مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۲۹
کد مقاله
MEC29
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق اتوکلاو پرتابل
نام انگلیسی
The use of solar energy for powering a portable autoclave
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
متمرکز کننده خورشیدی، اتوکلاو / سترون سازی، استریل سازی، فرآوری ضایعات بیوپزشکی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Solar concentrator, Autoclaving,
Sterilization, Biomedical waste treatment
مرجع به فارسی
    
ژورنال آلودگی بیمارستانی
دانشکده پزشکی، دیهول، ماهاراشترا، هند
دانشکده مهندسی، دئوپور، ماهاراشترا، هند
الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Hospital Infection, Medical College, Dhule, Maharashtra, India
 College of Engineering, Deopur, Dhule, Maharashtra, India
Elsevier
کشور        
هندوستان

 

استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق اتوکلاو پرتابل

چکیده
تغییرات آب و هوا و نیز کاهش سوختهای فسیلی جهان توسعه یافته را واداشته که به دنبال انرژی های پاک جایگزین باشد. در کشورهای آفریقایی و آسیایی به خاطر فراوانی نور آفتاب آشپزی خورشیدی در حال توسعه است. اما این تکنیک هنوز در مراحل اولیه می باشد. در هند با استفاده از این تکنولوژی یک اتوکلاو قابل حمل ساخته شده است. متمرکزکننده پرنس-۴۰ ظرفیت کافی را برای این نوع رسانه کشت اتوکلاو و پاکسازی ضایعات بیوپزشکی در یک آزمایشکاه کوچک را فراهم کرده و می تواند سبب صرفه جویی در مصرف برق به ارزش ۱۵۰۰۰ Rs (188.10 پوند) در سال یا گاز مایع (LPG) به ارزش ۳۷۵۰۰ Rs (470.25 پوند) در سال شده است. این تکنولوژی می تواند در مراکز بهداشت در مناطق روستایی که با قطع برق مکرر مواجهه هستند یا از هیچ گونه ادوات تأمین انرژی برخوردار نیستند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی: متمرکز کننده ای خورشیدی، اتوکلاو / سترون سازی، استریل سازی، فرآوری ضایعات بیوپزشکی

 

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

 

مقدمه
سوختهای فسیلی منابع اولیه برای تولید برق هستند. سوختهای مایع ، گاز طبیعی و ذغال سنگ ۶۷٫۵%  تولید برق را بخود اختصاص داده و منابع مکملی چون انرژی هسته ای، آب و منابع تجدید پذیر را نیز می توان از جمله عوامل تأمین کننده بشمار آورد. یافتن منابع تجدیدپذیر جدید انرژی در هند در اولویت قرار دارد. گندزدایی و ضدعفونی کردن در مراقبت های بهداشتی اهمیت خاصی دارند و می توان از انرژی خورشیدی در تجهیزات اتوکلاو پزشکی و پاکسازی ضایعات بیوپزشکی ( BMW) استفاده کرد.  قوانین کنترل  آلودگی هند سوزاندن ضایعات بیوپزشکی را توصیه می کند، اما دی اکسین ها که هنگام سوزاندن به مقدار زیاد تولید می شوند، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان عامل سرطان زا برای انسان شناخته شده است. همچنین، از آنجا که هزینه سوزاندن بسیار بالاست، ضایعات بیوپزشکی فرآوری نشده ممکن است به محیط راه یافته که خود سبب بروز خطر زیادی برای سلامت عمومی خواهد شد. آشغال جمع کن ها که در معرض BMW یا همان ضایعات بیوپزشکی پاکسازی نشده هستند عموماً در معرض ریسک بالایی قرار دارند. گوتام[۱] و همکارانش به شدت بر استفاده از تکنولوژی پاکسازی به روشی غیر از سوزاندن برای دفع این ضایعات توصیه می کنند. این مطالعه امکان عملی بودن و قابلیت صرفه جویی در هزینه کاربرد تکنولوژی متمرکز کننده خورشیدی برای اتوکلاو و تجهیزات جراحی و پاکسازی ضایعات بیوپزشکی را بررسی می کند.

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

 

مواد و روشها
یک متمرکزکننده خورشیدی (متمرکز کننده پرنس-۴۰ ) برای گرم کردن یک اتوکلاو پرتابل استفاده شد که از انرژی خورشیدی که توسط دکتر چانداک، دیهول، ماراشترا، هند تولید شده بود استفاده می کرد. متمرکز کننده از یک بدنه فولادی، یک سطح مقعر ( برای متمرکز کردن نور خورشید) که از ورقه های آلومینیمی یونیزه شده تولید شده است و یک حلقه فلزی در مرکز سطح مقعر تشکیل شده است (شکل ۱). در کل، متمرکزکننده قطری معادل ۹ فوت (۲٫۷۵ متر) دارد. یک اتوکلاو پرتابل ۴۰ لیتری که با استفاده از اصولی مشابه با یک خوراک غذاپزی فشاری کار می کند، در حلقه فلزی مرکزی قرار گرفته است. نوار اسپور باکیلوس استیراترموفیلوس[۲] و کنترلگر شیمیایی در مرکز بار قرار داده شد.
[۱] Gautam
[۲] Bacillus Stearothermophius

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

 

نتایج
با وجود اینکه آزمایش در ژانویه، یکی از سردترین ماهها در هند، انجام شد، دمای لازم در ۴۵ دقیقه به دست آمد. بعد از رنگ کردن سطح خارجی اتوکلاو فولادی با رنگ سیاه، اتوکلاوینگ در ۲۵ دقیقه امکان پذیر شد. سطح سیاه انرژی خورشیدی را جذب کرده و بنابراین زمان اتوکلاوینگ را تا ۲۰ دقیقه کاهش می دهد. کنترلگر شیمیایی از رنگ سبز به رنگ سیاه تغییر نموده که این امر مشخص می کند که دمای لازم به دست آمده است. نتایج حاصل از نوارهای اسپور در تمام آزمایشات رضایت بخش بود. از آنجا که نوارها در مرکز اتوکلاو قرار گرفته بودند و نتایج رضایت بخش بود، این موضوع مشخص ساخت که نفوذ کافی بخار برای ضدعفونی کردن به دست آمده است.

انرژی خورشیدی تامین برق اتوکلاو

 

مباحث
ضد عفونی کردن یک جنبه کلیدی در مراقبت های بهداشتی است و انرژی خورشیدی در حال حاضر برای ضدعفونی کردن به کار می رود. بهادری[۱] از محفظه های استوانه ای با رفلکتورهای بخش شده استفاده کرد و ۷٫۵ کیلوگرم ابزار پزشکی را اتوکلاوینگ کرد. مرکل [۲] استفاده از سیستم بخار خورشیدی، برای ضدعفونی کردن در یک بیمارستان در کشور غنای شمالی، را گزارش داد و دوفی[۳] آزمایشاتی را گزارش داد که توسط دانشجویان US با استفاده از متمرکز کننده های خورشیدی خانگی در پرو انجام شده بود. با این حال، به خاطر نبود استاندارد و منابع خورشیدی قابل اطمینان آنها قادر به تجاری شدن در مقیاس بزرگ نبودند. کر و اسکات[۴] استفاده از غذاپزهای پانلی و غذاپزهای هیبرید خورشیدی برای اتوکلاوینگ را بررسی نمودند، اما اشاره کردند که قبل از کاربرد تجاری نیاز به اعمال آزمایشی قوی می باشد. غذاپزهای پانلی قابلیت دمایی محدودی دارند و ممکن است عملکرد پایداری نداشته باشند. تایرولر[۵] کاری روی ضد عفونی کردن خورشیدی در بیمارستانهای روستایی در هند با استفاده از یک متمرکزکننده خورشیدی Scheffer با مساحت ۱۰ مترمربع را ارائه داده و همچنین یک بلوک گرمایشی که بخار تولید می کرد را برای اتوکلاوینگ به کار گرفت.
[۱] Babadori
[۲] Merkel
[۳] Duffy
[۴] Kerr & Scott
[۵] Tyroller
اتوکلاوینگ با استفاده از متمرکزکننده پرنس-۴۰ منجر به ضدعفونی کردن پایدار می شود و این سیستم همچنین می تواند در پاکسازی BMW نیز به کار رود. این تکنولوژی در بهداشت عمومی در مناطق روستایی که با قطع برق مکرر مواجهه هستند یا هیچ گونه تأمین انرژی ندارند بسیار سودمند است. در بیمارستانهای شهری این تکنولوژی می تواند برای چرخه های چندگانه به کار رود. از آنجا که انرژی خورشیدی رایگان است و صدمات محیطی ندارد، لازم است این تکنولوژی بیشتر ثابت شود تا سطح آگاهی را افزایش داده و از دولت و سایر آژانس ها حمایت های مالی دریافت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.