مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

شماره      
۱۵۱
کد مقاله
MNG151
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
پیشرفت ها در تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن
نام انگلیسی
Advances in international marketing theory and practice
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
تئوری بازاریابی بین المللی
کلمات کلیدی به انگلیسی
international marketing theory
مرجع به فارسی
بررسی تجارت بین الملل
کالج بازرگانی دانشگاه کاردیف، انگلستان
الزویر
مرجع به انگلیسی
International Business Review; Cardiff University, Cardiff Business
School, EU, UK; Elsevier
کشور        
انگلستان

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

 

پیشرفت ها در تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن
۱- مقدمه
دهه های اخیر شاهد افزایش تجارت جهانی بوده است، که خود نشات گرفته از همگرایی و همراستایی شرایط اقتصادی در گستره جهانی، آزاد سازی خط مشی های تجاری ملی، یکپارچه سازی اقتصاد منطقه ای و بروز پیشرفت های قابل توجه در عرصه های ارتباطات، حمل و نقل و فناوری های اطلاعات بوده است (Cateora و Ghauri، ۲۰۰۰). این تغییرات فراگیر منجر به افزایش تعداد بیشماری از شرکت هایی شده است که در جستجوی فرصت هایی در بازارهای بین المللی، جهت حاصل آوردن اهداف مربوط به رشد خود، همراه با حصول تضمین در باب موقعیت بازاری و تداوم بقا، می باشند (Leonidou، Katsikeas و Samiee، ۲۰۰۲). با توجه به آنکه ارزش تجارت بین المللی هم اکنون به ۶/۷ تریلون دلار رسیده است (سازمان تجارت جهانی، ۲۰۰۲)، ورود به بازارهای بین المللی و گسترش حوزه تصمیم گیری در این رابطه به عنوان یک ویژگی حیاتی با توجه به خط مشی های تجاری معاصر به حساب می آید (Cavusgil، ۱۹۹۸). علیرغم این مورد، شرکت ها غالبا سعی در توسعه و حفظ فرآیندهای مربوط به بازار بین المللی خود به صورت موفقیت آمیز می نمایند، موردی که برآیند طبیعت متعدد، منشعب و شیوه محور محیط های خارجی بشمار می آید (Samiee و Walters، ۱۹۹۰).
مباحث مربوط به بازاریابی بین المللی نیز در خلال سالیان اخیر رشد فزاینده ای داشته اند تا قابلیت فراهم سازی نوعی پشتیبانی مکفی برای شرکت ها و سیاست گزاران عمومی، که خود در مواجه با شرایط تجاری جهانی تعارض برانگیز امروزی می باشند، بوجود آید. پیشرفت تئوری بازاریابی بین المللی یکی از موارد قابل توجه در خصوص مدیریت منابع ملی و همچنین هر یک از شرکت های موجود در این عرصه می باشد. در سطح اقتصاد کلان، بازاریابی بین المللی فراهم آورنده فرصتی جهت انباشته سازی ذخایر مبادلاتی، ارتقای بهره وری ملی و ارتقای کیفیت کلی زندگی می باشد (Czinkota، ۱۹۹۴). در سطح اقتصاد خرد، شرکت ها بازاریابی بین المللی را به عنوان ابزاری جهت تقویت رشد شرکتی، ارتقای عملکرد مالی و افزایش مزیت رقابتی می پندارند (Samiee و Walters، ۱۹۹۰).

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

 

۲- توسعه تئوری در بازاریابی بین المللی
با وجود آنکه تحقیقات علمی در زمینه بازاریابی بین المللی در خلال سالیان اخیر به میزان زیادی انجام شده است، نگرانی هایی در ارتباط با وضعیت و جهت گیری آتی این رشته مد نظر قرار گرفته است. در حالیکه انتقاد از مباحث قدیمی در مبحث عدم تحلیل مناسب و تکراری بودن مسایل مطرح شده در مورد بازاریابی بین المللی وجود دارد (Bradley، ۱۹۸۷)، علاوه بر آنکه می تواند اذعان داشت آنها در ارتباط چندانی با مطالعات مدرن نیستند، یک مشکل همچنان در مباحث امروزی نیز بچشم می آید: پیچیدگی این حوزه سبب می شود تا امر تعمیم و کلیت دادن دانش در مبحث تحقیقات بازاریابی بین المللی خود با چالش های بیشتری روبرو گردد (Czinkota و Ronkainen، ۲۰۰۲).

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

 

۳- پیشرفت ها در بازاریابی بین المللی
مبحث کنونی در خصوص تجارت بین المللی در بردارنده شش نمونه تالیف شده از دست نوشته های مرتبط- دو مبحث مورد بازنگری و بررسی، دو مطالعه مفهومی و دو مطالعه تجربی – می باشد که توجه خود را معطوف به چندین مورد از مسایل مطرح شده فوق نموده است. همراه با توسعه یک تعامل ظریف با دانش موجود در خصوص تراکنش های بین مرزی و مسایل بین فرهنگی که به صورت کارا در تحقیق جاری مشخص شده اند، این مقاله ها اقدام به طرح سوالات مهم تحقیقاتی می نمایند. این موارد پوشش دهنده محدوده ای از مسایل مرتبط با مدیریت بازاریابی سنتی (همانند بازاریابی ارتباطاتی و انتقال دانش) و چالش های خاص در بازاریابی بین المللی (همانند استاندارد سازی و پذیرش آن همراه با استراتژی های مشارکتی بین المللی) می باشند.

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

 

۴- نتیجه گیری
دو مورد در ارتباط با وضعیت تحقیقات بازاریابی بین المللی علی الخصوص از تعاملات مرتبط با این مقوله خاص آشکار می گردد. در ابتدا، با وجود آنکه مباحث بازاریابی بین المللی ویژگی های بسیاری غنی را شامل می شوند، وجود شکاف های عمیق در این عرصه که نیازمند تصحیح صریح می باشند را باید مد نظر قرار داد. به طور مثال، Aurifeille و Quester مورد نوظهور علاقه افراد ذینفع (استانداردهای اخلاقی بین المللی) را خاطر نشان نمودند که به ظاهر در تحقیقات بازاریابی بین المللی موجود نادیده گرفته شده اند. در این ارتباط، هر مطالعه ویژه در این زمینه قابلیت حاصلخیز نمودن و پربارسازی این جاده تحقیقاتی، که تشکیل دهنده مبنایی برای تحقیقات آتی در این رشته است، را خواهد داشت. دوما، چندین مورد از این مطالعات- نه تنها دو مبحث بحث شده- در نتیجه گیری های خود نیاز جهت ارتقا، بر حسب حصول ادوات و رویه های تحقیقاتی قدرتمند، را خاطر نشان ساخته اند. با وجود پیچیدگی حیاتی تحلیل های حاصل آمده در غالب مباحث بازاریابی بین المللی، محققین می بایست توجه بیشتری را به توسعه مفاهیم قدرتمند تر و طراحی های تحقیقاتی در این زمینه معطوف دارند. بعلاوه، این موضوع نیز روشن شده است که در برخی از مواقع تلاش چندانی جهت یکپارچه سازی یافته های تحقیقات تجربی قبلی انجام نشده است.
کلیه مقاله های مرتبط با این مسایل بنوعی در یک چارچوب تئوریکی معنی دار توجه خود را به یک روش یا روش های متعدد وابسته به مشکل تعامل دینامیکی بازاریابی بین المللی معطوف داشته اند – بنابراین پیچیدگی وظایف مدیریتی در بازاریابی بین المللی به خوبی درک شده است. با این وجود، با آنکه لازم است تا نسبت به بررسی و ملاحظه متغیرهای مفهومی مرتبط اقدام شود (نظیر فاصله فرهنگی – Schlegelmilch و Chini، تاریخچه محیطی و دینامیسم – Balabanis و Katsikea) در چارچوب های تئوریکی، چنین مواردی می بایست به صورت تئوری- مبنا (نظیر تئوری احتمالات- Theodosiou و Leonidou، تئوری انتخاب – Robson و همکاران) نیز مد نظر قرار گیرند. در نهایت،  محققین در  بازاریابی بین المللی  ممکن است این  نکته را مفید یابند که می بایست نسبت به ترسیم نواحی دیگر مدیریتی (نظیر توسعه استراتژی) نیز اقدام نمود، چرا که رویکردهای چند موردی می توانند سبب حصول رویه های توسعه تئوریکی معنی دار بیشتری همراه با راه حل های گسترده تر برای مدیران شوند (Mattsson، ۱۹۹۷).

پیشرفتهای تئوری بازاریابی بین المللی و راهکارهای آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.