مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زایکوسیل خواص و کاربردها

زایکوسیل خواص و کاربردها

زایکوسیل خواص و کاربردها – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۸
کد مقاله
CVL28
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
زایکوسیل خواص و کاربردها
نام انگلیسی
Zycosil Properties and Applications
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
زایکوسیل، زیکوسیل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Zycosil
مرجع به فارسی
صنایع زایدکس
مرجع به انگلیسی
Zydex Industries
کشور
هندوستان
  
زایکوسیل خواص و کاربردها
زایکوسیل با خواص ضد آب، ضد شوره زدگی و ماده‌ای برای آماده سازی سطح بنا و مصالح ساختمانی
زایکوسیل یک ماده دافع آب می باشد که می‌توان آنرا در ترکیب های مختلف مصارف ساختمانی و مواد سیمانی در سازه های گوناگون به کار گرفت تا آنکه درصد شوره زدگی کاهش یافته و ظاهر تمیز و قابل توجهی نیز برای ساختمان بوجود آید.
تمیز نمودن قبل از کاربرد زایکوسیل
برای شرایط جوی معمولی استفاده از ماشین شستشوی برقی  برای زدودن چرک و دوده (۱۴۰۰PSI) با یا بدون استفاده از یک جاروی تمیز کننده برقی سبک به عنوان ادوات مکفی به شمار می آید.

زایکوسیل خواص و کاربردها

 

آجر تحت فرآوری زایکوسیل
برای سطوحی که آلوده به کپک یا قارچ هستند، محلول سدیم هیدروکلراید را باید همراه با شستشوی با فشار به کار گرفت.
برای حذف شوره زدگی و رسوب های معدنی، یک تمیز کننده شیمیایی که به طور خاص برای چنین کاربردی طراحی شده است را باید مورد استفاده قرار داد. از دستورالعمل تولید کننده این وسیله تمیز کننده پیروی کنید که شامل خنثی سازی و تمیز کردن پسماندها از سطح و لایه‌ها می‌باشد. در صورتی که شوره زدگی شدید باشد (به صورتی که نتوان آجر را مشاهده نمود)، توصیه میشود تا قبل از فراوری با زایکوسیل اقدام به دفع شوره زدگی نمود، چرا که در غیر این صورت کاربرد زایکوسیل سبب خواهد شد تا شوره زدگی به صورت اشباع شده در آمده و اجازه ندهد تا مواد این ماده به خوبی در سطح زیرلایه نفوذ نماید.
برای حذف یک سطحی که قبلا تحت کار قرار گرفته است، لطفا با تولید کننده آن محصول جهت به کارگیری ماده مناسب حذف تماس بگیرید. برای هر نوع از تکنیک های تمیز کنندگی مرطوب، لازم است تا ساختمان (حداقل به مدت ۴۸ساعت) خشک شود و پس از آن اقدام به کاربرد زایکوسیل گردد.

زایکوسیل خواص و کاربردها

 

ساختمان کنگره ایالت کارولینای جنوبی با مرمت زایکوسیل
 
تمیز کردن پس از کاربرد زایکوسیل
درصورتی که شوره زدگی سبک باشد (میزان نامشخص یا اندک بدون اینکه آجر نمایان باشد)، میتوان نسبت به کاربرد زایکوسیل قبل از حذف شوره اقدام نمود. پس از کاربرد زایکوسیل جهت تاثیر کامل آن (حداقل به میزان ۵-۷روز) صبرنمایید و پس از آن ساختمان را با استفاده از یک ابزار برقی شستشوی سبک یا تمیز کننده شیمیایی (شوینده ها) تمیز کنید. در برخی از موارد شوره زدگی با توجه به زمان و شرایط آب وهوایی (باران) انتشار می یابد.
نگهداری مقطعی یا روتینی در هر ساختار توصیه میشود. تمیز کردن سطح با یک ماده تمیز کننده سیتریک اسید بر روی عملکرد کاربرد زایکوسیل تاثیری نخواهد داشت و هیچ کاربرد دیگری در نتیجه تمیز شدگی مورد نیاز نخواهد بود. از آنجایی که زایکوسیل با قابلیت دفع آب به صورت شیمیایی با آجر یا زایکوسیل و ملات پیوند می خورد، تمیز کننده های شیمیایی سبب بازداشتن میزان تاثیر آن نخواهد شد.
شرایط هر پروژه که برای آن ضمانت های خاصی مورد نیاز می باشند را می بایست به وسیله نماینده Zydex و قبل از کاربرد زایکوسیل دافع آب، مورد ارزیابی قرار داد.
 
قابلیت ضد آب و دافع آب بودن کامل زایکوسیل
خواص کامل دافع آب به عنوان ترکیباتی در فرمولاسیون این ماده در نظر گرفته شده است که هدف از آن کاهش جذب آبی است که از باران حاصل آمده و بوسیله باد به ساختمان کوبیده می‌شود. غالبا یا به صورت معمول دوز بالای چنین ترکیبی برای حاصل آوردن هر گونه تاثیر قابل توجه جذب آب مورد نیاز خواهد بود. غالب تولید کننده ها اقدام به اضافه نمودن دوز کمتری می‌نمایند تا آنکه به سادگی قابلیت کاهش یا کنترل شوره زدگی مهیا شود. چنین بلوکهایی متشکل از مواد کامل دافع آب هستند که در شرایط آزمایشگاهی تست شده اند، و معرف جذب آب قابل توجهی، با توجه به آزمایشات انجام شده در زمینه تست مواد منطبق با استاندارد ASTM C 140.، نمی‌باشند.
زایکوسیل بعنوان پوشش سیمانی
زایکوسیل را می توان با بلوک بتنی (CMU) با طرحهای ترکیبی متشکل از مواد دافعه آب به صورت کامل نظیر «بلوک خشک» به کار گرفت. خاصیت دفع آب به صورت کامل با سیلان بلوکهای سیمانی یا نفوذ واکنش ندارد. این موضوع مشخص شده است که مواد دافع آبی نظیر «بلوک خشک» نیز دخالتی درعملکرد نفوذ و کاربرد زایکوسیل ندارند. به منظور حفظ تضمین کیفیت، توجه داشته باشید که امر تست مورد نیاز خواهد بود. چنین تستی را می بایست یا در حوزه میدانی (پچ – تست یا میزان جذب آب) یا در داخل خانه یا آزمایشگاه (میزان درصد آب مواد تحت فراوری در برابر مواد فراوری نشده و یا عمق نفوذ) انجام داد. پچ- تست میدانی در هر یک از موارد مورد نیاز خواهد بود تا آنکه بتوان موارد زیبایی شناختی همراه با میزان نرخ پوشش برای چنین کاربردی را تصدیق نمود.

زایکوسیل خواص و کاربردها

 

قابلیت ضد آب زایکوسیل و رنگهای سطح خارجی
چندین نوع رنگ وجود دارند که می توان آنها را بر روی سطح فراوری شده با مواد دافعه زایکوسیل بکار گرفت. محصول زایکوسیل غالبا برای مصالح ساختمانی و بتن به کار گرفته می شود. زایکوسیل بر مبنای شیمی ارگانوسیلان می باشد. این ماده سبب می شود تا دفع آب در یک زیر لایه از طریق پیوند ارگانوسیلان به سطوح منفذ دار نوع سیلیکا انجام گردد. این فرایند سبب تغییر تنش سطح زیر لایه شده و بنابراین موجب دفع آب می گردد.
رنگ بهتری به هنگام استفاده بر روی سطح دارای فراوری زایکوسیل (رنگهای پلیمری) حاصل می‌شود.
استفاده از زایکوسیل قبل از کاربرد رنگ فراهم آورنده مزیت های بیشتری خواهد بود که بیش از سطح دافع آب در نظر می‌باشد. سیلان به کار گرفته شده در فرمولاسیون های زایکوسیل به طور حقیقی سبب افزایش چسبندگی آکریلیک، اکسپوزی و قلیا می شود. چسبندگی این رنگها را میتوان به میزان ۵۰ درصد به هنگام کاربرد یک سطح زیر لایه فراوری شده با زایکوسیل ارتقا داد.
تنش سطح رنگ می بایست به اندازه کافی اندک باشد تا آنکه قابلیت خروج رطوبت و گسترش آن در سطح ماده رنگی وجود داشته باشد. درصورتی که نتوان رنگ را به صورت یکنواخت بر روی سطح گسترش داد، رنگ مربوطه دارای چسبندگی اندکی با یک ظاهر ضعیف و نامناسب خواهد بود. بنابراین، سیستم حامل بکارگرفته شده بوسیله رنگ خود نقش مهمی را همانند یک رزین واقعی به عهده خواهد داشت.
مواد محلول نوعی به کار گرفته شده در فرمولاسیون های رنگ ، الکل، مواد معدنی، کتن، تولوئن و دیگر مواد محلول را می توان به سادگی در روی سطح ماده فراوری شده با زایکوسیل به کارگرفت.
سیستم های آب برد با یک مشکل متفاوتی روبرو می باشند. رنگهای آب برد از ماده امولسیون کننده، عامل های مرطوب کننده و در برخی از مواقع محلول ها جهت حمل رزین رنگ در یک وضعیت تعلیق پایدار استفاده می نمایند. به طور کلی، غالب رنگهای آب برد بصورت امولسیون یا شیرابه ای از رزین در آب می باشند. سطوح فعال جهت امولسیون سازی رزین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سطوح فعال در زیر تنش سطحی در یک سطح میانجی آب- رزین قرار گرفته تا آنکه موادی که قابلیت انحلال پذیری ندارند قابلیت تشکیل یک حالت امولسیون یکنواخت را داشته باشند.

زایکوسیل خواص و کاربردها

 

درهم بافتگی و ترکیب زایکوسیل و پوشش بتنی
به واسطه استفاده از سطوح فعال، برخی از رنگهای آب برد دارای تنش سطح به میزان کفایت می‌باشند تا به صورت یکنواخت بر روی یک زیر لایه فراوری شده بوسیله زایکوسیل گسترش یابند. به طور کلی، رنگهای آکریلیکی و رنگهای رزینی لاتکس دارای سیستم سطح فعال هستند که بدان‌ها اجازه می دهد تا قابلیت مرطوب شدگی بر روی مصالح بنایی یا بتن فراوری شده بوسیله زایکوسیل را داشته باشند.
بواسطه گوناگونی ها در فرمولاسیون های رنگ، شرایط زیر لایه و ویژگی های محیطی، این امر توصیه می شود تا نسبت به انجام آزمایش رنگ به صورت مقطعی بر روی یک سطح فراوری شده بوسیله زایکوسیل اقدام شود و سپس سازگاری آن مورد بررسی قرار گیرد.
این امر مهم می باشد تا مشخص سازیم که رنگهای آکریلیکی یا پلیمری قابلیت تحت پوشش قرار دادن منافذ سطح را داشته باشند. هر گونه رطوبت موجود در بخش های داخلی در قسمت درونی باقی خواهد ماند. بنابراین قابل توجه خواهد بود تا زمان کافی را برای تبخیر آب پس از کاربرد زایکوسیل در نظر داشته باشیم. این امر از ایجاد حباب یا تاول زدگی رنگ جلوگیری خواهد نمود.
 
حاصل آوردن ارزش زیبایی شناختی بهتر با کاربرد زایکوسیل بر دوغاب سیمان
استفاده از محصولات زایکوسیل پس از کاربرد دوغاب سیمانی فراهم آورنده مزیت های بیشتری، همراه با قابلیت دفع بیشتر آب در سطح، میباشد. کاربرد زایکوسیل به طور حقیقی سبب افزایش میزان طول عمر مورد انتظار دوغاب سیمانی با صرفه اقتصادی خواهد شد. سطح فراوری شده دچار رنگ پریدگی نخواهد شد و همچنین به قارچ ها نیز اجازه رشد بر روی سطح داده نمی شود و از این طریق سبب خواهد شد تا سطح برای مدت طولانی تمیز بماند.
زایکوسیل و کار بر روی پل بتنی
 
محصول دافع و ضد آب زایکوسیل
ترکیب ارگانوسیلان زایکوسیل متشکل از مولکولهای واکنش پذیر در برابر آب می باشد. این واکنش شیمیایی تحت عنوان هیدرولیز (HYDROLYSIS) خوانده شده که منجر خواهد شد تا آب حاوی سیلان به صورت دافعی، در برابر پیوند شیمیایی با سطح زیر لایه، عمل نماید. زایکوسیل به گونه ای تحت فرمول بندی در آمده است که محلول آب که با آن ترکیب شده است برای مدت ۴۸ساعت به صورت موثر باقی بماند.
به هنگامی که واکنش هیدرولیز به صورت نابهنگام رخ  دهد، سیلان مونومری پلیمریزه شده و قابلیت نفوذ موثر در داخل زیر لایه وجود نخواهد داشت. جهت ممانعت از هیدرولیز نابهنگام زایکوسیل، محصول میبایست در یک محفظه دربسته و اصلی تحت شرایط نگهداری خشک استفاده شود. به علاوه باید ظرفها و بسته‌های مربوطه را به صورت کامل مهر و موم ساخته و در یک منطقه خشک نگهداری نمود. قبل از استفاده از یک بسته تقریبی، لازم است تا ارزیابی مکفی انجام شود تا این اطمینان حاصل گردد که جامعیت محصول حفظ شده باشد. جهت آزمایش محصول، در ابتدا باید آنرا به طور کامل تکان داده و با آب متناسبی ترکیب نمود. در وهله بعد، لازم است مقدار اندکی از آن را تست نمود. در صورتی که محصول به داخل نفوذ کرد، و به طور کامل خشک شد (بدون باقی ماندن پسماندهای سطحی) و همچنین در صورتی که هیچ گونه رنگ زدایی مشاهده نشد، محصول برای استفاده متناسب خواهد بود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.