مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

شماره      
۱۹۸
کد مقاله
MNG198
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
خط مشی های جدید بازاریابی الکترونیک هوشمند بر مبنای داده کاوی برای فروشگاه های الکترونیک
نام انگلیسی
New trends of Intelligent E-Marketing based on Web Mining for eshops
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
بازاریابی الکترونیک, تجارت الکترونیک, وب کاوی, خط مشی های بازاریابی الکترونیک, ردپای دیجیتال
کلمات کلیدی به انگلیسی
e-marketing, e-commerce, web mining, trends e-marketing, digital footprint
مرجع به فارسی
کنفرانس بین المللی بازاریابی نوآورانه استراتژیک، مادرید، اسپانیا
الزویر
مرجع به انگلیسی
Procedia – Social and Behavioral Sciences; CICtourGUNE, Donostiako Parke Teknologikoa,Mikekeletegi Paselekua Solairua. , Donostia-San Sebastián, Spain; Elsevier
کشور        
اسپانیا

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 


خط مشی های جدید بازاریابی الکترونیک هوشمند بر مبنای داده کاوی برای فروشگاه های الکترونیک
چکیده
بازاریابی الکترونیک به عنوان نکته تمرکز کلیه فعالیت ها بر مبنای رویه های توسعه یافته استراتژی های بازاریابی در فضاهای مجازی، همانند وب، رسانه های اجتماعی، و غیره تلقی می شود. یک سایت تجارت الکترونیک، می بایست با استفاده از بازاریابی الکترونیک قابلیت کمک به مشتریان در خصوص انجام فرآیندهای خرید را داشته باشد. چنین موردی نیازمند دانش دقیقی در ارتباط با ترجیحات مربوط به مشتریان است. به همین دلیل، مالکین فروشگاههای الکترونیکی می بایست به این نکات توجه داشته باشند: عرضه مناسب خدمات به مشتریان، چگونگی انجام این فرآیند، ویژگی های مربوط به زمان و تعاملات ضروری با مشتری. این موارد تحت عنوان “روند تصمیم گیری مصرف کنندگان یا مشتریان”  به طور کلی به عنوان مؤلفه هایی به شمار می آیند که با استفاده از آنها می توان تعهد مشتری در خصوص بازگشت به یک وب سایت را حاصل آورد.  برای انجام دادن تحلیل های مربوط به مشتریان در این زمینه و چگونگی بازدید آنها از یک فروشگاه اینترنتی لازم است تا یکسری از راهکارها را در نظر گرفت، همانند بررسی علایم  یا ردپاهای دیجیتالی که مشتریان از خود به جای می گذارند، تا با استفاده از آنها قابلیت شناسایی نیازهای مشتریان، ویژگی های مطلوب و تقاضاهای آنها به وجود آمده و بر این مبنا بتوان نسبت به ارتقای ولفه های مربوطه به حضور یک وب سایت در عرصه های مجازی اقدام نمود. این اطلاعات را می توان برای فرآیند داده کاوی بکار گرفت تا از این طریق قابلیت درک فرآیندهای بازاریابی الکترونیک و فروش، به یک روش بهتر و مناسب تر، وجود داشته باشد. در این مقاله، یک بررسی مرتبط متشکل از ۸۶ فروشگاه اینترنتی در اسپانیا عرضه می شود. در نهایت برخی از ایده های مربوط به راهکارهای بازاریابی مناسب در زمینه تحلیل رفتار خرید مشتریان شناخته و عرضه خواهد شد. بر این مبنا، خط مشی های جدید در بازاریابی الکترونیک از نقطه نظر استراتژیک، تاکتیکی و سطح عملیاتی آنها پیشنهاد می گردند که با توجه به این ویژگی های آنها و با استفاده از تکنیک های داده کاوی مختلف می توان نسبت به آسان سازی فرآیند خرید و همچنین شمولیت و تعهد مشتریان در این عرصه اقدام نمود.

کلمات کلیدی: بازاریابی الکترونیک، تجارت الکترونیک، وب کاوی، خط مشی های بازاریابی الکترونیک، ردپای دیجیتال

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 
۱- مقدمه
در خلال دهه گذشته، اینترنت شاهد رشد ۳۳ درصدی در تعداد کاربران جهانی خود بوده است. چنین پدیده ای منجر به پذیرش بیشتر اینترنت به وسیله مشتریان شده است و آن را به عنوان ابزاری جهت تسهیل جستجوی اطلاعات و یا به عنوان راهکاری جهت خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود مطرح نموده است (کتاب اینترنت و یک دهه بعد، ۲۰۰۳).
محیط فناوری جدید سبب ایجاد تغییرات معنی داری در زمینه رفتار، عادت ها و خط مشی های مشتریان شده است و پذیرش این پدیده به وسیله مشتریان سبب افزایش تجارت الکترونیک (EC) گردیده است. بر این مبنا قابلیت تعریف تجارت الکترونیک به عنوان تجارتی وجود دارد که در آن توانایی خرید و فروش محصولات یا خدمات از طریق شبکه های کامپیوتری همانند اینترنت وجود دارد (Turban, Lee, King, Liang و Turban، ۲۰۰۹).
این فعالیت تجاری سبب شده است تا شرکت های کوچک حضور فعالی را در اینترنت داشته باشند (Chen, Chiang و Storey، ۲۰۱۲) و با استفاده از این فرآیند توانایی کار خود در بازارهای جهانی را ارتقا دهند و همچنین بتوانند نسبت به اضافه نمودن ارزش افزوده به مشاغل متعارف خود اقدام کنند. البته یک مورد استثناء در این زمینه وجود دارد که مشخص کننده عدم یکسانی رفتار مشتریان در زمینه تعاملات مجازی و سنتی می باشد (Eouzan، ۲۰۱۳).
در چنین محتوایی، موقعیت حقیقی بازاریابی الکترونیک را می توان با توجه به تحقیقات آنلاین که در زمینه خورده فروشان اسپانیایی و در چهار مصاحبه انجام شده در این زمینه مورد بررسی قرار داد. پس از تحلیل چنین مؤلفه ای، راه حل های غنی فنی با استفاده از فرآیند وب کاوی را می بایست ارائه نمود و با استفاده از آنها خط مشی های جدیدی را در ارتباط با بازاریابی الکترونیک ارائه داد. در نهایت، یک سری از راه حل های تجاری و متن باز که قابلیت کمک در زمینه ایجاد راه حل های مفید برای این خط مشی های بازاریابی الکترونیک جدید را دارند می بایست ارائه نمود.

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 

۲- روش
در تطابق با ارتباط معناداری که فروشگاه های الکترونیکی در خلال سالیان اخیر حاصل آورده اند، لازم است تا قابلیت انجام فعالیت های بازاریابی الکترونیکی موفق به منظور حصول یا ارتقای مشاغل مرتبط را داشته باشیم. با توجه به این موضوع، لازم است تا قابلیت ارائه راه حلی از نقطه نظر استراتژیک را داشته باشیم که توانایی ارائه استراتژی های مناسب بازاریابی الکترونیک را داشته باشد. این راه حل خود حاصل آمده از یک دید تاکتیکی بر مبنای تصمیم گیری در زمینه خط مشی های بازاریابی الکترونیکی خاص می باشد و در نهایت با استفاده از یک دید عملیاتی قابلیت پیاده سازی مؤلفه های انتخاب شده بر حسب خط مشی و رویه های مختلف ارائه خواهد شد (شکل ۱).
بر این مبنا لازم است تا از ویژگی اولیه بازاریابی الکترونیک و نمونه خاص آن برای شرکت های اسپانیایی که در زمینه تجارت الکترونیک کار می کنند آگاهی داشته باشیم.

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 

۳- نتایج و مباحث
۳ـ۱٫ نتایج تحقیقاتی و مصاحبه ها
از یک طرف، تحلیل داده های تحقیقاتی معرف آن می باشد که اکثریت مالکین فروشگاه های الکترونیکی که مورد پرس و جو قرار گرفته اند جزء شرکت های کوچک به شمار می آیند و دارای کمتر از ۵ مستخدم در بخش های B2C می باشند (به شکل ۲ الف رجوع شود). آنها در ارتباط با تعداد محصولات و زمان مشغولیت در مشاغل آنلاین (۱ـ۲ سال) کاملاً قابل قیاس هستند (به شکل ۲ ج رجوع شود). آنها همچنین دارای تعداد حداکثری سفارشات آنلاین هستند که عمدتاً محدوده ای از ۱۰۱ الی ۱۰۰۰ سفارش در سال را شامل شده و درآمد سالیانه آنها کمتر از ۱۵۰ یورو است (به شکل ۲ ب رجوع شود). زبان های اصلی پشتیبانی شده به وسیله فروشندگان الکترونیک اسپانیایی و انگلیسی می باشند.
۳ـ۲٫ تفکرات و مباحث بر مبنای راه حل ها
نیاز جهت توسعه استراتژی های بازاریابی خاص برای تجارت الکترونیک مؤکد این نکته می باشد که برخی از اصول متعارف را می بایست در نظر گرفته یا اقدام به ابداع مجدد آن نمود. چهار فعالیت وجود دارند که قابلیت تسهیل پیاده سازی استراتژی های بازاریابی الکترونیک را خواهند داشت (Stolpmann، ۲۰۰۱): تبلیغات آنلاین، فروش آنلاین، خدمات آنلاین و مشارکت و تعاملات آنلاینی.
علاوه بر این مورد، ما تصور می کنیم که لازم است تا قابلیت انتخاب برخی از مرتبط ترین خط مشی های بازاریابی و رویه های کنونی همراه با اصول مرتبط بر مبنای ملاحظات متخصصینی که اطلاعات کافی در خصوص نیازهای بازاری دارند و با توجه به مباحث وبی و خط مشی های عملی را داشته باشیم. این بدان معنا می باشد که لازم است تا اقدام به حاصل آوردن اطلاعات ضروری از منابع مهم وبی نماییم، یعنی جایی که اطلاعات معنی دار در خصوص موارد حقیقی که نزدیک به واقعیت های روزمره می باشند وجود دارد. بنابراین، توصیف خط مشی ها: بر مبنای فروشگاه های مجازی یا معمولی، ارائه ویژگی های پیچیده فزاینده آنلاین، و مؤلفه های موبایلی و موارد دیگر همگی در ارتباط با فرآیند بازاریابی الکترونیک معنی دار و مهم تلقی می شوند که لازم است با استفاده از آنها اقدام به مشخص سازی رویه ها و خط مشی های مطلوب در این زمینه نمود.
۳ـ۳٫ خط مشی ها و رویه های انتخاب بر مبنای میزان نوآوری و پیاده سازی امورات
در این نقطه، تحلیلی در خصوص تمایلات متعدد و رویه های گوناگون با هدف اطلاع میزان نوآوری و پیچیدگی با توجه به سطح تکنیک های داده کاوی، توسعه راه حل و زمان مورد نیاز جهت تکمیل فرآیندها، ارائه می گردد.
۳ـ۴٫ ابزارهای تجاری و متن باز
هم اکنون تعداد زیادی از فروشندگان و راه حل ها در محتوای بازاری وجود دارند. علاوه بر ردپای دیجیتالی حاصله، برخی از فروشندگان مسئول انجام فرآیندهای تحلیلی وبی هستند. با توجه به این موضوع، نویسندگان استفاده از مباحث Piwik (Alzua-Sorzabal, Gerrikagoitia و Rebón، ۲۰۱۴ ب) را توصیه می نمایند.

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 

۴- نتیجه گیری و تحقیقات آتی
در این مقاله ضرورت فعال شدن شرکت های کوچک و متوسط در زمینه راه حل های وب کاوی ارائه شد. به طور کلی، از نتایج می توان اینگونه استنباط نمود که: الف) تحلیل قیمت گذاری برای چنین مواردی مرتبط به شمار نمی آید، چرا که اکثریت موارد به وسیله فراهم آورندگان محصولات مشخص می شوند، ب) تقلب دارای هیچ گونه تأثیری بر روی فروش های آنلاین نمی باشد. از پاسخ ها نیز اینگونه استنباط می شود که بازار هنوز به بلوغ لازم خود دست نیافته است و این مسئله غالباً به شرکت های ثالث بیرون از سازمان واگذار می شود. ج) تقریباً کلیه شرکت های سئوال شده اقدام به پیاده سازی نرم افزارهای تحلیل گر وبی در وب سایت های خود نموده اند اما در عین حال قابلیت پیروی دقیق از دستورالعمل های این سیستم های تحلیل گر را نداشته اند.
در نهایت، فراهم آوردن ابزارهایی، جهت افزایش ارزش در مبحث بازاریابی الکترونیک، نظیر کاربرد سیستم های کنترلی همانند ردپای دیجیتال و بررسی آن ارشمند تلقی شده و در این راستا باید از فرآیندهای داده کاوی با رویه های کنترلی مرتبط که در این مبحث ارائه شده است به خوبی استفاده نمود. بنابراین، به منظور تسهیل پذیرش خط مشی های مؤثر بازاریابی الکترونیک، یک فرآیند توسعه و شاخص با حجم اندکی از فروش الکترونیکی به عنوان یک برنامه پایلوت می بایست ارائه گردد که قابلیت فراهم آوردن راه حل های مربوطه، متشکل از رویه های کنترلی و خدمات نرم افزاری مرتبط با تجارت الکترونیک، را داشته باشد. این نوع از کنترل ها یا خدمات را می توان با استفاده از رویه های تحلیلی مربوط به فرآیند نوع شناسی بازدیدکنندگان غنی سازی نمود و به هنگام تکمیل چنین فرآیندی قابلیت تحلیل میزان پذیرش در بین صاحبان فروشگاه های اینترنتی، با توجه به ارائه این اطلاعات غنی شده جدید که در دسترس آنها قرار می گیرد، به وجود خواهد آمد.

بازاریابی الکترونیک هوشمند داده کاوی فروشگاه های الکترونیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.