مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۱۰
کد مقاله
IND110
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم – یون شیمی، اجزا، انواع و اصطلاحات – فصل ۱۳: سازمان ها و استانداردهای صنعتی
نام انگلیسی
The Handbook of Lithium-Ion Battery Pack Design – Chemistry, Components, Types and Terminology-Chapter13: Industrial Standards and Organizations
تعداد صفحه به فارسی
۴۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۱
کلمات کلیدی به فارسی
باتری لیتیوم – یون
کلمات کلیدی به انگلیسی
Lithium-Ion Battery
مرجع به فارسی
جان وارنر، الزویر
مرجع به انگلیسی
John Warner; XALT Energy, Midland, MI, USA; Elsevier
کشور
ایالات متحده

 

کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم – یون

شیمی، اجزا، انواع و اصطلاحات

فصل ۱۳: سازمان ها و استانداردهای صنعتی

در این فصل، برخی از سازمان های صنعتی بزرگ، سازمان های دولتی، گروه های تجاری و سازمان های تدوین کننده استانداردها در ارتباط با باتری های لیتیوم یون را مورد بررسی قرار می دهیم. این بررسی شامل سازمان های تدوین کننده استاندارد نظیر جامعه مهندسین خودرو (SAE) و سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) و همچنین گروه ها و اتحادیه های صنعتی، با تأکید بر مشارکت آنها در تجاری سازی باتری لیتیوم یون صنعتی و خودرو، می باشد.
نقش سازمان های صنعتی اهمیت خاص دارد، چرا که صنعت باتری لیتیوم یون، تا آنجایی که حداقل به کاربردهای صنعتی و خودروسازی این فرآیند مرتبط می باشد، بعنوان یک صنعت نسبتا جوان بشمار می آید. در یک صنعت جوان، با توجه به توسعه روزافزون فن آوری، گروه های تجاری و سازمان های صنعتی تشکیل دهنده اجزای ضروری می باشند، چرا که آنها توانایی ارائه مولفه های مختلف زنجیره ارزش، در یک گروه، سازمان، یا مکان خاص، را دارند. این نهادها غالبا گروه هایی هستند که ممکن است ارتباط با آنها چندان آسان نباشد. این نهادها ممکن است شامل سازمان های دولتی، گروه های تحقیق و توسعه، تأمین کنندگان مواد و قطعات، تولیدکنندگان تجهیزات تست و مونتاژ، تولیدکنندگان سل / سلول ها، متخصصین یکپارچه کننده / جامعیت سیستمی و سازندگان تجهیزات اصلی(OEMs) باشند.
سازمان های مدرن و روز نظیر LLC کنرسیوم باتری پیشرفته آمریکا (USABC)، انجمن حمل و نقل برقی (EDTA),و اتحادیه ملی فن آوری باتری پیشرفته (NAATBatt) واقعاَ جانشینان یکی از اولین گروه های هدف تجارت صنعت خودروی برقی با نام انجمن خودروی برقی (EVAA) هستند که در سال ۱۹۰۹ تشکیل شد و تنها به مدت هفت سال طول کشید. اعضای EVAA شامل شرکت های تولید برق، تولیدکنندگان خودرو و تولیدکنندگان باتری ذخیره ساز انرژی می باشند که بطور جالب اگر اهداف برخی از این سازمان های کلیدی را برای EVAA مقایسه کنیم درمی یابیم که برخی شباهت های قابل توجه وجود دارد(جدول ۱).
تمامی این سازمان ها اهداف کاری مشابه ای را برای عرضه عناصر مختلف بازار باتری برای سرعت بخشیدن به پذیش خودروی برقی در بازار دارد. گاهی اوقات، هدف دیگر بطور مشخص در تمامی موارد برای ترویج تحقیق صنعت و فعالیت های توسعه در حمایت از هدف سرعت بخشی به میزان توسعه فن آوری  و سرعت بخشی به پذیرش این فن آوری ها توسط مصرف کننده تعریف نشده است.
سازمان های صنعتی و دولتی نیز استانداردهایی را تدوین می کنند، که در صنایع در حال ظهور مهم هستند. منظور این است که بدون برخی سطوح سازمان و جهت گیری، تولیدکنندگان محصولات مختلفی را در تمامی سطوح از سل گرفته تا ماژول، پک و سیستم تولید می کنند، ما هیچ وجه مشترکی بین آنها وجود ندارد. بنابراین بدون برخی رهنمودهای تدوین استانداردها و مقررات صنعت داخلی، سازمان های دولتی به احتمال زیاد قواعد و استانداردهایی را وضع می کنند که ممکن است برای صنعت درست نباشند. بنابراین، در بهترین حالت برای صنعت خودتنظیم کننده می باشند.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

استانداردهای داوطلبانه
انجمن مهندسان خودرو (SAE)
SAE یک سازمان بین المللی با بیشتر از ۱۲۰۰۰۰ عضو است که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد و بر سه بخش صنعت تأکید کرده است : هوا و فضا، وسائل نقلیه تجاری و خودروسای . SAE یکی از بزرگترین سازمان های حرفه ای مهندسی در دنیا است که دو هدف دارد. اول انجام وظیفه به عنوان یک سازمان حرفه ای برای کار در زمینه های مهندسی و دوم ایفای نقش به عنوان یک سازمان تدوین استانداردهای داوطلبانه. با مشارکت تعداد زیادی از کارشناسان مهندسی در زمینه های استانداردسازی SAE قادر به تدوین استاندارد برای تقریبا تمامی زمینه های خودروسای، هوا و فضا و وسایل نقلیه تجاری بوده و در حال حاضر استانداردهای متعددی را در مورد برقی کردن خودرو ارائه می کند. امروزه حدود بیست گروه کاری مختلف در کمیته استانداردهای باتری وجود دارند که در زمینه تدوین و به روزسانی استانداردهای برقی کردن کار می کنند.
یکی از مزایای بزرگ استانداردهای SAE این است که کاملا مقرون به صرفه است چون در هر مورد کمتر از ۱۰۰ دلار هزینه می برد و با یک عضویت SAE می تواند بطور قابل توجه ای کاهش یابد. علاوه بر این استانداردها توسط کارشناسان در زمینه های خاص وضع و به روزرسانی شده اند. بنابراین حتی به عنوان یک شرکت کوچک، می توانید به دانش جمعی و بهترین شیوه های گروه بزرگی از کارشناسان و مهندسان فنی صنعت دست یابیم.
با رشد سریع علاقه به برقی کردن خودرو SAE یک کمیته استاندارد باتری را در سال ۲۰۰۹ شکل کرد که حتی امروز نیز به کار خود برای تدوین استانداردها و به روز رسانی آنها ادامه می دهد که می توانند برای برقی کردن خودرو در زمینه های زیر بکار روند:

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

سازمان بین المللی استانداردسازی
ISO در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد که بر ایجاد استانداردهای صنعتی داوطبانه تأکید می کند. هر جا SAE تنها بر صنایع خودرو سازی، هوا و فضا و خودروی تجاری کرده باشد، ISO تمرکز خود را به زمینه های بهداشت، توسعه پایدار، غذا، آب، اتومبیل، تغییرات آب و هوا، بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر، و خدمات گسترش می دهد.
استانداردهای ISO کمی گران تر از SAE می باشند و بطور کلی چندصد دلار یا چند هزار دلار بدست آوردن یک استاندارد واحد هزینه دارد. استانداردهای ISO توسط گروهی از کارشناسان صنعت تدوین شده اند که با یک کمیته فنی برای اتفاق نظر در مورد قلمرو و محتوای استاندارد همکاری می کنند. زمانی که کمیته فنی در مورد استاندارد اتفاق نظر داشتند، برای تصویب به جامعه بزرگتر ISO ارائه می شود. شاید بزرگترین تفاوت با استانداردهای SAE این است که برای فرایند تدوین استاندارد شرکت شما به یک عضو ISO نیاز دارد.  

 

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

ISO غالبا بطور مشترک با IEC و دیگر سازمان های استاندارد برای تدوین برخی استانداردهای صنعتی خودشان کار می کند.
یک لیست مختصر از استانداردهای باتری خودروی برقی به شرح زیر است :
ISO 16750-1 -خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی- بخش ۱: کلیات
* ISO 16750-1 -خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی- بخش ۱: کلیات
*ISO 16750-2 -خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی- بخش ۲: بارهای الکتریکی  
ISO 16750-3*– خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی-بخش۳: بارهای مکانیکی
* ISO 16750-4– خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی-بخش۴: بارهای جوی
* ISO 16750-5– خودروهای جاده- شرایط زیست محیطی برای تست تجهیزات برقی و الکترونیکی-بخش۵: بارهای شیمیایی

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکال
IEC که در سال ۱۹۰۶ تاسیس شد، خواهر خوانده سازمان استاندارد  ISO است که هدف اصلی آن آماده سازی و انتشار استانداردهای بین المللی برای تمامی حوزه های برقی و الکترونیکی و فن آوری های مرتبط می باشد. تفاوت ISO با اعضای IEC در این است که اعضای سازمان ISO عضو شرکت های فردی نیستند، بلکه کشورها می باشند. هر کشور عضو یک حق رای برابر را در فرایند تدوین استاندارد دارد. با این حال، پذیرش هر استانداردی توسط یک کشور عضو کاملا داوطلبانه است. کشورهای عضو کمیته های ملی را تشکیل می دهند که مسئول هماهنگی منافع کشورها در فرایند تدوین استاندارد می باشند. این کمیته ها معمولا از کارشناسان دولت، دانشگاه ها، نهادهای تحقیقی و صنعت شکل گرفته اند.

 

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

در زمینه باتری های لیتیوم یون، IEC استانداردهای زیر را وضع کرده است:
IEC 60050-482– واژگان بین المللی الکتروتکنیک-قسمت ۴۸۲: سل های اولیه و ثانویه و باتری ها
* IEC 61427-1– سل های ثانویه و باتری های برای ذخیره انرژی تجدپذیر- الزامات کلی و روش های تست – بخش ۱:تجهیزات جدا از شبکه فتوولتائیک
* IEC 61429– علامت گذاری سل های ثانویه و باتری ها با نماد بین المللی بازیابی ISO 7000-1135
IEC 61959– سل های ثانویه و باتری های حاوی آلکالین یا دیگر الکترولیت های نانواسید- تست های مکانیکی سل های ثانویه قابل حمل درزبندی شده و باتری ها
*IEC 61960– سل های ثانویه  وباتری های حاوی آلکالین یا دیگر الکترولیت های نانواسید-سل های لیتیوم ثانویه و باتری ها برای دستگاه های همراه  
* IEC 61982– باتری های ثانویه(بجز لیتیوم) برای به حرکت درآوردن خودروهای برقی جاده- تست های عملکرد و دوام
*IEC 62133– سل های ثانویه و باتری های حاوی آلکالین یا دیگر الکترولیت های نانواسید-الزامات ایمنی برای سل های ثانویه درزبندی شده و باتری های ساخته شده از آنها برای استفاده از دستگاه های همراه
* IEC 62281-ایمنی سل های لیتیوم اولیه و ثانویه و باتری ها در طی حمل و نقل
* IEC 62485-2– الزامات ایمنی برای باتری های ثانویه و نصب و راه اندازی باتری ها-بخش ۲: باتری های ساکن
* IEC 62485-3– الزامات ایمنی برای باتری های ثانویه و نصب و راه اندازی باتری ها –بخش ۳- باتری های کشنده
همراه با برخی فهرست های دیگر استاندارد، این استاندارد کاملاََ انحصاری نیست و در این زمان چاپ این کتاب ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود و استانداردهای جدید ممکن است اضافه شوند. بنابراین مجددا خواننده را به مراجعه به وب سایت IEC تشویق می کنم و استانداردهای مربوطه را بررسی می کنم که در کشورهایی که محصولات شما در آنجا تولید و فروخته شده اند موردنیاز هستند.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

موسسه مهندسان برق و الکترونیک
موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) یک جامعه حرفه ای فنی است که از دو سازمان صنعتی قبلی شکل گرفته است. این موسسه کارشناسان را در تمامی زمینه های برقی، الکترونیکی و محاسباتی و زمینه های مرتبط گردهم می آورد.
در اصل، IEEE درست همانند SAE است؛ هر دو سازمان های حرفه ای هستند و هر دو استانداردهای صنعتی هستند. تفاوت اصلی در تأکید آنها است، IEEE بسیاری از صنایع را پوشش می دهد اما SAE تنها اجزا و تجهیزات الکترونیک را شامل می شود.
اولین چیز که از یک بررسی استانداردهای مربوط به باتری مشخص می شود و تقریبا تمامی استانداردهای باتری IEEE را شامل می شود :الف)تجهیزات ساکن، ب) باتری اسید سرب، و ج) مواد شیمیی نیکل-کادمیم. لیست زیر یک فهرست جزیی از استانداردهای باتری است که IEEE در ارتباط با باتری های تهیه شده است.
* ۴۵۰-۲۰۱۰- شیوه پیشنهادی برای نگه داری، تست و جایگزینی باتری های اسید سرب برای تجهیزات ساکن
* ۴۸۴-۲۰۰۲- شیوه پیشنهادی برای طراحی و راه اندازی و نصب باتری های اسید سرب برای تجهیزات ساکن
* ۴۸۵-۲۰۱۰- شیوه پیشنهادی برای سایزبندی باتری های اسید سرب برای تجهیزات ساکن
* ۹۳۷-۲۰۰۷- شیوه پیشنهادی برای نصب و نگه داری باتری های اسیدسرب برای سیستم های فتوولتائیک (PV)
* ۰۱۳-۲۰۰۷- شیوه پیشنهادی برای سایزبندی باتری های اسید سرب برای سیستم های فتوولتائیکی مستقل
*  ۱۱۰۶-۲۰۰۵- شیوه پیشنهادی برای نصب و راه اندازی، نگه داری، تست و جایگزین باتری های کامیم نیکل برای تجهیزات ساکن
* ۱۱۱۵-۲۰۰۰- شیوه پیشنهادی برای سایزبندی باتری های نیکل کادمیم برای تجهیزات ساکن
* ۱۱۸۹-۲۰۰۷-راهنمای انتخاب باتری های اسید سرب با دریچه تنظیم (VRLA) برای تجهیزات ساکن
* ۱۱۸۴-۲۰۰۶- راهنمای باتری ها برای سیستم های تأمین برق بی وقفه
* ۱۱۸۷-۲۰۱۳- شیوه توصیه شده برای طراحی نصب و راه اندازی باتری های اسید سرب با دریچه تنظیم برای تجهیزات ساکن
* ۱۳۶۱-۲۰۱۴- راهنمای انتخاب، شارژ، تست و ارزیابی باتری های اسید سرب بکار رفته در سیستم های فتوولتائیک مستقل
* ۱۳۷۵-۱۹۹۸ – راهنمای حفاظت از سیستم های باتری ساکن
* ۱۴۹۱-۲۰۱۲- راهنمای انتخاب و استفاده از تجهیزات کنترل باتری درتجهیزات ساکن
* ۱۵۳۶-۲۰۰۲- رابط فیزیکی باتری خودروی عمومی ریلی
* ۱۵۶۱-۲۰۰۷- راهنمای بهینه سازی عملکرد و طول عمر باتری های اسید سرب در سیستم های برق هیبرید راه دور
*  ۱۵۶۲-۲۰۰۷- راهنمای تنظیم و سایزبندی باتری در سیستم های فتوولتائیکی مستقل
* ۱۵۶۸-۲۰۰۳- شیوه توصیه شده برای سایزبندی برقی باتری های کادمیم نیکل برای خودروهای مسافری ریلی
* ۱۵۷۸-۲۰۰۷- شیوه های توصیه شده برای مدیریت و محدود کردن سرریز الکترولیت باتری ساکن
* ۱۶۲۵-۲۰۰۸- استاندارد باتری های قابل شارژ برای محاسبه  همراه .
*  ۱۶۳۵-۲۰۱۲- راهنمای تهویه و مدیریت حرارتی باتری ها برای تجهیزات ساکن
* ۱۶۵۷-۲۰۰۹- شیوه پیشنهادی برای صلاحیت های پرسنلی نصب و نگه داری باتری های ساکن
* ۱۶۶۰-۲۰۰۸- راهنمای کاربرد و مدیریت باتری های ساکن بکار رفته در سرویس سیکل بندی
* ۱۶۶۱-۲۰۰۷-راهنمای تست و ارزیابی باتری های اسید سرب بکار رفته در سیستم های برق هیبرید فتولتائیک (PV)
*  ۱۶۷۹-۲۰۱۰- شیوه پیشنهادی برای مشخص کردن و ارزیابی فن آوری های نوظهور ذخیره سازی انرژی در تجهیزات ساکن
* ۱۷۲۵-۲۰۱۱- استاندارد باتری های قابل شارژ برای تلفن های سلولی
* ۱۸۲۵-استاندارد باتری های قابل شارژ برای دوربین های دیجیتال و دوربین های فیلم برداری
*  ۲۰۳۰-۲۰۱۱- راهنمای هم کنش پذیری شبکه هوشنمد فن آوری انرژی و عملیات فن آوری اطلاعات با سیستم توان الکتریکی (EPS)، تجهیزات استفاده پایانی و بارها .
همان طور که در این فهرست نشان داده شده است IEEE چندین استاندارد برای باتر های لیتیوم یون دارد، اما در تجهیزات برق قابل حمل نظیر تلفن های همراه یا سلولی و باتری های کامپیوتر لب تاپ مورد نظر هستند.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

آزمایشگاه  Underwriter(UL)
UL یکی از قدیمی ترین سازمان های تست و تأیید خصوصی ایمنی در جهان است که در سال ۱۸۹۴ تاسیس شد و بر تلاش های خود جهت تست ایمنی و تأیید محصولات مصرف کننده تأکید کرده است. امروزه UL به افزایش قلمرو تست خود برای پوشش دادن فعالیت مشاوره برای حفظ ایمنی در جهت نوآوری در یک چشم انداز جهانی در حال تکامل ادامه می دهد.
تست و تأیید UL برای باتری های مصرف کننده نظیر باتری لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند شما انجام شده است. با این حال، صنعت خودروسازی در ابتدا نیاز به تست UL و تأیید آن برای باتری های خودروا را مطرح کرد. دلیل این امر دو مورد بود. اول این که تولیدکنندگان خودرو تست پرهزینه و قابل توجه ای را برای ارزیابی باتری های خود انجام داده اند و مجموعه الزامات تست و تأیید خود را تدوین کرده اند که با الزامات سازمان ایمنی حمل و نقل بزرگران ملی (NHTSA) سازگار هستنتد. دوم، آنها ایده یک سازمان مجزا را که مشارکت ناچیزی در توسعه محصول برای تآیید نهایی دارد را طرح نکردند. و البته تست UL هزینه قابل توجه ای را برای یک برنامه ارزیابی خودروسازی سابقا پرهزینه اضافه می کند که به پرداخت هزینه تست نیاز دارد. تست UL باید توسط آزمایشگاه Underwriter انجام شود، درحالی که تأییدهای دیگر نظیر تست UN ممکن است خودتأیید بوده و تنها به تست داده های موجود نیاز دارد.
و این نوشتار هفت ضرورت تأیید UN را برای باتری ها مطرح می کند که شامل :
UL 1642 سل لیتیوم
* UL 1973 باتری های مورد استفاده در تجهیزات ریل برقی سبک و کاربردهای ساکن
* UL 1989 باتری های اضطراری
* UL 2054 سل آلکالین یا پک های آلکالین –لیتیوم
* UL 2271 باتری ها برای استفاده در کاربردهای خودروی برقی سبک (LEV)
* UL 2580 باتری ها برای استفاده از خودروهای برق
UL/CSA/IEC 60065 باتری های بکار رفته در تجهیزات صوتی و تصویری
همان طور که در فهرست فوق نشان داده شد، دامنه تأییدیه های UL زمینه های مختلف نظیر سل های لیتیوم، ریل، خودروهای سبک، ذخیره سازی انرژی ساکن، باتری های اضطراری و خودروهای برقی را نشان می دهد.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

سازمان Det Norske Veritas (DNV-GL)
موسسه Det Norske Veritas (DNV) در سال ۱۸۶۴ در اسلو نروژ تأسیس شد و یک سازمان کلیدی با تأکید بر طبقه بندی، تضمین فنی و استقلال خدمات مشاوره در صنایع انرژی، گاز و نفت و دریایی می باشد. در اواخر سال ۲۰۱۳، DNV-GL توسعه یافت و یک پیش نویس دستورالعمل برای باتری های بزرگ برای برنامه های کاربردی دریایی با عنوان راهنمای  “DNV G را برای سیستم های باتری دریایی بزرگ منتشر کرد. هدف این راهنما کمک به صاحبان حمل و نقل، طراحان، فروشندگان باتری و سیستم و اشخاص ثالث در فرایند بررسی امکان سنجی، طراحی، تدارکات، ساخت، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری سیستم های بزرگ باتری لیتیوم یون است.
با افزایش برقی شدن تجهیزات دریایی و حمل و نقل و افزایش قواعد قانونی با هدف کاهش آلودگی در اطراف بنادر بزرگ جهان، بسیاری از سازندگان کشتی به دنبال جایگزین کردن توان باتری بجای دیزل بودند. با رابطه قوی و سابقه طولانی که DNV-GL با این صنعت داشت، دستورالعمل آنها استاندارد این برنامه های کاربردی را تدوین کرد. علاوه بر این، DNV تست ثالث و خدمات تأیید را ارائه می کند.
گروه های تجارت و تحقیق و توسعه USABC/USCAR
USABC یک زیرگروه از شورای تحقیقات خودروی امریکا (USCAR) است. USCAR در سال ۱۹۹۲با هدف تقویت پایه فن آوری صنعت خودروسازی امریکا از طریق تحقیق و توسعه مشترک با مشارکت جنرال موتورز، فورد و کرایسلر تاسیس شد. USABC در واقع در سال ۱۹۹۱ یک سال زودتر از USCAR با عضویت نمایندگی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر با هدف ترویج فعالیت های تحقیق و توسعه بلندمدت و صنعت ذخیره انرژی الکتروشیمیایی (EES) داخلی و حفظ یک کنسرسیوم شکل گرفت که تولیدکنندگان خودرو، تولیدکنندگان EES، آزمایشگاه های ملی، دانشگاه ها و دیگر ذینفعان کلیدی را درگیر می کند.
انجمن ملی فن آوری پیشرفته باتری (NAATBatt)
انجمن ملی فن آوری پیشرفته باتری (NAATBatt) در یک گروه تجاری صنعتی قرار دارد که وظیفه اصلی آن :
رشد بازار امریکای شمالی برای محصولاتی با فن آوری ذخیره سازی انرژی پیشرفته و کاهش هزینه این محصولات برای مصرف کنندگان امریکایی است.
سازمان NAATBatt در اصل به عنوان یک گروه تجاری ایالات متحده شکل گرفت اما امروزه عضویت آن رشد یافته و در حال حاضر جزو سازمان های کشورهای کانادا، چین، و اروپا است. این سازمان برای ایجاد ارتباط بین شرکت ها در صنعت باتری کار می کند تا به سرعت بخشیدن به معرفی سیستم های ذخیره انرژی در تمامی محصولات کمک کند. اخیرا این سازمان در نظر گرفتن برخی از انواع دیگر فن آوری های ذخیره الکتروشیمیایی نظیر ابرخازن ها و سوپرخازن ها را شروع کرده است.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

انجمن باتری قابل شارژ همراه (PRBA)
این انجمن (PRBA) در سال۱۹۹۱ توسط ۵ تولیدکننده اصلی باتری قابل شارژ تاسیس شد که متشکل از شرکت های، پاناسونیک، SAFT امریکا، SANYO Energy و Varta Batteries. بود. PRBA به عنوان یک انجمن تجاری غیرانتفاعی برای پاسخگویی به نیاز روبه رشد برنامه های بازیابی باتری صنعتی شکل گرفت.
انجمن خودروی برقی سبک
انجمن خودروی برقی سبک (LEVA) یک انجمن تجارت بین المللی برای LEVs است. LEVA یک خودروی برقی سبک را یک دوچرخه، اسکوتر، موتورسیکلت، خودروی سه چرخ یا خودروی چهار چرخ سبک تعریف می کند. گروه LEVA در امریکا پایه ریزی شد، اما در اروپا و آسیا نیز عضویت دارد. با کاربرد خیلی گسترده دوچرخه های برقی در آسیا و اروپا، این گروه بر حمایت و رشد این بازار از طریق ایجاد گروهی از خرده فروشان، تاجران، توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ترویج توسعه، فروش و استفاده از LEVs در سرتاسر دنیا تأکید کرده است.
آزمایشگاه های ملی امریکا
همچنین چندین آزمایشگاه بزرگ در امریکا هستند که تأکید زیادی روی تحقیق و تست باتری دارند که از جمله می تواند به آزمایشگاه های Sandia National Lab، Oak Ridge National، National Renewable Energy Center در گلدن، و آزمایشگاه ملی آیداهو اشاره کرد که همگی مشارکت کنندگان اصلی در تست باتری های پیشرفته هستند. آزمایشگاه های ملی مجوز صادر نمی کنند، بلکه تست مختلف، ارزیابی رقابتی و مشارکت تحقیقی را با سازمان های دولتی، علمی و صنعتی انجام می دهند.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

سازمان های استانداردهای الزامی، سازمان ملل (UN) ماده ۳۸٫۳
شاید مهم ترین استاندارد پیشنهادات سازمان ملل در مورد حمل ونقل کالاهای خطرناک :دستورالعمل تست و معیارهای آن باشد که در فصل ۱۲ این سند ذکر شد و استاندارد تست را تعریف می کند که در آن یک سل باتری لیتیوم یون یا لیتیوم فلزی، ماژول یا پک باید قبل از حمل و نقل به تأیید برسند. این سند شامل روش شناسی تست، مقادیر تست، و شناسایی معیارهای تصدیق است. برای باتری های لیتیوم یون، مجموعه ای از ۸ تست وجود دارد مبنی بر این که تمامی باتری های فلزی لیتیو یا لیتیوم یون باید قبل از حمل و نقل با هر روشی تأیید شوند. این تست ها شامل :
* تست T.1: شبیه سازی ارتفاع
* تست T.2: تست حرارتی
* T.3 : ارتعاش
* T.4 : شوک
* تست T.5: اتصال کوتاه خارجی
* تستT.6: ضربه، خرد شدن
* تست T.7: شارژ بیش از اندازه
* تست T.8:دشارژ اجباری
لازم است بدانید که آیا سل، یک ماژول، یا یک پک را تست می کنید یا آیا قابل شارژ است یا نیست چون این مورد مشخص می کنند چه تعداد تست ها باید انجام شود و تأیید شوند. تمامی سل های فلزی لیتیوم و لیتیوم یون باید تست های T1، T6  و T8را بگذرانند. تست شارژ بیش از اندازه برای سل ها مستثنی است چون هیچ روشی برای ارائه یک شارژ با یک سل تجمع نشده در طی حمل و نقل وجود ندارد. تمامی سل های غیرقابل شارژ باید تستT1 تا T5 را بگذراند. تمامی انواع باتری قابل شارژ، که برای این منظور به معنای هر تجمع بیشتر از یک سل از جمله آجر، بلوک، ماژول، و پک ها برای تست T1  تا  T5  و T7مورد نیاز هستند.
استانداردهای چین و سازمان های صنعتی
انجمن استانداردسازی چین (SAC) مسئول مدیریت، نظارت و هماهنگی فعالیت استانداردسازی در چین است. SAC در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و مورد تأید شورای ایالتی برای اعمال مسئولیت های عملی با در نظر گرفتن مدیریت واحد، نظارت و هماهنگی کلی استانداردسازی در چین می باشد.
SAC نیز چین را در چندین سازمان بین المللی استانداردسازی نظیر ISO، IEC و سازمان های استانداردسازی منطقه ای و بین المللی دیگر نشان می دهد. SAC مسئول تصویب و سازمان دهی همکاری بین المللی و پروژه های مبادله در استانداردسازی است.
استانداردهای اروپایی و سازمان های صنعتی
اتحادیه بین المللی ذخیره سازی انرژی و باتری
اتحادیه بین المللی ذخیره سازی انرژی و باتری (IBESA) در سال ۲۰۱۳ شکل گرفت که توسط انجمن بین المللی تجهیزات فتوولتائیک (IPVEA) و EuPD گروه تحقیق خورشیدی به عنوان اولین اتئلاف بین المللی برای تأمین کنندگان راه حل های ذخیره سازی انرژی برقی و باتری برای نمایش علائق بخش ذخیره خورشیدی با توجه به نیازهای ذخیره سازی انرژی و باتری شکل گرفته است. چشم انداز IBESA به صورت زیر است:
سازمان EUROBAT
در اتحادیه اروپا، سازمان دیگری که با اعضای انجمن باتری همکاری نزدیکی داشت، EUROBAT بود. EUROBAT اتحادیه تجاری تولیدکنندگان باتری، صنعتی، خانگی و خودروسازی می باشند. یک اتحادیه یک سازمان تجارت صنعتی است که از بیشتر از ۴۰ دولت عضو از بخش های مختلف باتری و صنعت خودروسازی از تمامی اروپا شکل گرفته است. هدف گروه ایفای نقش به عنوان یک صدای واحد برای ترویج منافع تولیدکنندگان اروپایی است. EUROBAT موادشیمیایی مبتنی بر سدیم و لیتیوم و نیکل با سازمان آنها را نشان می دهد.
گروه Verband der Automobilindustrie
در آلمان، Verband der Automobilindustrie (VDA) یک گروه تجاری صنعت خودروسازی است که با قدمت بیشتر از ۱۰۰ سال با ساختار سازمانی کنونی شکل گرفته و نام آن از سال ۱۹۴۶ بر سر زبان ها مطرح شده است. این نام ترجمه آلمانی انجمن صنعت خودروسازی آلمان است که بیشتر از ۶۰۰ گروه عضو با هدف انجام تحقیق و تولید باتری های ایمن و پاک خودرو عضو آن هستند. علاوه بر این فعالیت ها، VDA حامی سالیانه نمایشگاه سالیانه خودرو بود که هر سال در فرانکفورت برقرار بود. با توجه به کار آنها در مورد باتری ها، VDA با ISO برای تدوین مجموعه ای از استانداردهای اندازه سل لیتیو یون همکاری کرد.

استاندارد صنعتی ۱۳ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

دستورالعمل های طراحی و بهترین شیوه ها
* طیف وسیعی از سازمان های استانداردهای داوطلبانه هستند که باید در طراحی یک سیستم ذخیره سازی انرژی جدید نظیر SAE, ISO, IEC, IEEE, UL,  و DNV-GLارزیابی شوند.
* گروه های تجاری و سازمان های تحقیقاتی از جمله USABC/USCAR, NAATBatt, PRBALEVA
*آزمایشگاه های ملی امریکا که بر روی سیستم های ذخیره سازی انرزی کار می کنند شامل SNL, ORNL, NREL، , Colorado, PNNL,  و INL
* سازمان های استاندارد و صدور مجوز چین شامل : SAC, CATARC
* سازمان های استاندارد باتری اروپایی شامل IBESA, EUROBAT,  و VDAبودند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.