مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۱۲
کد مقاله
TEC12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
پژوهشهایی در خصوص سیاست رقابت ملی برنامه اصلاحات آب
نام انگلیسی
Observations on the National Competition Policy Water Reform Program
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۵
کلمات کلیدی به فارسی
برنامه اصلاحات آب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Water Reform Program
مرجع به فارسی
صنعت آب شهری استرالیا
مرجع به انگلیسی
The Australian Urban water Industry
کشور
استرالیا

پژوهشهایی در خصوص سیاست رقابت ملی

استرالیا یکی از مصرف کنندگان مهم آب می‌باشد. استرالیائیها در حدود ۲۴۰۰۰ گیگا لیتر آب هر ساله مصرف می‌نمایند که از این مقدار حدود ۸۰  درصد آب سطحی و ۲۰ درصد از آبهای زیرزمینی را شامل می‌شود. خانواده‌های معمولی استرالیایی بیش از ۲۷۰ لیتر آب را بصورت روزانه مصرف می‌نمایند. در حدود نیمی از این آب صرف باغچه‌ها و حدود یک‌چهارم آن در سیفون‌های توالت به هدر می‌رود (ABS 2002). این آمار در مقایسه با ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتر آب مصرفی روزانه خانواده‌ها در ایالات متحده    می‌باشد. خانواده‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین هر کدام بین ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب در روز مصرف می کنند (ABS 2002 ).
فرمانداریهای استرالیا ارتقای سطح مدیریت استفاده از آب را درک نموده و در سال ۱۹۹۴ با یک چارچوب اصلاحات استراتژیک موافقت نموند که هدف از آن بدست آوری صنعت آبی بود که از نظر اقتصادی ماندگار و از نظر زیست محیطی قابل تحمل باشد. آنها در سال ۱۹۹۴ این چارچوب اصلاحات را در قالب سیاست رقابت ملی        (NCP) سال ۱۹۹۵ عرضه داشتند. به هنگامی که در سال ۱۹۹۴ این چارچوب اصلاحات تأسیس گردید، فرمانداریها یک سری از مشکلات در خصوص آنکه چگونه استرالیا باید استفاده از آب را مدیریت نماید مشخص نموده که چارچوب این برنامه می‌بایست آنها را مورد خطاب قرار می‌داد. این مشکلات شامل موارد زیر می‌باشد:

 

  • دیدگاه‌هایی در خصوص قیمت‌های مد نظر برای ارائه خدمات مرتبط با آب، نظیر پرداخت بیش از حد قیمت آب بها از سوی کاربران تجاری و صنعتی (در حالیکه برای مصارف آبیاری و مصارف خانگی میزان پرداختی ناکافی می‌بود).
  • تصمیمات قبلی در خصوص سرمایه‌گذاری که بعنوان اساسی برای بهینه سازی دیدگاههای اقتصادی و محیطی مطرح بوده است.

 

در سال ۱۹۹۴، فرمانداریها در نظر داشتند که این برنامه در ظرف مدت ۵ الی ۷ سال تکمیل گردد. با این وجود، رده بندی زمانی تخصیص آب و آب ‌بها (که شامل محیط زیست نیز می‌شد) تا سال ۲۰۰۵ نیز ادامه داشت. این برنامه توسعه، محدودیتهای اجرای اصلاحات را شناسایی نمود که شامل موارد زیر است: پیچیدگی برخی از مسایل مربوط به اصلاحات، نیاز شدید به مشورت و آموزش عمومی قبل از اجرای تغییرات، ویژگیهای مهم (شامل موارد مهم مالی)، برخی از درخواستهای فرمانداریها موسسات و دیگر سرمایه گذاران و موارد پایه‌ای که بر اساس آن بسیاری از مسایل مرتبط با اصلاحات، ناشی از آنها می‌بود.
امروز محتویات برنامه اصلاحات سال ۱۹۹۴ و میزان پیشرفت فرمانداریها در اجرای این برنامه، با تمرکز بر روی نواحی کلیدیی که در امر بوجودآوری صنعت آب ماندگار استرالیا مشارکت داشته‌اند،  را بیان می‌دارم. پس از آن کاری را که فرمانداریها در صدد اجرای آن در پی نشست اخیر شورای فرمانداریهای استرالیا (CoAG) هستند را ذکر می‌نمایم.

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

 

 اصلاحات آب ۱۹۹۴ ایالات و فرمانداریهای نواحی را متعهد می‌سازد که:
  • تنظیم قیمتها بر پایه حصول کامل هزینه و اصول قیمت‌‌ مصرف کننده جهت اطمینان از تهیه امکانات کافی برای سرمایه‌گذاری زیربنایی و تشویق استفاده کارآمد از آب.
  • حذف سوبسیدهای متقاطع ناکارا و شفافیت دادن به باقیمانده این سوبسیدها
  • مستلزم ساختن کلیه طرحهای پیشنهادی به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های زیربنایی آب مناطق جدید روستایی به منظور نشان دادن حتمی آنکه هر پروژه از نظر اقتصادی پایدار و از نظر زیست محیطی قابل تحمل می‌باشد.
  • روشن ساختن حق آب مصرف کنندگان و جدا کردن آن از عنوان مناطق
  • اختصاص میزان مناسب آب به منطقه یا محیط، بگونه‌ای که آن منطقه بطور رسمی بعنوان مصرف کننده قانونی آب شناخته شود، و بودجه تخصیص یافته تا حد ممکن بر اساس بهترین اطلاعات علمی موجود باشد.

 

پیشرفت محقق شده جاری
ارزیابیهای شورا از میزان پیشرفت اصلاحات آب نشان دهنده پیشرفت اساسی توسط فرمانداریها بوده است، این در حالی است که هنوز کارهای قابل توجه بسیاری می‌بایست انجام پذیرد. اصلاحات به هنگامی که بطور کامل اجرا گردید، دارای مشارکت قابل ملاحظه‌ای در بدست آوری پایداری خواهد بود. مواردی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است شامل آب بها ، طرح مدیریت آب ، کسب یا تجارت آب و مدیریت کیفی منابع می‌باشد.
آب بها
اصلاحات آب بهای مناطق شهری بطور اساسی تکمیل گشته است. بیشترین تهیه کنندگان سرویس شهری اکنون آب بها را بر مبنای قیمت-مشتری از طریق تعرفه دو قسمته اجرا می‌نمایند که دارای اجزایی بر پایه-استفاده از آب می‌باشد (بدین روش باعث تشویق در صرفه‌جویی آب و استفاده مجدد از آن می‌گردد) و همچنین دارای سیستم جبرانی هزینه بوده (که باعث می‌گردد صرفه اقتصادی داشته و اطمینان حاصل شود درآمد کافی برای سرمایه‌گذاری در سطوح مناسب و نگهداری ریرساختها کسب گردیده است).

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

 

طرح مدیریت آب
کلیه فرمانداریها هماهنگیهای طرح مدیریت آب را انجام داده که هدف از آن تخصیص آب برای اهداف استخراجی و محیطی می‌بود. برای پشتیبانی از این هماهنگی لازم بود که فرمانداریها یک سیستم جامع عناوین آب را معرفی نموده و در آن حق تملک آب را از حق تملک زمین جدا دانسته و مشخصه کامل و شفاف در خصوص عباراتی نظیر مالکیت، حجم، اعتبار، انتقال پذیری و چنانچه مناسب باشد کیفیت را ارائه و تعریف نمایند.
تجارت آب
تجارت آب در نواحی و مناطق گوناگون در کنار حوزه رودها بخوبی جا افتاده است. با این وجود، تجارت آب بین ایالتی هنوز با محدودیتهایی روبرو است. تجارت آب بین ایالتی پایدار در پروژه بین ایالتی کمیته حوزه رود مری‌دارلینگ ارائه گردیده است. با این وجود، تجارت آب بطور نسبی همچنان محدود ‌مانده تا آنکه فرمانداریها هماهنگیهای خود را در زمینه طرح مدیریت آب نهایی نمایند. برنامه‌های مدیریت آب به منظور تعیین میزان آب موجود قابل استخراج و تعیین قوانین و مقررات تجارت منطقه‌ای آن مورد نیاز می‌باشد. بعلاوه، هنور محدودیتهایی در این خصوص در مناطق خارج از محدوده‌های آبیاری در نیوسافت‌ولز و جنوب استرالیا وجود دارد. این محدودیتها در جنوب استرالیا بالقوه قابل توجه بوده و در ویکتوریا کمتر می‌باشد.
مدیریت کیفیت آب در منبع اصلی آن
مدیریت حصول آب مجتمع و استراتژی مدیریت کیفی آب ملی دو عنصر کلیدی برنامه اصلاحات بشمار می‌آیند که هدف از آنها محافظت و ارتقای کیفیت آب در محل اصلی آن می‌باشد.
مدیریت حصول مجتمع ارتباطات میانی بین زمین، کاربرد آن ومنابع آب را شناخته و هدف از آن حفظ کیفیت رودخانه‌ها در مواردی نظیر جریان، جای اصلی آنها و کیفیت فشار آب می‌باشد. مدیریت این ارتباطات میانی بعنوان فاکتور کلیدی در توسعه پایدار محسوب می‌شود. تنزل نواحی آب قابل‌حصول، تهدیدی برای منابع آب، صنعت جذب توریست، کشاورزی و صنایع متکی به آب، اجتماع و ارزشهای فرهنگی محسوب می‌گردد. هماهنگیهای مدیریت حصول مجتمع بگونه‌ای صورت پذیرفته که بتوان آن را در تمامی نواحی تا سال ۲۰۰۳ پیاده نمود.

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

 

نقش شورای رقابت ملی
شورای رقابت ملی در سال ۱۹۹۵ به منظور یاری رساندن به فرمانداریها در جهت اجرای سیاست رقابت ملی تاسیس گردید. این شورا هیچگونه وابستگی دولتی نداشته ولی با این وجود، برنامه کاری آن با توافق اغلب فرمانداریهای استرالیا تنظیم گشته است. …
توافق جدید CoAG در خصوص اصلاحات آب
در نشست ۲۹ اگوست ۲۰۰۳ ، CoAG موافقت نمود که می‌بایست تغییرات جدیدی در مقوله اصلاحات آب سال ۱۹۹۴ جهت افزایش سودمندی و کارایی مصرف آب حاصل گردد. علاوه برا این باید از جوامع روستایی و شهری پشتیبانی گردد و از سلامت سیستمهای آب رودخانه‌ای و زیرزمینی اطمینان حاصل شود.
بویژه CoAG  نیازهای ذیل را مد نظر قرار داد: کاهش موارد غیرمشخص در خصوص دستیابی بلند مدت به آب در برخی از نواحی استرالیا ، ارتقای هماهنگیهای جاری به منظور اطمینان از عملکرد کامل مراکز داد و ستد آب (جهت سرمایه‌گذاری بهتر و اطمینان از مصرف آب در مواردی که دارای ارزش بالا بوده و استفاده موثری دارند)، و جوابگویی به نگرانیها در مورد دسترسی کافی به جریانهای محیطی و تطبیق هماهنگیهای مدیریت اکوسیستمی.

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

 

توافقهای کارا
تعهد CoAG  نسبت به برنامه اصلاحات آب ۱۹۹۴ و توافق آن با توسعه مقوله آب ملی، که همکاری خاصی را در هر منطقه طلب می‌کند، مرحله مهمی در این فرآیند بشمار می‌آید. برنامه جاری NCP  دارای موفقیت بوده است چرا که از آنچنان انعطافی برخوردار بوده که بر اساس آن فرمانداریها می‌توانستند موارد و دیدگاههای خود را جهت ایجاد تناسب با شرایط آب و هوایی، میزان تنزل و نیاز در ناحیه خود تغییر و تنظیم نمایند. در عین حال  این برنامه از چنان استحکامی برخوردار بوده تا از تغییرات غیرضروری که باعث تحلیل بردن اصلاحات می‌گردد جلوگیری بعمل آورد.
 

برنامه اصلاحات آب سیاست ملی

 

نتیجه گیری برخی از نظرات
شواهد قابل توجهی دال بر اینکه الگوی بکار رفته مصرف آب استرالیا نه از نظر اقتصادی مناسب است و نه از نظر زیست محیطی وجود دارد. همچنین نظرات قابل ملاحظه‌ای در خصوص توسعه کارایی مصرف آب وجود دارد.
چارچوب اصلاحات آب ۱۹۹۴، که در آن فرمانداریها در سال ۱۹۹۵ با NCP همکاری نمودند، فرصت مهمی را برای دستیابی به توسعه هماهنگ شده ملی در  کلیه نواحی، و بروشی که استرالیا از منابع آب خود استفاده می‌کند، بوجود آورد. این برنامه احتمالا پیچیده‌ترین و پررقابترین برنامه جوامع NCP بشمار می‌آید. با این وجود، چنانچه بتوان آن را بطور کامل اجرا نمود، می‌تواند بعنوان یکی از بهترین دستاوردها از نظر نتایج پایدار اقتصادی و زیست محیطی محسوب گردد.
ارزیابیهای شورا نشان داده است که فرمانداریها بطور کلی پیشرفت خوبی را در اجرای تعهدات خود در قبال اصلاحات آب داشته‌اند. تنها ۸ سال قبل هیچ چیزی برای اطمینان  از یک سیستم پایدار آب وجود نداشت. امروزه، برنامه اصلاحات آب که در سال ۱۹۹۴ مورد توافق قرار گرفت، بطور عملی تکمیل گردیده و قسمتهای مربوط به اصلاحات آب روستایی بخوبی در دست اقدام می‌باشد. البته با این وجود، یک کار اساسی هنوز باقی مانده است و آن نیز ارتقای عملی سیستم حقوق آب و محیط و بوجود آوری همکاهنگیهای لازم در تجارت آب می‌باشد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.