مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

شماره      
۱۸۵
کد مقاله
MNG185
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
موج سوم مشاغل مجازی: نکاتی در خصوص آینده مشاغل دانش – مبنا
نام انگلیسی
The Third Wave of Virtual Work: Spotlight on the Future oF Knowledge work
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
مشاغل مجازی, مشاغل دانش- مبنا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Knowledge work, Virtual Work
مرجع به فارسی
تامی جونز و لیندا گراتن
مقالات مروری تجاری هاروارد
مرجع به انگلیسی
Tammy Johns and Lynda Gratton; Harvard Business Review; Harvard Business school publishing corporation
کشور        
ایالات متحده

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

موج سوم مشاغل مجازی
نکاتی در خصوص آینده مشاغل دانش- مبنا
در صورتی که خواستار یافتن سه دهه ویژگی سیر تکاملی مربوط به تحقیقات و مشاغل دانش که در یک خط مشی واحد جای داده شده است می باشید رجوع به اطلاعات جمع آوری شده به وسیله Heidi McCulloch می تواند به عنوان یک مورد مناسب تلقی شود. به عنوان فارغ التحصیل علوم انسانی وی کار خود را در زمینه بازاریابی شرکتی آغاز نموده و سپس به یک آژانس تبلیغاتی انتقال یافته و به عنوان فراهم آورنده خدمات بیرونی برای شرکتهایی نظیر مواردی که وی مشخص ساخته است کار نموده است. پس از تشکیل خانواده وی دنیای کاری عادی خود را رها نموده و نوعی چالش کارآفرینی را دنبال نمود: وی متعاقباً چند سال بعد به کار خود بازگشته و نقش معاونت شرکت را از طریق ارائه تیم های پروژه جهانی به عهده گرفت. و هم اکنون وی به دنبال مشاغل جدید و متهورانه  اقتصادی می باشد. وی به عنوان یک مشاور مستقل به شمار می آید و در ژولای ۲۰۱۲ اقدام به ایجاد یک “محل کار مشارکتی” در بخش تجاری شهر تورنتو نمود. این محل به عنوان مبنایی برای متخصصین موبایل به شمار می آید که در آن قابلیت ایفای وظایف خود از هر کجا را داشته و با توجه به تخصص خود به فعالیت می پردازند. در چنین فضای شرکتی افراد خلاق زیادی وجود دارند که با توجه به حرفه خود به فعالیت حر فه ای مشغول می باشند.
برای یک برنامه نویس خط مشی، McCulloch به نظر دارای یک مسیر نامنظم در ارتباط با ویژگی های شغلی می باشد. اما برای ما به عنوان ناظرین طویل المدت کارکنان و با توجه به ارتباط با محل کار، وی معرف پیشرفت متوالی در این عرصه است. در خصوص بررسی تغییرات اصلی که از دهه ۱۹۸۰ اعمال شده است، ما سه موج اصلی را در فرایند مجازی سازی کارهای دانش مشخص نموده ایم. آن ها به دلایل مختلفی توسعه یافته اند و همچنان نیز به سمت جلو حرکت می نمایند. McCulloch به نظر دارای هر یک از این قابلیت ها می باشد.
در این مقاله ما این موضوع را مورد بحث قرار می دهیم که چگونه هر موج با توجه به اولویت های کاری حاصل آمده و سبب تکمیل قابلیت های مستخدمین گردیده و در نهایت موجب ظهور فناوری های ارتباطاتی و مشارکتی می گردد. با توجه به متخصصینی که در خلال چندین سال اخیر اقدام به ارائه پروژه های خود نموده اند، بیش از ۳/۱ بیلیون نفر هم اکنون در فضای مجازی مشغول کار هستند که در حقیقت ارائه دهنده ارتباطات الکترونیکی غنی از سایت های خود می باشند – بنابراین درک فرایندهای تغییر شکل یافته در این زمینه بسیار مهم تلقی می گردد.
پروژه های متخصصینی که در خلال چندین سال سبب شده است تا بیش از ۳/۱ بلیون نفر کار مجازی داشته باشند.
 

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

سیر تکامل مدل های کاری
بیاد آورید زمانی که اولین کامپیوتر شخصی خود را که به منزل آورده و آن را روشن نمودید. در صورتی که سنی بیشتر از ۵۰ سال داشته باشید، شما به راحتی قابلیت به یاد آوردن این موضوع را خواهید داشت چرا که آن را در جوانی انجام داده اید. بعلاوه اولین ورود خود به فضای اینترنت را به یاد آورید. آیا می توانستید تصور کنید که شما از داخل منزل قابلیت کار با اینترنت را خواهید داشت (احتمالاً حتی بدون پوشیدن لباس رسمی)، آن هم به جای رفتن به ساختمان محل کار خود ؟ چنین تفکراتی به سرعت به ذهن بسیاری از اشخاص خطور نموده و آن ها اولین موج تغییر کاری جهانی را تجربه نمودند.
موج اول: کارکنان مستقل مجازی. کارهای بدون قید و بند در یک مقیاس بزرگ در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شد آن هم به هنگامی که ایده کار مستقل با استفاده از کارگران مجازی و با بهره گیری از شبکه های ایمیلی در حال پیدایش مطرح شد. قابلیت اتصال جدید به فضای اینترنت به هر یک از اشخاص اجازه کار با این وسیله را می دهد، که در صورت عدم وجود آن آنها مجبور به رفتن به شرکت و دفتر کار خود می بودند. این فناوری همچنین سبب پرورش استعدادهای مختلف گردید به گونه ای که هر یک از افراد مختلف همانند والدین، پرستاران، بازنشستگان، دانش آموزان با استفاده از این سیستم قابلیت ورود به بازار کار را به دست آوردند. سرویس هایی که بدین روش فراهم آمد شامل طراحی گرافیکی، گزارش نویسی، ترجمه و ضبط الکتریکی بودند. به هنگامی که شرکت ها اقدام به عقد قرار داد با این متخصصین آزاد مجازی برای انجام وظایف مشخص که وابسته به مشارکت در دنیای حقیقی نبود نمودند، هر دو طرف این قرار داد از نوعی انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار شدند.

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

موج دوم: همکاران شرکتی مجازی. علیرغم مزیت های این مورد، اولین موج نیازمند نوعی وجه المصالحه می باشد. برای کارکنان، موج بزرگ در قالب ایجاد آزادی ارتباطات از راه دور می باشد و بر این مبنا می بایست آنها ارتباطات رسمی شرکتی و کلیه موارد مرتبط با آن را بکار گرفته ـ همانند مزیت های مراقبت های بهداشتی یا بازنشستگی و بر این مبنا اقدام به ایجاد نوعی فرایند توسعه خط مشی خود به منظور حاصل آوردن پشتیبانی لازم در این عرصه نمایند. بسیاری از این متخصصین در خلال ۳۰ سال گذشته شاهد این سه موج اصلی بوده اند و بر این مبنا مستخدمین و کارکنان اقدام به ایجاد نوعی ویژگی های جدید برای تحقیقات دانش مبنا و کار در این زمینه نموده اند. بر این مبنا، کامپیوترهای خانگی و ایمیل ها قابلیت جذب بسیاری از متخصصین آزاد این رشته را داشته و انعطاف پذیری جدید را برای آنها به ارمغان آورده بودند.
به منظور به حساب آوردن سومین موج تغییرات، مستخدمین می بایست اقدام به تفکر مجدد در ارتباط با پنج بعد اساسی ذیل نمایند:
  1. استراتژی موجود با توجه به طراحی ویژگی های آرایش یافتگی کار
  2. مجموعه ای که در آن کارها انجام می گردد.
  3. سازماندهی گردش کار و چگونگی ایجاد ارزش افزوده
  4. فناوری های استفاده شده جهت پشتیبانی از دستاوردهای بیشتر
  5. میزانی که بر مبنای آن ویژگی های آرایش مستخدمین و استخدام را می توان برحسب نیازهای فردی در نظر گرفت.
بسیاری از آنها قابلیت حاصل آوردن ویژگی های مربوط به گروه های کاری ثابت را نداشته و نمی توانند نوعی احساس شمولیت در اهداف بزرگتر را حاصل آورند.

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

موج سوم: همکاران مجازی. با آغاز موج دوم، سازمان ها سعی در شناسایی فرایند مجازی سازی نمودند، با این حال می بایست برای پیشرفت این کار به کارهای سنتی نوعی امتیازات خاص در نظر گرفته شود تا به سمت این فرایند بشتابند. با توجه به تیم کاری، بخش های بسیار مشخصی در این زمینه فراهم شده و توزیع نیروی کار ممکن است به معنای مشارکت طبیعی کمتر تلقی شود. نگرانی در خصوص نوآوری، از جمله مواردی بود که به واسطه جدید بودن آن سبب بروز مشکلاتی می گردید. به علاوه پیش بینی بازنشسته شدن تعداد زیادی از اشخاص نیز وجود داشت که خود سبب بروز نگرانی بیشتر در خصوص تاکتیک مرتبط استفاده از دانش جدید می گردید.
مراکز شهری
به هنگامی که Heidi McCulloch در ابتدا اقدام به ارائه “مراکز شهری” نمود وی از این نکته آگاه بود که چنین مرکزی به عنوان یک نکته از راه دور و دورکاری تلقی می گردد. با به یادآوری این مبحث می توان کارهای خانگی و خود اشتغالی همراه با خود انگیزگی و ویژگی های فنی را به صورت مستقل برای هر یک از این اشخاص در نظر داشت. این مراکز به عنوان یک فضای کاملاً مناسب برای کارکنان موبایلی محسوب می شوند. مراکزی که در هر کجا بدون داشتن فرودگاه یا وسایل حمل و نقل قابلیت پیوند را خواهند داشت، همانند مراکز شهری نظیر سانفرانسیسکو، سنجونز و لاس وگاس. به علاوه مراکز دیگری همانند سامرست هوس در لندو و هاپ در آمستردام و سی شهر دیگر در گوشه و کنار جهان نیز قابلیت فراهم آوردن فضای کار باز، فناوری های کنونی و محیط های خلاقانه را خواهند داشت.

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

انجام تغییرات
برای کارفرمایان امروزی ویژگی الزامی یادگیری چگونگی تبدیل سرمایه نمودن کلیه سه موج مشخص شده در ارتباط باکار مجازی می باشد. یکی از ما، لیندا گراتون، اقدام به برپایی کنسرسیومی در خصوص تفکرات رو به جلوی سازمانی نموده است که هدف آن فراگیری مشترک فرصت ها و چالش های مدل های کاری جدید می باشد. از این تلاش های سازمانی ما می توانیم بخشی از ویژگی های پیشرفت در این زمینه را در نظر داشته باشیم.
درک مجدد فضاهای کاری فیزیکی. ویژگی های کار فیزیکی در این مبحث می بایست کاملاً مورد بازنگری قرار گیرند. قبلاً، آنها با توجه به فناوری های پیشرفته و ابزارهایی که کارگران و کارمندان برای خروجی به آنها نیاز داشتند مورد بررسی و طراحی قرار گرفته تا قابلیت پشتیبانی از فرایندهای کارآمد و بهره وری وجود داشته باشد و به علاوه بتوان از این نظر سلسله مراتب مدیریت را نیز در نظر گرفت. با این حال مزیت های کار مجازی از نقطه نظر ویژگی های فرهنگی، ایجاد ایده و رهبری قابل توجه می باشند که خود منجر به بروز اعتماد بیشتر، تیم کاری توانمندتر و با کیفیت تر شده است.
بازسازی گردش کار جهت ایجاد استعدادهای از راه دور. کارایی در ترکیب با تعامل با اشخاص خاص جهت ایجاد یک نتیجه با ارزش غالباً به عنوان یک چالش پیچیده به شمار می آید. این مورد مخصوصاً با توجه به تعامل مورد نیاز بین اشخاص و کار به صورت مجازی و به صورت مستقل قابل توجه می باشد. راهکارهای HBR قبلی (دوره تخصص های اینترنتی، به وسیله توماس مالون و همکاران، ژولای ـ آگوست ۲۰۱۱) مشخص کننده این موضوع می باشد که سازمان ها می بایست قابلیت فراگیری پروژه های موازی و انجام وظایف با توجه به بهره گیری از تخصص کلیه متخصصین در گوشه و کنار جهان را داشته باشند.
سرمایه گذاری بر روی فناوری های ذاتی. غالباً تلاش هایی جهت پشتیبانی از کارهای از راه دور و ترغیب مشارکت در این عرصه با توجه به فناوری های پیچیده اعمال می شوند. بنابراین اجتناب از داشتن صرف تمرکز بر روی نتایج تجاری قابل توجه می باشد. در عین حال غالب اشخاص متکی به فناوری های تکنولوژی اطلاعات سریع و ابزارهای مرتبط می باشند. بر این مبنا نوآوری و کارایی بیشتر در خصوص سرمایه گذاری و فناوری های مشارکتی به عنوان بخشی از قواعد کاری متعارف به شمار می آیند.
ویژگی های مورد شناسایی فردی و اخلاقی. موفقیت در این موج کار مشخص کننده آن است که مستخدمین می بایست قابلیت پشتیبانی از ویژگی های کاری و رویکردهای مرتبط را داشته باشند تا در  این عرصه به صورت فعال مشارکت نمایند. چنین موردی سبب ایجاد نوعی تراز بین بهترین رویکردها و ویژگی های انعطاف پذیر می شود.

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

کار جدید، دنیای جدید
در موج سوم، فرایند تغییر شکل در این ارتباط مدنظر خواهد بود که چگونه کارکنان دانش می توانند کار خود را در هر جا انجام دهند. این موج ها به عنوان یک پدیده ترتیبی جهانی به شمار نمی آیند. آنها دارای سرعت های مختلفی در بخش های مختلف و در نواحی جغرافیایی مختلفی بوده و در ترکیب با جوامع مختلف عمل می نمایند.  با درک چگونگی تعامل با این سه موج می توان بر روی نیازها و منابع مرتبط و چالش ها و فرصت های پیش رو تمرکز بیشتری نمود و قابلیت حاصل آوردن فناوری ها و مدل های کاری بیشتر همراه با منابع مستعد و راهکارهای مربوطه را حاصل آورد.

موج سوم مشاغل مجازی آینده مشاغل دانش مبنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.