مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۳۴
کد مقاله
MNG34
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک برنامه بررسی کارآفرینی
نام انگلیسی
The role of the entrepreneur in small business success
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۴
کلمات کلیدی به 
فارسی
مشاغل کوچک، کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
small business, Entrepreneurship
مرجع به فارسی
دانشگاه گرونیگن ،‌ هلند
مرجع به انگلیسی
University of Groningen, the Netherlands
کشور
هلند

 

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک برنامه بررسی کارآفرینی

چکیده
متخصصین مالی غالبا از این موضوع  متعجب می‌شوند که آیا  فردی که نسبت به طراحی و نوشتن  یک برنامه  بازرگانی اقدام کرده است همان شخصی است که آنرا اجرا نیز نموده باشد. تحلیل یک طرح بازرگانی نسبتا ساده بوده،  در حالیکه شناخت و تجزیه و تحلیل یک کارآفرین مشکل تر می‌باشد. برنامه بررسی کارآفرینی  ۹۷          (‌ (E scanبطور اختصاصی برای ارائه اندازه گیری هدفمند از ویژگیهای ضروری و اصول کارآفرینی موفق پیاده شده است.  بر اساس تحقیق انجام گرفته در این زمینه،  برخی از دلایلی که چرا افراد حرفه خاص خود را آغاز می کنند بیان گردیده و همچنین برخی از تفاوتهای بین شخصیت کارآفرینان موفق و کارآفرینانی که از  موفقیت کمتری برخوردار بوده‌اند را نشان می‌دهد. بر این اساس، این گزارش برنامه بررسی کارآفرینی که بصورت ابزاری کاربردی از طریق یک رایانه شخصی محقق می‌شود را عرضه می‌دارد. کلیه اطاقهای بازرگانی هلند،  چند بانک بزرگ و سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی که اقدام به ارائه مشورتها و راهنمائیهای لازم برای شرکت های جدید دارای اندازه کوچک و متوسط می‌نمایند از این برنامه بررسی استفاده می کنند. علاوه برآن ،  این بررسی نسبت به عرضه یک  پایگاه داده های عظیم اقدام نموده است که بر اساس آن تحقیق جاری ما در مورد نقش شخصیت کارآفرینانه در موفقیت مشاغل کوچک شکل می‌گیرد.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

مقدمه
موفقیت یک شغل به عوامل متعددی بستگی دارد ، ولی بزرگترین عامل موفقیت آن شخص کارآفرین است.  طبیعتا مدرک تحصیلی کارآفرین،  دانش بازرگانی و مهارت وی نقش مهمی را در این عرصه بازی می‌کند ولی بنظر ما شخصیت کارآفرین حتی از این موارد نیز مهم تر است. “‌یک بازرگان به چه میزان به خود و به موفقیت حرفه خود  اعتقاد دارد ؟” “‌ وقتی مشکلات یکی پس از دیگری رخ می‌دهد، یک پیشگام نوظهور تا چه میزان ایستادگی می‌کند؟” ” تا چه حد یک کارآفرین در تغییر تهدیداتی که در فرصت های شغلی ایجاد می شود قدرت تصمیم گیری دارد؟” . اینها فقط چند نمونه از موقعیت هایی است که یک بازرگان باید با آن درگیر شود  و شکی نیست که همه نمی‌توانند با این وضعیت ها مقابله کنند.  بنابراین اشخاصی که حرفه‌ای را براه انداخته و ادامه می‌دهند نیازمند دانستن قدرت و ضعف خود هستند زیرا ” کارآفرینی مستلزم توانائی ایجاد یک ” تیم بنیانگذار ” با مهارت ها واستعداد های تکمیل کننده است       ( تیمونز ۱۹۹۴) . خود شناسی از طریق خود تحلیلی بر این اساس بالاترین  اهمیت را دارا می‌باشد. اگرچه، خود تحلیلی، در رابطه با رفتار، نیازمند صداقت ، نظم و شناخت شخصیت متعلق بفرد می‌باشد.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

یک طرح تجاری بدون بازرگان چیست؟
نوشتن یک طرح بازرگانی در زمان شروع حرفه هر شخص بشدت ضروری است      ( بامبرگر ۱۹۹۴، زوارت ۱۹۹۸) . خصوصا بانکها، ‌سرمایه گذاران زمینه های نوین و سازمانی هایی که به کارآفرینان مساعدت می کنند به این اطلاعات برای تحلیل توان و سود آوری بالقوه یک فعالیت بازرگانی نیاز دارند. یک تحلیل کاملا فنی، طرح بازاریابی و طرح مالی مرتبط با این موضوع که یک طرح بازرگانی دورنمای جالبی را برای آینده ارائه می‌دهد، را تعیین می کند. برخی از ابزار ها،‌ که بعضی از آنها بصورت  کاملا خود کار می‌باشند، به این منظور بکارگرفته شده است.
تا این زمان، کارآفرین،‌ خود به ندرت مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. بانکها و سرمایه گذاران زمینه های نوین بازرگانی، ‌همانند مشاورانی که به کارآفرینان مساعدت می کنند، ‌برروی اهمیت شخصیت کارآفرین برای موفقیت در یک حرفه تجاری، ‌خصوصا در مرحله راه اندازی، تاکید دارند. لکن قضاوت آنان در مورد کارآفرین منحصرا برروی احساس” fingerspitzenguhl “‌ (‌احساس درونی)  غیر قابل تشریح و ذهنی آنها استوار است.
درک عمیق تر شخصیت یک کارآفرین برای یک قضاوت صحیح از آنکه آیا کارآفرین موفق به پیشبرد موفق یک طرح بازرگانی خواهد شده یا خیر مورد نیاز است. ارزیابی یک طرح بازرگانی براین اساس باید با یک قضاوت هدفمند از کارآفرین همراه باشد.
ابزار  نوین،‌ برنامه بررسی کارآفرینی، برای اندازه گیری شخصیت کارآفرینانه اشخاص به منظور کمک به ارزیابی کارآفرینان ایجاد شده است. هدف از این برنامه بررسی به آن اندازه نیست که کارآفرینان ” موفق ” را انتخاب کنیم، ‌بلکه بیشتر ابزاری است برای توسعه شخصیت کارآفرین. از یکسو ،‌ کارآفرین با انجام برنامه بررسی به خود شناسی دست می‌یابد،‌ که او را قادر می‌سازد تا نسبت به تاسیس یک “تیم بنیانگذار”‌ به منظور ارتقای مهارت ها و توانائیهای خود اقدام نموده و کمک می‌کنند که  از موفقیت فعالیت بازرگانی مربوط به خود اطمینان حاصل کند. از سوی دیگر، به سرمایه گذاران کمک می‌کند که منحصرا برروی طرح بازرگانی در زمینه ارزیابی ریسک اعطای وام و سرمایه متمرکز شوند.
این اطلاعات در نهایت مورد توجه عناصری چون سازمانهای  وام دهنده، مانند بانکها، اطاقهای بازرگانی، سازمانهای امتیاز دهنده مانند رستورانهای زنجیره‌ای،  سازمانهای مشاغل کوچک ‌و برنامه های دولتی هم در سطح ملی (در اعطای وام به مشاغل کوچک و در تلاشهایی مانند برنامه های مبارزه با فقر) و هم در سطح بین‌المللی (برای چگونگی استفاده موثر از کمک های خارجی به منظور تقویت اقتصاد کشورهای کمتر توسعه یافته ) خواهد بود و بر این اساس آنها نسبت به ارزش گذاری این اطلاعات اقدام خواهند کرد.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

فرضیه برنامه بررسی کارآفرینی  
در سال ۱۹۵۵ ما ایجاد یک ابزار ارزیابی متکی بر تحقیقات علمی، به منظور اندازه گیری هدفمند شخصیت کارآفرینانه، در مراحل قبل و آغازین، را شروع نمودیم. ما شخصیت کارآفرین را به دو بخش تقسیم کردیم : خصوصیات شخصی و توانائیهای مدیریتی . یک اختلاف تعیین کننده بین این دو بخش وجود دارد. ” اگرچه برخی از محقیقین شواهدی ارائه داده اند که حاکی از آن است که این جنبه ها را می‌توان در طول سالیان  فراگرفت یا آنها را تغییر داد (مک کله لاند و وینتر ۱۹۶۹) ،‌ بطور کلی  اعتقاد بر این است که این جنبه ها پایدار بوده و درمعرض تغییرات خود بخودی نیستند:‌ ” افراد رهبر بدنیا نمی آیند ، آنها ساخته می‌شوند و این سازندگی بیشتر بوسیله خود می‌باشد تا بواسطه نفوذ محیط خارج ” ( بنیس ۱۹۸۹ ،‌ این کورا ۱۹۹۱). ما معتقدیم که این موضوع را در مورد کارآفرینان نیز می‌توان تعمیم داد.
 

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

خصوصیات کارآفرینان موفق
بسیاری از  تحقیقات برروی خصوصیات کارآفرینان موفق صورت گرفته  است.  در این رابطه، سه ویژگی اصلی و پنج ویژگی فرعی وجود دارد. خصوصیات اصلی عبارتند از : نیاز برای پیروزی (n Ach) ( مک کله لاند ۱۹۶۱:‌ احمد ۱۹۸۵:‌ پری ۱۹۸۶ :‌ بگ لی ۱۹۸۷:  هورنادی ۱۹۷۱) . موقعیت داخلی کنترل (ILOC) ( احمد ۱۹۸۵:‌ بروکهام ۱۹۸۲: پری ۱۹۸۶: روتر ۱۹۶۶: پاولهاس ۱۹۸۳)‌و  تمایل به پذیرش خطر (RTP) ( منگل ۱۹۷۲: دارت ۱۹۷۱: مایر ۱۹۶۱:‌ لیله ۱۹۷۴:‌ بروهل ۱۹۸۷ در احمد ۱۹۵: مک کله لاند ۱۹۶۱).
پنج خصوصیت ثانویه عبارتند از : نیاز به استقلال (n Aut) ( هواندی ۱۹۷۰، ۱۹۷۱، ۱۹۸۲: وسپر ۱۹۹۰:‌کتز و وریز ۱۹۸۶) ،‌ نیاز به قدرت (‌n Pow) ( کولینز ۱۹۶۴در هورنادی ، ۱۹۷۰،  واینر و روبین ۱۹۶۹ در بروکهاوس ۱۹۸۲: وسپر ۱۹۹۰) ،‌     تحمل ابهامات (ToA) ( بودنر ،‌۱۹۶۲ در بوگلی ، ۱۹۸۷: ماک دونالد ۱۹۷۰)،       نیاز به وابستگی (n Aff) ( بلو ، ۱۹۸۷ در داویدسون ، ۱۹۸۹: هواندی ،‌ ۱۹۷۰: کولینز، ‌۱۹۶۴ در کتز د وریز، ۱۹۸۶)  و پایداری (End) ( هواندی ،‌ ۱۹۷۰: بلو ، ۱۹۸۸: گیت وود ، ۱۹۹۵).
در این تحقیقات، کارآفرینان موفق بطور قابل توجهی در این خصوصیات امتیاز بالاتری نسبت به کارآفرینانی که کمتر موفق بوده و مدیران مشاغل کوچک غیر کارآفرین  کسب کردند. موفقیت به روشهای گوناگونی قابل تعریف است. در بیشتر تحقیقات موفقیت بصورت بقا در نخستین دو یا سه سالی که شرکت در یک حرفه می‌ماند تعریف شده است. برای مثال ،‌ در نظریات هوراندی و بانکر (۱۹۷۰) کارآفرین “موفق”  فردی است که در زمینه ای کسب و کار خود را شروع می‌کند که پیش از آن هیچ کس در آن فعالیتی نکرده است‌ و برای یک دوره حداقل پنج ساله در ساختار سود آور فعلی باقیمانده است. تحقیقات دیگر بر روی کارآفرینان (گیت وود ۱۹۹۵،‌پری ۱۹۸۸، بگلی ۱۹۸۷) موفقیت را بیشتر در وضعیت مالی تعریف کرده اند، اندازه گیری ارتباط معمول ترین خصوصیاتی که در میان کارآفرینان یافته میشود مانند بازگشت سرمایه،‌ رشد فروش و سود سالیانه یا برروی درآمد شخصی مالک / مدیر دارنده شغل یا حرفه خاص. بر این اساس، چند رابطه کاملا واضح از نظر آماری یافته شده است که در جدول شماره ۱ نشان داده شده‌اند. ” اگرچه فهرست‌های زیادی برای معیارهای موفقیت قابل یافتن است،‌ تداوم فعالیت در کسب و کار کیفیتی مجاب کننده دارد”      ( هورنبی ۱۹۷۰ صفحه ۵۰). در همین حال، ‌آمارهای شرکتهای تازه تاسیس حاکی از آن است که بیشتر آنها در خلال دوره پنج ساله باقی نمانده اند.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

صلاحیت مدیریتی کارآفرینان موفق
کتز- د- ورایز (۱۹۸۶) اینگونه نتیجه گرفته است که در بیشتر تحقیقات فقط ویژگی کارآفرینان موفق مورد  توجه خاص محققان بوده است. سایر توانایی ها و صلاحیتهای کارآفرینان موفق عمدتا مورد بی‌توجهی قرار گرفته شده است. اخیرا،‌ برخی از محققان اعتبار ویژگیهای روانی را  بعنوان یک عامل پیش بینی کننده موفقیت در زمینه مشاغل شغل جدید یا کارآفرینانه را مورد شک قرار داده و بر این اساس فرضیه هایی را مطرح نموده‌اند مبنی بر آنکه رفتار کارآفرینان بطور کامل نسبی بوده و از این طریق موفقیت مشاغل جدید بصورت نسبی پیش بینی می‌شود ( لوراین ۱۹۸۸). لوراین  این رفتار را بصورت “خصوصیات رفتار مدیریتی کارآفرینان ” تعریف می کند. مایر و گولدشتاین  (در وسپر ۱۹۹۰) به این نتیجه دست یافته اند که: ‌”اگر چه شایستگی های مدیریتی و سرمایه گذاری کافی برای بقا ضروری است، آنها بندرت می‌توانند تضمین تداوم زیست را تحقق بخشند. آنها باید در کنار سایر عوامل مانند انگیزه، سخت کوشی،  پایداری و انعطاف‌پذیری قرار داشته باشند”. جدول شماره ۲  نمایی کلی از شایستگی‌های مدیریتی کارآفرینان در ارتباط با تعریف موفقیت بکاررفته در این تحقیق را نشان می‌دهد. تحقیقات اندکی بر روی رفتار مدیریتی کارآفرینان انجام شده و مسائل مرتبط با فرآیندهای خاص متدولوژیکی جهت اندازه‌گیری صلاحیت های کارآفرینان وجود دارد، ‌از اینرو، تاکنون رابطه واضحی در زمینه موفقیت با توجه به مسایل فوق‌الذکر یافت نشده است.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

روشهای موجود ارزیابی کارآفرینان در زمینه مشاغل کوچک
در زمینه ایجاد برنامه بررسی کارآفرینی ((E.Scan ، ما  نسبت به جستجوی هر یک از موارد “بررسی”‌ که قبلا  مورد استفاده قرار گرفته بود اقدام نمودیم. دو سازمان، ‌بانک سرمایه گذاری ملی هلند (NIB) و موسسه مشاغل کوچک و متوسط (IMK)، سعی بر اندازه‌گیری شخصیت، ‌در خلال مصاحبه های خود با کارآفرینان، دارند. پیش از آنکه مصاحبه آغاز شود، مشاوران ابتدا خصوصیات و شایستگی های مورد نیاز برای آن  شغل خاص را تعیین کرده و سپس آنها کارآفرین را در زمینه مورد نیاز مورد ‌سنجش قرار می‌دهند.  هر چه انطباق یک کارآفرین با مقطع مورد نظر بهتر باشد، امتیاز بیشتری بوی داده خواهد شد.
ایجاد یک پرسشنامه استاندارد: برنامه بررسی کارآفرینی ( E.Scan)
بمنظور ایجاد ابزاری برای اندازه گیری شخصیت کارآفرینی، ما مجموعه ای از ده مورد، که بر اساس مقیاس هفت نقطه‌ای لی‌کرت بود، را گردآوری نمودیم. موارد نیاز به پیروزی برمبنای EPPS  (معیار شخصیتی ) (تجوا ۱۹۷۳)،   هرمانس (۱۹۷۰) و   موری (۱۹۳۸) استوار است.  موارد نیاز به استقلال رای،‌ تسلط، فقدان نیاز به وابستگی و پایداری برمبنای EPPS (تجوا ۱۹۷۳) و موری (۱۹۳۸) استوار است. ما همه پرسشنامه های خود را با توجه به همه ویژگی های مدیریتی ( برمبنای هود ۱۹۹۳،‌کین ۱۹۸۸، آلتینک و دیگران ۱۹۸۹، فلایر ۱۹۹۰، بائتنز ۱۹۷۷، بوربی ۱۹۶۷، کرون ۱۹۸۱، کور ۱۹۹۱، نایستروم ۱۹۷۹، تن هورن ۱۹۷۵، کولیگان ۱۹۸۵، استورم ۱۹۸۱، زالزنیک ۱۹۷۷) گردآوری نمودیم. پیش از آزمون این مجموعه از اقلام بر روی کارآفرینان موفق، ما در ابتدا آنرا بر روی یک گروه نمونه متشکل از ده کارآفرین، بر اساس مصاحبه اعتبار سنجی رو در رو، آزمایش نمودیم.
بر اساس نظریه تیمونز (۱۹۹۴) کارآفرینی ” توانایی خلق و ساختن چیزی ازعملا  هیچ است. کارآفرینی بیشتر از آنکه تماشا، تحلیل و تشریح چیزی باشد عبارتست از بنیاد نهادن، انجام دادن، دسترسی و ساختن یک شغل یا سازمان جدید. بر این اساس، کارآفرینی مهارت احساس موقعیتی است که دیگران آن را در همان زمان تنها بعنوان هرج و مرج، تضاد و ابهام تلقی می‌کنند. کارآفرینی توانایی ساختن یک “‌ تیم بنیانگذار” برای  تکمیل مهارت و استعداد خود شماست. یک دانش فنی برای یافتن،‌ هدایت و کنترل منابع (که معمولا در اختیار دیگران است) و حصول اطمینان از این موضوع که زمانی که بیشتر از همیشه به پول نیاز دارید، پول شما تمام نشود. در نهایت ، اشتیاق به قبول ریسک حساب شده – هم بصورت فردی و هم بصورت مالی –  و سپس انجام همه کارهای ممکن برای دستیابی به فرصت مورد علاقه شماست”.  ما تعریف تیمونس را مناسب ترین تعریف برای شرح کارآفرینی یافتیم ولی این تعریف دارای  معایبی نیز می‌باشد، زیرا استفاده از  آن در عمل بسیار مشکل است. بنا براین، ما کارآفرین را کسی می دانیم که یک شغل مستقل را دارا بوده و آن را اداره کرده و کم و بیش بصورت یک کارآفرین عمل و رفتار می‌کند. بمنظور انجام یک تحقیق عملی برای ارزشیابی و آزمون اعتبار، ما دو گروه نمونه را به ترتیب با تعداد ۲۶۱ و ۲۷۵ نفر تشکیل دادیم . آنها کسانی بودند که یا قبلا دارای یک کسب و کار بوده و آنرا اداره می‌کردند و یا مایل به این‌ کار بودند. تحلیل های عاملی و آزمون های همبستگی ( ضریب آلفای کرونباخ ) توسط برنامه SPSS   تحت ویندوز ۶ انجام شد. جدول شماره ۳ نشانگر نتایج کلیه مقیاساتی است که توسط برنامه بررسی کارآفرینی E.Scan ) ) براساس نتایج ۲۱۲ نفر از گروه اصلی اول، از میان ۲۱۶ نفر، در آن زمان پوشش داده شده بود.
علاوه بر برنامه بررسی کارآفرینی (E.Scan)  گسترش یافته، برای شرکت کنندگان یک آزمون شخصیت، NEO  FFE (هوکسترا ۱۹۹۳) نیز با هدف اعتبار سنجی ارسال شد. این مدل  ‌که به نام پنج  بزرگ یا پنج مدل بزرگ نیز معروف شده است، ساختار جنبه‌های شخصیتی را نشان می‌دهد، زیرا آنها بتدریج در طی تحقیقات ۴۰ سال اخیر ظاهر شده اند (دیگمان ۱۹۹۰ در هوئکسترا۱۹۹۳). برنامه بررسی کارآفرینی (E.Scan) به همبستگی مورد انتظار با پنج بزرگ منتج شده است.
در جستجوی خود برای ارتباط دادن برنامه بررسی کارآفرینی (E.Scan) به موفقیت، ما یک تعریف عینی از موفقیت را در کنار یک تعریف ذهنی آن برگزیدیم.

نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک

 

بررسی کارآفرینی در عمل
ممکن است این سوال مطرح شود که میزان مفید بودن برنامه بررسی برای یک جامعه تجاری کوچک چقدر است، همانگونه که موران (۱۹۹۸ صفحه ۱۹) نتیجه گیری می‌کند: « از نقطه نظر مباحثه، این امر به عنوان مهمترین معیار برای ارزیابی نتایج کار در این رشته به شمار آمده و از اینرو برای انتخاب ادوات و روشها لازم می‌باشد». اما برنامه بررسی به ظاهر برای صاحبان مشاغل منفرد مفید می‌باشد، مخصوصاً آنهایی که تلاش دارند تا به عنوان یک کارآفرین مطرح گردند، و همچنین ارائه دهندگان عملیات متهورانه اقتصادی یا سرمایه‌های اقتصادی.
برنامه بررسی برای ویندوز را می‌توان بر روی یک کامپیوتر شخصی (PC) انجام داده و هم اکنون این سیستم به وسیله کلیه اتاق‌های بازرگانی استفاده می‌شود. همچنین برخی از بانکهای بزرگ و سازمانهای مرتبط با مشاغل کوچک در هلند نیز از این سیستم بهره می‌جویند. اشخاص می‌توانند نسبت به خرید این برنامه بر روی یک دیسک نسبتاً ارزان اقدام نموده و به آسانی نسبت به پاسخ دهی پرسشنامه‌های داخلی آن اقدام کنند.
تئوری پویش کارآفرینی در عمل
برنامه پویش الکترونیکی کارآفرینی جزء مفهوم بزرگتر از چیزی می‌باشد که به سادگی آنرا می‌توانیم به عنوان یک ریسک پرسشنامه‌ای تلقی نمائیم. در یک مطالعه طولی، ما قصد داریم تا نسبت به مشخص نمودن نقش کارآفرین در موفقیت مشاغل کوچک با استفاده از این برنامه پویش‌گر استفاده نماییم. در قیاس با مدل گارتنر (۱۹۸۵)، شکل ۲، معرف۴ بعد الزامی در تحقیقات مرتبط با کارآفرینی می‌باشد (این ابعاد عبارتند از ابعاد انفرادی، فرآیندهای مربوطه، ابعاد سازمانی ونهایتاً ابعاد محیطی). مدل مفهومی ما بر روی ابعاد مهم مشابهی، در رابطه با موفقیت مشاغل کوچک، در فاز شروع به کار آنها متمرکز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.