مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۷
کد مقاله
CVL27
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل
نام انگلیسی
Protection of Constructions with Zycosil
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
زایکوسیل، زیکوسیل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Zycosil
مرجع به فارسی
صنایع زایدکس
مرجع به انگلیسی
Zydex Industries
کشور
هندوستان

 

  محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل
زایکوسیل با خواص ضد آب، ضد شوره زدگی و ماده‌ای برای آماده
زیکوسیل ZYCOSIL
زیکوسیل یک ماده کنسانتره جدید می‌باشد که برای محافظت طولانی مدت ساختمان در برابر آب طراحی شده است. این تکنولوژی پیشرفته در مواد ساختمانی شامل بتن، آجر، سنگ و گچ نفوذ نموده و آنها را به میزان ۹۸ درصد در برابر آب تحت مراقبت قرار داده و ضد آب می‌نماید. این ویژگی حتی تحت شدیدترین شرایط آب وهوایی نیز کارساز می‌باشد.
به هنگام کاربرد زایکوسیل، این ماده در داخل منافذ ریز یا میکرو تخلل های سطح نفوذ نموده و با مولکول های سیلیکا/ سیلیس و اکسیژن پیوند می‌خورد. این واکنش محاط شده شیمیایی سبب خواهد شد تا مواد به میزان ۹۸درصد ضد آب شوند. زایکوسیل یک تکنولوژی ارگانوسیلان میباشد و تشکیل دهنده یکی از قدرتمند ترین و طبیعی ترین ویژگی ها در زمینه پیوند های مولکولی است.

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

 

  • زیکوسیل سبب صرفه جویی طولانی مدت در زمینه مسائل مرتبط با بهبود وضعیت ساختمان، سازه و پروژه های مهندسی می‌شود.
  • زیکوسیل سبب افزایش عمق سازه های فرآوری شده با آن شده و بسیاری از وسایل مربوط به حفظ و نگهداری از آن سازه ها را مرتفع می‌سازد.
  • زیکوسیل از تاثیرات مخرب ناشی از یخ زدگی آب و انبساط و ترک خوردگی متعاقب و صدمات بعدی جلوگیری می‌نماید.
  • از طریق ایجاد یک سطح مقاوم در برابر آب، هزینه خدمات حفظ و نگهداری به حداقل رسیده و طول عمر سازه بیشتر خواهد شد.
زیکوسیل از مسایل ذیل جلوگیری به عمل می‌آورد:
  • قارچ زدگی و کپک زدگی
  • جلوگیری از زنگ زدگی میله های آج دار (میل گردهای تقویت شده)
  • جلوگیری از صدمه دیدگی ناشی از آب بواسطه برآمدگیهای مویینه‌ای
  • جلوگیری از برآمدگی جداره های گچی
  • جلوگیری از پوسته شدگی رنگ
  • جلوگیری از شوره زدگی در سیمان و آجر
  • جلوگیری از رشد قارچی.

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

 

زایکوسیل و فرآوری آجر و سیمان
زیکوسیل به ما کمک می‌نماید تا از صدمات ناشی از آب و تخریب زیر ساخت های بتنی جلوگیری کنیم.
چرا باید از زایکوسیل استفاده کرد؟
آب به طور گسترده ای بعنوان عامل بوجود آورنده صدمه دیدگی برای ساختار ها یا سازه های بتنی و آجری مد نظر میباشد. در حقیقت، یک ساختمان محافظت نشده، به هنگام بارش شدید باران همراه با باد ۲۰ مایل در ثانیه‌ای، قابلیت جذب یک پیمانه از آب در هر فوت مربع در طی ۶ ساعت را خواهد داشت.
کاربرد آسان
زیکوسیل را می‌توان به سادگی با آب ترکیب نموده و آن را با استفاده از برس، غلتک یا سیستم اسپری کننده فشار پایین به کار گرفت. این ماده تنها ماده دافع آب در جهان می‌باشد که می‌توان با استفاده از آب آن را را بکار گرفت. بکارگیری زیکوسیل نیازمند هیچ گونه ادوات خاصی نمی‌باشد و سبب به حداقل رسانی زمان تمیز سازی شده و به هنگام استفاده میتوان به راحتی محلول های شیمیایی را دفع نمود.
 

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

 
عمر طولانی و کارایی طویل المدت
به هنگام کاربرد، زیکوسیل تشکیل پیوند داده و بعنوان بخش دائمی ‌از ماده ساختمانی تحت فرآوری عمل نموده و از این طریق محافظت طویل المدتی را سبب می‌شود. بر خلاف پوشش های پلیمری موجود که به واسطه تابش خورشید پس از ۱ الی ۲سال تخریب می‌گردند، زیکوسیل زیر سطح ماده جای گرفته و در برابر تخریب اشعه ماورای بنفش(UV) مقاوم می‌باشد. تست های آزمایشگاهی معرف آن هستند که زیکوسیل برای مدت ۲۰سال یا حتی بیشتر همچنان مقاوم و موثر باقی مانده و سبب صرفه جویی در زمان، پول و دردسرهای ناشی از اقدام به اعمال مجدد رویه‌های تعمیر و نگهداری محصول یا کاربرد مواد جدید خواهد شد. ماندگاری زایکوسیل آن را تبدیل به موثرترین ماده دافع آبی نموده است که تاکنون از آن استفاده نموده ایم.
توقف نفوذ آب سبب خواهد شد تا از خوردگی میل گردهای آج دار جلوگیری به عمل آید.
زایکوسیل به میزان ۵ الی ۱۰ نانو متر به داخل منفذهای سیمانی نفوذ نموده و سبب ضد آب شدن آنها می‌شود.
زیکوسیل در برابر تابش اشعه ماورای بنفش و تخریب حرارتی مقاوم می‌باشد.
توانایی دفع آب این ماده قابل توجه است.
چگونگی کارکرد زایکوسیل
زایکوسیل به مواد ساختمانی اجازه تنفس می‌دهد:
ساختارهای پیوند کوالانسی زایکوسیل سبب خواهد شد تا مواد ساختمانی قابلیت تنفس داشته باشند. گردش آزاد جریان هوا در امتداد مواد آجری و بتنی از مشکلات مرتبط با خواص عایق حرارتی سازه ای جلوگیری به عمل می‌آورد. این ویژگی منحصر به فرد همچنین سبب می‌شود تا رطوبت به تله افتاده قابلیت فرار از مواد ساختمانی را داشته باشد. ذرات آب آن قدر بزرگ بر جای می‌مانند که دیگر قابلیت نفوذ به داخل مانع آب گریز زایکوسیل در کار نخواهد بود، اما ذرات بسیار کوچکتر بخار آب می‌توانند به راحتی از این منافذ عبور نمایند.

محافظت از ساختمان ها با زایکوسیل

 

تطابق با محیط زیست
زایکوسیل جز مواد ثبت شده در آژانس محافظت محیط زیست (EPA) به شمار آمده و تحت عنوان ماده غیر خطرناک و غیر سمی‌طبقه بندی شده است. این ماده در بسته بندیهای غیرسمی‌عرضه میشود و نیازمند هیچ گونه نگهداری یا مراقبت خاصی نمی‌باشد و از آنجایی که زایکوسیل به عنوان یک کنسانتره به شمار می‌آید، به محفظه نگهداری کمتری نیز نیاز خواهد داشت.
حمل مطمئن
حمل ونقل و جابجایی زایکوسیل نیز ایمن و مطمئن است. زایکوسیل ماده غیر قابل اشتعال به شمار آمده و در هر نسبتی قابلیت انحلال پذیری با آب را خواهد داشت.
ساختمان کنگره جنوب کارولینا که با زایکوسیل جهت دفع آب تحت پوشش قرار گرفته است.
شرکت L&Q فراهم آورنده تکنولوژی های کم هزینه و مناسب همراه با راه حل هایی جهت مخاطب قرار دادن نیازهای حیاتی در ارتباط با سازه ها میباشد. این راه حل ها به صورت جامع بوده و به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شوند: زیرساختار، هوانوردی، راه حل های پزشکی و ارتباطاتی.
ارتباطات ما با شرکای تجاری و مشتریان این امکان را به خواهد داد تا بتوانیم اقدام به ارائه سیستم‌های پیشرفته جاده ای، مراقبت بهداشتی، خانگی و سیستم های حمل و نقل قابل توجهی نموده و قابلیت ارتقای مضامیل شغلی آتی خود را نیز داشته باشیم.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.