مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۲۲۵
کد مقاله
COM225
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نظریه صف بندی برای تداوم کسب و کارهای بیمارستانی
نام انگلیسی
A Queueing Theory Based Model for Business Continuity in Hospitals
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
نظریه صف بندی, کسب و کارهای بیمارستانی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Queueing Theory, Business Continuity in Hospitals
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی اطلاعات، دانشگاه فلورانس، ایتالیا
مرجع به انگلیسی
Annual International Conference of the IEEE EMBS; Department of Information Engineering –
University of Florence, Italy; IEEE
کشور
ایتالیا

نظریه صف بندی برای تداوم کسب و کارهای بیمارستانی

چکیده
فعالیت ها و پروسه های بالینی به عنوان نتایج پیوسته رخدادهای دقیقی بشمار می آیند که در آنها هر مرحله عملیاتی بر اساس یک زمان انتظار، شامل مدت کار و تاخیر محتمل،  توصیف می شود. در این مبحث، فناوری را می توان بعنوان بخشی از این امر  تلقی نمود.
در ارتباط با تداوم فرآیندهای تجاری و کسب و کارهای روزمره بیمارستانی، طراحی فرآیندها به منظور بهره گیری از حداقل تعداد دستگاه ها، بر اساس بار و فشار کاری، بعنوان یک ویژگی مدیریتی صرف، مطلوب و مکفی کارساز نیست. بر این اساس، لازم است تا قابلیت بهره گیری از فرآیند تحلیل ریسک به منظور مشخص سازی اعمال برنامه های تداخلی یا انجام رویه های بیشتر خرید را داشته باشیم. به منظور ارزیابی تداخلات محتمل و محافظت از کل چنین سیستمی در برابر آسیب های محتمل و خرابی های مربوط به فن آوری می توان از مدل های مارکوف و روندهای مرتبط با مهندسی پایایی بهره گرفت.
مبحث کنونی یک مطالعه موردی در خصوص کاربرد مدل جامع پیشنهادی را عرضه می نماید که شامل رویکرد تحلیل ریسک و مدل نظریه صف بندی، برای تعریف و مشخص سازی تعداد مناسب دستگاه ها، تجهیزات و سیستم های ضروری بیمارستانی می باشد. چنین مبحثی برای تضمین تداوم فعالیت های پزشکی و تحصیل روندهای منطبق در مدیریت پیوسته، مرتبط با کسب و کارها و امور تجاری بیمارستانی، ضروری و قابل توجه می باشد.

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

 

۱- مقدمه
مدیریت مناسب فن آوری را می توان بعنوان یک مشخصه الزامی برای تداوم مراقبت های پزشکی، علی الخصوص در موقعیت ها و زمان های بحرانی (همانند روزهای تعطیل و شب ها) در نظر گرفت [۱]. در این رابطه و به منظور حفظ عملیات روزمره در یک سطح مطلوب و با توجه به برنامه ریزی قبلی [۲]، ضروریات و مشخصه های فنی را باید مورد توجه قرار داد. با توجه به آن که اغلب خدمات مرتبط با مراقبت های بهداشتی و امور مربوط به سلامت صرفاً مفاهیم مرتبط با بخش اورژانس را شامل شده و کمتر بخش های دیگر بیمارستانی را در بر دارد، چنین فرآیندی قطعا بر روی زمان کاری روزمره در این بخش تاثیرگذار خواهد بود. بعلاوه، به هنگام بروز مشکل یا خرابی برای یک دستگاه لازم است تا قابلیت یافتن یک دستگاه مشابه در آن بیمارستان وجود داشته باشد و بنابر این مسئله مد نظر در این خصوص یافتن و جایگزینی به موقع دستگاه مورد نیاز و رفع عیب و بازگردانی مطلوب کلیه سیستم ها می باشد تا از این طریق از بروز مشکلات عدیده برای بخش های مختلف جلوگیری شود [۳]. مخصوصاً در طی زمان کار روزمره، با توجه به آن که قابلیت جایگزینی دستگاه، به واسطه استفاده متوالی از آن وجود ندارد، انجام پروسه های تفکیکی و تعیین حداقل تعداد دستگاه های مورد نیاز، برای تداوم و پیوستگی فعالیت های بالینی، به عنوان یک ضرورت آشکار در این مبحث به شمار می آید.
بر مبنای مدیریت تداوم امور تجاری (BCM)، تعریف یک برنامه BCM خاص [۴] به منظور انجام چنین فرایندی ضروری می باشد آن هم در صورتی که با بروز مشکلی در سیستم یا بخش های فناوری و یا فعالیت های بالینی روبرو باشیم. چنین موردی شامل چندین مولفه مهم می باشد: ایجاد یک بانک اطلاعات دقیق با قابلیت لیست کردن کلیه دستگاه های بیمارستانی و شناسایی دقیق موقعیت آن ها در بیمارستان و همچنین انجام تحلیل ریسک با توجه به مشخص سازی رخدادهای مربوط به مشکلات و خرابی های فناوری.
ایجاد یک روش کمی جهت ارزیابی آستانه مناسب (تعداد حداقلی دستگاه ها برای ارضای بار کاری) به عنوان هدف اصلی این مقاله به شمار می آید. این روش برای دپارتمان آندوسکوپی در بیمارستان فلورانس به کار گرفته شد [۵]، که شامل توسعه برنامه و ارزیابی و اعتبار سنجی مدل همراه با کادر پزشکی مرتبط می باشد.  

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

 

۲- روش ها
دپارتمان آندوسکوپی در بیمارستان فلورانس Careggi بر روی بیماری های معده ای روده ای و هپاتیک تمرکز دارد این بیمارستان در سه ناحیه مختلف بنا شده است (که یکی از آنها برای بخش اورژانس و دو مورد دیگر برای فعالیت های عادی تخصیص یافته اند) و قابلیت درمان بیش از ۱۲۰۰۰ نفر در سال را دارد. روش مشخص شده این مطالعه بر مبنای چهار مرحله ذیل ارائه می گردد:
الف. تعریف مرتبط با کمک های ویژه
ب. ارزیابی حداقلی تجهیزات و برنامه های متوالی و پیوسته
ج. اعتبارسنجی بالینی
الف. سطوح کمکی خاص
تضمین تداوم امور در طی یک روز کاری به عنوان یک مؤلفه ساده به شمار نمی آید چرا که غالب پزشکان، بر مبنای رویه های بالینی، ممکن است خواستار استفاده از دستگاه های خاص به طور همزمان باشند. با توجه به آنکه بروز خرابی در یک دستگاه نه تنها سبب ایجاد وقفه در فعالیت خاص بلکه موجب بروز توقف در کل فرآیند، بر حسب نیاز به آن دستگاه، می شود، چنین رویه ای سبب بروز مشکل در دیگر فعالیت های مرتبط نیز خواهد شد، بنابراین توصیف ویژگی های پزشکی بر مبنای مؤلفه دسترس پذیری آنها در داخل تأسیسات مرتبط و همچنین ارزیابی اتلاف فعالیت های بالینی از جمله ویژگی های مهم در این عرصه به شمار می آید.
سطوح کمک خاص به عنوان برآوردهای فنی / سازمانی به حساب می آیند که می بایست آنها را به منظور کاهش عدم دسترسی به دستگاه های خراب و شامل نمودن رویه های مشخص حفظ و نگهداری، خرید و قابلیت دسترسی به دستگاه ها یا دستگاه های جایگزین در نظر گرفت. این ارزیابی منوط به دو شاخص می باشد: شاخص تداوم (CI) و شاخص اولویت (PI). اولین مورد بر مبنای دسترس پذیری محلی می باشد [۰ ـ ۱] که در آن CI=0 به معنای عدم دسترس پذیری و CI=1 به معنای سطح تداوم دسترسی به میزان ۱۰۰% می باشد. PI در بردارنده هر دو مورد دسترس پذیری و اتلاف در عملکرد به واسطه بروز مشکل در دستگاه می باشد.
فرآیند حفظ و نگهداری عادی برای آن دسته از دستگاه هایی است که نیازی به ارائه یک مفهوم خاص عملیاتی پیوسته و کاربردی متوالی برای آنها وجود ندارد [۶]. بنابراین چنین موردی به وسیله PI=0 و CI³۰٫۹۹ نشان داده می شود. خرید دستگاه به هنگامی پیشنهاد می شود که ۰٫۹۵<CI<0.99 و PI>Xp حاصل شده باشد، که در آن Xp به عنوان یک “آستانه PI” متناظر خواهد بود که مشخص کننده ریسک بالینی شدید HIGH حاصل آمده به واسطه خرابی دستگاه می باشد. در نهایت، انتخاب دستگاه جایگزین بر مبنای معیارهای ذیل مشخص می شود: CI<0.95 و PI³Xp. به شکل ۱ رجوع شود.

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

 

۳- نتایج
همانگونه که در جدول ۱ گزارش شده است، سطوح خاص پیشنهادی به یک فعالیت انجام شده در سه اتاق آندوسکوپی اشاره دارد، که دو مورد آن برای فعالیت های عادی (HA1 e HA2) و یک مورد برای موارد اضطراری (HA3) می باشد. تعداد بیشتر خریدها در HA1، بر مبنای بار کاری بالا ناشی از فعالیت عادی می باشد، که خود منوط به این حقیقت است که چنین سیستمی را می توان به عنوان پشتیبان ( یا سیستم جایگزین) برای ناحیه HA2 بکار گرفت و در عین حال از آن جهت بخش HA3 با توجه به ویژگی های خاص آن استفاده کرد، آن هم با در نظرگیری کلیه دستگاه ها ۷/۲۴ موجود، که البته الزاماً ممکن است همگی آنها مورد استفاده قرار نگیرند.
به علاوه، سطوح پیشنهادی به وسیله کادر پزشکی مورد تأیید قرار گرفته، تقریباً ۵۰% دستگاه ها تحت خرید پیشنهادی می باشند که قبلاً در برنامه خرید بیمارستانی به عنوان سیستم های پشتیبان (دیفیبریلاتور، الکتروسرجری و پالسومیکسر) مشخص شده اند.

نظریه صف تداوم بیمارستانی کسب و کار

 

۴- مباحث و نتیجه گیری
برنامه ریزی مناسب و رویه های خاص شامل استراتژی بازیافت [۱۰] و BCM به عنوان ویژگی های ضروری برای فعالیت های پزشکی به شمار می آیند چرا که با وجود آنکه زمان و مکان بروز خرابی مشخص نمی باشد، وقوع چنین موردی ممکن است برای بیماران بسیار خطرناک باشد.
این مطالعه نشان می دهد که چگونه، مخصوصاً در زمینه تأسیسات پزشکی، دسترس پذیری به یک دستگاه مشابه (یا یکسان) به عنوان بهترین و سریعترین استراتژی جهت بازیابی فعالیتهای بالینی محسوب می شود. به منظور انجام این فرآیند، روش پیشنهادی با استفاده از یک مدل مطمئن و پایای کمی ارائه شده است و برحسب ویژگی های اعتبارسنجی بالینی مشخص گردیده است، که خود قابلیت تعیین مؤلفه ها و چند و چون تعداد حداقلی دستگاه ها به منظور تضمین توالی انجام فعالیت ها به صورت مستمر را ارائه می نماید.
متعاقباً ارزیابی شرایط زندگی حقیقی هم اکنون به عنوان یک مدل مورد نیاز با توجه به نمونه های پایا و سناریوهای توأم با خرابی مدنظر می باشد.
در نهایت، رویه های اجرایی متعاقب با توجه به توسعه یک برنامه متوالی و پیوسته تجاری شهری مدنظر قرار دارد که در آن هر بیمارستان به عنوان بخشی از یک سیستم بهداشتی بزرگتر عمل می نماید. چنین موردی سبب کاهش ریسک بیماران شده و در عین حال قابلیت بهینه سازی منابع موجود به عنوان یک راه حل پایدار را ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.