مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 88000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۱۲
کد مقاله
IND112
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم – یون شیمی، اجزا، انواع و اصطلاحات – فصل ۱۵: موارد کاربردی باتری لیتیوم یون
نام انگلیسی
The Handbook of Lithium-Ion Battery Pack Design – Chemistry, Components, Types and Terminology-Chapter15: Lithium-Ion Battery Applications
تعداد صفحه به فارسی
۷۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۸
کلمات کلیدی به فارسی
باتری لیتیوم – یون
کلمات کلیدی به انگلیسی
Lithium-Ion Battery
مرجع به فارسی
جان وارنر، الزویر
مرجع به انگلیسی
John Warner; XALT Energy, Midland, MI, USA; Elsevier
کشور
ایالات متحده

 

کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم – یون

شیمی، اجزا، انواع و اصطلاحات

فصل ۱۵: موارد کاربردی باتری لیتیوم یون

 

حال که شناخت بهتری از اجزای یک باتری لیتیوم یون، رهنمودهای طراحی پایه ای، و ضروریات مربوط به تست را بدست آورده ایم، نگاهی عمیق تر به نحوه بکارگیری باتری و استفاده از آن در بازار می اندازیم. این فصل نسبت به مرور برنامه های کاربردی مبتنی بر باتری لیتیوم یون، با توجه به نمونه های عملی از دوچرخه های الکترونیک و اسکوترها الی خودروهای میکروهیبرید و خودروهای برقی (EVs) اقدام نموده و سپس حمل و نقل تجاری و صنعتی را بررسی کرده و در پایان برخی از سیستم های ذخیره سازی بزرگ انرژی، از واحدهای ذخیره سازی انرژی خانگی و عمومی گرفته تا سیستم های پشتیبانی شبکه چند مگاواتی، را مورد مطالعه قرار می هد. ما این برنامه های کاربردی را نه لزوماَ بعنوان محصولات نهایی (همانند دوچرخه ، خودرو، اتوبوس) بلکه با در نظر گیری مشخصه های مرتبط با باتری مورد بررسی قرار می دهیم (مبحث شبکه صرفا در یک سطح بالا مورد بحث قرار خواهد گرفت).
ما سیستم های همراه کاربردی مرتبط با باتری لیتیوم یون همانند کامپیوترهای لپ تاپ، تبلت ها، بازی های دستی، ابزارهای برقی، تلفن های همراه یا تلفن های هوشمند را در این مبحث لحاظ نمی کنیم چرا که این تجهیزات بطور مفصل تر در کتاب های دیگر بررسی شده اند. غالب آنها تنها به چند سل / سلول نیاز دارند، مثلا یک لپ تاپ ممکن است تا نه سل نوع-۱۸۶۵۰ نیاز داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که تمامی مفاهیم بحث شده تا بحال برای این نوع از برنامه های کاربردی اعمال می شوند که بطور کلی در یک سطح بسیار کوچک قرار می گیرند. در عوض ما موارد کاربردهای گوناگون نظیر حمل و نقل شخصی، کاربردهای صنعتی و خودروسازی، اتوبوس و کامیون سنگین و کاربردهای دریایی، کاربردهای ایستگاهی و شبکه و کاربردهای هوا و فضای باتری های لیتیوم یون را بررسی می کنیم که به مجموعه های بسیار بزرگ از سل های لیتیوم یون نیاز دارند. این موارد یک فهرست انحصاری نیست بلکه تلاش می شود تا خواننده شناخت مناسبی از طیف وسیعی از برنامه های کاربردی، که در آنها از باتری های لیتیوم یون استفاده شده است، بدست آورد.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

برنامه های کاربردی حمل و نقل شخصی
حمل و نقل شخصی بزرگترین بازار برای حمل و نقل برقی در دنیا است. بزرگترین بخش از این بازار از دوچرخه برقی، موتورهای سبک شهری، موتور سیکلت ها شکل گرفته است. در بسیاری از مناطق جهان ، اما عمدتا در کشورهای آسیایی ، دوچرخه های برقی به عنوان فرم های روزانه حمل و نقل رایج هستند و بیشتر از۳۰ میلیون دوچرخه برقی هر ساله در اروپا و امریکا فروخته می شوند که بیشتر آنها بیشتر برای علاقه مندان به ورزش استفاده شده اند تا حمل و نقل روزانه اما این بازارها رشد قابل توجه ای را تجربه کرده اند.
اولین طبقه از دوچرخه های برقی pedelec نامیده می شدند. یک pedelec شامل یک موتور برقی کوچک و یک دوچرخه است که در طی دوچرخه سواری به سوار کمک می کند. pedelec در بیشتر کشورها به عنوان یک دوچرخه طبقه بندی شده است و در اتحادیه اروپا مشهور شده است. براساس دستورالعمل اتحادیه اروپا( استاندارد EN15194) در مورد وسایل نقلیه موتوری ، یک دوچرخه در صورتی به عنوان pedelec در نظر گرفته می شود که :
  1. کمک موتوری تنها زمانی که سوار در حال رکاب زدن است فعال باشد و زمانی که سرعت دوچرخه به ۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد از کار بیفتد و
  2. زمانی که موتور حداکثر توان پیوسته کمتر از ۲۵۰ وات را تولید کند.
امروزه ، باتری های pedelec ها غالبا از نوع اسید سرب هستند، اما ممکن است از نوع لیتیوم یون، NiCd, NiMh نیز باشند. دامنه ولتاژ این باتری های ۱۲، ۲۴و ۳۶ و در برخی موارد ۴۸ ولت است و ظرفیت های بین ۲۵۰ وات بر ساعت و ۸۵۰ وات بر ساعت انرژی را حمل می کنند. امروزه، بیشترین تعداد دوچرخه ها از باتری های اسید سرب ۱۲ ولت استفاده می کنند. باتری های دوچرخه های برقی معمولا روی چارچوب دوچرخه ، زیر صندلی یا زیر یک باربند عقب نصب شده اند. یکی از معیارهای کلیدی طراحی باتری های دوچرخه های برقی این است که آنها قابل حمل هستند. بیشتر باتری ها طراحی شده برداشته شده اند طوری که نمی توان آنها را سرقت کرد و طوری که به آسانی در خانه ها یا دفاتر می توانند شارژ شوند.
طبقه دوم دوچرخه های برقی اسکوترهای برقی یا موتورسیکلت های برقی هستند. موتورسیکلت های برقی را می توانند کم سرعت یا پرسرعت باشند و می توانند با رکاب یا بدون رکاب باشند. در بسیاری از موارد، موتورسیکلت های برقی از باتری های اسیدسرب استاندارد استفاده می کنند، با این حال درست همانند دوچرخه های برقی ، در موتورسیکلت های برقی این باتری ها به باتری های لیتیوم یون و NiMh تبدیل می شوند. این تغییر سبب کاهش وزن و چگالی های انرژی بالاتر می شود که به معنای دامنه حرکتی بیشتر با برق است. باتری ها این زمینه های کاربردی معمولا بطور دائمی بر روی خودروها در مقایسه با موتورسیکلت های برقی نصب شده اند، که قابل جابجایی می باشند. اسکوترهای برقی بیشترین تقاضا را درکشورهای آسیایی نظی چین ، تایوان و هند دارند که انگیزه های مصرف کننده برای کمک به افزایش مصرف را افزایش داده اند ( شکل های ۱و۲).

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

برنامه های کاربردی خودروسازی
باتری های برقی برای کاربردهای خودروسازی در چهار طبقه اصلی جای می گیرند: ۱)میکروهیبریدها (uHEVs)، ۲) خودروهای برقی هیبرید (HEVs)،۳) خوروهای برقی پلاگین هیبرید (PHEVs) و۴) خودروهای برقی باتری که ممکن است در قالب یک خودروی برقی با دامنه گسترده (EREV) و حتی خودروی برقی پیل سوختی عرضه شود. هر یک از این طبقات بطور مختصر در فصل ۳ ذکر شده اند و در این فصل برخی از مثال های خاص بحث می شوند.
خودورهای برق میکروهیبرید uHEV
uHEV طبقه ای است که در سال های اخیر بخاطر افزایش مداوم تقاضا برای کاهش CO2 و استانداردهای اقتصاد سوخت بطور قابل توجه ای رشد یافته است. در اروپا، این فرم برقی کردن با بیشتر از ۵۰ درصد فروش خودروی جدید به داخل بازار نفوذ کرده است که برخی فرم های فن آوری uHEV را دارد.
اساساَ دو نوع uHEV وجود دارد ، یک نوع سیستم ۱۲ ولت و یک سیستم ۴۸ ولت. بیشتر سیستم های ۱۲ ولت از باتری های اسید سرب استفاده می کنند اما شروع این تحول در جهت راه حل باتری لیتیوم یون برای برخی برنامه های کاربردی بود. بیشتر این نوع برنامه های کاربردی با حدود ۲۵۰ وات بر ساعت انرژی طراحی شده است. این برنامه های کاربردی هیچ قابلیت کارکردی پشتیبان دیگری را برای خودرو بجز کارکرد خاموش و روشن ارائه نمی کنند(شکل ۷). به منظور رسیدن به قابلیت الکتریکی بیشتر ، طراحان سیستم به سمت برنامه های کاربردی نوع ۴۸ ولت حرکت می کنند. این باتری ها ممکن است بین ۵۰۰ وات بر ساعت و ۱ کیلووات بر ساعت انرژی داشته باشند. بزرگترین تفاوت بین این دو این است که سیستم ۴۸ ولت معمولا قابلیت ترمز احیاکننده و پشتیبانی های حداقل شتاب ، تأمین برق کمپرسور A/C و برق سیستم های کمکی را دارد. بسیاری از پیش بینی ها نفوذ بازار جهانی را تا سال ۲۰۲۰ به اندازه حدود ۲۰ درصد انتظار دارند ، پیش بینی های دیگر نفوذ uHEV در اروپا و امریکا را حتی تا ۷۰-۸۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ محاسبه می کنند.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

خودروهای برقی هیبرید
اپلیکیشن بعدی فن آوری باتری لیتیویم یون باتری باتری خودروی برقی هیبرید HEV است، که در واقع می تواند در دو طبقه جای گیرد: هیبرید قوی و هیبرید ضعیف. هیبرید ضیف معمولا ولتاژهای سیستم پائین تر یعنی ۱۱۰-۲۵۰ ولت دارد ، در حالی که هیبرید قوی ولتاژ سیستم ۳۳۰-۳۵۰ولت دارد. هیبریدهای قوی و ضعیف در نسل های اولیه خود از باتری های نیکل هیدرید فلز NiMh استفاده کردند اما بسیاری از آنها به سمت باتری های لیتیوم یون رفته اند.
جنرال موتورز یک هیبرید ضعیف را در خودروی Chevrolet Malibu 2010 خود برمبنای باتری نیکل هیدرید فلز شرکت Cobasys معرفی کرد. در این مورد ، Cobasys یک باتری خنک شده با هوای ۳۶ ولتی را تولید کرد که در صندوق عقب خودرو نصب می شد. در نسل دوم ، جنرال موتورز از باتری نیکل هیدرید فلز صرف نظر کرده و بجای آن یک باتری لیتیوم یون را روی خودرو نصب کرد. باتری لیتیوم یون جدید ولتاژ سیستم را تا ۱۱۰ ولت افزایش می داد و برخی قابلیت های کارکردی اضافی نظیر پشتیبانی از شتاب و ترمز احیاکننده ی ارتقایافته(شکل۸) داشت که نسل اول نداشت.
خودروهای برقی باتری
شاید مشهورترین خودروی کاملا برقی در بازار امروز توسط شرکت Glasblåsarns Barn ساخته شده باشد. خودروی اول Roadster و خودروی دوم سدان مدل s بود. خودروهای تمام برقی با خودروی هیبرید از نظر ۱۰۰ درصد توان و نیروی پیشرانه تامین شده توسط یک باتری الکتریکی فرق دارند و هیچ موتور درون سوزی در این نوع خودروها بکار نرفته است.
در تدوین راه حل باتری ، شرکت Tesla یک مسیر کاملا متفاوت با سازندگان تجهیزات اصل را طی کرد. بجای تولید یک فرمت باتری جدید که با ساختار خودرو سازگار باشد ، این شرکت ها تنها از باتری لیتیوم یون استاندارد استفاده می کنند که قبلا در حجم های انبوه تولید می شد و برمبنای پک های آنها به صورت استوانه ۱۸۶۵۰ بود ( ۱۸ میلی متر قطر در ۶۵ میلی متر ارتفاع). اعتقاد بر این بود که استفاده از یک فن آوری باتری سابقاَ تجاری شده به تولید مقرون به صرفه تر این محصولات کمک می کند. و در موارد کاربردی که یک پک باتری ۸۰ کیلووات بر ساعت ارائه می شد ، باتری بیشترین هزینه نیروی محرکه را به خود اختصاص می داد بنابراین مسئله هزینه باتری مهم است.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

خودروهای برقی پیل سوختی
دیگر تغییردهنده بالقوه بازی در تولید انرژی و صنعت حمل و نقل پیل سوختی است. یک پیل سوختی از غشای الکترولیت پلیمری که غشای تبادل پروتون نیز نامیده می شود استفاده می کند که از هیدورژن به عنوان منبع سوخت و اکسیژن موجود از هوا برای تولید برق استفاده می کند.
حمل و نقل عمومی و اتوبوس
زمینه جالب دیگری که رشد انبوه در برقی کردن را تجربه کرده است حوزه حمل و نقل عموم است. عوامل متعددی برای این رشد وجود دارند که شامل قاضا برای بهبود کیفیت هوا در مناطق شهری، کاهش هزینه های سوخت، و بهبود تجربه راننده می باشند. و همانند آنچه در این کتاب بحث کرده ایم ، اتوبوس های برقی و سیستم های ریلی سبک یک ایده کاملا جدید نیستند. در شهرهای نظیر نیویورک و سانفرانسیسکو در اویل قرن بیستم ، بیشتر حمل و نقل عمومی توسط تراموای برقی انجام شده و برای یک دوره کوتاه از اواخر دهه ۱۸۹۰ تا اوایل دهه ۱۹۲۰ نیز بخش اعظم حمل و نقل عمومی با اتوبوس های برقی انجام می شد.
برنامه های کاربردی کامیون HD
کامیون جاده و مخصوص کار سنگین نیز با افزایش تقاضا برای برقی کردن مواجه شده است. با مقررات جدید وضع شده سالیانه که دور آرام موتور را محدود می کند ، نیاز بیشتری به افزایش مقادیر برقی کردن برای تأمین بارهای الکتریکی ساکن ، افزایش صرفه سوخت، کاهش تقاضای سوخت برای خنک سازی تریلر و کاربردهای مشابه احساس می شود.
در واقع ، بسیاری از ایالت های امریکا مقررات ضد دور آرام را وضع کردند که به semitrucks و کامیون های دیگر(نسبت وزن ناخالص خودرو (GVWR) 10000 پوند یا سنگین تر) اجازه نمی دهد طولانی تر از ۵ دقیقه در حالت دور آرام قرار بگیرند. این بدان معناست که این کامیون ها در حالت توقف دیگر نمی توانند از موتور برقی برای تأمین نیروی محرکه و کنترل زیست محیطی خود ( گرمایش وسرمایش) و دیگر تجهیزات کمک برقی ( کامپیوترها، تلویزیون و…) استفاده کنند. بسیاری از این خودروها هم اکنون برای نصب برق باتری جهت راه اندازی این تجهیزات انتخاب شده اند این در حالیست که کامیون به مدت طولانی یا طی یک شب در حالت خاموشی قرار دارد.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

تجهیزات صنعتی
باتری ها و منبع تغذیه انرژی نیز برق طیف وسیعی از تجهیزات صنعتی را فراهم می کنند. اگر چندین مخزن بزرگ داشته باشید ، مشاهده می کنید که لیفتراک و سایر تجهیزات مورد استفاده برای حمل و نقل مواد در کل کارخانه در حال حاضر باتری های اسید سرب کار می کنند. باتری های اسید سرب و گاز مایع LPG بتدریج جای خود را به باتری های لیتیوم یون می دهند. گزینه ارزشی جایگزین اسید سرب بطور لیتیوم یون است که می تواند زمان های عملیاتی طولانی تری را فراهم کند. بسیاری از خودروهای اتاق دار بزرگ به تعویض باتری های خود حداقل یک بار در هر شیفت نیاز دارند. زمانی که دستگاه هیچ سرویسی را برای عملیات فراهم نمی کند غیرمولد است. با گذار به یک باتری لیتیوم یون، بسیاری از این تجهیزات می توانند بدون تعویض باتری طی یک شیفت کاری ۸ تا ۱۰ ساعته کار کنند. نکته ای که باید در زمان کار با لیفتراک برقی به یاد داشته باشید این است که غالبا این خودروها به وزن یک باتری اسید سرب نیاز دارند تا به صورت وزن مقابل ماده ای که جابجا می کند عمل کنند. در این شرایط، لیتیوم یون مجدداَ ممکن است بهترین فن آوری حاضر نباشد اما می تواند برخی کاربردهای خیلی خوب را داشته باشد( شکل ۱۹).
رباتیک و برنامه های کاربردی مستقل
دیگر کاربرد صنعتی در حال رشد برق باتری در اتوماسیون، رباتیک و برنامه های کاربردی خودروی بدون سرنشین می باشد. شرکت هایی نظیر iRobot یک خط کامل از دستگاه های رباتیک خودکار از جاروبرقی های کف، تمیزکننده های کف ، جاروزن، تمیز کننده استخر و تمیزکننده جوی آب را تولید کرده اند. علاوه بر این، آنها یک خط کامل از محصولات رباتیک را برای استفاده نظامی و انتظامی ابداع کرده اند(شکل ۲۰).
زمینه های کاربردی دریایی و آبی
یک مجموعه خیلی جالب از برنامه های کاربردی که در حال ظهور هستند در زمینه های دریایی و آبی می باشند. البته در حال حاضر به این معنا نیست که باتری ها قبلاَ در زمینه های دریایی استفاده نمی شدند ، بلکه پرواضح است که زمینه های دریایی و آبی و بسیاری از حوزه های دیگر از برق باتری استفاده می کردند. با این حال امروزه کتشی های بزرگ ، قایق ها ، کرجی ها ، قایق های یدک کش ، شناورهای ساحلی،پلاتفرم های ساحلی سرویس رسان و بسیاری از وسایل نقلیه دریایی دیگر سیستم های کاملا برقی و برقی هیبرید را با تجهیزات حمل و نقل جدید و مقاوم ترکیب کرده اند.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

تجهیزات ثابت و شبکه
 بازار سیستم های ذخیره سازی انرژ متصل به شبکه و ثابت کاملا وسیع است و طیف وسیعی از برنامه های مختلف کاربردی و فن آروی های ذخیره سازی را دربرمی گیرد. برنامه های کاربردی ثابت می توانند از منابع برق بی وقفه که برای عرضه برق پشتیبان برای مراکز داده ها و عملیات مشابه دیگر که برای سیستم های ذخیره سازی انرژی در مقیاس چندمگاوات بکار می روند تا یکسان سازی کیفیت برق و ترکیب منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر باد ، انرژی خورشیدی و کارکردهای تغییر زمان انرژی متغیر باشند. در بین این دو انتهای طیف،طیف وسیعی از برنامه ها و کارکردهای مختلف دیگر برای ذخیره سازی انرژی وجود دارند.این برنامه های کاربردی ممکن است در فرم باتری های ذخیره سازی انرژی خانگی کوچک ظاهر شوند که اندازه آنها برای سیستم های ذخیره سازی انرژی عمومی (CES) 5 تا ۱۵ kWh می باشد و می توانند برای تقویت سیستم قدرت در سطح همسایگی استفاده شوند.
ذخیره سازی حجیم انرژی
ذخیره سازی انبوه انرژی شامل جابجایی زمانی ، آربیتراژ و تأمین ظرفیت اضافی برق است. جابجایی زمانی شامل ذخیره سازی انرژی است که با استفاده از یک منبع بدون وقفه نظیر خورشید یا باد ایجد شده و در زمانی که تقاضا زیاد است استفاده می شود. ذخیره سازی انبوه بخصوص زمانی مفید است که منابع تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر به صورت آنلاین در دسترس باشند و می توانند در مناطق دوردست یا جزیره ای که تولید تجدیدپذیر مقرون به صرفه تر است مفید می باشند.
خدمات جانبی
یکی از مهم ترین خدمات جانبی که ارائه شده است تنظیم فرکانس است. تنظیم فرکانس شامل مدیریت تغییر در تولید و اطمینان از مطابقت خروجی با دامنه فرکانس مجاز می باشد. در ایالات متحده ، فرکانس مجاز توزیع انرژی برق ۶۰ هرتز و در اروپا ۵۰ هرتز است. اگر توانی که توزیع می شود خارج از یک حد قابل قبول باشد ، غالبا بطور متوسط کمتر از ۰٫۵ هرتز ، بسیاری از پست های برق بطور خودکار برق را برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات برقی قطع می کنند. بنابراین ، ذخیره انرژی می تواند برای تضمین این مورد بکار رود که این تنظیمات فرکانسی انجام شده اند و برق ارسال شده همواره در دامنه فرکانسی مشخص قرار دارد. یک بافر در این مثال که برای کاهش تفاوت های تقاضا و بار و حفظ یک فرکانس ثابت استفاده شده اند توجه کنید.

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

سرویس های زیرساختار توزیع و انتقال  
ارتقای توزیع و انتقال (T&D) عمل نصب سیستم های کوچک تر ذخیره سازی انرژی در کل منطقه سرویس دهی شرکت های برق و نیروگاه ها بجای نصب تجهیزات تولید ظرفیت جدید برای پاسخگویی به اوج تقاضا می باشد. همان طور که قبلا بحث شد ، بیشتر شرکت های برق برای ظرفیت نصب شده ملزم به رعایت محدوده قانونی هستند تا به مصارف اوج تقاضای شبکه پاسخ داده شود ، حتی اگر این پیک ها تنها چند روز در سال باشند. در این مورد ، سیستم ذخیره ساز انرژی را می توان در مناطق راهبردی نصب کرد تا بجای نصب تجهیزات تولید برق جدید به تقاضای روزهای اوج پاسخ داد.
سرویس های مدیریت انرژی مصرف کننده
ذخیره سازی انرژی می تواند برای بهبود برق رسانی به مصرف کننده استفاده شود. برای مثال ، ذخیره سازی انرژی می تواند برای کاهش تغییرات در توان و ولتاژ ، کاهش تغییرات فرکانس و کاهش تأثیر قطعی ها روی سرویس دهی به مصرف کننده نهایی بکار رود. قابلیت اطمینان می تواند از طریق نصب سیستم ذخیره سازی نیز انجام شود. این فرایند اساساَ پشتیبانی جزیره ای شدن را برای مشتری فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ اتلاف سرویسی در طی رویدادهای مخرب وجود ندارد.
ذخیره سازی انرژی مشترکین
آمریکن الکتریک پاور (AEP) یک شرکت برق در زمینه تدوین استانداردهای سیستم های ذخیره سازی انرژی مشترکین(CES) است. CES یک فرم از سیستم انرژی توزیع شده است که می تواند برای کامل کردن ظرفیت یک نیروگاه ، اضافه کردن ظرفیت در مناطق با تقاضای بیشتر ، ایجاد یک خرده شبکه، یا ایجاد یک جزیره توان بکار رود. معمولا واحدهای CES با توان ۲۵-kWh تا حدود ۱۰۰  kWh طراحی شده و واحدهای مجاور و نزدیک یک ترانسفورماتور نصب شده اند(شکل ۲۶).

کاربرد باتری لیتیوم یون ۱۵ کتاب راهنمای طراحی باتری لیتیوم یون شیمی

 

کاربردهای هوا و فضا
یک زمینه نهایی دیگر با توجه به سیستم های باتری پیشرفته و لیتیوم یون در صنعت هوا و فضا قرار دارد. شرکت هایی نظیر ABSL, Quallion, Saft,  و Mitsubishi Electric چند سال را برای تولید محصولات مورد استفاده در ماهواره های مداری و دیگر تجهیزات فضایی صرف کرده اند. در طی یکپارچه سازی صنعت باتری که در اوایل دهه ۲۰۱۰ روی داد ،شرکت Enersys تولیدکننده باتری اسید سرب با شرکت Quallion  و ABSL برای تأکید بر بازار هوا و فضا و نظامی برای باتری های لیتیوم یون اولیه و ثانویه همکاری کرد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.