مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کشاورزی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کشاورزی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۱۲
کد مقاله
AGR12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
استراتژی ملی در رابطه با محصولات جنگلی خاص
نام انگلیسی
NATIONAL STRATEGY FOR SPECIAL FOREST PRODUCTS
تعداد صفحه به فارسی
۲۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
محصولات جنگلی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Forest Products
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

استراتژی ملی در رابطه با محصولات جنگلی خاص

اهداف و تعاریف   Purpose and Definition
این مقوله اهداف استراتژیک خدمات جنگلی را بیان نموده و اقدامات حیاتی و مهمی جهت کنترل منابع تجدیدپذیر مربوط به محصولات جنگلی خاص(SFP) در چارچوب کنترل و اداره اکوسیستم را ارائه می‌نماید. همچنین برنامه فوق‌الذکر اصول و اولویت‌ها که به عنوان مبنایی جهت توسعه و طرح اقدامات مربوط می‌باشد را نیز بیان می‌کند. هدف از این برنامه فراهم نمودن راهنمایی و دستورالعملی برای خدمات جنگلی به منظور کنترل منابع محصولات جنگلی خاص در مناطق تحت‌الشمول سیستم جنگلی ملی و نیز فراهم کردن مساعدتهای لازم برای مدیران جنگلی دولتی و خصوصی می‌باشد. «محصولات جنگلی خاص» در این مقوله به عنوان محصولات استخراج شده از منابع زیستی موجود در جنگل، چمنزار و دشت‌ها به منظور استفاده شخصی، آموزشی، تجاری و علمی تعریف می‌شوند. محصولات جنگلی خاص، دربرگیرنده موارد زیر نمی‌باشد: الوار اره شده، خمیرکاغذسازی، کنده‌های چوبی‌ گردآوری شده، چوب مدور کوچک، کنده‌های چوب خانگی، تیرهای برق، مواد معدنی، احشام و حیوانات، تخته سنگ‌ها، آب و خاک.
 

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

مباحث  Discussion
هزاران نوع گیاه، قارچ و موجودات میکروسکوپی، به منظور کاربردهای شخصی و تجاری گردآوری و برداشت می‌شوند. در حالیکه جمع‌آوری بسیاری از محصولات جنگلی جهت کاربردهای گوناگون به عملی تاریخی و دیرپا بدل شده است، پیوسته کاربردها و مصارف جدیدی کشف می‌شوند. بازارهای رو به رشد و تقاضای عمومی برای دستیابی به منابع SFP ، قابلیت‌های مدیران منطقه جنگلی را جهت پاسخگویی مناسب و کافی، به چالش کشیده است. ما به اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی تاثیر‌گذاری برداشت و جمع‌آوری SFPها برگونه‌های گیاهی و اکوسیستم‌ها، نیاز داریم. با وجود چنین آگاهی و شناختی، بهتر می‌توانیم مدیریت گونه‌های SFP را در مدیریت اکوسیستم بگنجانیم و مدیران جنگل دولتی و خصوصی را از این طریق مساعدت نماییم. بسیاری از این گونه‌های گیاهی در اطلاعات ذخیره شده و بازبینی شده به چشم نمی‌خورند. ما نیازمند اطلاعات اکولوژیکی بیشتری در رابطه با توزیع و فراوانی منابع SFP ؛ و اطلاعات مفیدتر و بهتری در مورد نوع و مقدار برداشت، فرآوری و استعمال آنها بوده و نیز به اطلاعاتی در مورد محصولات تجاری، بازارهای این محصولات، ارزش‌ اقتصادی و مکانیزم‌های قیمت‌گذاری آنها، نیاز داریم.
مالیکن دولتی و خصوصی و مجامع مربوط در حال حاضر مسئولیت سنگین‌تری را در خصوص محصولات و سازگاری منابع آن تقبل می‌نمایند. موسسه جنگلی در زمینه مساعدت به مجامع محلی، جهت بسط توسعه اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی از طریق حفاظت منابع و حراست زیست، نقش موثری را بر عهده دارد. این موسسه برای سالیان متمادی در امور منابع طبیعی مربوط به اقتصاد روستایی، شرکت نموده است. به منظور مساعدت به این جوامع جهت یافتن راهکارهایی برای توسعه و تقویت اقتصاد آنها، می‌بایست تلاش نماییم تا SFPها را از طریق مشارکتها و اقدامات بر مبنای جامعه و هدایت‌های مربوط بدان در این امر همراه سازیم.
همچنین می‌بایست حقوق سرخپوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا و سایر اقشار مرتبط با معاهدات، قراردادها و کاربردهای عرفی و مرسوم را در نظر داشته باشیم. علاوه براین، بایستی تمامی پیوندهای فرهنگی و تاریخی مردم با مناطقشان را تشخیص دهیم و چالش‌های مربوط به فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را بیان نماییم.
۵ مورد از اهداف استراتژیک  Five strategic goals   :
۱- به منظور توسعه رفاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، منابع SFP  در محدوده‌ای که در آن ابقای پایداری و ثبات اکوسیستم تحصیل شده در دسترس مردم می‌باشد.
۲- مدیریت منابع SFP  بصورت یکپارچه با مدیریت خدمات جنگلی و مدیریت اراضی ارائه شده و با مدیریت اراضی خارج از موسسه، متناسب و هماهنگ می‌گردد.
۳- خط مشی‌ها و برنامه‌های خدمات جنگلی با قوانین، معاهدات و مقرراتی که مدیریت منابع SFP  را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مطابقت دارند.
۴- ذخیره، بازبینی و پژوهش، اطلاعات مورد نیاز جهت مدیریت و کنترل گونه‌های SFP  و منابع پایدار را فراهم آورده و اطمینان می‌دهد که وظایف و عملکردهای مربوط به اکوسیستم تحقق یافته است.
۵- آموزش، تعلیم، انتقال اطلاعات به صورت مشارکتی برای سرمایه‌گذاران عمومی و خصوصی فراهم می‌شوند.

 

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

کاربرد  Implementation
خدمات جنگلی اقدامات طراحی شده در این استرتژی را در تمامی سطوح موسسه به اجرا در خواهد آورد. اتحاد و مشارکتی سراسری در تمامی مناطق مربوط مورد نیاز است. این استراتژی با مشارکت سایر موسسات مدیریت اراضی عام، حکومت‌های دولتی و محلی و قبیله‌ای، سازمانها و اشخاص در بخش خصوصی با اجرا در خواهد آمد.

 

اهداف  Purpose
این برنامه بیانگر اهداف استراتژیک خدمات جنگلی و اقدامات پیشنهادی جهت مدیریت و مساعدت در مدیریت منابع تجدیدپذیری می‌باشد، که محصولات خاص(SFP ) را در چارچوب مدیریت اکوسیستم عرضه می‌کنند. اصول و اولویت‌های آن، به منظور فراهم نمون بنیان مفهومی منسجمی جهت یک طرح علمی ایجاد شده‌اند. این مورد در پاسخ به نگرانی عمومی در رابطه با ابقای منابع طبیعی ارزشمند و نیز حفاظت از تمامی جنگل‌ها و چمنزارها و دشت‌های سالم و حاصلخیز مناطق سیستم جنگلی ملی در سراسر ایالات متحده، بوجود آمد.

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

محصولات جنگلی خاص – تاریخچه
Special Forest Products – Background
با توجه به اهداف این مقوله، «محصولات جنگلی خاص» به عنوان محصول استخراج شده از منابع ژنتیکی و بیولوژیکی موجود در جنگل‌ها و چمنزارها برای کاربرد شخصی، آموزشی، تجاری و علمی تعریف می‌شوند.                                           
محصولات جنگلی خاص، الوار اره شده، خمیر کاغذسازی، کنده‌های چوبهای جمع‌آوری شده، چوب مدور کوچک، کنده‌های چوب خانگی، تیرهای برق، مواد معدنی، حیوانات و بخشهای مربوط به آنها، حشرات، کرمها، تخت سنگها، آب و خاک را دربر نمی‌گیرند. از این محصولات استفاده‌های گوناگونی صورت می‌گیرد، اما معمولا در ۵ زمینه کلی زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند: مواد غذایی، مواد گیاهی، مواد دارویی، اشیای زینتی – شامل گیاهان سبز گلدار و رنگینه‌ها – و داورهای خاص – مثل روغن‌های معطر – تولیدات چوبی دارای ارزش افزوده مشخص، گردآوری و استفاده SFPها مزایای گوناگونی برای افرد و جوامع فراهم می‌کنند. در حدود صدها گونه گیاهی وجود دراند که مورد استفاده SFPها قرار می‌گیرند؛ بسیاری از آنها برای هزاران سال جمع‌آوری و استفاده شده‌اند.

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

حوزه یا قلمرو   Scope
این استراتژی از ابتدا چارچوبی را جهت راهکارها و عملکردها در اختیار قرار می‌دهد که براساس آن ارتقای مدیریت منابع SFP همراه با مشارکت با سایر مدیران اراضی حاصل آمده و این موارد منجر به قرارگیری مدیریت منابع SFP در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های مربوطه در موسست ذیصلاح خواهند شد. این مورد سیاست مدیریت منابع یا تصمیمات مدیریت منابع جهت برنامه‌های ناحیه‌ای، جنگلی و یا منطقه‌ای را بوجود نمی‌آورد، ولی در عین‌حال با دستورالعمل و سیاستهای موسسات مربوطه سازگار است.
نیاز به برنامه‌ای استراتژیک   The Need for a Strategic Plan
تعدادی از شرکت‌های اجرایی، حقوقی،‌ اجتماعی و محیطی می‌بایست مخاطب قرار گرفته تا این ضمانت فراهم شود که منابع SFP به طور منصفانه و پایدار در مناطق فدرال کنترل و مدیریت می‌شوند و نیز همین منوال به منظور ترغیب و تشویق مناطق دولتی و خصوصی، دیگر بکار گرفته شود.
از آنجاییکه ما در جستجوی دسترسی پایدار به منظور مدیریت منابع SFP هستیم، در حال تدارک اقداماتی برای درک اهمیت اجتماعی آنها و نیز ساختار و نقش الکولوژیکی این موارد می‌باشیم. برای داشتن اطلاعات کافی جهت مدیریت صحیح این منابع، نیازمند کشف و گردآوری اطلاعات بیولوژیکی، فرهنگی و اقتصادی، هستیم. در هر حال چه از اطلاعات جدید استفاده کنیم و چه از اطلاعات موجود قدیمی، دانشی دقیق و بی‌نقص می‌بایست مبنای تصمیم‌گیری‌‌های ما باشد. زمانیکه اصلاعات کافی موجود نیست، برای فرآیندهای مدیریتی و اجرایی که تضمین‌کننده پایدار بودن برداشت محصول می‌باشند، نیازمند راهنمایی‌های لازم هستیم. بسیاری از جنگلهای ملی، چمنزارها و دشت‌ها، دارای مدیریت منابع SFP خاص خود می‌باشند. سیاست‌های سیستم جنگلی ملی در رابطه با منابع SFP می‌بایست، مشخص، جامع و مناسب باشند و بعنوان روشی صحیح و پایدار جهت اجرای قانون و نیز کنترل برداشت‌های محصول تجاری و غیرتجاری فراهم شده باشند. کاربردهای شخصی، معیشتی، تجاری، علمی و تفریحی.
اصول راهنمای ما    Our Guiding Principles
مدیریت و کنترل منابع SFP ما بوجود آورنده ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیبایی‌شناسایی و سایر ارزش‌ها برای عموم بوده و با مشارکت با سایر مدیران فدرال، ملی، قومی و بخش‌ خصوصی سعی در افزایش کارایی خود دارد.
  • ما مدیران منطقه‌ای شایسته هستیم که عهده‌دار شغل محافظت از مناطق سیستم‌ جنگلی ملی می‌باشیم.
  • ما مالکین دولتی و خصوصی در اجرای اقدامات جنگلی مطلوب در زمین‌هایشان، مشارکت می‌نماییم.
  • به منظور افزایش تاثیرگذاری مدیریتی، از تحقیق و توسعه و اعمال نتایج حاصله، حمایت می‌کنیم.
اولویت‌هایی برای مناطق دارای برنامه محصولات جنگلی خاص:
مدیریت اکوسیستم   
  • از وجود اکوسیستم سالم و بادوام برای مهیا نمودن اساس و بنیان کل هستی اطمینان یابید.
  • راهکاری برای کاربرد روش اکوسیستم نشان دهید. به منظور تضمین اینکه جنگل‌های ملی، چمنزارها و تمامی ارزشهایشان برای نسل‌های فعلی و آینده حفظ شده‌اند، ما چارچوب مشخصی را جهت کنترل اکوسیستم بیان نموده‌ایم.
  • بهترین اطلاعات علمی موجود که قادر به تاثیرگذاری بر اکوسیستم‌ها هستند را در تصمیم‌گیریهایتان به کار گیرید.
  • به منظور یافتن روش‌های بهتر مدیریتی از تحقیق و پژوهش استفاده کنید و از منابع طبیعی به روش پایدار از نظر اکولوژیکی بهره‌برداری نمایید.

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

تقویت جوامع روستایی   Strengthening Rural Communities
  • به جوامع روستایی به منظور تحول و تقویت اقتصادشان کمک نمایید.
  • بعنوان منبعی از مهارتهای فنی در بکارگیری، بازاریابی و بازسازی محصولات جنگلی، باشید.
  • به منظور ایجاد هیئت‌مدیره اصلی شرکت‌ها و اتحادیه‌هایی که جهت کمک به جامعه روستایی موفق، ضروری می‌باشند، میان سایر موسسات فدرال، دولتی و بخش خصوصی پیوندهایی بوجود آورید.
  • جوامع وابسته به جنگل را جهت استفاده از سرمایه‌های منابع طبیعی، به نحوی سازگار با اصول مدیریتی اکوسیستم مطلوب، یاری و مساعدت کنید.
مشارکت و همکاری       Partnerships and Collaboration
  • ساخت شرکت‌های مربوط به مدیریت منابع SFP ، در مناطق عمومی و خصوصی را، تشویق و ترغیب نمایید.
  • برای یکدیگر ارزش قائل شوید، به یکدیگر اعتماد کنید و موارد مدیریتی را با هم تقسیم نمایید.
 

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

اقدامات و اهداف استراتژیک     Strategic Goals and Actions
این استراتژی دارای ۵ هدف ‌کاری عمده می‌باشد؛ اقدامات صورت گرفته در حقیقت هر یک از این اهداف را دنبال می‌کنند. این اقداما ت و اهداف، جهت تحقق، نیازمند کاربرد و التزام اساسی منابع می‌باشند. این نیازها بویژه در ثبت ذخیره اطلاعات بازبینی و پژوهش بیشتر است. بدیهی است که جهت به انجام رسیدن آنها، منابع کافی مورد نیاز خواهند بود.
هدف ۱: به منظور پیگیری رفاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، منابع محصولات جنگلی خاص در محدوده‌های پایدار از نظر اکوسیستم در دسترس آنها قرار دارند.

استراتژی ملی محصولات جنگلی خاص

 

خلاصه استراتژی  Strategy Summary
استراتژی ملی چارچوبی برای کنترل منابع SFP بوجود می‌آورد و این در حالیست که به ماموریت ما در جهت مراقبت از اراضی و خدمت به مردم جامه عمل می‌پوشاند. به منظور تضمین اینکه اقدامات مدیریتی از لحاظ الکولوژیکی پاسخگو، از لحاظ اقتصادی پایدار و از لحاظ اجتماعی قابل قبول باشند، این استراتژی مشوق به کارگیری بهترین و کاملترین علوم و اطلاعات مربوطه می‌باشد.
این استراتژی، بر این عقیده است که نیازهای مردم گوناگون می‌باشد، بنابراین به هنگام انجام وظایف مدیریت منابع، می‌بایست این موضوع را مدنظر قرار دهیم.
استراتژی فوق بیانگر این ایده است که، با همکاری شرکاء و شهروندان علاقه‌مند، قادر خواهیم بود مزایای ویژه‌ای فراهم کنیم که مؤکد این نکته می‌باشد که جنگل و چمنزارهای عمومی و خصوصی ملی مادامی که مورد استفاده بیش از حد ظرفیتشان از لحاظ سلامت و حاصلخیزی قرار نگیرند، می‌تواند دارای مزایای ویژه‌ای باشند.
به منظور اقدام در جهت انجام اهداف تعیین شده، این استراتژی روشی را برای خدمات جنگلی خاطرنشان نموده و نمونه‌ای از مدیریت منبع SFP مطلوب و دقیق را به سایرین ارائه می‌نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.