مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

شماره      
۱۷۵
کد مقاله
MNG175
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مقایسه مطالعات مدیریت دولتی
نام انگلیسی
Comparison in the Study of Public Administration
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۷
کلمات کلیدی به فارسی
مطالعات, مدیریت دولتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Study, Public Administration
مرجع به فارسی
ژورنال تحقیقات مدیریت دولتی و تحلیل خط مشی های آن
الزویر
مرجع به انگلیسی
Ferrel Heady; Research in Public Policy Analysis and Management; Elsevier
کشور        

 

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی
مدیریت دولتی به عنوان رشته مطالعاتی
مدیریت دولتی به عنوان یک خصیصه مرتبط با فعالیت های دولتی از قدمتی برابر با طول عمر سیستم های سیاسی، با هدف حصول اهداف برنامه ای مشخص شده بوسیله تصمیم گیران سیاسی، برخوردار می باشد. مدیریت دولتی اخیراً به عنوان یک رشته مطالعه سیستماتیک مطرح گردیده است. در این راستا، مشاورین طبقه حاکمه و نظریه پردازان و مفسران امور دولتی اقدام به ثبت مشاهدات دوره ای خود بر حسب منابع کاملا مختلفی نظیر مقالات آرتاشاسترا (Kautilya’s Arthasastra) در هندوستان قدیم، کتاب انجیل، خط مشی های مربوط به ارسطو و کتاب شهریار ماکیاولی، نمودند؛ اما این پدیده در نهایت تا قبل از قرن هجدهم چندان پیشرفتی نداشت تا آنکه در این قرن با مطرح شدن مکتب کامرالیزم که در ارتباط با مدیریت سیستماتیک امور دولتی بود مباحث خاصی بین محققین آلمانی در اروپای غربی بوجود آمد. در ایالات متحده، چنین پیشرفتی تا اواخر قرن نوزدهم به وقوع نپیوست، و این مورد با انتشار مقاله مشهور Woodrow به سال ۱۸۸۷  “مطالعه مدیریتی” که بطور کلی در ارتباط با ویژگیهای آغازین این مکتب بود، اندک اندک جای خود را گشود. از آن به بعد، مدیریت دولتی به عنوان یک مفهوم کاملا شناخته شده تخصصی مطرح گردید و به عنوان بخش فرعی رشته علوم سیاسی یا یک رشته دانشگاهی مستقل تدریجا پدیدار گشت.
علیرغم گذشت چندین دهه از پیشرفت این موضوع، اجماع در خصوص طیف مطالب مدیریت دولتی همچنان حاصل نشده است و این رشته تحت عنوان رشته ای با داشتن ویژگی های هدروداکسی یا دگرباوری به جای ارتودکسی یا دین باوری معروفیت دارد. در این ارتباط مقاله ای تحت عنوان “قرنی در سرگردانی و معما” انتشار یافته که در آن توسعه ویژگیهای عقلانی این رشته بررسی شده است و تحقیق دیگری نیز اقدام به توصیف خط مشی های به کارگرفته شده در مطالعه مدیریت دولتی تحت عنوان حرکت “از نظم به هرج و مرج” نموده است. چنین ویژگی هایی بجای ضعف می تواند به نکات قوت آن اشاره داشته و مشخص کننده تعاریف منحصر بفردی نظیر کوتاهی، ایجاز و موارد قابل پذیرش کلی در این رشته هستند. شناسایی موضوعات مورد علاقه و مباحث به اشتراک گذاشته شده بیشتر امکان داشته و کلیه موارد را میتوان به عنوان مبحثی تلقی نمود که برای اهداف خود به آنها نیاز داریم.

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

اهمیت مقایسه
هدف این مطالعه ارائه یک مقدمه در ارتباط با تحلیل مقایسه ای سیستم های مدیریت دولتی در کشورهای عضو میباشد. این مورد را نمیتوان به عنوان یک مولفه جدید به حساب آورد. محققین اروپایی برای حداقل ۲۰۰ سال در امر مقایسه موارد مختلف درگیر بوده اند، همانند تحقیق Prussian در ارتباط با کامرالیست در طی قرن هجدهم، یا تحقیقات دانشجویان فرانسوی مدیریت دولتی در طی قرن نوزدهم. این مطالعات بر روی مسائل مرتبط با سیستم های بین قاره ای و قواعد مدیریتی جهانی نیز تمرکز داشته اند، اما مقالات فرانسوی اقدام به پیش بینی بسیاری از مفاهیمی نموده که متعاقبا به وسیله تئوریسین های مدیریت دولتی آمریکا ارائه شد. در ایالات متحده، نوعی علاقه بازگشتی به وسیله سیاست مداران و محققین آمریکایی در خصوص کسب تجربه در جاهای دیگر وجود داشت. در بین موسسین سیستم های سازمانی و قانون اساسی آمریکا و رهبران دولتی آن کشور در سده اول، این مورد به عنوان اهداف اصلی آنها در خصوص کسب تجربه های خارجی بر حسب نیازهای آمریکایی تلقی شده بود.

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

مشکلات مقایسه
شناسایی نیاز به انجام  مقایسه  بسیار  آسانتر  با  رویارویی  با برخی از این مشکلات می باشد که می بایست آن را بر مبنای ویژگی های سیستماتیک مورد مقایسه قرار داد.
مشکل اصلی آن است که هر گونه تلاش جهت مقایسه سیستم های مدیریت ملی می بایست این حقیقت را به رسمیت بشناسند که مدیریت تنها به عنوان یکی از ویژگی های عملیاتی سیستم سیاسی به حساب می آید. این بدان معنا است که در نهایت مدیریت دولتی قابل قیاس دارای ارتباط نزدیکی با مطالعات علوم سیاسی در این زمینه می باشد و می بایست آن را از نقطه شروع با توجه به ویژگی های کنونی و رویه های توسعه یافته در امر بررسی مقایسه ای سیستم های سیاسی مدنظر قرار داد.

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

کارکردگرایی
تاثیرگذارترین تلاش های جامع جهت جایگزینی یک رویکرد کاربردی به جای یک رویکرد سازمانی سنتی تر مرتبط با سیاست های مقایسه ای به وسیله Gabriel A. Almond.r مطرح گردید. به عنوان مزیت ارایه شده در این رویکرد وی مشخص میسازد که “چنین موردی سعی در ایجاد یک چهارچوب تئوریکی مینماید که برای اولین دفعه سبب ارائه یک روش مقایسه تحلیلی برای سیستمهای سیاسی دارای انواع و اشکال مختلف میباشد”. ادعای مطرح شده در برابر مقایسات برمبنای ساختارهای سیاسی خاص نظیر ساختارهای قانونگذاری، احزاب سیاسی، مدیران ارشد اجرایی و گروههای ذینفع بدین صورت مشخص شده است که چنین مقایساتی تنها دارای کاربرد و سودمندی محدودی هستند چرا که ویژگیهای ساختار مشابه را نمیتوان در سیستمهای سیاسی مختلف یافت، یا آنکه آنها ممکن است دارای عملکرد کاملا متمایزی باشند.

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

نئونهادگرایی
عبارت “بازگشت به دولت” مؤکد جهتگیری این مورد پیشنهادی به سمت تاکیدی جدید بر سیاست های مقایسه ای در ارتباط با مقایسات سازمانی می باشد. علاوه بر این مبحث مرتبط، خط مشی مشخصی به وسیله رویه توسعه سازمانی مد نظر بوده است که می توان نمونه های آن را ایجاد انستیتو بین المللی دولت مقایسه ای، بر مبنای مطالعات انجام شده در کشور سوئیس، “جهت هماهنگ سازی بررسی های ساختارهای دولتی، فعالیت ها و سیاست ها در ارتباط با مبانی بین کشوری، و ایجاد انجمن علوم سیاسی بین المللی و یک کمیته تحقیقاتی در خصوص ساختار و سازمان دولت، برشمرد که خود در سال ۱۹۸۸ سبب انتشار یک فصلنامه جدید تحت عنوان “حاکمیت: ژورنال بین المللی خط مشی و مدیریت” شد.

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

سیر تکاملی مطالعات مقایسه ای بعد از جنگ
در خلال پنج دهه گذشته تلاش های پایداری جهت اعمال تحلیل مقایسه ای در مدیریت دولتی انجام شده است. این تلاش ها که آغاز آن را می توان انتهای جنگ جهانی دوم دانست، به عنوان یک حرکت مدیریت مقایسه ای به حساب می آید که تداوم آن تا به حال نیز میسر شده و در آن شرکت کنندگان صنعتی و مشتاقی مشارکت دارند که تلاش های آنها سبب ارائه پاداش هایی از سوی برخی از مراجع مربوطه شده است و البته می بایست انتقادهای صورت گرفته را نیز در این ارتباط در نظر گرفت.
زمان بندی و توانمندی این حرکت خود حاصل آمده از ترکیبی از عوامل مختلف می باشد: نیاز آشکار جهت گسترش محدوده مدیریت دولتی به عنوان یک رشته علمی، مشارکت تعداد گسترده ای از محققین و متخصصین علم مدیریت در ارتباط با کسب تجارب مدیریتی در خارج از کشور در طی دوره جنگ، اشغال پس از جنگ و ویژگی های فنی متعاقب مربوطه. بکارگیری نظرات مرتبط با فرایندهای تجدید نظرخواهانه معاصر در ارتباط با خط مشی های مقایسه ای، که قبلاً خلاصه گردیده اند و گسترش قابل توجه فرصت ها در طی دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ برای اشخاصی که خود را وقف تحقیق در خانه یا تجربه میدانی در خارج از کشور در خصوص فراگیری مشکلات مدیریت دولتی به صورت مقایسه ای نموده اند.
چشم انداز بروکراتیک برای انجام مقایسه، قبلا از نوعی ریشه مناسب در این ارتباط در آغاز دهه ۱۹۶۰ برخوردار بود. خطی مش هایی که در این دوره همچنان ادامه داشتند مشخص شده و این موارد به وسیله Fred Riggs در مقاله انتشار یافته وی به سال ۱۹۶۲ گزارش گردید. وی سه خط مشی را مشخص ساخت که به عنوان مؤلفه های مهم و مرتبط پذیرفته شده اند. اولین خطی مشی حرکت از ویژگیهای هنجاری به سمت رویکرد تجربی می باشد ـ حرکتی جهت توصیف ایده آل ها یا الگوهای بهتر مدیریت در جهت حصول علاقه ای فزاینده در خصوص اطلاعات توصیفی و تحلیلی. چنین ملاحظه ای قبلا مشخص شده بود، اما می بایست این نکته را ذکر نمود که موضوع مشهور مدیریت توسعه غالبا دارای یک انگیزه تشریحی قدرتمند بوده است. خط مشی دوم به عنوان حرکتی از آنچه Riggs تحت عنوان ایدئوگرافی به سمت رویکردهای قانونمند خوانده است می باشد. این مورد متمایز بین مطالعات، که بر روی مواردی منحصر بفرد تمرکز دارد، و آن دسته از مواردی که در جستجوی کلیات هستند، نظیر قوائد و فرضیاتی که مشخص کننده دستورالعمل هایی در ارتباط با رفتار می باشند و در جستجوی همبستگی هایی بین متغیرها هستند نیز از جمله مؤلفه های مورد نظر تلقی شده اند. ایجاد مدل های خاص، مخصوصا از نوع سیستم کلی مشخص کننده این مورد است. سومین خط مشی حرکت از ویژگیهای غیراکولوژیکی به سمت مبنای اکولوژیکی برای مطالعه مقایسه ای می باشد. Riggs اولین خط مشی را به عنوان موردی نسبتا شفاف در آن زمان مشخص ساخته است، اما دو مورد دیگر را تنها به عنوان دو ویژگی در حال ظهور خوانده است. به طور آشکار، وی این رویه ها را مورد پذیرش قرار داده و سعی در ترغیب آنها نموده است. در حقیقت، وی مشخص می سازد که ترجیح شخصی وی بدین صورت است که “آن دسته از مطالعاتی به عنوان مباحث مقایسه ای حقیقی ملاحظه می شوند که به صورت تجربی، قانون نگر و اکولوژیکی باشند”.
 

مقایسه مطالعات مدیریت دولتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.