مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

شماره      
۱۴۰
کد مقاله
MNG140
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تحت تاثیر قرار دادن فرآیند منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی
نام انگلیسی
Impacting the Sourcing Process Through Collaborative Project Management
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
فرآیند منبع یابی،  مدیریت مشارکتی پروژه 
کلمات کلیدی به انگلیسی
Sourcing Process, Collaborative Project Management
مرجع به فارسی
نودمین کنفرانس بین المللی سالانه مدیریت عرضه
مرجع به انگلیسی
۹۰th Annual International Supply Management Conference
کشور
ایالات متحده

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

تحت تاثیر قرار دادن فرآیند منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی
چکیده       
بسیاری از پروژه­های کسب و کار بدلیل ضعف در برنامه ریزی دقیق به شکست می انجامند. مدیریت کارامد پروژه قابلیت فراهم آوردن چارچوبی خاص به منظور هدایت پروژه و کمک در تدوین ابزارهایی مطلوب برای تیم تخصیصی به منظور اندازه گیری نتایج را خواهد داشت.
بسیاری از متخصصین مدیریت عرضه، توجه چندانی به مهارت­های برنامه­ ریزی مدیریت پروژه، بعنوان بخشی از فرآیند منبع یابی، روا نمی دارند. این مقاله برای مدیران منبع یابی درک مناسبی از فرآیند برنامه ریزی و چگونگی استفاده موثر از آن در تیم­ها و پروژه­ها را فراهم می­آورد. با بکارگیری بهتر مهارت­های برنامه­ریزی پروژه به منظور منبع یابی کالاها و خدمات، مدیران عرضه امروزه بهتر به اهداف و مقاصد تعیین شده توسط مدیران خرید رده بالای خود دست می­یابند.

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

اهداف یک برنامه منبع یابی مشارکتی
هدف اساسی برنامه، فراهم آوردن یک نقطه مرجع مورد توافق همه طرفین،  برای ذی نفعان، رهبران تیم و اعضای تیم به منظور راهنمایی آنها در طول پروژه به سوی تکمیل موفق پروژه می­باشد. مهمتر اینکه این برنامه قرار است:
  • تیم را فقط بر روی پروژه پیش رو متمرکز نماید
  • وظایف را اولویت بندی نماید
  • منابع را تخصیص دهد
  • زمانبندی ها و برنامه­های زمانی را تدوین نماید
  • ریسک­ ها را کاهش دهد
  • تضمین نماید که محصول نهایی انتظارات را تامین می­نماید
  • راهکارهایی را برای اندازه گیری موفقیت فراهم آورد
حائز اهمیت است که به یاد داشت، برنامه­­ های پروژه بصورت «مستندات زنده» هستند که به اعضای تیم امکان می­دهند به هنگامی که یک اطلاعات جدید مشخص می­شود، وظایف، فرآیند ها و زمانبندیها را مطابق با آن تغییر داده و به روز نمایند.

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

چه چیزی در ذیل پروژه­های منبع یابی مشارکتی قرار می­گیرد؟
عناصر متعددی یک برنامه پروژه بخوبی تعریف شده را بوجود می­آورند:
  1. جهت­ دهی و حمایت مدیریت ارشد. مدیران ارشد یا اسپانسر­های پروژه موظف به تعیین جهات استراتژیک، تخصیص منابع، و اهداف می­باشند. همچنین آنها پل ارتباطی میان تیم پروژه و مدیریت اجرایی، که اهداف و جهات کلی سازمان را به پیش می­برند، می­باشند. اسپانسر­ها یا مدیریت ارشد بایستی رهبران پروژه و اعضای تیم را وادارند تا نسبت به تدوین یک ساختار و فرآیند برنامه که محدوده کلی پروژه را نگهداری، سازماندهی، کنترل و اجرا می­نماید، اقدام نمایند.
 
  1. گردآوری اعضای تیم. تیم پروژه بایستی افراد مناسبی با پیشینه و مجموعه مهارت­های متناسب را در برگیرد. تیم پروژه می­تواند شامل متخصصین مختلف از هر تعداد دپارتمان­ها یا رشته­های مختلف باشد.
 
  1. نقش­ها، مسئولیت­ها، اختیارات و پاسخگویی. هنگامیکه ترکیب تیم شکل گرفت، بایستی یک رهبر برای تیم انتخاب گردد. رهبری که مسئول تدوین برنامه، سرپرستی تمام فرآیندهای جاری نظیر هماهنگی وظایف پروژه و تخصیص نیروها به وظایف می­باشد. مابقی اعضای تیم نقش­ها، مسئولیت­ها و اختیارات مخصوص به خود را خواهند داشت که در برنامه به وضوح تعیین گشته است. 
 
  1. فرآیند تیمی. رهبر و اعضای تیم مسئول تعیین فرآیند انجام کار تیمی که در برنامه به وضوح مشخص گردیده، می­باشند. فرآیند واقعی کار وابسته به اهداف تدوین شده و وظایف تعریف شده متناسب با این اهداف، خواهد بود.
      ۵- اهداف کسب و کار. برنامه پروژه باید بصورت شفاف اهداف پروژه و ارتباط آن با اهداف کلی کسب و کار سازمان، را بیان نماید. اسپانسرها موظف هستند تا مطابقت این اهداف با یکدیگر را تضمین نمایند.
 
  1. نقشه فرآیند پروژه. رهبر و اعضای تیم باید قدم­ های موجود در پروژه را با استفاده از یک نقشه پروژه، که مشخص کننده مراحل اصلی است که تیم بایستی توسط آن کار را به انجام برساند، هماهنگ نمایند. این نقشه به عنوان یک راهنما برای تیم، جهت حرکت بسمت اهداف، بشمار می آید. 
  1. ابزارهای برنامه ریزی پروژه. تعداد قابل توجهی ابزار بایستی برای مدیران پروژه جهت استفاده در طول فرآیند برنامه­ ریزی مهیا گردد. این ابزارها طیف وسیعی، از صفحات ساده گسترده کامپیوتری برای نشان دادن وظایف، تا ابزارهای جمع آوری داده و داده کاوی برای محک زنی اهداف قابل اندازه­گیری، را شامل می­شود. 
 
  1. متدهای ارتباطات و گزارش­دهی. تیم پروژه می­تواند از راه­ های متعددی با اسپانسر خود ارتباط برقرار کرده و گزارش ­دهی نماید. راه ­های برقراری ارتباط محدوده وسیعی از ارتباطات ایمیلی روزانه تا مستند سازی ­های پیچیده ­تر را در برمی­گیرد. کلید اصلی در این موضوع داشتن برنامه ای است که مشخص می­کند چه چیزی برای سطح کار کامل شده، مقتضی می­باشد و امکان تنظیم و تطبیق را در صورت نیاز به گزارش ­دهی بیشتر (یا کمتر) فراهم می­آورد.
 
  1. اندازه­گیری و پیگیری. در نهایت یک برنامه پروژه قابل اطمینان، بوضوح معیارها و سنجه ­های اندازه­گیری برای بررسی میزان پیشرفت را تعریف خواهد نمود. آنچه که بایستی اندازه­گیری یا پیگیری گردد باید در آغاز مبناگذاری[۱] گشته و پارامترهای لازم برای ارزیابی پیشرفت تیم با توجه به اهداف از پیش تعیین شده برای اعضا تعریف گردد.

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

مدیریت پروژه برای فرآیند انتخاب تامین­ کننده
برنامه­ ریزی مدیریت پروژه، یک مهارت حیاتی است که متخصصینِ تامین/ عرضه، نیازمند استفاده از آن در تدوین یک برنامه جامع استراتژیک تامین­کنندگان مواد اولیه می­باشند. بعنوان بخشی از پروژه­ های تیم میان کارکردی[۲] ، مدیریت خلق فرآیند انتخاب تامین­کنندگان، از جمله مهمترین وظایف می­باشد زیرا افراد متعددی را در داخل و خارج از سازمان تحت تاثیر قرار می­دهد.
[۱] Benchmarked
[۲] Cross-functional Teams
کاهش ریسک­های تیم پروژه در جریان برنامه
بعنوان بخشی از برنامه ریزی، موضوعات ارزیابی و کاهش ریسک ، نیازمند بررسی می­باشند.
از دیدگاه یک تیم پروژه، بزرگترین ریسک وارد بر یک پروژه فقدان یک عضو تیم می­باشد. از دست دادن یک عضو کلیدی تیم با توجه به نیازهای مختلف شرکت را می بایست با توجه به مشارکت فرد در جمع آوری داده، ویژگی­های قرارداد، دانش فنی داخلی، و مذاکره با منبع تامین، کاملاً مورد ارزیابی قرار داد.
نیازهای احتمالی بایستی برای هر موضوعی که به نوعی به برنامه مربوط می­گردد، شناسایی شده، کمی سازی گشته و مستند سازی گردد. تیم ­های پروژه  بایستی تغییر پذیری برای فاکتورهای ریسک خاص را به شمار آورده و آن فاکتورها را تست نموده چرا که ممکن است در نهایت ماهیت و راه ­های دستیابی به یک هدف برنامه­ریزی تعیین شده را تغییر دهند.

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

نتیجه گیری
فرآیند منبع یابی مشارکتی، هنگامیکه به درستی اجرا گردد، سبب جلب نظر و حمایت مدیریت ارشد، جهت ­دهی استراتژیک واضح و حصول ابزارهای مناسب به منظور مدیریت یک پروژه به سمت نتایج مطلوب آن خواهد شد. آن دسته از مدیران تامین که در این فرآیند، مشارکت خواهند داشت، در جهت ­دهی پروژه های کلیدی خود و ارائه­ نتایج مورد تقاضای مدیران ارشد، بسیار موفق­تر خواهند بود. علاوه بر این، تدوین و نگهداری سیستم­ های موثر مدیریت پروژه ، فاصله بین محصولات / خدمات نهایی که شرکت شما ارائه می­کند و آنچه مشتری واقعاً تمایل دارد، را پر می­نماید.

منبع یابی از طریق مدیریت پروژه بصورت مشارکتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.