مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۲۷
کد مقاله
MNG27
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
موارد متمایز مدیریت منفی بر اساس ادراکات کارآفرینان
نام انگلیسی
Negative Management Differential as Perceived by Entrepreneurs
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۸
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت منفی ، کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Negative Management , Entrepreneurship
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
سال
۲۰۰۲
کشور
اتحادیه اروپا

موارد متمایز مدیریت منفی بر اساس ادراکات کارآفرینان

 
۱- مقدمه  Introduction
۱-۱٫ این واقعیت که جزایر تشکیل دهنده اتحادیه اروپا تحت تاثیر عقب ماندگیهای اقتصادی واجتماعی بسیار هستند برای همگان محرز شده است. بهرحال، با وجود آنکه، ماهیت و میزان این عقب ماندگی‌ها کم بوده و کابرد کمی را نیز خواهند داشت، این اطلاعات را می‌بایست، حداقل در خصوص مضامین کلی آن، مورد ارزیابی قرار داد.
بنابراین، در عین آنکه هیچ کس انکار نمی‌کند که وضعیت چنین جزایری به معنای افزایش هزینه‌ها برای شرکت‌ها و سرمایه‌های موجود است، برخی معتقدند که این وضعیت ممکن است بعنوان گونه‌ای متفاوت از موارد غیراقتصادی خارجی در نظر باشد. بنابراین آنها اهمیت زیادی به این موضوع نمی‌دهند. حتی برای کسانیکه مستقیماً با این موضوع در ارتباط هستند، یعنی سکنه این جزایر که هر روز این انزوا را تحمل می‌کنند، این موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نمی‌باشد.
۲-۱٫ اخیراً زندگی بصورت محصور در این جزایر را عامل عقب ماندگی‌های اقتصادی و اجتماعی بلند مدت دانسته‌اند. هنگامیکه پیمان اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۷ در آمستردام بازنگری شد. مقاله ۱۵۸ نیز اصلاح گردید. این مقاله به موضوعات انسجام اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد. سپس بندی به این پیمان اضافه شد که جزایر اتحادیه اروپا هم سطح سایر نواحی که بخاطر وی‍ژگی‌های اقتصادی و اجتماعی خاص خود دچار عقب افتادگی دائمی شده‌اند قرار می‌گیرند.
مقاله ۱۵۸ پیمان اتحادیه اروپا که بازنگری شده است اکنون می‌گوید: « به منظور پیشرفت و توسعه، جامعه باید رشد کند و اقدامات آن در جهت تقویت انسجام اقتصادی واجتماعی باشد. بخصوص، جامعه باید اختلافات بین سطوح توسعه مناطق مختلف و عقب افتادگی جزایر یا مناطق عقب مانده‌تر از جمله نواحی روستایی را کاهش دهد» .
بنابراین مشخص است که مناطق و نواحیی که در حیطه مقاله ۱۵۸ قرار می‌گیرند قادر نیستند شرایط یکسانی را برای شهروندان و دادوستدهای آنها مثل سایر مناطق اتحادیه اروپا بوجود آورده و آن را تضمین کنند.
بنابراین پیمان اتحادیه اروپا امروزه بطور رسمی تایید می‌کند که شهروندان، دادوستدها و بطور کلی محیط اقتصادی و اجتماعی جزایر از عقب ماندگیهای ناشی از شرایط محیطی و خارجی رنج می‌برند. شناسایی تفاوتهایی که بر روی جزیره اثر می‌گذارند نهادهای اتحادیه اروپا را مجبور به اقداماتی برای توازن دوباره وضعیت و تضمین فرصتهای برابر برای جبران عقب ماندگی جزایر می‌کند.
۳-۱٫ بیش از ۴ سال از اجرای اصلاحیه‌های آمسترددام به پیمان اتحادیه اروپا (در یکم می سال ۱۹۹۸) گذشته و مقاله اصلاح شده ۱۵۸ هنوز اجرا نشده است، شاید سیاست انسجام اتحادیه اروپا بین سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ در زمانی اتخاذ شده که این تغییر قادر به اعمال نمی‌بود. بهرحال، با توجه به نیاز جهت بازنگری بیشتر در پیمانها، برای تعمیق فرآیند همبستگی اروپا و نیز توسعه اتحادیه اروپا به کشورهای اروپای‌ شرقی، قراردادی برای اصلاح پیمان‌های اتحادیه اروپا باید تنظیم شود. موسسات اروپایی (مجلس اروپا، شورای اروپا، کمسیون اروپا) همراه با کشورهای عضو باید مشغول تجدید نظر موضوعات و نگرانی‌های مختلف اتحادیه شوند.
همچنین مقررات مربوط به سیاستهای انسجام اقتصادی و اجتماعی در حال بررسی است، از اینرو، امکان تجدیدشناسایی موارد دائمی ساختاری دارای نقص که جزایر اتحادیه اروپا را لکه‌دار نموده است وجود دارد.
درخواست‌هایی برای شناسایی قشر آسیب پذیر بر اساس تعدادی از عوامل صورت گرفته است:  نواحی کوهستانی، تراکم جمعیت کم، دورترین مناطق، نواحی که دارای شرایط آب و هوایی سخت هستند و غیره. این درخواستها مربوط به نواحیی می‌شوند که از نظر اندازه، جمعیت و سایر عناصر بطور قابل توجه متفاوت هستند.
خطر موجود در این زمینه بر این اساس است که موقعیتهای مختلف و مواردی که دارای مزیتی نمی‌باشند ممکن است با هم مخلوط شوند و از گزینه‌های مدنظر ممانعت بعمل آورند. به هنگام ارزیابی نوع و ماهیت این عقب ماندگی‌ها، باید کسانی را که مستقیماً با این موضوع در ارتباط هستند در نظر بگیریم و آنها را درک کنیم تا بتوانیم آنها را برای تصمیم گیران بصورت بهتری توصیف کنیم.
۴-۱٫ با آگاهی کامل از نمونه اصلاح شده قانونی جاری در اتحادیه اروپا و نیز شناسایی مجدد عقب ماندگی‌‌ها بنیادی دائمی جزایر، اتاق بازرگانی، صنعت، صنایع دستی و کشاروزی کاگلیاری، برنامه‌ای تحقیقی جهت ارزیابی درک سرمایه‌گذاران ایالت کاگلیاری درخصوص برخی مشکلات اساسی مرتبط با مشکلات مربوطه را شروع نمود.
در واقع کسبه و تجار منابع اصلی اتاق بازرگانی هستند، چرا که مجامع صنعتی پایه و اساس بنیادین آن را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، همانطور که معروف است وظیفه هر اتاق بازرگانی حمایت از محیط کسب و کار محلی است. این موضع برای اتاق بازرگانی کاگلیاری به معنای برآوردن نیازهای سرمایه گذاران این ایالت است.
سرمایه گذاران محلی علاقمند کاهش اختلاف با رقبای خود هستند. بنابراین آنها مستقیماً و عمیقاً درگیر اقداماتی هستند که مربوط به تایید مقاله ۱۵۸ می‌شود.
ما در اتاق بازرگانی، صنعت، صنایع دستی وکشاورزی کاگلیاری، این امر را بسیار مرتبط با درک و شناسایی سرمایه گذاران محلی نواحی تحت بررسی می‌دانیم.
دلیل دیگری نیز برای قبول مسئولیت اتاق بازرگانی وجود دارد و آن این است که: روز ۱۵-۱۴ نوامبر سال ۲۰۰۲ اتاق بازرگانی کاگلیاری میزبان جلسه بین‌المللی مهمی تحت عنوان زیر بود: «شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط (SME) و هزینه‌های زاید جزیره: نقش اتاق بارگانی و صنعت در نظام اتحادیه اروپا».
بر این اساس ضروری می‌بود با گزارشی در خصوص نتایج بررسی انجام شده خود، در این جلسه حاضر شوم.

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

 

۲- ماهیت و ویژگی‌های این بررسی  Nature and characteristics of the survey
۱-۲٫ در پاراگرافهای آخر بخش یک دلایل عمده‌ای که اتاق بازرگانی کاگلیاری را مجبور به انجام پروژه تحقیقی کرد را بیان نمودیم: نتایج این پروژه را در اینجا ذکر می‌کنیم.
اکنون بهتر است اهداف این تحقیق را مشخص می‌کنیم، یعنی آنکه اساساً از این تحقیق چه چیزی را به دست می‌آوریم؟
 این اهداف عبارت بودند از:
الف) تا چه حد کسبه محلی در می‌یابند که وجود عقب‌ ماندگی‌هایی که بر شرکتها و موسسات محلی تاثیر می‌گذارد بواسطه شرایط خاص موجود در ساردینیا می‌باشد.
ب) تا چه حد کسبه محلی در می‌یابند که وجود عقب ماندگی‌هایی که بر شرکت‌ها وموسسات محلی تاثیر می‌گذارد منحصراً بخاطر موقعیت آنها درجزیره است.
ج) خصیصه ارزش درصدی (شاخص کامل) در برابر عدم مزیت کلی.
د) شناسایی حداکثر و حداقل عملکردها یا توابع شرکتی جزایی.
ه) ارزیابی هزینه‌های اضافی برای هر عملی که ناشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود در ساردینیا باشد.
و) ارزیابی هزینه‌های اضافی برای هر عمی که ناشی از وضعیت‌ جزیره‌ای ساردینیا باشد.
۲-۲ برای انجام تحقیقات، پرسشنامه‌ای را تهیه نموده که رونوشت آن ضمیمه این سند می‌باشد.
علاوه بر این، این پرسشنامه مشکلاتی را مخاطب می‌سازد که از درجه نسبتا بالایی از پیچیدگی برخوردار هستند، مثل تفاوتهای مدیریت منفی یا محیط ارجاع اصلی و موارد دیگر.
همانطور که انتظار می‌رفت همه مصاحبه شونده‌ها از یک اندازه آمادگی و دانش در مورد این واقعیات برخوردار نبودند. بهر حال با وجود نقص‌هایی در پرسشنامه‌های برگشتی، به اندازه کافی پاسخهای کامل جمع آوری کردیم.
باید از همین اول بگوئیم (جزئیات را بعداً خواهیم گفت) که اهداف اصلی این پروژه تحقیقی با موفقیت به دست آمد. بعلاوه اطلاعات مهمی کسب کردیم که تا حالا در مورد آنها داده‌های چندانی در دسترس نمی‌بودند.
۳-۲ توزیع پرسشنامه از آگوست سال ۲۰۰۲ آغاز شد، اما درست در اکتبر همان سال خاتمه یافت. در این مدت پرسشنامه‌های بین ۱۵۰ سرمایه گذار توزیع شد.پرسشنامه‌ها پر گردیده و۱۲۰ مورد از آنها برای محققان فرستاده شد. بیست‌ مورد بخاطر اشتباهات مبرم یا به خاطر اینکه فقط قسمتی از آن کامل شده بود غیر قابل استفاده بودند و کنار گذاشته شدند.
بنابراین ارزیابی بر اساس ۱۰۰ پرسشنامه که درست کامل شده بود صورت گرفت.
مصاحبه شوندگان سرمایه گذاران محلی ایالات کاگلیاری را تشکیل می‌دادند که تحت عنوان تولید کنندگان طبقه‌بندی شده بودند. (براساس طبقه بندی ISTAT فعالیت‌های اقتصادی آنها تحت حرف «D» مشخص شد).

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

 

گرد آورند‌ه‌ها بر اساس جزئیات مربوطه شامل گروه‌های فرعی زیر می‌شدند:
DA – صنایع غذایی و نوشیدنی و تنباکو
DB – صنایع نساجی و پوشاک
DC – صنایع دباغی، محصولات چرمی، چرم و صنایع مشابه
DD – صنایع محصولات چوبی و الوار
DE – تولید سریش، کاغذ و محصولات کاغذی، چاپ و نشر
DF – تولید کک، پالایشگاه‌های نفت، برداشت سوخت هسته‌ای
DG – تولید فرآورده‌های شیمیایی و فیبرهای مصنوعی و ساختگی
DH – تولید مواد لاستیکی و پلاستیکی
DI – محصولات ناشی از فرآوری کانیهای غیرفلزی
DJ – تولید فلز و محصولات فلزی
DK– تولید ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی از جمله: نصب، مونتاژ تعمیر و نگهداری
DL – تولید ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و نوری
DM – تولید وسائط نقلیه
DN– سایر منابع تولید کننده
ما شرکتهای تولید کننده را انتخاب کردیم زیرا معروف است که صنایع تولیدی از عقب ماندگی‌های مربوط به شرایط اقتصادی واجتماعی محلی بیشتر رنج می‌برند.
معتقدیم که نتایج بررسیمان بطور گسترده در مورد کل ساردینیا قابل استفاده است. اگرچه فقط با شرکت‌هایی در ایالات کاگلیاری، ناحیه تحت قدرت اتاق بازرگانی کاگلیاری مصاحبه کردیم.
بنابراین، در توضیح نتایج به دست آمده، ساردینیا را بطور کلی در نظر می‌گیریم.

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

 

۴-۲ مسئولیت این پروژه تحقیقی را اتاق بازرگانی کاگلیاری برعهده گرفت و پروفسور گیوسب یوسایی، پروفسور اقتصاد و علوم اداری در دانشگاه کاگلیاری مدیر پروژه و تنظیم کننده آن بود.
این پروژه ابتدا باهمکاری کارمندی از اتاق بازرگانی کاگلیاری، خصوصاً دبیر کل آقای پالو سالیناس و خانم‌ها آمیترانو و تاکو انجام شد. آقای رمانو، مسبرینی، رئیس جمهور و مدیران اتاق بازرگانی دائماً در جریان پیشرفت کار قرار می‌گرفتند.
موسسات صنعتی زیر نیز با کمک در توزیع پرسشنامه در بین برخی از اعضای خود سهم بسزایی داشتند:
  • موسسه کارخانه داران ایالت کاگلیاری
  • API ساردا – کاگلیاری
  • موسسه بخش صنعت دستی ایالت کاگلیاری
  • CNA
  • موسسه بخش صنعت دستی ملی (کارفارتیجیاناتو)
کانسورزیوکنیزو که ۵۰ پرسشنامه را تحویل داد و مسئول پردازش اطلاعات و جمع آوری نتایج بود نقش عمده‌ای دراین پروژه ایفا کرد.
با توجه به نتایج به دست آمده، ابتدا باید خاطرنشان کرد که این پروژه تحقیقی اهداف بلند پروازانه‌ای را در سر داشت. در واقع از یک سو نیازمند استفاده از آمار و محاسبات تحلیلی از شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط ساردینیا بوده که اغلب این نوع اطلاعاتمان کافی نبود، از سوی دیگر به اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به رقبای اصلی آنها نیاز داشتیم.
مورد دوم یعنی فقدان آگاهی یا اطلاعات در مورد رقبا، با توجه به برخی نکات تقریباً مطلق بود (هزینه مشترکی که رقبا در خصوص برخی جزئیات بیشتر متحمل می‌شدند درفصل ۵ بررسی می‌شود)، و در مقایسه با دیگر موضوعات مسئله مهمی بود.
بهرحال، باید توجه کرد که نویسندگان این پروژه تحقیقی کاملاً از این مسایل ومشکلات آگاه بودند، اما آنها نباید به خاطر احساسات و افکاری که ممکن بود داشته باشند و در واقع داشتند، فرصت را از دست می‌دادند. دستیابی به اهداف بلند پروازانه پروژه، با وجود برخی مشکلات اجرایی سخت‌تر شد. یکی از این مسایل که موضوع کوچکی هم نبود این بود که این بررسی درست اول تعطیلات تابستان آغاز شد. از سوی دیگر، این پروژه با توجه به هدف و طبیعت آن، به تدارکات بسیار و نیز تعهد کاری شدید مصاحبه کنندگان نیاز داشت که این امر فقط تا حدودی صورت گرفت.
این موضوع نیز درست است، همانطور که قبلاً بیان شد برخی مصاحبه شوندگان، بطورکلی، در درک مفاهیمی که از آنها خواسته شده مشکل دارند و این امر موجب می‌شود تا حدودی به پاسخ‌های آنها اطمینان نداشته باشیم. بعلاوه ما باید این واقعیت آشنا را در نظر داشته باشیم که سرمایه گذاران، بطور کلی، احساس می‌کنند که با توجه به تعهدات خود، وقت زیادی برای اختصاص به فعالیت‌های جنبی ندارند و عجله و شتاب یقیناً باعث می‌شود آنها در پاسخ‌های خود به جزئیات نپردازند.
با وجود همه نکات بالا، با مطالعه دقیق صفحات بعدی مشخص شد که این پروژه تحقیقی نه فقط برای رسیدن به اهداف خاص خود بلکه با توجه به اهداف گسترده‌تر اتاق بازرگانی کاگلیاری، اطلاعات مفیدی را فراهم نموده است.

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

 

۳- نکات نظری و ادارکیTheoretical and conceptual points 
۱-۳ ما برای تفسیر بهتر نتایج بررسی خود، شرح مختصری در خصوص مقوله‌های ادارکی که در تهیه پرسشنامه بکار رفته است ارائه می‌نمائیم.
بدلیل اختصار، اصطلاحات و مفاهیم تخصصی را تعریف خواهیم کرد.
۱-۱-۳ شرکت‌های محلی ساردینیا
این عبارت یعنی شرکتهای واقع در ساردینیا و متعلق به سرمایه‌گذاران این جزیره که منابع انسانی محلی را بکار گمارده‌اند.
این شرکتها از نظر اندازه همگی جزء شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط هستند و بطور دقیق‌تر آنها را می‌توان طبق تعریف اتحادیه اروپا بر اساس محتوای توصیه‌نامه سوم آوریل سال ۱۹۹۶ به صورت «خیلی کوچک» ، «کوچک» و «متوسط» طبقه بندی کرد. در این مقوله نقل شده است که، « شرکت خیلی کوچک» شرکتی است که کمتر از ۱۰ کارگر داشته باشد و نباید با «شرکت بخش صنعت» اشتباه شود. «شرکت کوچک» کمتر از ۵۰ کارگر دارد و دارای گردش سالیانه‌ای که از ۷ میلیون یورو فراتر نمی‌رود بوده و ممکن است بعنوان شرکتی مستقل تلقی شود.

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

۴- تجزیه و تحلیل پاسخ‌های صریح
هدف از عنوان این فصل تاکید بر این واقعیت است که هدف از این تحلیل ارائه پاسخ‌های پرسش‌نامه دقیقاً به همان صورتی است که مصاحبه شوندگان تهیه کرده بودند. به عبارت دیگر، در این فصل تلاشی برای تجزیه وتحلیل و تفسیر پاسخ‌ها صورت نگرفته است، هدف، تهیه چشم انداز دقیق واجمالی پاسخ‌ها همانطور که به دست آمده‌اند می‌باشد.
از این منظر، تلاش کردیم پردازش اطلاعات را تا جایی که ممکن است محدود کنیم: تنها پردازشی که احساس می‌شد ضروری باشد، بیان واضح و اطلاعات با معنی بود. همینطور، لازم بود ارقام، میانگین‌ها و درصدهای مربوط به پاسخ‌های به دست آمده تهیه شود. اما اینکار به هیچ وجه تعبیر فوری و صریح پاسخ‌هایی که مصاحبه شوندگان تهیه کرده بودند را به مخاطره نمی‌انداخت.
۲-۴ اولین سوال این بود «آیا شرکتهایی که به دلایل محیطی (ویژگیهای زمین شناسی، جمعیت شناسی، تاریخی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و غیره) در ساردینیا فعالیت دارند با توجه به رقبای آنها در مناطق مرکزی و شمالی ایتالیا، هزینه‌های بیشتر و درآمدهای کمتر دارند؟».
از ۱۰۰ مصاحبه شونده، حدود ۹۷ مورد پاسخ مثبت دادند و فقط ۳ مورد پاسخ منفی دادند: بنابراین پاسخ‌هایی که بطور ضمنی این فرضیه را ثابت کردند ۹۷ درصد بودند.
باید توجه داشت که از ۹۷ نفری که هزینه‌های بیشتر و درآمد کمتر را به دلایل محیطی یادادشت کرده بودند، بسیاری از آنها عباراتی مثل «بدون شک» ، «یقیناً» «با آگاهی کامل» و عباراتی مشابه به آن اضافه کرده بودند که این کار پاسخ‌های آنها را قطعی‌تر کرده بود.
یک مصاحبه شونده که پاسخ منفی داده بود، مشخص کرد که در ارتباط با فعالیت او که بهره برداری انحصاری از مواد خام محلی است، در مقایسه با شرکتهایی که خارج از ساردینیا فعالیت دارند هزینه بیشتری متحمل نشده است. برعکس، احساس می‌کرد به همان دلیل که محصول او محصولی خاص ساردینیا بود فوایدی هم برایش در بر دارد.
همچنین با مراجعه به دو پاسخ منفی دیگر، در واقع، ذکر نکردن NMD با توجه به محیط اجتماعی و اقتصادی ساردینیا، بعنوان یک استثنا تلقی شد، یعنی این موضوع مربوط به اندازه خیلی کوچک آن شرکتی است که عملیات منحصراً محلی دارد.
۳-۴ سوال دوم این بود: آیا اختلاف دستمزدهای مدیریت منفی، به مقدار زیادی بستگی به وضعیت جزیره دارد؟
با توجه به این سؤال، ابتدا باید بگوئیم که همه سرمایه‌ گذارانی که به سوال اول پاسخ مثبت دادند یعنی ۹۷%، به این سوال نیز پاسخ مثبت دادند.
اظهاراتی که در پاسخ یه این سوال بیان شده بود، قاطع و صریح بودند. مثلاً یک مصاحبه شونده گفت: «برای درک مقدار درست مجازات، انسان باید در یک جزیره زندگی کند». و نیز مصاحبه شونده دیگری گفت: «زندگی در یک جزیره امری است که درست از همان ابتدا به ضرر فعالیت است و نوعی شکنجه مداوم است».

مدیریت منفی / ادراکات کارآفرینان

 

۵- نتایج و رهنمون‌هایی برای مطالعات بعدی
داده‌ها و اطلاعاتی که در این بررسی مهیا شده است ما را متوجه این نتیجه مهم کلی می‌نماید که: کسبه‌ای که مصاحبه‌ نمودند وضعیت جزیره را عامل اصلی اختلاف دستمزدهای منفی مدیریت یا NMD معرفی کرده که بر روی شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط ساردینیا اثر می‌گذاشت و تعداد کمی از آنها، انزوا جزیره را عامل اصلی این عقب ماندگی می‌دانستند. در خصوص برخی عملکرد‌های شرکت، ۵۰ درصد یا بیشتر از پاسخ‌دهنده‌ها احساس می‌کردند انزوا نوعی عقب ماندگی است، همانطور که در جدول ۵ آمده است.
واژه نامه Vocabulary
مدیریت منفی
Negative Management
سکنه
Inhabitants
چسبندگی اجتماعی
Social cohesion
اتحادیه اروپا
European Union
جامعیت
Integration
قواعد
Regulations
اعضای عضو
Member States
شناسایی
Recognition
اتاق بازرگانی
Chamber of Commerce
تعهد
Commitment
هدف
Aim
مستندات
Documents
پرسشنامه
Questionnaires
مصاحبه
Interview
نصب
Installation

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.