مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

شماره      
۱۲۹
کد مقاله
MNG129
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی
نام انگلیسی
Employee-organization relationship in collective entrepreneurship: an overview
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
ارتباطات مستخدمین، مکتب کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Employee relations, Entrepreneurialism, Human resource management
مرجع به فارسی
ژورنال مدیریت تغییر سازمانی، دپارتمان مدیریت بازرگانی، دانشگاه والنسیا، اسپانیا، امرالد
مرجع به انگلیسی
Department of Business Administration, University of Valencia, Valencia, Spain; Journal of Organizational Change Management; Emerald
کشور
اسپانیا

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی
چکیده
هدف – هدف از مقاله جاری اضافه نمودن بینش های تئوریکی جدید در زمینه ارتباطات بین مستخدمین- سازمان (EOR) در محتوای کارآفرینی شرکتی (CE) مخصوصا در مبحث کارآفرینی اشتراکی می باشد.
طرح/ روش شناسی/ دیدگاه- این مقاله بصورت مختصر، در زمینه محتوای هر یک از موضوعات شامل شده در این مبحث، مواردی را ارائه می نماید.
یافته ها- در خلال دهه های گذشته، مطالعه EOR به عنوان بخش لاینفکی از این مباحث و دیدگاهی ارائه گردید که هدف از آن فراهم آوردن بنیان های تئوریکی جهت درک دیدگاه های مستخدمین و کارفرمایان در زمینه تبادلات بین آنها می باشد. به علاوه، محیط پیچیده تر و سطح بالاتر نوآوری سبب شده است تا شرکت ها رویه کارآفرینی را بیشتر مدنظر قرار دهند تا آنکه قابلیت فراهم آوردن فرصت های جدید جهت حصول عملکرد ممتاز و پایدار را داشته باشند. در این مضمون، مبحث کارآفرینی شرکتی ظهور نموده و نه تنها شامل فعالیت های رسمی جهت ارتقای نوآوری محصول می باشد و در بردارنده ریسک پذیری و یک پاسخ کنشی در برابر نیروهای محیطی است، بلکه فراگیری سازمانی که نشأت گرفته از رویه های مشارکتی و تعهد نیز می باشد در آن مد نظر است. به طور خاص، ارتباطات مشتری- سازمان و رویه های مدیریت منابع انسانی خاص در مقوله کارآفرینی اشتراکی، که تحت عنوان کار تیمی ما بین کارآفرینان در بین سازمان ها و مشارکت بین مستخدمین تعبیر می شود، به عنوان یک مبحث ضروری مد نظر است.
اصالت/ ارزش- این مقاله چشم اندازی از ارتباطات مستخدمین- سازمان ها، در مبحث کارآفرینی اشتراکی، را فراهم می آورد.

کلمات کلیدی: ارتباطات مستخدمین، مکتب کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی

نوع مقاله: نگرشی

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

۱- مقدمه
در خلال ۱۰ سال گذشته، مطالعه ارتباطات مستخدمین – سازمان ها (EOR ) به عنوان بخش لاینفکی از مباحث مدیریتی مطرح شده است و می توان آن را به عنوان دیدگاهی تلقی نمود که هدف از آن فراهم آوردن بنیان تئوریکی جهت درک چشم اندازهای مستخدمین و کارفرمایان در زمینه تبادل اطلاعات می باشد. از طریق علاقندی به تشریح تعاملات و تعهداتی که سبب ایجاد تبادلات اجتماعی می گردد، بسیاری از این مطالعات بر روی سطح منفرد این آنالیز تاکید داشته اند (Eisenberg و همکاران، ۱۹۸۶؛ Morrison و Robinson، ۱۹۹۷). بنابراین، محققین نسبت به بررسی عامل هایی مختلف این عرصه، ارزش منابع تبادلی و هنجارهای متقابل اقدام نمودند که به عنوان مبنایی جهت تشریح تعهد احساسی مستخدمین در پاسخ به EOR های تشکیل یافته از سوی کارفرما، همراه با پیوندی بین ارتباطات مستخدمین، همانگونه که بوسیله عملکرد کارفرمایان و عملکرد سازمانی مشخص شده است، مد نظر می باشد (Coyle-Shapiro و Shore، ۲۰۰۷). با این وجود، تنها تعداد اندکی از مطالعات محتویات یا مضامین سازمانی و محیطی را مدنظر قرار داده اند که در آنها چنین ارتباطاتی رخ می دهد (Coyle-Shapiro و Shore، ۲۰۰۷).
با این وجود، در خلال دو دهه گذشته، محیطی که در آن شرکت ها عمل می نمودند به طور فزاینده ای پیچیدگی خود را افزایش داده است. مقادیر زیادی از مشکلات مبرم، شامل پدیده رو به رشد جهانی شدگی بازار و سرعت یا نرخ های بالای تبادل در نواحی مختلف نظیر تکنولوژی و صنعت سبب تغییر شکل مضمونی گردیده است که در آن تبادلات اجتماعی و اقتصادی رخ می دهد. تاثیرات محیطی بر روی رفتارهای سازمانی، در بردارنده این نکته است که یک تغییر معنی دار در عوامل محیطی سبب تغییرات منطبقی در محتوای سازمانی آن خواهد شد. به علاوه، تغییر در محتوای سازمانی خود در مقابل مؤکد تغییر در رفتار شرکت ها و همچنین در ارتباطات بین مستخدمین و کارفرما یا مدیران می باشد. علی الخصوص، هرچه محیط پیچیده تر باشد، به سطح بالاتری از نوآوری و روابط کنشی نیاز خواهد بود تا آنکه از تداوم حیات تجاری و سزاواریهای آن اطمینان حاصل کنیم. بعبارت دیگر، شرکت ها می بایست به منظور مشخص نمودن فرصت های جدید برای احراز عملکرد ممتاز و پایدار خود، بسمت فرآیند تبدیل شدن به شرکت های کارآفرینی روی آورند. این مقاله چنین فرآیندهایی نظیر کارآفرینی شرکتی (CE)، سرمایه گذاری مخاطره پذیر شرکتی یا کارآفرینی را مورد بررسی قرار می دهد.

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

۲- کارآفرینی شرکتی: دیدگاهی نیازمند ارتباطات مستخدم- شرکت
در خلال سالیان اخیر، کارآفرینی شرکتی توجه زیادی را معطوف خود نموده است که دلیل آن      جهت گیری رقابتی جدیدی که شرکت ها می بایست آن را به منظور تداوم زیست خود در یک اقتصاد پویا و جهانی دنبال نمایند. با وجود آنکه مرجع چنین مفهومی در مباحث استراتژیکی دهه ۱۹۸۰ نهفته است (Burgelman. ، ۱۹۸۳؛ Miller، ۱۹۸۳؛ Hisrich و Peters، ۱۹۸۶)، Guth و Ginsberg، بعنوان ویراستاران مهمان یک مورد انتشار یافته خاص در سال ۱۹۹۰، را می توان احتمالا جزء نویسندگانی بحساب آورد که به طور گسترده به موضوع کارآفرینی شرکتی، در مباحث تحقیقاتی، توجه نمودند. پس از آن، محققین در این رشته توجه خود را معطوف به اهمیت این پدیده از نقطه نظر موقعیت شرکت هایی نمودند که تمایل داشتند نسبت به افزایش ظرفیت نوآورانه خود همراه با  سزاواریهای مرتبط در این باره  اقدام نمایند. با این حال، محققین همچنین مشخص ساختند که این مفهوم و حوزه کارآفرینی شرکتی هنوز نیازمند مباحث بیشتری می باشد (Zahra و همکاران، ۱۹۹۹).

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

۳- ظهور کارآفرینی اشتراکی: تسهیل گر کارآفرینی شرکتی
 به هنگامی که دیدگاه اشتراکی تنها به عنوان یک مبحث حاشیه ای در بسیاری از مباحث مرتبط با کارآفرینی به شمار می آید، توسعه فعالیت های کارآفرینی شرکتی سبب تسهیل در ظهور یک نوع جدیدی از کارآفرینی شده است که در آن ایده اشتراکی در مرکز این پدیده قرار گرفته است. با این وجود، قبلا، اولین ایده کارآفرینی اشتراکی، به عنوان یک زیر مجموعه متعلق به طبقه بندی کلی «کارآفرینی» ارائه شده است که خود شامل کارآفرینی فردی نیز  می باشد (Johannisson، ۲۰۰۳).
به عنوان یک پدیده اشتراکی، کارآفرینی به مجموعه ای از تعاملات بین دسته ای از بازیگران، صرفنظر از قابلیت های مختلف فردی، اشاره می نماید (Johannisson، ۲۰۰۳). این ایده کارآفرینی در تعامل با دیدگاه Gartner و همکاران (۱۹۹۲) می باشد که بر مبنای آن کارآفرینی به عنوان فرآیند قانونی شده ارائه گردیده است که خود معرف آن است که چنین مبحثی در ابتدا به عنوان یک پدیده اجتماعی، تعاملی به شمار آمده و متعاقب آن طبیعت مشارکتی کارآفرینی مشخص می گردد. به طور قابل توجه، به هنگامی که کارآفرینی اشتراکی می تواند در سطوح مختلف حضور داشته باشد، تمرکز بر روی کارآفرینی اشتراکی به طور اولیه بازتاب دهنده آنچه تحت عنوان « تیم های کارآفرینی» خوانده می شود می باشد.

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

۴- EOR ، کارآفرینی اشتراکی و رویه های مدیریت منابع انسانی
مشارکت و همکاری بین مستخدمین و همچنین بین مستخدمین و مدیران به عنوان منبع مهم مزیت رقابتی برای شرکت ها در بازارهای رقابتی مطرح می باشد. این نوع از رفتارها به عملکردهای توام با موفقیتی ارتباط دارند که در نتیجه فعالیت های کارآفرینی شرکتی ظهور می نمایند. بر این اساس، این موضوع پیشنهاد می شود که مشاغلی که قابلیت نیرومندی را جهت مشارکت در بین مستخدمین توسعه داده اند می توانند اقدام به توسعه جوامع مشارکتی در آینده نمایند (Ribeiro-Soriano و Urbano، ۲۰۰۹) و متعاقب آن، قابلیت یک شرکت در زمینه مشارکت با شرکت های دیگر خود با توانایی در زمینه مشارکت داخلی آغاز خواهد شد (Miles و همکاران، ۲۰۰۰).
مبحث ارتباطات بین مستخدمین و سازمان (Rhoades و Eisenberger، ۲۰۰۲) مؤکد این نکته است که در بین توانمندترین تاثیرات مرتبط با میزان تاثیر مستخدمین می توان از رهبران سازمانی نام برد- همانند شرکت های خانوادگی، موسسین و صاحبان شرکت ها. بنابراین برای محققین رشته مدیریت که به کارآفرینی اشتراکی علاقمند می باشند، مطالعه رویه های کلی مدیریتی به عنوان یک مبحث قابل توجه تحقیقاتی ظهور نموده تا آنکه قابلیت مشخص سازی مکانیزم های اصلی که خود سبب تهییج  این نوع از مشارکت ها در بین مستخدمین- یا بین مستخدمین و مدیران می شود- مشخص گردد تا در نتیجه قابلیت استقرار فرآیند توسعه فعالیت های کارآفرینی در شرکت ها بوجود آید.

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

۵- محتوای مبحث خاص
مبحث خاصی که شامل شش مقاله به وسیله محققینی از چندین کشور و دانشگاه می باشد در اینجا مدنظر است. این مقاله ها ارائه دهنده تحقیقات تئوریکی و تجربی در زمینه EOR در مبحث کارآفرینی شرکتی، با استفاده از روش های کمّی و کیفی، می باشند.
هدف اولین مقاله که به وسیله Ricardo Hernandez-Mogollon ، Cepeda -Carrion Gabriel، Juan G. Cegarra-Navarro  و Antonio Leal-Millan عرضه شده است بررسی ارتباط بین دانش جدید ایجاد شده از طریق اعمال رویه های عقلانیت باز و نوآوری سازمانی و همچنین مشخص نمودن موانع فرهنگی بالقوه ای است که ممکن است بر روی تاثیرات این عقلانیت باز نوآوری سازمانی تاثیر گذار باشند. نتایج اصلی این تحقیق معرف آن است که وجود موانع فرهنگی نظیر: کمبود آموزش یا دستورالعملهای لازم، عدم وجود فضای باز، عدم تحمل شکست یا فرهنگ سرزنش غالبا منجر به عدم وجود انگیزه (یا محرک ها) به منظور اتخاذ خط مشی هایی با عقلانیت باز (نظیر بازنگری ها در پروژه) می باشد.
برای بیش از یک دهه این بحث مطرح شده است که کارآفرینی شرکتی بر روی فرهنگ شرکتی تاثیر گذار می باشد، که خود در مقابل سبب ایجاد تسهیلاتی جهت شناسایی فرصت ها، اکتشاف منابع جدید ارزشی و نوآوری محصول و فرآیندی خواهد شد که خود موجب حصول عملکرد ارتقاء یافته رقابتی می گردد. بر این مبنا، رفتار کارآفرینی شرکتی موثر را می بایست بر مبنای نیروهای استراتژیک و یک مولفه کلیدی رفتار سازمانی درک نمود. در این مقاله، این مباحث از طریق انجام یک تحقیق بر روی مدیران عامل و اکتساب مصاحبه های انجام شده با مدیران ارشد ۶ شرکت مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج اصلی این موضوع را عنوان می نمایند که پشتیبانی آشکار مدیریت در زمینه کارآفرینی شرکتی، استفاده از سیستم پاداش و شناسایی در مضمون کارآفرینی شرکتی و اجازه دادن به صلاحدیدها یا رویه های تشخیصی مطرح شده از سوی کارگران در شغلهای خود به منظور ترغیب فعالیت های کارآفرینی همگی به طور معناداری در ارتباط با ارتقای رقابت پذیری می باشند، همانگونه که این موضوع بوسیله ارتقای عملکرد داخلی و ارتقای امور مالی شرکتی نیز مشخص می گردد. بر خلاف مطالعات قبلی، زمان تخصیص یافته برای فعالیت های ایجاد کننده ایده و نوآوری و ارتباطات داخلی بین مرزی به نظر به طور معناداری در ارتباط با کارآفرینی شرکتی در شرکت های تولیدی تایلند نمی باشد. همچنین این یافته ها این موضوع را پیشنهاد می نمایند که کارآفرینی شرکتی در شرکت های تولیدی تایلند تحت تاثیر رقابت جهانی، تکنولوژی و سیاست دولتی می باشد. با توجه به ضروریات عملی، این مقاله خاطر نشان می سازد که مدیران ارشد یک سازمان می توانند نسبت به ارتقای محتوای سازمانی، در زمینه کارآفرینی از طریق تقویت فرهنگ پشتیبانی از نوآوری و فراهم آوردن ساختارهای ارگانیک (شامل اختیارات غیر متمرکز و ارتباطات غیر رسمی بین مشارکت کنندگان) که خود سبب تسهیل توسعه نوآوری خواهد شد، اقدام نمایند.

ارتباط مستخدمین با سازمان ها در کارآفرینی اشتراکی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.