مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰۶
کد مقاله
CVL106
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث
نام انگلیسی
VALUE MANAGEMENT IN CONSTRUCTION INDUSTRY – CHAPTER 2: LITERATURE REVIEW
تعداد صفحه به فارسی
۵۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۳
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت ارزش,  صنعت ساخت و ساز
کلمات کلیدی به انگلیسی
VALUE MANAGEMENT,  CONSTRUCTION INDUSTRY
مرجع به فارسی
کالج مهندسی راه و ساختمان
دانشگاه تکنولوژی مالزی
مرجع به انگلیسی
Faculty of Civil Engineering; Universiti Teknologi Malaysia
کشور
مالزی
مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
فصل ۲: مروری بر مباحث
 
۲-۱- مقدمه
مروری بر مقالات و مباحث مرتبط به چند بخش تقسیم خواهد شد. بخش اول در ارتباط با پیشینه و توسعه مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز می باشد. بخش دوم واژه مدیریت ارزش و هزینه غیر ضروری را تعریف خواهد کرد. سپس، عواملی که اجرای مدیریت ارزش را تشویق می کنند، زمان بندی برنامه و اجرای تیم مدیریت ارزش تشریح خواهند شد. پس از آن، عنوان روش های مدیریت ارزش، از جمله روش برنامه ریزی شغلی را پوشش خواهد داد. و قسمت آخر عواملی که اجرای فعالیت های مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز را پوشش خواهد داد.
۲-۲- پیشینه مدیریت ارزش
مدیریت ارزش برای اولین بار در دهه ۱۹۴۰ توسط دکتر لورنس دی مایلز مورد استفاده قرار گرفت؛ وی از مدیریت ارزش برای توصیف تکنیکی که در شرکت ژنرال الکتریک (GEC) برای جستجوی راهکار جایگزینی برای برآورد تقاضا، هنگام جنگ جهانی دوم که کمبود مواد و عناصر افزایش یافته بود استفاده کرد. به خاطر جنگ، راهکارهای آلترناتیو اغلب نمی توانستند تقاضای عمومی را برآورد کنند. بنابراین، این امر موجب شد که نه به دنبال یافتن راهکار جدید، بلکه به دنبال یافتن ابزاری باشد که بتواند از طریق ارائه یک روش جایگزین عملکرد اجزاء را تأمین کند.
کمی پس از آن زمان، دریافتند که این فرایند تحلیل عملکرد محصولات ارزان تری، بدون کاهش کیفیت محصول، تولید می کند. وقتی جنگ تمام شد، سیستم برای کاهش تمام هزینه های غیر ضروری از بودجه به همان سبک نگه داشته شد.
به خاطر تأثیر قابل توجه مدیریت ارزش بر کاهش هزینه و نیز افزایش عملکرد محصول در GEC، اداره نیروی دریایی کشتیرانی ها در سال ۱۹۵۴ شروع به استفاده از این تکنیک کرد. همزمان، واژه “مهندسی ارزش” مورد استفاده قرار گرفت تا تأکید مهندسی بودن اداره کشتی ها را مشخص کند.
در سال ۱۹۵۶، با کمک پرسنل GEC، ارتش نیروی انتظامی شروع به استفاده از برنامه مدیریت ارزش کرد. بعد از ۱۰ سال استفاده، کل مقدار صرفه جویی شده ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شد. سپس، در سال ۱۹۶۲، وزیر دفاع آمریکا این تکنیک را در دپارتمان دفاعش برای کاهش هزینه دفاع به کار گرفت (James J.O Brien, 1976).

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

 

۲-۲-۱- مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
مدیریت ارزش از حدود دهه ۱۹۷۰ در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گفته است. اداره آبادانی  برای معرفی گسترده تر مدیریت ارزش به خصوص در صنعت ساخت و ساز، در سال ۱۹۶۵ دوره های آموزشی برای مهندسن آن اداره ارائه کرد. کمی بعد از آن سال، عبارت “مدیریت ارزش” در سال ۱۹۶۶ به عنوان بندی در قراردادهای ساخت و ساز اضافه شد. سپس، در سال ۱۹۶۹، سازمان خدمات عمومی آمریکا در اداره ژنرال سرویس شروه به تنظیم برنامه مدیریت ارزش کرد.
در دوازدهمین کنفرانس سالیانه جامعه مهندسین ارزش آمریکایی (SAVE) در سال ۱۹۷۲، SAVE بر استفاده از مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز تأکید کرد (James J. O Brien, 1976). اکنون مدیریت ارزش یک ابزار مدیریت رو به رشد در صنعت ساخت و ساز است و بسیاری از مشتریان در شرکت های ساخت و ساز راهکار مدیریت ارزش را برای بهبود کار تیمی و حداکثرسازی ارزش پولی پذیرفته اند.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

 

۲-۳- روش سنتی کنترل هزینه
اساساً، روش سنتی کنترل هزینه به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه پروژه تعریف می شود، که شامل جمع آوری، اندازه گیری هزینه پروژه و گزارش هفتگی پیشرفت می باشد. اهداف اصلی این روش عبارت اند از:
  • دستیابی به سود بهینه از پروژه تمام شده در زمان تعیین شده و بدون تأثیر بر کیفیت لازم؛
  • به دست آوردن گزارشی از هر مرحله از پیشرفت ساخت و ساز جهت مقایسه با سود هدف یا شناسایی دریسک تلفات؛
هرچند به نظر می رسد این راهکار می تواند نسبتاً رضایت بخش عمل کند، اما می توان به بهبود بیشتری دست یافت. روش کنترل هزینه معایبی دارند؛ از جمله:
  • هیچ کس در فرایند طراحی مسئولیت نظردهی در مورد کارایی طرح یا حتی ارائه پیشنهاد در مورد بهبود طراحی ندارد؛
  • عملکرد گرا نیست؛
  • گروهی از شرکا و همکاران را برای مشارکت به کار نمی گیرد؛
  • به ندرت مشتریان را درگیر می کند؛
  • به ندرت گروه خاصی از افراد حرفه ای را جهت ارزیابی درگیر می کند؛
  • به ندرت چرخه حیات تصمیم گیری طراحی را بررسی می کند؛
  • تکنیک ها و ابزار تصمیم گیری ندارد (برخلاف مدیریت ارزش که از روش برنامه ریزی شغلی استفاده می کند).
 

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

 

۲-۴- مدیریت ارزش
قبل از تعریف معنی مدیریت ارزش، باید بدانیم ارزش یعنی چه؟ در واقع ارزش توسط Dell Isola در سال ۱۹۹۸ به عنوان یک روش کارآمد هزینه برای کارکرد قابل اطمینان یک عملکرد تعریف شد که نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتری را برآورد می کند.  

 

۲-۴-۳- هزینه غیر ضروری
قبل از این که وارد تعریف واژه مدیریت ارزش بشویم،  برای دستیابی به هزینه بهینه برای یک سیستم، عنصر و خدمات، باید  واژه ” هزینه غیر ضروری” را درک کنیم.
Mudge (1971) بیان می کند که هزینه غیر ضروری هزینه ای است که به طور معنی داری در محصولی که ساخته می شود سهمی ندارد. اما Curm (1971) می گوید هزینه غیر ضروری هزینه ای است که هیچ ارزشی به محصول اضافه نمی کند یا برای دستیابی به عملکردهای خاصی ضروری نیست.
۲-۴-۴- هزینه مدیریت ارزش
هزینه اجرای مدیریت ارزش می تواند یک فعالیت گران قیمت باشد و یک راهکار تیم محور است. Hasnan (1994) بیان میکند که دستمزد برای یک کارگاه در آمریکای شمالی در محدوده ای بین ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰ دلار می باشد. علاوه بر بحث پول، نکات منفی اصلی اجرای مدیریت ارزش عبارت اند از:
۲-۵- عوامل مشوق به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
دستیابی به ارزش پولی بهینه با ارضای نیازهای مشتری
تصمیم به ساخت، بازسازی یا توسعه بنا یا تأسیسات در برگیرنده سرمایه گذاری زیاد زمانی، کاری و پولی می باشد. بنابراین، نیاز است که از مدیریت ارزش استفاده شود تا نیازهای ساخت و ساز مشتریان و دستیابی به ارزش پولی بهینه تأمین شوند و مرحله اولیه درک مشتریان و مشاوران و سازندگان آنها از مدیریت ارزش فراهم شود.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

۲-۶- زمان بندی اجرا
برای کارهای مهندسی عمران از قبیل ساختمان ها، بزرگراه، کارخانه، تأسیسات تصفیه آب و فاضلاب، پروژه ها اغلب به صورت یک زمانه هستند. از آن جا که این کارها پروژه های سرمایه گذاری یک زمانه هستند، مدیریت ارزش باید در چرخه طراحی به کار گرفته شود تا حداکثر سود حاصل گردد. تغییر در طراحی می تواند بدون طراحی مجدد پر هزینه، هزینه زیاد اجرا، و تأثیرات زمان بندی اعمال گردد.
۲-۷- ترکیب تیم مدیریت ارزش
اساسا یک تیم مدیریت ارزش شامل یک فرد تسهیل کننده مدیریت ارزش، که آموزش دیده، باتجربه و مستقل است ، از داخل یا خارج از سازمان؛ مشتری؛ تیم پروژه و سایر سهامداران از جمله کاربران نهایی می باشد. روش اصلی که مدیریت ارزش طی آن اجرا می شود از طریق کارگاه های ساختار یافته می باشد که توسط مدیر ارزش هدایت می شود. مشخصه های کیفی که یک تسهیل کننده خوب نیاز خواهد داشت عبارت اند از :
۲-۸- اجرای فعالیت مدیریت ارزش
برای مشتری های ساخت و سازهای کوچک یا مشتریان گهگاهی، اجرا و حفظ راهکار مدیریت ارزش ممکن است شامل موارد زیر باشد:
۲-۸-۱- تکنیک های انتخاب پروژه
در صنعت ساخت و ساز صدها آیتم درگیر وجود دارند. تمام آیتم هایی که پتانسیل ارزش پایین و هزینه بالا دارند را باید قبل از این که بتوان راهکارهای مدیریت ارزش را اجرا کرد، شناسایی کرد. یافتن آیتم ها یا مناطقی که هزینه های غیر ضروری دارند کار آسانی نیست.
۲-۸-۱-۱- تحلیل مناطق مورد مطالعه قبلی
۲-۸-۱-۳- تجزیه و تحلیل شکست
۲-۹- روش مدیریت ارزش
۲-۹-۱- ممیزی مدیریت ارزش
۲-۹-۲- پروپوزال تغییر سازنده
۲-۹-۳- برنامه مهندسی ارزش فشرده ۳ ساعته ژاپنی
۲-۱۰- روش برنامه ریزی شغلی مدیریت ارزش  
۲-۱۰-۱- پیش مطالعه
۲-۱۰-۱-۱- شناسایی نیازهای مشتری
۲-۱-۰-۱-۲- جمع آوری و تکمیل فایل داده ای
۲-۱۰-۱-۳- تعیین عوامل ارزیابی
۲-۱۰-۱-۴- حوزه مطالعه
۲-۱۰-۱-۵- مدل های ساخت
۲-۱۰-۱-۶- تبیین ترکیب تیم

 

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۲: مروری بر مباحث

 

۲-۱۱- عوامل مانع اجرای مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
علیرغم وجود باور مثبت در مورد مدیریت ارزش، شناسایی مشکلات عمده ای که مانع موفقیت اجرای مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز می شوند نیز اهمیت دارد.
  • نبود زمان برای اجرا
برنامه ریزی شغای ۴۰ ساعته به عنوان یک راهکار استاندارد برای اجرای جلسات مدیریت ارزش در نظر گرفته می شود و توسط بسیاری از متخصصین توصیه می شود. با این وجود، مشکل اصلی برای اجرای این راهکار زمان است. دعوت کردن افراد حرفه ای کلیدی پروژه از جمله معمار، مهندس، مدیر پروژه و غیره برای شرکت در مطالعه در یک دوره زمانی بلند مدت دشوار است. بسیاری از افراد حرفه ای در صنعت ساخت و ساز ادعا می کنند که زمان زیادی برای اجرای مدیریت ارزش نیاز است و آنها زمان کافی برای درگیرشدن در آن را ندارند.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.