مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه – www.irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره
۱۲۷
کد مقاله
TXT127
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
پیشرفتها در تولید صنعتی پوشاک- فصل ۱۳
بررسی اتوماتیک پارچه
نام انگلیسی
Advances in apparel production- chapter 13
Automated fabric inspection
تعداد صفحه به فارسی
۶۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۰
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
انتشارات وودهد
دانشگاه متروپولیتن منچستر
انگلستان
مرجع به انگلیسی
Manchester Metropolitan University- UK- Woohhead Publishing
کشور
انگلستان
 

پیشرفتها در تولید صنعتی پوشاک

فصل ۱۳

بررسی اتوماتیک پارچه

 ۱-۱۳- مقدمه

در این فصل، بر روی بررسی پارچه و تحلیل آن، با توجه به تاکید خاص بر روی تولید پوشاک در بخش مد و پوشاک صنعتی، تمرکز خواهیم نمود. به علاوه، مبحثی در زمینه تکنیک پیاده شده جهت تحلیل نتایج آزمایشی از سیستم ارزیابی کاواباتا (Kawabata) (KES) همراه با تولید گزارشات نوشتاری اتوماتیک، که معرف دوخت پذیری پارچه می باشند، نیز ارائه می شود. یک روش ساده برای حصول اصلاعات در باب خواص مختلف یا پارامترهای اثر انگشتی منسوجات نیز در‌ این مبحث توسعه خواهد یافت. بعلاوه، یک نرم افزار کامپیوتری نیز جهت تحلیل اتوماتیک نتایج از آزمایشات دستی کاواباتا طراحی شده است، که با استفاده از ‌اطلاعات حاصله، به طور موفقیت‌ آمیزی قابلیت ارائه گزارش اتوماتیک در باره خواص منسوجات حاصل خواهد آمد. به علاوه ‌این سیستم ارائه دهنده رهنمودی در زمینه دوخت پذیری مواد نیز می باشد.
۲-۱۳- اصول بررسی منسوجات
منسوجات و پوشاک مترادف با فعالیت انسان برای هزاران سال می باشند و با توجه به گذر ایام استعمال آنها نیز گسترده تر و متنوع تر می گردد. نوع پوشاک مصرفی، به طور مثال، هم اکنون در مقایسه با پوشاک اولیه تولیدی بسیار متفاوت گردیده است. پیدایش هنرمندان و اساتید مد نیز باعث بروز علاقمندی و حصول دستاوردهای جدید و خلاقانه به بازار شده است.
در کارخانجات مدرن منسوجات، پارچه‌ها / منسوجات به طور کامل تحت فرآوری بافت / دوخت، در ‌‌اندازه‌های از قبل مشخص شده، با سرعت بالا و با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات بافندگی اتوماتیک قرار می گیرند. امر پارگی نخ در ‌این ماشین‌ها به عنوان یک پدیده شایع مطرح می باشد و از ‌اینرو سبب توقفی پرهزینه خواهد شد. ‌این توقف‌ها غالبا نتیجه بروز نقص ‌هایی در نخ، همانند عیوب اسلاب یا عدم یکنواختی نخ و وجود ناخالصی‌ ها از یک نوع یا انواع مختلف، می باشد. بر ‌این مبنا‌، این امر مهم خواهد بود تا به مجرد امکان نقص‌های مرتبط با مواد در طی فرآوری شناسایی گردیده تا آنکه قابلیت مرتفع ساختن آنها و شروع مجدد امر تولید وجود داشته باشد.
در حال حاضر افراد توجه بیشتری به مد می نمایند و به علاوه توجه به کیفیت نیز هم اکنون به عنوان مسئله مهم مطرح می باشد. مصرف کنندگان غالبا در جستجوی ارزش بهتری برای پول هستند. به هنگامی که مشتریان از درک بهتری در ارتباط با انتخاب پوشاک خود بهره‌ می برند، تولید کنندگان می بایست بدین نقطه واقف باشند که توجه به کیفیت به عنوان یک مسئله اصلی مطرح است، موردی که در نهایت می تواند بر روی تداوم حیات آنها تاثیرگذار باشد. بنابر‌این، شرکت‌ها کلیه ویژگی‌ های فرآیند تولیدی خود را مورد بررسی قرار می دهند، امری که هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ تولید مدرن اعمال می گردد.

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه

 

۱-۲-۱۳٫ شامل نمودن پارامترهای دوخت- مباحث
به هنگامی که اقدام به دوخت پارچه می کنیم، عوامل متعددی وجود دارند که باید آنها را به حساب آورد:
  • وضعیت ماشین
  • نوع سوزن
  • نوع نخ دوخت مورد استفاده
  • بررسی اپراتور
  • پارامترهای پارچه
همه‌ این موارد در ‌ایجاد یک بخیه باکیفیت مهم می باشند. در صورتیکه یک یا چند مورد از آنها درست نباشند، نتیجه آن دوختی ضعیف و در نهایت پوشاک ناکامل خواهد بود. بنابراین، شرکت‌هایی که از سازماندهی خوبی برخوردار می باشند، ساختارهایی را مورد ارزیابی قرار می دهند تا آنکه زمان از کارافتادگی سیستم‌ها در تولید را به حداقل رسانند. متخصصین فناوری پوشاک، مدیران با کیفیت و مهندسین ماشین آلات نقش بسزایی در به حداقل رساندن یا حذف مشکلات تولید بعهده دارند، اما به منظور حذف‌ این مشکلات، در ابتدا لازم است تا مشکل بخوبی درک شود.

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه

 

۳-۱۳- سیستم سنجش کاواباتا
از زمان شروع تحقیق علمی در زمینه منسوجات، یکی از هدف ‌ها مشخص نمودن آن دسته از رویه ‌های سنجشی بوده است که بتوان آن را جهت پیش بینی رفتار منسوجات به کار گرفت. بسیاری از تحقیقات اولیه را می توان به مقالات پیرس (Peirce) نسبت داد که تحت عنوان «زیردست پارچه بعنوان یک کمیت قابل‌ اندازه‌گیری» در سال ۱۹۳۰ انتشار یافته است. در‌ این مقاله، وی معادلاتی را بنا نهاده است که مشخص کننده پدیده‌هایی همانند طول خمشی مواد می باشد. بر‌ این مبنا، نوعی از ماشین‌های اولیه توسعه یافته‌اند که قابلیت برآورد و محاسبه سفتی پیچشی پارچه‌ها را دارا بودند. بعلاوه آزمایشاتی جهت آنالیز و بازتاب دادن احساسات مربوط به استحکام یا سفتی و سختی پارچه اعمال شده و مقادیر عددی نیز مشخص شد. اصول Peirce در سال ۱۹۳۰ به شرح ذیل بیان شده است:
۴-۱۳- اطمینان از پارچه از طریق یک سیستم آزمایشی ساده
سیستم FAST به طور اساسی برای استفاده در صنایع دوزندگی و صنایع تکمیل پارچه‌های پشمی به کار گرفته شده است. مزیت اصلی‌ این سیستم هزینه و سادگی استفاده  می باشد. تاکید‌ این سیستم کاربر پسندانه بودن و قدرت آن در زمینه سنجش سریع و دقیق می باشد (شکل ۵-۱۳). FAST کار خود را از طریق برآورد و تفسیر فرآیندهایی انجام می دهد که بوسیله دانشمندان در بخش علمی سازمان تحقیقاتی کشورهای مشترک المنافع مشخص گردیده‌اند، فرآیندهایی که تحت عنوان پارامترهای حیاتی در زمینه ظاهر پارچه، زیردستی و عملکرد آن در طی فرآیند تولید پوشاک شناخته شده‌اند.‌ این مبحث شامل سه ابزار و یک روش تست به شرح ذیل می باشند
FAST-1 اندازه تراکمی،
FAST-2 اندازه خمشی،
FAST-3 اندازه ازدیاد طول،
FAST-4 تست ثبات ابعادی.
این سیستم قابلیت انجام برآوردهای ذیل را دارد:
  • خواص کششی،
  • قابلیت انبساط طول در سه مورد فشار/ بار،
  • ضخامت پارچه،
  • طول خمشی،
  • کاهش تنش مربوط به چروکیدگی یا انقباض،
  • انبساط مربوط به نم یا رطوبت.
۵-۱۳٫ اتوماتیک سازی نتایج گزارش گیری عینی و تحلیل آن (سیستم ارزیابی کاواباتا)
در این زمینه دو نگارش از چنین سیستمی توسعه یافته است. یکی از آنها برنامه مستقل با بهره گیری از سیستم بانک اطلاعات داخلی می باشد، در حالیکه سیستم دیگر از برنامه اکسس مایکروسافت به عنوان ابزار ذخیره سازی اطلاعات استفاده می نمایند. سیستم بانک اطلاعاتی داخلی به معنای آن است که هر رکورد شرکتی می بایست به صورت مجزا ذخیره گردد و با کلیک بر روی‌ ایکون / شمایل آن قابل دسترسی خواهد بود. دلیل توسعه هر دوی این سیستم‌ها مشخص نمودن این نکته است که کدامیک از سیستم‌ها برای مدیریت داده‌ها بهتر هستند.‌ این موضوع مشخص گردید که سیستم بانک اطلاعاتی داخلی به صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که هر رکورد را بتوان برای هر شرکت به صورت مجزا ذخیره ساخت. بنابر این، با توجه به اهداف‌ این مقاله، چنین برنامه‌ای مورد تشریح قرار می گیرد.

تولید پوشاک بررسی اتوماتیک پارچه

 

۷-۱۳- نتیجه گیری
گسترش آگاهی در زمینه کیفیت پوشاک در ارتباط با گسترش بازار جهانی تولید و مصرف، همراه با تقاضاهای حاصله از سوی مشتریانی که از دیدگاه ‌های نقادانه فزاینده‌ای برخوردار می باشند، منجر به توجه به پارامترهای عینی تری در امر تولید گردیده است. خواصی که قبلا تنها به وسیله متخصصین پارچه‌ها و پوشاک مورد بررسی قرار می گرفت هم اکنون به وسیله ماشین ‌هایی آزمایش می گردند که قابلیت تعیین خواص و کیفیت پارچه همراه با مشخص نمودن ویژگی‌های کمّی آن را دارا می باشند. با ‌این وجود، مهارت و زیرکی استفاده انسان و قابلیت مهم نوک انگشتان در مشخص نمودن ساختار‌های انعطاف پذیر نظیر مواد نساجی / منسوجاتی، همراه با قابلیت ارزیابی تناسب پارچه برای مقاصد خاص، هنوز نیز به عنوان  چالشی بزرگ در زمینه تولید پوشاک برای شرکت‌ های تولیدی در گوشه و کنار جهان به شمار می‌آید، چرا که آنها هنوز نیز از مشکلات مرتبط با تفسیر نتایج موشکافانه و ظریف، حاصل آمده به وسیله ماشین آلات مخصوص آزمایش، در رنج می باشند.
سیستم‌ های اندازه‌گیری عینی پارچه به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند برآورد پارچه‌ها و افزایش تاثیر کاربرد آنها در امر تحقیقات و مهمتر از آن در فضای کار ارائه شده اند. هر چه مسئله عینیت ارتباط بیشتری با ارزیابی دوخت پذیری پارچه ها داشته باشد، امر ارزیابی و برآورد نیز با پیچیدگی و ابهام بیشتری روبرو خواهد بود. چنین موردی را می توان به طور مشهود و به طور مثال در‌ این نمونه مشاهده نمود آن هم در صورتی که از یک کادر متشکل از متخصصین در خواست شود تا اقدام به مشخص نمودن ۲۰ پارچه به منظور امتیاز دادن به خواص آنها، با استفاده از معیارهایی که قبلا بحث شده بود، نمایند. با وجود آنکه توافق قابل توجهی در زمینه سفتی و نرمی یا انحنا پذیری پارچه‌ها وجود دارد، هر چه که ‌این آزمایشات تداوم می یابد، توافق کمتری در زمینه رده ‌بندی خواص پارچه‌ها به وسیله متخصصین حاصل می آید. شکاف بین روش‌ های عملی کاربردی و روش‌های تحقیقاتی را می توان عمیق تر مشاهده نمود. بسیاری از  شرکت‌ها از منابع کافی جهت تامین بودجه تحقیقاتی خود، در زمینه سیستم اندازه‌گیری عینی، برخوردار نمی باشند. در حقیقت، بسیاری از اشخاص حتی از وجود ‌این سیستم ‌ها آگاه نیز نیستند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.