مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

شماره      
۱۴۲
کد مقاله
MNG142
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی
نام انگلیسی
Two-phase methodology for customized product design and manufacturing
تعداد صفحه به فارسی
۶۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۰
کلمات کلیدی به فارسی
طراحی محصول، تولید سفارشی انبوه، تولید چابک، عملکرد تولیدی، انعطاف پذیری تولید، تکنیک های بهینه سازی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Product design; Mass customization; Agile manufacturing; Manufacturing performance; Manufacturing flexibility; Optimization techniques
مرجع به فارسی
ژورنال مدیریت تکنولوژی تولید
دپارتمان مهندسی صنایع، دانشگاه هوستون، ایالات متحده
دانشگاه اردن، عمان، اردن
امرالد
مرجع به انگلیسی
Journal of Manufacturing Technology Management, Industrial Engineering Department, University of Houston, Houston, Texas, USA; University of Jordan, Amman, Jordan; Emerald
کشور
ایالات متحده، اردن

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

روش شناسی دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی
­­­­­­­­
چکیده
هدف- هدف از این مقاله ارائه نتایج در خصوص مدلی جهت تولید تحت شرایط محیط تولید و مبتنی بر تولید سفارشی انبوه می باشد.
طراحی/ روش شناسی/ دیدگاه- مدل پیشنهادی بر مبنای ویژگی های تولیدی می باشد و در بردارنده مفهوم طراحی مدولار / پیمانه ای است. این نوع طراحی دارای ویژگی های خاص تولیدی می باشد و به روشی مورد شناسایی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد که خود سبب ایجاد عنوانی بنام «هسته تولید» می گردد. هسته های تولید جزء محصولات نیمه تمام شده به شمار می آیند که دارای ویژگی های خاص تولیدی هستند. این هسته را می توان جهت تولید محدوده ای از محصولات پس از انجام برخی از فرایندهای تولیدی خاص به کار گرفت. هسته های تولیدی از طریق دو فاز بهینه سازی ایجاد می گردند. اولین فاز تحت عنوان آنالیز ویژگی های تولید محصول خوانده می شود که شامل شناسایی ویژگی های آغازین می باشد. دومین فاز تحت عنوان تشکیل هسته های تولید خوانده شده که کار خود را با ایجاد هسته های تولید به اتمام می رساند.
 
یافته ها- روش شناسی این مبحث بر مبنای محصولات حقیقی (فلانژها) و بصورت یک مطالعه موردی می باشد. مدل پیشنهادی برای تولید سفارشی انبوه با توجه به خط مشی های ساخت برای انبار و ساخت طبق سفارش و همچنین بر مبنای یک مسئولیت اضافه که شامل زمان و هزینه مورد نیاز جهت انجام یک سفارش تولید است مورد مقایسه قرار گرفته است. با بکارگیری مدل پیشنهادی تولید سفارشی انبوه می توان کل مسئولیت ها و مشکلاتی که به بار می آید را به حداقل رساند.
محدودیت ها/ ضروریات تحقیقاتی- به هنگامی که تعداد ویژگی های کلی و متنوع افزایش می یابند، یک ماژول شناسایی – ویژگی های اتوماتیک یا سیستم فرعی جهت تسهیل استخراج ویژگی های تولید مورد نیاز خواهد بود.
تلویحات عملی- روش پیشنهادی جهت طراحی محصول بر حسب نظر مشتری از طریق بکارگیری یک طرح جامع مودالیته/ پیمانه ای و دیدگاه  تولید  سفارشی  انبوه  در  زمینه  تولید  می باشد.
اصالت/ ارزش- روش پیشنهادی شامل توسعه محصولات نیمه –  تمام بر مبنای ویژگی های تولیدی هستند که می توان آنها را برای طراحی و تولید محدوده ای از محصولات به کار گرفت.
کلمات کلیدی: طراحی محصول، تولید سفارشی انبوه، تولید چابک، عملکرد تولیدی، انعطاف پذیری تولید، تکنیک های بهینه سازی
نوع مقاله: مقاله تحقیقاتی
ژورنال: ژورنال تولید مدیریت فناوری
سال ۲۰۱۲
امرالد

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

۱- مقدمه
رقابت جهانی فراهم آورنده مفاهیم جدیدی در ارتباط با محصولات کاملا متنوع، با زمان حداقلی روانه سازی به بازار، و گوناگونی های فراوان مرتبط با نیازهای مشتریان می باشد. در این رابطه سازمان ها با چالش توسعه فناوری جدید و محدودیت هایی روبرو هستند که اجازه نمی دهند تا یک سازمان به عنوان یک رقیب قدرتمند ظهور نماید (Ma و همکاران، ۲۰۰۳). سازمان های رقابتی اقدام به ارائه محصولات با گستره تنوع بالایی نموده تا بتوانند نیازهای متنوع مشتریان را مرتفع سازند. تولید محصولات متنوع به معنای هزینه های بالاتری، در مقایسه با محصولات  استاندارد،  می باشد. سیستم تولید انبوه به واسطه تولید تحت راهکار اقتصاد مقداری، نشات گرفته از تولید محصولات استاندارد با کیفیت بالا، به عنوان یکی از سیستم های بسیار کارا مد نظر می باشد (Radder و  Louw، ۱۹۹۹). سیستم تولید سفارشی انبوه یکی از سیستم هایی به شمار می آید که در بردارنده مفهوم رقابت جهانی جدید است. مشکل تولید محصولات سطح بالا بر مبنای نیازهای مشتریان و در عین حال حصول کارایی تولید انبوه می باشد (Yang و Li، ۲۰۰۲).
قابلیت تامین محصول مورد نیاز با یک قیمت منطقی سبب ارضای مشتری شده و  قابلیت به دست آوردن محصولات سفارشی یا محصولات تولید شده بر مبنای سفارش و نیازهای مشتری سبب خواهد شد تا مشتری از یک نوع سرخوشی و خیال راحت برخوردار گردد (Silveira و همکاران، ۲۰۰۱، Tseng و Jiao، ۲۰۰۴).  محصولات سفارشی در دسته های کوچک و بر حسب سفارش مشتریان تولید می شوند. هزینه محصولات سفارشی بالاتر از محصولات با رویه استاندارد می باشد، چرا که تولید محصولات سفارشی در بردارنده طراحی خاص و فعالیت های تولیدی مشخصی است تا آنکه قابلیت مرتفع نمودن نیازهای فردی وجود داشته باشد، در حالی که محصولات استاندارد از مزیت های صرفه جویی های مقیاسی، از طریق تولید اجزای استاندارد در مقادیر زیاد جهت مرتفع نمودن نیازهای افراد گوناگون، بهره مند می باشد (Gu و همکاران، ۲۰۰۲). تولید محصولات سفارشی در مقادیر زیاد جهت مرتفع ساختن نیازهای مشتریان خاص برای صنایع به عنوان یک چالش به شمار می آید. تولید سفارشی انبوه به عنوان فرآیندی تعریف می گردد که بر مبنای نیازهای مشتری خاص و با توجه به کارایی تولید انبوه می باشد (Tseng و Jiao، ۲۰۰۴).
این مقاله نسبت به ارائه مدلی اقدام می نماید که بر مبنای ویژگی های تولید می باشد و در بردارنده مفهوم طراحی پیمانه ای است. این خصیصه به معنای مشخص نمودن ویژگی های تولید و تحلیل آنها به روشی است که قابلیت ایجاد آنچه تحت عنوان «هسته تولید» خوانده می شود را داشته باشد. هسته های تولید در حقیقت محصولات نیمه تمام شده ای هستند که دارای ویژگی های خاص تولیدی می باشند. تفاوت اصلی بین طرح های پیمانه ای/ مدولار  و هسته تولید آن است که طرح پیمانه ای بر مبنای ویژگی های طراحی استوار است که شامل فرایند تولید، مورد نیاز برای تولید محصولات، نخواهد بود. در مقابل هسته تولید بر مبنای ویژگی های تولید و نه طراحی محصولات است. این هسته را می توان جهت تولید یک سری از محصولات پس از انجام برخی از فرایندهای تولیدی به کار گرفت.

این مقاله به شرح ذیل سازماندهی شده است. بخش بعدی نشان دهنده یک مورد مرتبط با تولید سفارشی انبوه می باشد و متعاقب آن مدل پیشنهادی ارائه می گردد. سپس یک مطالعه موردی جهت تست دیدگاه پیشنهادی عرصه می شود و در نهایت، نتیجه گیری و ملاحظات مربوط به تحقیقات آتی ارائه می گردد.

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

۲- بررسی مقاله
سفارشی سازی انبوه سبب می شود تا محصولات سفارشی در هر زمان با هزینه های پایینی در دسترس باشند (Silveira و همکاران، :۲۰۰۱ Tseng و Jiao، ۲۰۰۴). مفهوم تولید سفارشی انبوه به وسیله Toffler (1971) به کار گرفته شد اما در عین حال این مفهوم مجددا به وسیله Davis (1987) مطرح گردید. Pine (1993) اقدام به درج مواردی نمود که در ارتباط با فرایند تولید بر اساس سفارش انبوه بوده است و آنها را برای کاربرد در شرکت های صنعتی ترسیم کرد (Tseng و Jiao، ۲۰۰۱: Frutos و Borenstein، ۲۰۰۴) Silveira و همکاران (۲۰۰۱) خاطر نشان ساختند که ظهور مفهوم تولید سفارشی انبوه با توجه به رقابت جهانی، بر حسب انعطاف پذیری همراه با کیفیت و هزینه بهینه شده مد نظر می باشد. Gu و همکاران (۲۰۰۲) مشخص ساختند که تولید سفارشی انبوه به عنوان یکی از جریان های اصلی مهم تولید در قرن بیست و یکم مد نظر است. تولید سفارشی انبوه به وسیله Pine (1993) به عنوان «تولید انبوه کالاها و خدمات مبتنی بر سفارشات فردی مشتریان» تعریف شد (Fiore، ۲۰۰۴). Tseng و Jiao (1996) بر روی کارایی تولید تقریبا – انبوه در مبحث تعریف تولید سفارشی انبوه تمرکز داشته اند.

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

۳- روش شناسی
روش شناسی حاوی دو فاز می باشد. فاز ۱ دارای هدف مشخص کردن مجموعه ای از ویژگی های تولیدی تحت عنوان خواص آغازین می باشد. هدف فاز ۲ نیز مشخص نمودن مجموعه های هسته بهینه است. شکل ۱ نشان دهنده روش شناسی پیشنهادی می باشد ((Smadi،۲۰۰۵).
۱-۳٫ فاز ۱: آنالیز ویژگی های تولید قطعه
فاز ۱ کار خود را با شناسایی ویژگی های تولید برای هر قطعه/ کالای واحد انجام می دهد. بنابراین، قابلیت مشخص نمودن هزینه سربار ویژگی- مبنا، جهت تولید یک ویژگی خاص از یک قطعه کاری خام یا از ویژگی دیگر وجود خواهد داشت. این فاز کار خود را با شناسایی مجموعه ویژگی های تولیدی اولیه تحت عنوان ویژگی های آغازین به انتها می رساند.
۱-۱-۳٫ شناسایی ویژگی های تولید قطعه
شناسایی ویژگی های تولیدی غالبا از طریق بررسی تشریح هندسی این ویژگی ها آغاز می گردد،  پس از آن مجموعه ای از عملیات تولیدی که قابلیت شکل دهی به قطعات را دارند- بر روی قطعه خام کار خود را آغاز نموده و به شکل هندسی دلخواه در می آیند  (Li و همکاران، ۲۰۰۲).  در نهایت، یک مجموعه اصلی ویژگی های کلی تولیدی مشخص شده و جهت تشریح این قطعه به کار گرفته می شود. هر یک از ویژگی های کلی تولیدی می توانند دارای مجموعه ای از متغیرها یا  ویژگی های خاص بر مبنای ابعاد مشخصی باشند.
۲-۱-۳٫ شناسایی هزینه سربار ویژگی مبنای تولید
زمان مورد نیاز جهت تولید و هزینه تولید یک قطعه تحت عنوان هزینه سربار ویژگی- مبنای تولید مدنظر می باشد. این هزینه سربار را می توان به عنوان تابعی از تلاش های تولیدی، وابسته به طبیعت فرایند تولید، مشخص ساخت. هدف این مرحله مشخص نمودن  هزینه سربار ویژگی –  مبنا برای هر نوع ویژگی، از ویژگی قطعه کاری خام یا از ویژگی های دیگر (ویژگی والد/ اصلی)، جهت مشخص نمودن مجموعه محتمل ویژگی های آغازین می باشد، چرا که احتمال حصول یک ویژگی (ویژگی فرزند) از بیش از یک ویژگی (ویژگی والد) وجود دارد، بنابراین این تصمیم منوط به هزینه سربار ویژگی – مبنا، به عنوان یک ورودی، برای بهینه سازی در مرحله بعدی می باشد. کلیه خواص تولیدی را می توان از یک قطعه کاری خام تولید نمود، اما این مورد ممکن است منجر به هزینه بسیار بالای تولید شود، مخصوصا در صورتی که فرایند ماشین کاری به عنوان فرایند اصلی تولیدی مدنظر باشد.
۳-۱-۳٫ انتخاب ویژگی های تولیدی اولیه
هدف این مرحله مشخص نمودن ویژگی های آغازین بهینه از مجموعه کل ویژگی های آغازین جهت حصول کلیه ویژگی های انتهایی می باشد. این بهینه سازی با استفاده از یک مدل برنامه ریزی خطی اعمال شده است. هدف این مدل به حداقل رسانی مجموع سربارهای هزینه ویژگی- مبنایی می باشد که قابلیت اعمال کلیه ویژگی های انتهایی را خواهند داشت.
۲-۳٫  فاز ۲: تشکیل هسته های تولیدی
هدف از فاز ۲ انتخاب یک مجموعه بهینه هسته ها از مجموعه جایگزین هسته ها می باشد. این انتخاب از طریق سه مرحله اعمال شده است. ویژگی های آغازین که حاصل آمده از فاز ۱ می باشند به عنوان ورودی در زمینه مشخص نمودن هسته های جایگزین به کار گرفته شده اند. بعدا سربار هر هسته به منظور بهینه سازی هسته های جایگزین محاسبه می شوند. خروجی فاز ۲ مجموعه ای از هسته ها می باشد.
۱-۲-۳٫ ایجاد مجموعه ای از هسته های جایگزین تولیدی
یک هسته تولیدی به عنوان یک قطعه نیمه تمام می باشد که دارای مجموعه ای از ویژگی های آغازین است و می توان آن را متعاقبا جهت تولید محدوده ای از قطعات مختلف بکار گرفت. فرایندهای تولیدی مورد نیاز منوط  به  ویژگی های هسته ها  و  ویژگی های  قطعه  تمام  شده  می باشند. قطعات نیمه تمام ذخیره شده  قابلیت تفکیک بیشتر قطعات را بوجود می آورند، چرا که یک قطعه نیمه تمام را می توان برای تولید بیش از یک قطعه تمام شده به کار گرفت. برای یک تقاضای نادرست، تقاضای بیشتر از آنچه برای یک قطعه پیش بینی شده است و همچنین تقاضای کمتر برای قطعه دیگر در مقایسه با آنچه پیش بینی شده است، را در نظر بگیرید، هسته یکسان (قطعه نیمه تمام) را می توان جهت تحت پوشش قرار دادن تقاضای بیشتر به کار گرفت که خود به این معنا خواهد بود که هیچ گونه تاثیر تقاضا که کمتر از مورد پیش بینی شده باشد وجود ندارد، که علت آن این است که این هسته برای قطعه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
۲-۲-۳٫ مشخص نمودن سربار هسته- قطعه مبنا
در اینجا با سرباری جهت مشخص نمودن تمایزات یک قطعه از یک هسته روبرو می باشیم. این سربار تحت عنوان سربار هسته- قطعه مبنا خوانده می شود. سربار هسته- قطعه مبنا مرتبط با قطعات تولیدی را می توان در یک ماتریس همانگونه که در شکل ۶ نشان دهنده شده است ارائه نمود:
۳-۲-۳٫ انتخاب هسته های تولیدی
هدف این مرحله انتخاب مجموعه حداقلی هسته ها از مجموعه هسته های جایگزین می باشد که می توان آن را جهت تولید قطعات به کار گرفت. انتخاب بهترین مجموعه هسته ها از تعداد زیادی از هسته های محتمل شبیه به مشکل حل شده به وسیله «الگوریتم پوشش مجموعه» می باشد، که در آن فعالیت ها به وسیله هسته ها مشخص شده و ویژگی مرتبط با پوشش مجموعه نیز به وسیله این قطعات مشخص شده و هدف مرتبط نیز برای بخش های پوششی به وسیله هسته جایگزین بهینه می گردد. الگوریتم پوشش مجموعه جهت انتخاب هسته های به منظور تولید کلیه قطعات به کار گرفته می شود. هدف انتخاب حداقل تعداد هسته هایی است که دارای حداقل سربار هسته- قطعه مبنا تولیدی باشند. مجموع سربار استفاده از یک هسته k به وسیله Ck مشخص می گردد که خود جمع سربارهای هسته- قطعه مبنا از این هسته می باشد.

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

۴- مطالعه موردی
مدل توسعه یافته با استفاده از مجموعه ای از قطعات فلانژ  مورد آزمایش قرار گرفت چرا که این قطعات به صورت ساده بوده و از ویژگی های کافی جهت  تصدیق  عملکرد  این  مدل  برخوردار  می باشند. ویژگی های کلی و متنوعی در قطعات فلانژ  های انتخابی وجود دارند. ویژگی کلی خود به سه دسته تقسیم می شود: سوراخ، مرحله و مبنا. یازده ویژگی مختلف مرتبط با سوراخ، هشت ویژگی مرتبط با مرحله و پنج ویژگی مرتبط با پایه وجود دارد. این خصیصه مجموعا ۲۴ ویژگی متنوع را تشکیل می دهند. این قطعات مطالعه موردی در شکل ۷ نشان داده شده اند. مراحل روش شناسی بر روی قطعات فلانژ  به شرح ذیل اعمال شده اند.
۱-۴٫ فاز ۱: آنالیز ویژگی های تولید قطعات
۱-۱-۴٫ شناسایی ویژگی های تولیدی قطعات
ماتریس ویژگی – قطعه در جدول ۲ مشخص و نشان داده شده است. جزئیات هر یک از ویژگی های این قطعات در ارتباط با بعد، موقعیت و دیگر مشخصات در جدول ۳ نشان داده شده اند.
۲-۱-۴٫ شناسایی هزینه سربار ویژگی- مبنای تولید
ویژگی های آغازین و انتهایی از طریق مشخص نمودن قابلیت ایجاد هر ویژگی به صورت واحد از ویژگی واحد دیگر مورد بررسی قرار گرفت. بردار ویژگی های آغازین به شرح ذیل است: معادله ۱۴ بردار ویژگی های انتهایی: معادله ۱۵ جدول ۴ نشان دهنده نقشه بین ویژگی های آغازین و انتهایی می باشد.
۳-۱-۴٫ انتخاب ویژگی های تولیدی اولیه
تابع هدف به حداقل رسانی مجموع هزینه سربار ویژگی- مبنا جهت ایجاد کلیه ویژگی های انتهایی از کلیه ویژگی های امکان پذیر آغازین برای کلیه قطعات می باشد (Smadi، ۲۰۰۵). این مدل با استفاده از بسته بهینه سازی LINDO 61 [1] حل شد. خروجی مسیر ۱ مشخص کننده یک مجموعه ویژگی های آغازین است که عبارت است از: معادله ۱۶ نقشه بین بردار ویژگی آغازین (خروجی Lindo) به ویژگی های انتهایی مشابه با مورد نشان داده شده در جدول ۴٫
 
۲-۴٫ فاز ۲: تشکیل هسته های تولیدی
۱-۴-۲٫ ایجاد مجموعه ای از هسته های تولیدی جایگزین
ساختار شکل ۹ جهت ایجاد مجموعه ای از هسته های تولیدی – جایگزین که وابسته به قطعه ۱ می باشند به کار گرفته شده است. دیدگاه مشابهی نیز جهت ایجاد دیگر هسته های تولیدی مورد استفاده قرار گرفته است.
۲-۲-۴٫ مشخص نمودن سربار هسته- قطعه مبنا
برای سادگی، سربار هسته- قطعه مبنا، با توجه به پروسه ای که برای تولید یک قطعه از یک هسته بر مبنای زمان مورد نیاز انجام شده است ارائه می گردد. هر ورودی در ماتریس سربار هسته- قطعه مبنا می بایست بر اساس فرایند مورد نیاز تولیدی که بر روی یک هسته انجام می شود، تا آنکه قابلیت تولید قطعه خاصی فراهم گردد، محاسبه گردد. ذیلا نمونه محاسبات هویت های ورودی در ماتریس هزینه هسته ارائه می گردد:
۳-۲-۴٫ انتخاب هسته های تولیدی
راه حل فاز ۲ ذخیره سازی Y10 و Y18 به عنوان هسته ها جهت تولید P2، P4، P6، و P1 ،  P5  به ترتیب می باشد. مقدار Np متفاوت می باشد تا قابلیت انتخاب تعداد هسته های مورد نیاز وجود داشته باشد. هزینه برای هر قطعه بر مبنای تعداد هسته های استفاده شده متغیر است. جدول ۷ نشان دهنده یک مقایسه به هنگام تغییر تعداد هسته ها می باشد. مقدار بهینه به هنگامی خواهد بود که Np مساوی با دو باشد. تعداد بهینه هسته ها نیز به هنگامی حاصل می شود که Np به دو تنظیم گردد، همان گونه که به وسیله مجموع هزینه در جدول ۷ نشان داده شده است.
۳-۴٫ مقایسه خط مشی های تولید
این بخش نسبت به مقایسه مدل پیشنهادی تولید سفارشی انبوه در ارتباط با تولید و با توجه به خط مشی های ساخت برای انبار و ساخت بر طبق سفارش اقدام می کند. ساخت برای انبار پوشش دهنده تقاضا با زمان تدارک صفر می باشد، اما هزینه نگهداری اقلام در انبار منوط به مدت نگهداری و هزینه آن قلم می باشد. در حالی که در خط مشی تولید بر حسب سفارش شاهد وجود زمان تدارک می باشیم اما هیچ گونه هزینه نگهداری وجود نخواهد داشت چرا که هیچ گونه اقلامی در انبار ذخیره نشده است. این مقایسه مرتبط با دو سناریوی مختلف می باشد که شامل محیط پیش بینی تقاضای صحیح و پیش بینی تقاضای ناصحیح است. 
۱-۳-۴٫ تولید برای انبار در مقابل تولید سفارشی انبوه
در نظر بگیرید که هیچ گونه تغییری در مقادیر مورد نیاز ذیل، که در جدول ۸ نشان داده شده است، برای کلیه قطعات در یک ماه رخ نداده باشد.
بر حسب دوره های تقاضا که در جدول ۸ نشان داده شده است، دوره نگهداری تقاضا برای قطعات P1،   P3 و P6 برای هفته یک و دو می باشد و برای قطعات P2،   P4 و P5 از هفته های ۱الی ۴ است. برای خط مشی ساخت جهت انبار، هزینه یک قطعه بر مبنای تولید هر قطعه از یک قطعه خام که در بخش قبلی پیشنهاد شد محاسبه می شود.
۲-۳-۴٫ تولید برحسب سفارش در برابر تولید سفارشی انبوه:
مقادیر مورد نیاز مشابه که در جدول ۸ نشان داده شده اند نیز برای خط مشی تولید طبق سفارش نیز مد نظر خواهند بود.
برای خط مشی تولید طبق سفارش، سفارشات برای P1،  P3  و P6 در شروع هفته یک دریافت شده و در انتهای هفته دوم به اتمام می رسند، در حالیکه سفارشات برای P2،  P4  و P5 در شروع هفته ۳ دریافت شده و در انتهای هفته چهار به اتمام می رسد. زمان های مورد نیاز تولید در جدول ۱۵ نشان داده شده است.

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

۵- نتیجه گیری
در این مقاله مدلی که به صورت کارا قابلیت پیاده سازی خط مشی تولید سفارشی انبوه در سطح تولیدی را داشته باشد مدنظر قرار گرفت. این مدل شامل دو فاز می باشد. اولین فاز از طریق آنالیز ویژگی های تولیدی قطعات کار خود را آغاز نموده و در نهایت با مشخص نمودن ویژگی های آغازین کار خود را خاتمه می دهد. فاز دوم نیز نسبت به شناسایی هسته یا هسته های بهینه جهت استفاده از یک مجموعه از هسته های محتمل اقدام می نماید. این دیدگاه دربردارنده برخی از مزیت های خاص می باشد که به وسیله هسته های ذخیره شده (کالاهای نیمه تمام) مشخص می گردد که جهت مشخص نمودن تمایز یک محدوده ای از قطعات از طریق اجرای عملیات های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این دیدگاه به عنوان یک استراتژی سطح میانی بین استراتژی های ساخت جهت انبار و تولید بر حسب سفارش مد نظر می باشد. این استراتژی وابسته به تصمیمات مدیریتی در خصوص مشخص نمودن نوع فرآیندی که می بایست مورد خطاب قرار دهند می باشد، چرا که هر استراتژی دارای ویژگی های خاص خود است. مدل ارائه شده را می توان برای پروسه برش فلز بیش از دیگر محیط های تولیدی مدنظر قرار داد چرا که این ویژگی های تولیدی را می توان به صورت آسانتری شناسایی نمود. نکته نظرات ذیل با توجه به دیدگاه جاری مشخص شده اند:
  • استفاده از هسته های تولیدی سبب خواهد شد تا سازمان ها قابلیت ایجاد تمایز بین کالاها از تعداد سطح پایینی از مجموعه های فرعی را داشته باشند، چرا که یک هسته تولیدی به عنوان یک بخش پیمانه ای از نقطه نظر طراحی مدنظر می باشد.
  • استفاده از هسته های تولید به ما اجازه ذخیره سازی تعداد کمتری از زیر مجموعه ها را داده و بنابراین سبب ایجاد انعطاف پذیری بیشتری با توجه به پیش بینی تقاضای ناصحیح می شود.
  • دیدگاه پیشنهادی این موضوع را مدنظر قرار می دهد که ویژگی های تولیدی قابلیت توسعه هسته های تولیدی را دارند که قبلا در مباحث مرتبط مورد خطاب قرار نگرفته اند.
تحقیقات آتی در ارتباط با مضمون کنونی می بایست شامل مطالب ذیل باشند:
  • پیچیدگی مدل با توجه به افزایش تعداد ویژگی های تولیدی افزایش خواهد یافت، بنابراین این مدل را می بایست با استفاده از یک ماژول شناسایی – ویژگی اتوماتیک یا یک سیستم فرعی مورد پشتیبانی قرار داد تا امر استخراج ویژگی های تولیدی تسهیل گردد.
  • تعداد بهینه هسته های Np به وسیله حل چند باره مدل بهینه مشخص شد، که هر کدام دارای تعداد متفاوت از مجموعه های مشخص شده قبلی می باشند. چنین موردی سبب می شود تا امر بهینه سازی تا اندازه ای تکراری و خسته کننده گردد. بنابراین رویه بهینه سازی را می توان جهت بهینه سازی تعدادی از هسته ها به طور مستقیم اصلاح نمود.

روش دو فازه برای طراحی و تولید محصول سفارشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.