مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۵۹
کد مقاله
MEC59
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو – فصل ۷
نام انگلیسی
Controlling a Brushless DC Motor in a Shift-by-Wire System Master’s thesis performed in Vehicular Systems: chap 7
تعداد صفحه به فارسی
۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
موتور DC بدون جاروبک- سیستم تعویض دنده الکترونیکی / سیستم کنترل فرمان الکترونیکی- گیربکس اتوماتیک- سنسورهای هال- مدولاسیون پهنای پالس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Brushless DC motor- Shift-by-Wire- Automatic transmission – Hall sensors- Pulse width modulation
مرجع به فارسی
بخش سیستمهای ترابری و خودرو
دپارتمان مهندسی الکترونیک
دانشگاه لینکوپینگز
مرجع به انگلیسی
Division of Vehicular Systems-
Dept. of Electrical Engineering-
 Linkopings universitet
کشور        
سوئد

 

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷

 

کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی

پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو

فصل ۷

نتیجه گیری
طبیعت این پایان نامه بصورتی است که نکات اندکی را جهت آنالیز و نتیجه گیری بجای می گذارد. موتور به صورت  موفقیت آمیزی به کار افتاده که خود به عنوان هدف این تز مطرح می باشد. به واسطه محدودیت زمانی این موتور با استفاده از روغن داخل گیربکس مورد آزمایش قرار نگرفت. این مورد را می بایست جهت حاصل آوردن هر گونه نتیجه نهایی انجام داد. با این حال، لازم است مواردی را در خصوص عملکرد این سیستم یادآوری کنیم.
تغییر از حالت نرمال به یک موتور DC بدون جاروبک سبب ایجاد مشکلات اساسی و جدید نخواهد شد. اجزای تخصیص یافته به میکروکنترلر کمک می نمایند تا قابلیت کار با الگوریتم های کنترل پیچیده بیشتری مهیا شود. استفاده از موتور بدون جاروبک منجر به حصول سیستمی با آهستگی نسبی بیشتری در مقایسه با موتور DC معمولی خواهد شد. با این حال، از آن جاییکه این سیستم دارای گشتاور بیشتری می باشد، کاهش دنده جهت سرعت بخشیدن به سیستم را می توان بعنوان یک ایده خوب بشمار آورد. این مورد منوط به سرعت و ضروریات گشتاور خواهد بود. نتایج فصل ۶ نشان دهنده آن هستند که موتور در سرعت تقریبا مورد انتظار به گردش درآمده و قابلیت کنترل وضعیت رانندگی و تغییر دنده به خوبی وجود دارد. الگوریتم کنترل به طور موفقیت آمیزی اجرا شده و در تطابق کاملی با این سیستم می باشد.
نرم افزار توسعه یافته به ما در زمینه ارزیابی آتی کمک می نماید. GUI برنامه مطلب امر بررسی سریع عملکرد و ذخیره داده ها را امکان پذیر می سازد. تعدیلات این پارامترها را می توان از این طریق با استفاده از سیستم باس کن (CAN bus) اعمال نمود.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷

 

۱-۷٫ فرکانس PWM
فرکانس PWM چندان برای عملکرد موتور حیاتی نمی باشد. این مورد در آزمایش فرکانس های مختلف PWM نشان داده شده است. موتور، تا زمانی که این فرکانس در محدوده منطقی باشد، به خوبی کار  می کند. محدوده کارکرد نباید کمتر از ۱ کیلو هرتز، که در آن بسیار نزدیک به فرکانس کموتاسیون است، و نه بسیار بالا، بیش از ۲۵ کیلو هرتز که در آن عملکرد تقلیل می یابد، باشد. آزمایشات مرتبط با فرکانس ها از ۱ کیلو هرتز الی ۱۵ کیلو هرتز نتایج خوبی را نشان داده اند.
 

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۷

 

۲-۷٫ تحقیقات آتی
مرحله طبیعی بعدی ایجاد یک سیستم راه انداز برای گیربکس می باشد. بر این مبنا می توان سیستم حقیقی را مورد آزمایش قرار داد. پس از آن زمان اتصال گیربکس به ماشین و ارزیابی آن فرا می رسد. در نهایت لازم است تصمیمی را اتخاذ نمود که در ارتباط با مواردی است که ما خواستار انجام آن در ماشین های آتی هستیم. بعلاوه، بررسی موتور بدون جاروبک و بدون حسگرهای هال نیز از جمله موارد قابل توجه می باشد. چنین موردی، در صورتی که این سیستم بسمت تولید سریال در حرکت باشد، احتمالا به عنوان یک ضروریت محسوب خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.