مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ژلاتورهای آلکیل‌آمید ـ فنیل ‌اوره اسید د‌اکسی کولیک

ژلاتورهای آلکیل‌آمید ـ فنیل ‌اوره اسید د‌اکسی کولیک

ژلاتورهای آلکیل‌آمید ـ فنیل ‌اوره اسید د‌اکسی کولیک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه شیمی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده شیمی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۳۹
کد مقاله
CHEM39
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ژلاتورهای مشتق شده از آلکیل‌آمید ـ فنیل ‌اوره اسید د‌اکسی کولیک جدید
نام انگلیسی
Novel deoxycholic acid alkylamide-phenylurea derived organogelators
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
 
مرجع به فارسی
دپارتمان شیمی, دانشگاه جیواسکیلا, فنلاند
الزویر
مرجع به انگلیسی
Department of Chemistry University of Jyvaskyla, Finland
کشور
فنلاند

 

 ژلاتورهای مشتق شده از آلکیل‌آمید ـ فنیل ‌اوره اسید د‌اکسی کولیک جدید

چکیده
سه مشتق آلکیل‌آمیدو ـ فنیل اوره اسید دی‌اکسی کولیک (DCA) مونومری و دیمری بر پایه ژلاتورهای(تبدیل کننده‌‌های سل به ژل) معروف طراحی و سنتز شده و از طریق طیف سنجی C NMR13 و H1، طیف سنجی جرمی ESI-TOF  و تجزیه‌های عنصری، شناسایی شده اند. در میان این مشتقات، مشتق مونومری، ژل‌های ابرمولکولی در CHCl3 و کلروبنزن را تشکیل می دهد در حالیکه مشتق دیمری، در THF و ۱- الکانول های بالاتر حاوی ۷ تا ۱۰ کربن یک ژل ایجاد می کند. مورفولوژی(ریخت‌شناسی) زروژل های(xerogels) آنها، از طریق میکروسکوپی پویش الکترونی (SEM)، مورد مطالعه قرار گرفته است. هیچ نشانه‌ای از کایرال بودن ژل‌ها، یافت نمی شود.
مورفولوژی زروژلها از طریق میکروسکوپ پویش الکترونی(SEM) با استفاده از یک میکروسکوپ پویش الکترونی Zeiss EVO 50  مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. ژل‌ها در ابتدا، در دمای اتاق و سپس در یک خشک کن خلاء خشک شدند. نمونه‌ها قبل از تصویر کردن،  با لایه نازکی از طلا پوشانده شدند. تصاویر SEM نشان می‌دهند که زروژلهای ۶ حاصل از ۱- هپتانول و ۱- اکتانول شامل توده های لیفی (رشته‌ای) می باشند(شکل‌ ۱b و ۱a). زروژل ۶ حاصل از ۱- نونانول (شکل ۱f) ، چنین ساختار لیفی واضحی را نشان نمی دهد بلکه صرفا فرمول بندیهای حجیم‌تر با سوراخ‌های بزرگ داخلی ایجاد می کنند. اگرچه خود اسیدهای صفراوی کایرال و ایزومرهای نوری خالص هستند، هیچ نشانی از کایرالیته ماکروسکوپی ژل‌ها مشاهده نمی شود. شباهت نزدیکی که اخیرا در الگوی بسته‌بندی حالت ژل، زروژل و ماده جامد حجیم مشاهده نموده‌ایم، می‌تواند راهی را برای طراحی ژل‌های مناسب برای کاربردهای مختلف از قبیل تحویل دارو، سنتز استرئوویژه و … باز نماید.
نتیجه اینکه ما شش مشتق آلکیل ‌آمیدو ـ فنیل اوره اسید د‌اکسی کولیک را طراحی و سنتز نموده‌ایم. دو تا از این مشتقات، قابلیت ژل سازی در حلال‌های آلی را نشان دادند: مشتق مونومره ۳ در حلال‌های کلرینه شده و مشتق دیمره ۶ در THF و ۱- آلکانول‌های بالاتر حاوی ۷ تا ۱۰ کربن. هیچ نشانه‌ای از کایرالیته ماکروسکوپی در ژل‌ها مشاهده نشد. همچنین این نکته معلوم شد که طول زنجیره آلکیل بین گروه‌های آمید و اوره بر قابلیت حل شدگی مشتق اثر می‌گذارد. تصمیم داریم که این تحقیق را با سایر اسیدهای صفراوی رایج گسترش داده و بررسی کنیم که آیا بعضی از مولکول‌های دارویی، برای تحویل دارو و سایر کاربردها، به این ژل‌ها متصل می‌شوند یا نه؟
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.