مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۴۶
کد مقاله
TXT46
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارائه مدلهای کامپیوتری سه بعدی برای ساختارهای حلقوی تاری
نام انگلیسی
Three-Dimensional Computer Modeling of Warp Knitted Structures 
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
مدلهای کامپیوتری سه بعدی- ساختارهای کشباف‌های تاری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Three-Dimensional Computer Modeling- Warp Knitted Structures 
مرجع به فارسی
دپارتمان منسوجات- دانشگاه لیدز انگلستان
مرجع به انگلیسی
Department of Textile Industries- The University of Leeds- United Kingdom
کشور        

 

ارائه مدلهای کامپیوتری سه بعدی برای ساختارهای حلقوی تاری

چکیده
در این مقاله یک سیستم سه بعدی CAD (طراحی کمکی کامپیوتر) برای مدلسازی توپر و شبیه‌سازی تصویری ساختار حلقوی تاری بر روی ایستگاههای گرافیکی سیلیکونی ارائه شده است. در اولین بخش یک مدل نخ توپر، هماهنگ، استوانه‌ای و سه بعدی را ارائه می‌کنیم، بگونه‌ای که محور مرکزی منحنی فضایی است، و بر این اساس با استفاده از سطوح B-spline[1] (NURBS) منطقی ناهماهنگ نسبت به حاصل آوردن یک شاخص توپر سه بعدی واقعی از ساختارها و لوپهای حلقوی تاری اقدام می‌شود. سپس از این مدل نخ برای تولید لوپهای حلقوی تاری منفرد و منسوج استفاده می‌شود. اطلاعات لازم برای بررسی مدلهای لوپ تجربی بر اساس نتایج آزمایش بدست آمد. این مقاله روشها و فرمولهای ریاضی بکار رفته برای ساخت مدلهای نخ و حلقه یا لوپ را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهد. بعضی از مثالهای مربوطه به کمک کامپیوتر و با استفاده از مدلهای تجربی ارائه شده‌اند و در نهایت تصاویر تولیدی با اشکال واقعی حلقوی تاری جهت ارزیابی بصری مورد مقایسه قرار گرفتند.
هدف کلی سیستم‌های طراحی CAD ارائه طراحی سریع، ساده و شبیه‌سازی واقعی ساختارها بر روی صفحه نمایش یک کامپیوتر به منظور فراهم ساختن امکانات دسترسی سازندگان به طرح‌های خود قبل آغاز بکار واقعی فرآیند بافندگی و حلقویی می‌باشد. در عین حال، حتی سیستمهای کامپیوتری CAD جدید و برنامه‌های شبیه‌سازی نیز در این مورد تنها قادر به ارائه مدلهای دو بعدی بوده‌اند. این خصیصه در حقیقت محدود به دید و پرسپکتیو فرد طراح و مشتری می‌باشد، چرا که منسوجات در عمل نه بعنوان تصاویر بشمار می‌آیند و نه بعنوان یک مقوله ترسیمی. علاوه بر این، طراحان و مشتریان سعی دارند تا بدنبال پیش‌بینی پارامترهایی چون راحتی، تزیین و صفات مربوط به بهره‌وری و بکارگیری منسوجات و همچنین زیبایی طراحی حرکت نمایند. مناسب دارد. …
 

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

 

مدل نخ
منحنی‌های NURBS و سطوح
در این تحقیق، یک نخ به دو شکل متفاوت ارائه می‌شود، شکل ساده و دوم شکل توپر. در شکل ساده، یک نخ بصورت منحنی‌های فضای سه بعدی متصور می‌شود، مخصوصا به شکل منحنیهای B-spline (NURBS) ناهماهنگ مکعبی. منحنی Spline یک منحنی پیوسته می‌باشد که متشکل از چندین بخش چندجمله‌ای یا چندفرمولی است. معادلات پارامتری منحنی مکعبی به شکل زیر می‌باشد (شکل a1).
[۱] – مجموعه ای از خطوط باریک که به صورت متوالی و به شکل مناسبی به یکدیگر پیوسته و برای تقریب و اصطلاح خطی که مجموعه ای از نقاط را به هم متصل کرده است ، بکار می روند . این کار برای اصلاح کردن خطوط رقومی شده مرزهای ژئومورفولوژیکی یا نقشه های اکولوژیکی برای بهبود نمایش آنها در نمایش گرافیکی بکار می رود .

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

 

مدل نخ توپر سه بعدی
برای ساده‌تر شدن، نخ را به شکل تک رشته‌ای فرض می‌کنیم که حتما به شکل یکنواخت و سطح مقطع دایره‌ای می‌باشد. مسیر طی شده توسط یک نخ در پارچه (بطور مثال محور مرکزی) به پارامتر اول (u) سطح (NURBS) دلالت دارد و حالت دایره‌ای آن (بطور مثال سطح مقطع) به پارامتر دوم ()همان سطح (شکل ۲) دلالت دارد. بنابراین، منحنی بکار رفته برای نمایش مدل ساده معرف پارامتر اول سطح می‌باشد. مقدار پارامتر دوم () ابتدا محاسبه و سپس جهت بکارگیری بعنوان نخ تار با یک سطح استوانه‌ای تنظیم می‌شود. همچنین می‌توان این مورد را بعنوان گستره محور مرکزی مرتبط با دایره (سطح مقطع) در طول نخ در نظر گرفت که ایجاد کننده تصویر توپر سه بعدی از لوپ‌ها  و منسوجات خواهد بود.

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

 

برنامه CAD سه بعدی برای ساختارهای حلقوی تاری
نرم‌افزار سیستم CAD سه بعدی در زبان برنامه‌نویسی C++ با استفاده از منبع باز نوشته شده است، که آرشیوی از موضوعات و روشها برای ارائه مدلهای گرافیکی سه بعدی محاوره‌ای بر مبنای X window و کتابخانه موتیف می‌باشد. برنامه CAD از یک رابط کاربر محاوره‌ای بهره می‌جوید که شامل سه مولفه عمده بشرح ذیل است: یک ابزار مدلسازی حلقه که امکان ایجاد مدلهای لوپ شخصی را بر اساس مفاهیم تئوری یا اطلاعات تجربی به کاربر می‌دهد؛ یک ابزار طراحی که به کاربر امکان ایجاد طرح حلقوی تاری، از طریق شبیه سازی اجزای اصلی فرآیند طراحی، در صفحه نمایش را می‌دهد و شامل خصوصیات لازم و حرکتهای کششی و جمع شدگی و نمایش نتایج منسوج ایجاد شده در برنامه است؛ ابزار تغییر و ادیت برنامه با امکانات بزرگ نمایی، چرخش، تغییر دانسیته خطی نخ، رنگها و روشنایی و غیره.

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

 

ارزیابی برنامه CAD سه بعدی
تصاویر توپر سه بعدی دو- میله‌ای، کامل از ساختارهای حلقوی تاری بر روی صفحه نمایش کامپیوتر توسط سیستم CAD سه بعدی ساخته شد. مدلهای خاص لوپ که در حقیقت جزء مدلهای تجربی می‌باشند در ابتدا برای هر یک از مقوله‌های مد نظر جهت مشخص نمودن این ساختارها مورد بهره برداری و استفاده قرار داده شد.

مدلهای کامپیوتری سه بعدی حلقوی تاری

 

نتیجه‌گیری
پس از ارزیابی سیستم سه بعدی CAD می‌توان به نتایج ذیل رسید: مدل نخ سه بعدی توپر ما مه بوسیله منحنیهای NURBS و سطوح تعمیم یافته است را می‌توان بصورت موفقیت آمیزی برای تولید حلقه‌های حلقوی تاری به شکل مناسب بر روی یک کامپیوتر مورد استفاده قرار داد. استفاده از منحنی NURBS و سطوح مد نظر جهت ایجاد مدلهای نخ فراهم آورنده دقتهای بسیار بالا و شبیه سازی واقعی ساختارها می‌باشد. بر این اساس، بر مبنای مدل تشریح شده در این مبحث می‌توان نسبت به انتقال یک پیکربندی دقیق سه بعدی به کامپیوتر اقدام نمود. دیگر نیازی به ارائه فرضیات غیر واقعی، مثل آنکه یک حلقه همانند یک منحنی زنجیره‌ای می‌باشد، نیست. سیستم CAD قابلیت مدل سازی سه بعدی، محاوره‌ای و همچنین مدل سازی توپر را داشته و علاوه بر این می‌تواند مدلهای ساختار حلقوی تاری را با استفاده از واسطه کاربر و ابزارهای مختلف تولید نماید. بر این مبنا، برنامه CAD را می‌توان بصورت بالقوه برای طراحی ساختاری تعداد زیادی از پارچه‌های صنعتی سی بعدی  بکار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.