مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تبدیل الیاف کنفی به پارچه

تبدیل الیاف کنفی به پارچه

تبدیل الیاف کنفی به پارچه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۳
کد مقاله
TXT03
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چگونگی تبدیل الیاف کنفی به پارچه
نام انگلیسی
How DO You Turn Hemp Into Cloth
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
الیاف کنفی – پارچه
کلمات کلیدی به انگلیسی
Hemp – Cloth
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور        

 

چگونگی تبدیل الیاف کنفی به پارچه

بعضی از اوقات سؤالی اساسی درباره محصول و فرآورده‌هایمان از من پرسیده می‌شود ”چگونه آیا شما الیاف کنف را به یک تی‌شرت تبدیل می‌کنید؟“ این سوال که  معمولا بصورت رو در رو و با لحنی آهسته عنوان می‌شود زیرا فرد سوال کننده می‌پندارد که هر فرد دیگری در اینجا با این فرآیند آشنا است و تنها وی از این رویه اطلاعی ندارد. به همین منظور روالی که برای تولید پوشاک الیاف کنفی متعارف بکار می‌رود را در زیر توضیح می‌دهم. ما اکنون در حال کار کردن بر روی فرآیندی با تکنیک و تخصص بیشتر با همکتری انجمن تحقیقات ملی می‌باشیم تا الیاف جدیدمان CRAILARTM را تولید کنیم. اما این موضوع را بعدا تشریح می‌نمایم.
یک مزرعه الیاف کنف بیشتر به یک کشتزار خیزران(نی) شبیه می‌باشد. ساقه‌های نازک و بلند بسیار نزدیک به یکدیگر کاشته می‌شوند و برگهای چترمانندشان باعث ایجاد سایه بر روی زمین می‌گردد. گیاهان الیاف کنف بسیار سریع رشد می‌کنند و در طی ۷۵ روز آنها به سادگی به حالت بلوغ خود رسیده و بلندی آنها بدون استفاده از کودهای شیمیایی یا آفت‌کش‌ها به ۱۵ فوت می‌رسد. وقتی که گیاهان به حد بلوغ خود رشد نمودند زمان درو کردن آنها فرا می‌رسد.
درو کردن با یک ماشین دروگر کمباین انجام می‌شود. وقتی که بریده شدند ، گیاهانی که مرکب از دو نوع فیبر می‌باشند ـ فیبرهی بلند بیرونی که برای منسوجات مناسب می‌باشند و فیبرهای کوتاه داخلی برای کاغذ و یا کاربردهای صنعتی مناسب هستند ـ در مزرعه برای ۴۵ روز به منظور خیساندن باقی می‌مانند. خیساندن گیاهان فرآیندی طبیعی می‌باشد که هر روز صبح بوسیله شبنمی که بر روی محصول ریخته می‌شود، انجام می‌گیرد. وقتی که این فرآیند تکمیل شد(خشک)، ساقه‌ها جمع‌آوری شده و به ماشین قشربرداری فرستاده می‌شوند.
 
 

تبدیل الیاف کنفی به پارچه

 

قشربرداری :
یک واژه بزرگ برای یک فرآیند ساده. گیاهان بر روی یک تسمه حامل گسترده می‌شوند و به داخل یک ماشینی که دو نوع فیبر را از هم تفکیک می‌کند، ریخته می‌شوند. فیبرهای کوتاه به کف، جایی که آنها، به منظور استفاده‌های دیگری جمع‌آوری می‌شوند، می‌افتد و فیبرهای بلند به مرحله بعدی انتقال داده         می‌شوند- شستشو .
فلوچارت فرآیند تکنولوژی بکار گرفته شده
۱- عدل پوشال            ۲- برنده عدل                  ۳- یابنده فلز
۴- برطرف‌کننده سنگ ۵- سیستم اندازه‌گیری پوشال      ۶- حمل‌کننده
 ۷- ماشین قشربردار          ۸- خازن                        ۹- تمیزکننده چندگانه اولترا   ۱۰- بازکننده دندانه ‌اره     ۱۱- خازن           ۱۲- عدل‌ساز الیاف          ۱۳- شایوز
 
شستشو :
موقعیکه در ابتدا از گیاه جدا شدند، فیبرهای بلند پوشال مانند به نظر می‌رسند و به پالایش بیشتری نیاز دارند. در این حال چسب طبیعی، که ماده چوب نامیده می‌شود، صدها هزار از رشته‌های فیبر انفرادی را که از موی انسان ضخیم‌تر نمی‌باشند به یکدیگر می‌چسباند و می‌بایست آن را برداشت نمود. اولین مرحله، شستن پارچه در آب گرم و آنزیمها می‌باشد ـ باکتری بی‌ضرر که باعث از بین رفتن چسبی که فیبرها را به هم نگه می‌دارد، می‌‌شود. این زمانی است که تحقیقات همتون و گروه توسعه ادامه می‌یابد تا جهان را به سوی فرآیند تخصص یافته‌ای که به نرم‌ترین و در عین‌حال محکم‌ترین فیبری که تا به حال از الیاف کنفی تولید شده است، سوق دهد . تفاوت همتون !
 
شانه‌زنی الیاف
وقتی که فیبرهای الیاف کنف نوع همتون از یکدیگر تفکیک و شسته و پردازش گردیدند، آنها به ماشین کاردینگ فرستاده می‌شوند. عملیات کاردینگ فیبر بسیار شبیه به برس زدن مو می‌باشد. این فرآیند فیبرها را صاف و یکنواخت کرده و آنها را در یک امتداد قرار می‌دهد تا فیبرها را برای مرحله بعدی که ریسندگی(نخ‌تابی)می‌باشد، آماده کند.
 

تبدیل الیاف کنفی به پارچه

ریسندگی(نخ‌تابی)
سپس رشته‌های فیبر به ماشین ریسندگی انتقال داده می‌شوند و با یکدیگر تاب داده می‌شوند تا طول واحدی از نخ بدست آید. نخها بر روی ماسوره‌های بزرگی که صدها متر از نخ را نگه می‌دارند جمع می‌شوند سپس نخ به چرخ بافندگی فرستاده می‌شود و بازده آن نرم‌ترین نخ الیاف کنفی می‌باشد که استحکام و انعطاف‌پذیری قابل توجهی را دارا بوده و باعث متحد گشتن دانشمندان و مشتریان می‌شود.
آخرین فرآیند بافندگی حلقوی یا بافتن نخ می‌باشد. سپس پارچه به کارگاه ساخت پوشاک همتون فرستاده می‌شود تا همه نوع پوشاک از تی‌شرت تا جینهایی مختلف از آن بوجود آید. حالا شما می‌دایند!‌
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.