مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

شماره      
۱۱۲
کد مقاله
MNG112
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نوآوری در بازاریابی: منابع، قابلیت ها و پیامدها در فرودگاه های نواحی پیرامونی اروپا
نام انگلیسی
Marketing innovation: Sources, capabilities and consequences at airports in Europe’s peripheral areas
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
نوآوری بازاریابی، فرودگاه ها، نواحی پیرامونی یا گوشه و اکناف اروپا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Marketing innovation, Airports
Europe’s peripheral areas
مرجع به فارسی
ژورنال مدیریت حمل و نقل هوایی
کالج دانشگاه مولد، نروژ
الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Air Transport Management , Molde University College,  Norway; Elsevier
کشور
نروژ

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

نوآوری در بازاریابی: منابع، قابلیت ها و پیامدها در فرودگاه های نواحی پیرامونی اروپا
چکیده
این مقاله نسبت به بررسی منابع، قابلیت ها و پیامدهای مرتبط با نوآوری بازاریابی در فرودگاه های نواحی پیرامونی یا گوشه و کنار اروپا اقدام می‌نماید. بر این اساس، تحقیقی مبتنی بر پرسش نامه برای مدیران فرودگاه برنامه ریزی گردیده و ۱۰ منبع نوآوری بازاریابی در ارتباط با فرودگاه ها مشخص شد. میزان نوآوری در آن دسته از فرودگاههایی که به عنوان یک هویت مستقل محسوب می‌شوند، در مقایسه با فرودگاه هایی که بخشی از یک یا سیستم فرودگاه های منطقه ای یا ملی بشمار می‌آمدند، بیشتر بوده است. فرودگاه‌های بزرگ نیز به میزان قابل توجه و معنی داری از سطح بالاتری از نو آوری در مقایسه با فرودگاه‌های کوچک برخوردار بوده اند. این نوآوری، صرف نظر از تمرکز استراتژیک فرودگاه‌ها، از تاثیر مثبت معنا داری بر روی عملکرد بازاریابی آنها برخوردار است.

کلمات کلیدی: نوآوری بازاریابی، فرودگاه ها، نواحی پیرامونی یا گوشه و اکناف اروپا

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

۱- مقدمه
این مطالعه نسبت به بررسی منابع، قابلیت ها و پیامدهای نوآوری بازاریابی درفرودگاههای مناطق پیرامونی یا گوشه و کنار اروپا اقدام می‌نماید. تمرکز بر روی فرودگاه های این مناطق از جمله موارد قابل توجه می‌باشد، چرا که این نواحی با توجه به بازار محلی کوچک خود و همچنین عدم دسترسی نسبی به بازارهای بالقوه توصیف می‌شوند. چنین موردی محدوده کننده فرصت هایی است که  فرودگاه ها برحسب توسعه سرویس ها و خدمات هوایی موجود خود می‌توانند در اختیار داشته باشند. براین مبنا، می‌بایست راهکارهای نوآورانه، خلاقانه و ابتکاری  در زمینه بازاریابی فرودگاهها، جهت جذب مسیرهای جدید و همچنین رشد و حفظ مسیرهای موجود اندیشیده شود. به علاوه، حذف قواعد و مباحث کنترلی دست و پا گیر دولتی در مبحث بازارهای حمل ونقل هوایی در اروپا بدان معنا خواهد بود که این خطوط هوایی برای ارائه خدمات خود به فرودگاه‌ها می‌توانند از آزادی بیشتری در انتخاب فرودگاه‌ها برخوردار باشند. چنین موردی انگیزه لازم را برای فرودگاه ها بوجود خواهد آورد تا آنکه با استفاده از راهکارهای خلاقانه و نوآورانه در زمینه بازاریابی بتوانند بازار هدف خود درمبحث مشتریان خطوط هوایی را بخوبی در نظر داشته باشند.

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

۲- محتوای تئوریکی
نوآوری هم اکنون توجه زیادی را بخود معطوف داشته است.اغلب مطالعات پیشین بر روی نوآوری محصول در محتوای تولیدی تمرکز داشته اند (براون و ایسنهارت،۱۹۹۵)، اما مطالعات اخیر محدوده ای از محصول ها، خدمات، فرآوری ها و سازمان ها را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر آن انواع گسترده ای از نوآوری ها شامل نوآوری های تکنولوژیکی (پراتالی، ۲۰۰۳)، نوآوری های استراتژیک (توراک،۲۰۰۱)، نوآوری های سازمانی (اسلاوو و همکاران،۲۰۰۴) و نوآوری های مدیریتی (تاری،۲۰۰۰) را در حیطه کاری خود قرارداده اند.
فرضیه ۱٫ فرودگاه های کوچکتر دارای سطوح بالاتر و معنی دار نوآوری در مقایسه با فرودگاه‌های بزرگتر می‌باشند.
فرضیه۲٫ فرودگاه هایی که تحت عنوان یک هویت مستقل مدیریت می‌شوند دارای سطوح معنی دار بالاتری از نوآوری در مقایسه با فرودگاه هایی می‌باشند که به عنوان بخشی از یک سیستم فرودگاهی منطقه ای یا ملی تحت مدیریت قرار دارند.
فرضیه ۳٫ نوآوری دارای یک تاثیر معنی دار مثبت بر روی عملکرد فرودگاهی می‌باشد.
فرضیه۴٫ ارتباط بین نوآوری وعملکرد به طور معناداری به هنگامی‌که فرودگاهها بر روی توسعه خدمات عمومی‌ در مقابل خدمات تجاری، تمرکز می‌یابند، ضعیف تر خواهد بود.
فرضیه ۵٫ ارتباط بین نوآوری و عملکرد، به هنگامی‌که فرودگاهها بر روی توسعه خدمات تفریحی تمرکز دارند (که بوسیله شرکتهای چارتر یا شرکتهای هوایی کم هزینه مهیا می‌شود)، در مقابل خدمات متعارف (فراهم شده بوسیله خطوط هوایی اصلی یا موسسات هوایی منطقه ای) مهم تر و معنی دار تر خواهد بود.

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

۳- روش شناسی
نمونه‌ای از این فرودگاه ها در تحقیق مرتبط با مدیران ۲۱۴ فردوگاه، در مناطق پیرامونی اروپا، بوسیله هالپرن و پاگلیاری (۲۰۰۸) مورد بررسی قرار گرفت. آنها درتعامل با گلورسن (۲۰۰۵) اقدام به تعریف نواحی پیرامونی اروپا برحسب عدم دسترسی نسبی آنها به بازارهای بالقوه و یا دیگر معایب دائمی ‌نظیر تراکم پراکنده جمعیتی و یا قرارگیری در یک موقعیت دریاچه ای یا کوهستانی نمودند. ۸۴ فرودگاه بدین تحقیق پاسخ دادند (جدول۲).

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

۴- نتایج
۱-۴٫ منابع نوآوری بازاریابی
شکل ۲ نشان دهنده توضیح جوابها برای هریک از۱۰ منبع نوآوری بازاریابی می‌باشد. پاسخ دهندگان از هر یک از این منابع در طی سه سال گذشته استفاده نموده اند اما میزان استفاده هر کدام از آنها متفاوت بوده است. این سه منبعی که غالبا مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل تصحیح یا تغییر تهسیلات یا خدمات، استفاده از مشارکت های مربوط به بازاریابی استراتژیک و هدف یابی خطوط هوایی برای مسیرهای جدید یا موجود می‌باشد.
این سه منبع بیشترین استفاده و تا بالاترین حد را به وسیله فرودگاه ها داشته اند. سه منبعی که برای فرودگاه‌ها حداقل استفاده را ببار آورده عبارتند از: ارتقای فرآیند های مدیریتی، پیشبرد یک براند یا نشان تجاری شناخته شده و لابی گری برای حذف موانع. پیشبرد یک نشان تجاری شناخته شده، لابی گری برای حذف موانع و ارتقای فرآیندهای مدیریتی نیز تا بالاترین حد آن به میزان حداقلی بوسیله فرودگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است.
۲-۴٫قابلیت های نوآوری بازاریابی
سطح میانگین نوآوری بازاریابی ۲٫۶۸ می‌باشد (۱ به معنای «عدم وجود نوآوری» و ۴ به معنای «بالاترین حد وجود نوآوری بازاریابی» می‌باشد). این میانگین برحسب اندازه سازمانی و مدیریت و همچنین اهمیت گوناگونی با استفاده از نمونه های مستقل آزمونهای t (جدول۴) مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۳-۴٫ پیامدهای نوآوری بازاریابی
فرضیه ۳ درنظر می‌گیرد که نوآوری بازاریابی دارای تاثیر مثبت معنی داری در زمینه عملکرد بازاریابی فرودگاه ها می‌باشد. این فرضیه با استفاده از تحلیل رگرسیون با توجه به عملکرد بازاریابی بعنوان یک متغیر وابسته و نوآوری بازاریابی بعنوان یک متغیر مستقل مورد بررسی قرار گرفت. شکل ۳ نشان دهنده مقادیر مشخص شده بوسیله هر یک از پاسخ دهندگان می‌باشد و فراهم آورنده یک برآورد خطی برای نمونه پاسخ دهندگان است.

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

۵- نتیجه گیری
این مطالعه نسبت به بررسی منابع، قابلیتها و پیامدهای نوآوری بازاریابی در فرودگاه های مناطق پیرامونی یا گوشه و کنار اروپا اقدام می‌نماید. بر این مبنا ۱۰ منبع بعنوان منابع مهم در جذب مسیرهای مهم و در زمینه رشد و حفظ مسیرهای موجود مورد شناسایی قرار گرفتند. منابعی که تا حد اعلی آنها به وسیله فرودگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود شامل هدف یابی خطوط خاص هوایی، تصحیح و تغییر تسهیلات یا خدمات و توسعه مشارکت های بازاریابی استراتژیک می‌باشند. مواردی که دارای کاربرد گسترده تر کمتری هستند شامل انعطاف پذیری در مبحث قیمت گذاری، لابی گری برای حذف موانع توسعه آتی و یک براند یا نام و نشان تجاری شناخته شده هستند. میزانی که بر مبنای آن یک فرودگاه در رویکرد خود در مبحث بازاریابی می‌تواند خلاقانه تر و نوآورانه تر عمل نماید قطعا به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد بود، البته در صورتی که این فرودگاه بعنوان یک هویت مستقل مطرح باشد و نه بعنوان بخشی از یک سیستم منطقه‌ای یا محلی فرودگاهی بشمار آید. سطح میانگین نوآوری بازاریابی در فرودگاههای بزرگ بیشتر می‌باشد، با این حال این تفاوت تنها از اهمیت حاشیه ای برخوردار می‌باشد. عملکرد بازاریابی غالبا تحت نفوذ تقاضا برای خدمات هوایی خواهد بود، اما میزانی که بر اساس آن یک فرودگاه می‌تواند از قابلیت نوآوری بهره‌مند باشد نیز  صرف نظر از تمرکز استراتژیک فرودگاهی مهم خواهد بود. برخی از منابع واحد نوآوری بازاریابی به طور مثبت بر روی عملکرد تاثیر خواهند داشت. هدف یابی خطوط هوایی برای مسیرهای جدید یا مسیرهای موجود دارای تاثیر معنی دار مهمی ‌بر روی جذب مشاغل جدید می‌باشد، در حالی که ارتقای فرآیندهای مدیریتی بر روی رشد و حفظ خدمات موجود تاثیرگذار خواهد بود.
ضمیمه. سوالات تحقیقاتی وگزینه ها
گزینه های استفاده شده جهت برآورد نوآوری بازاریابی
فرودگاه های شما تا چه میزانی اقدام به توسعه روش های جدید جهت عرضه موفق خود به بازار خطوط هوایی در طی سه سال گذشته برحسب موارد ذیل نموده اند:
  1. تصحیح یا تغییر تسهیلات یا خدمات (همانند کاهش هزینه ها یا ارتقای کارایی، دسترسی، یا انعطاف پذیری برای خطوط هوایی)
  2. پیشبرد یک براند یا نام و نشان شناخته شده فرودگاهی (نظیر یک نام متمایز، لوگو، طرح یا سمبل و نماد)
  3. هدف یابی خطوط هوایی برای مسیرهای جدید یا موجود (بطور مستقیم و یا در نمایشگاه هایی همانند «روتز»)
  4. ارائه و عرضه خطوط هوایی با توجه به تحقیق بازاری جهت اثبات پتانسیل بازار
  5. لابی گری برای حذف موانع پیشرفت های آتی (نظیر موانع تحریمی ‌یا پروازهای شبانه)
  6. استفاده از مشارکت های بازاریابی استراتژیک (همانند مشارکت با مشاغل محلی یا توریسم)
  7. ارائه انعطاف پذیری در خصوص قیمت گذاری (مثل تخفیف‌ها یا محرک‌ها)
  8. توسعه رویه‌های تبلیغاتی مشترک (همانند عرضه پشتیبانی بازاریابی)
  9. عرضه رویه های پشتیبانی برنامه ریزی مسافرتی به مسافرین (نظیر استفاده از وب سایت های فرودگاهی)
  10. ارتقای فرآیندهای مدیریتی (همانند گماشتن تعدادی از پرسنل جهت برقراری ارتباط یا تماس و کمک به خطوط هوایی جدید یا خطوط درحال گسترش)
 
سوالی که جهت برآورد استراتژی نوع خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کدام یک از انواع خدمات مسافری توانسته است اکثریت مسافرین را در فرودگاه شما درطی سه سال گذشته گردآورد؟
  1. خدمات ارائه سوبسید به مسافرین (نظیر مقررات سرویس عمومی: PSOها)
  2. خدمات تجاری مسافرین
 
سوال بکارگرفته شده جهت برآورد استراتژی نوع هواپیما (پرواز)
کدام یک از خدمات مسافری ذیل بیشترین توجه را فرودگاه شما در مبحث توسعه درخلال سه سال گذشته سبب شده است؟
  1. خدمات برنامه ریزی شده با استفاده از پروازهای «فول سرویس» (نظیر خطوط اصلی متعارف یا پروازهای منطقه ای)
  2. برنامه ریزی سرویس ها با استفاده از پروازهای «کم هزینه»
  3. سرویس های پروازی چارتر نظیر آنهایی که از توریسم داخلی یا خارجی حمایت می‌نمایند.
 
گزینه های استفاده شده جهت برآورد عملکرد بازاریابی
فرودگاه های شما برحسب موارد ذیل چگونه عملکردی در مقایسه با فرودگاه های مشابه یا رقیب در طی سه سال گذشته داشته است:
  1. جذب مسیرهای جدید
  2. رشد مسیرهای موجود (همانند رشد تعداد مسافرین مسیرهای موجود)
  3. حفظ مسیرهای موجود
 
گزینه های استفاده شده جهت برآورد آشفتگی بازار (۱ و۲) و تراکم رقابتی (۳ و۴)
در فرودگاه محل کارم …
  1. تغییر خطوط هوایی یا کنسل نمودن مسیرها، به صورت مکرر یا ظرفیت صندلی بر مبنای یک رویه سالیانه
  2. ارائه خدمات به خطوط هوایی مشابه همانند آنچه ما در طی سه سال گذشته انجام می‌دادیم.
  3. ما رقابت سختی را با دیگر فرودگاهها در مبحث خطوط هوایی انجام می‌دهیم.
  4. ما در صورتی که نتوانیم رضایت خطوط هوایی خود را کسب کنیم به رقبای خود خواهیم باخت.
گزینه های استفاده شده جهت برآورد نیاز به خدمات هوایی (۱ و ۲) و زیرساختهای محدود (۳ و ۴)
در ارتباط با فرودگاه محل کارم….
  1. نیاز بالقوه برای خدمات هوایی در منطقه فرصت های اصلی را پیش روی ما گذاشته است.
  2. بازار برای خدمات هوایی در منطقه ما در طی سال گذشته رشد سریعی داشته است (همانند رشد بیش از ۵ درصدی)
  3. رشد آتی به واسطه زیرساختار محدود می‌شود (نظیر باند پرواز، سیستم روشنایی، ترمینال)
  4. رشدآتی به واسطه شرایط عملیاتی محدود می‌شود (نظیر محدودیت ها، شرایط آب وهوایی)

نوآوری در بازاریابی: فرودگاه های اروپا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.