موارد اقتصادی و صرفه جویی، در معرض خطر و کاهش میزان قرار می‌گیرد. این بودجه به ندرت در تراز با نیازهای مرتبط با دنبال نمودن استراتژی‌های‌ جدید یا توسعه تکنولوژی مرکزی قرار می‌گیرد. پس از کسب پول از طریق تکنولوژی، بسیاری از مشاغل علاقه چندانی جهت هزینه کردن در این مضامین را نداشته و بیشتر ذخیره ثروت را ترجیح می‌دهند. بر این اساس ذکر این نکته ضروری می‌باشد که تعهد به انجام توسعه تکنولوژیکی بعنوان بخش لاینفک استراتژی تجاری کلی شما می‌بایست مدنظر قرار گرفته شود.
بی‌اعتمادی: بسیاری از مشاغل قابلیت تعهد پایدار در برابر توسعه تکنولوژی را ندارند. هریک از تأثیرات قابل توجه از این «تلاشهای اصطلاحاً سخت گیرانه و در پی آن سهل انگاری در انجام آن» باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. بر این اساس پروژه‌ها ممکن است تعطیل گردند و یا این‌ ‌که با تأخیر مواجه شوند، چرا که مشاغل مربوطه وقت خود را صرف مباحثات بی مورد در این زمینه خواهند نمود.
غرور و خودبینی: بسیاری از کارآفرینان خواستار تداوم مشارکتهای کاری خود می‌باشند. متأسفانه، آرزوی خلاق بودن معمولاً منجر به روحیه گوشه گیری گردیده و هزینه آن همانا عدم تفکر یا درکی نامناسب از تصویر رخدادهای بزرگتر می‌باشد. این امر منجر به جدایی ما از بقیه مقوله‌های کاری شده و مشارکت را بحداقل رسانده و ما را بسمت همان مباحث پیش پا افتاده قبلی باز می‌‌گرداند.
تنبلی: مشاغلی که در همه امور خود را موفق ببینند معمولاً دچار تنبلی می‌گردند. آنها نسبت به تعریف اهداف و ارتباطات، مضمون کاری و تکنولوژی مرکزی اقدام می‌کنند، اما پس از آن نمی‌توانند رهنمودها و سیاستهای مرتبط با تصمیم گیری روزمره را فراهم سازند. چنین سیاستهایی می‌تواند کارکنان را وادار سازد تا دست به عمل زده و با داشتن ابتکار و نوآوری همراه با استفاده از منابع، مشارکت قابل انتظار خود را عملی سازند. ساختارهای مدیریتی ما بایست به گونه‌ای تسطیح و بازسازی گردد تا مشوق نوآوری و بوجود آورنده تیم‌های‌ کارا در زمینه پروژه مرکزی باشند.
غفلت: شرکت ها معمولاً استفاده و تکمیل کلیه ابزارهای مدیریت تکنولوژی که برای رشد شرکت ضروری می‌باشند را به بوته فراموشی می‌سپارند. این ابزارها عبارتند از برنامه‌ریزی استراتژیک، تحقیق و توسعه، سیستمهای اطلاعات مدیریت، مهندسی ساخت، مدیریت مالکیت معنوی‌، فروش و بازاریابی و آموزش کارکنان. از کلیه این ابزارها با توجه به زمان و برآورد مناسب بهره جوئید.
در صورتی که بصورت مرتب استراتژی مدیریت تکنولوژی خود را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم توانست از این هفت گناه مهلک اجتناب نماییم. اهداف استراتژیک فرا روی ما از فرصت بسیار بهتری برای به آغوش کشیدن موفقیت بهره‌مند می‌باشند. یک تکنولوژی کوچک با بهره گیری از تحقیق‌هایی‌ که از روح شرکت نشأت گرفته است می‌تواند بسیار رضایت بخش عمل نموده و سود قابل توجهی را برای شرکت ما به ارمغان آورد.
 

مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.