مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵۱
کد مقاله
ELC51
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه
نام انگلیسی
A glance back at the history of mobile phones
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
نگاهی به تاریخچه تلفن‌‌ همراه
هنوز مدت مدیدی از تفکر لزوم وجود ادوات ارتباطات بدون توجه به محل نگذشته بود که ارتباطات ماهواره‌ای به ذهن خطور کرد. تاریخچه تلفن همراه در ژاپن، جائیکه این وسیله امروزه کاملا جزء لاینفک زندگی گردیده است، با سرویسهای تلفن سلولی در سال ۱۹۷۹‌ شروع شد. در آن زمان، مناطق تحت پوشش به توکیو محدود شده و حق اشتراک ماهیانه آن تقریبا ۱۰۰۰۰۰ ین(۸۵۰ دلار) بود، که در مقایسه با هزینه‌های سرویس تلفن همراه امروزی، به طور باور نکردنی گران به نظر می‌رسد.
ورود ” تلفن دوشی“ در سال ۱۹۸۵ باعث استفاده از لغت ” تلفن همراه“ گردید. اما تلفن دوشی، با توجه به باطری آن که قسمت اعظم سنگینی آن را تشکیل می‌داد، حدود ۳ کیلوگرم وزن داشته،  و تنها می‌توانست برای ۴۰ دقیقه زمان مورد استفاده قرار گیرد. بعد از آن پیشرفت چشمگیری در کاهش اندازه  و وزن تلفنهای همراه به چشم خورد. در سال ۱۹۸۷، تلفنهای همراه ۹۰۰ گرم وزن داشتند و در سال ۱۹۹۱ معرفی movaR  (مو) که ۲۲۰ گرم بود(تلفن همراه مارک NEC  ) در نظر گرفته شد که بسیار شبیه به تلفنهای موبایلی که امروزه در بازار هستند می‌بود (عکس ۱).
سرویسهای تلفن همراه، که به عنوان یک سیستم آنالوگ شروع شد، در سال ۱۹۹۳ به سیستم دیجیتالی تغییرمشی داد و این سرویس تعداد یکسانی از امواج الکترومغناطیسی را بکار می‌برد. این امکانات باعث شد تا تعداد بیشتری از مردم مشترک سرویسهای تلفن همراه شوند. در همان زمان، سیستم lease که برای تلفن همراه نیاز به لایه‌های امنیتی داشت بتدریج حذف گردیده و سیستم پرداخت معرفی شد. این سیستم جدید راه را برای پخش گسترده سرویس تلفن همراه در میان کاربران عادی هموار کرد.

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه

 

می توان گفت که پیدایش i-mode در سال ۱۹۹۹ جهت و سمت و سوی فرهنگ تلفن همراه را در ژاپن مشخص کرد. سیستم i-mode  ارسال یا دریافت ایمیل، نمایش انواع مختلف مضامین و اجرای عملکردهای معمولی مکالمه را برای کاربران ممکن ساخت و در میان جوانان ژاپنی که با کاربرد پیجر برای فرستادن پیغامها تقریبا آشنا بودند، طرفداران زیادی پیدا کرد و یک تولید موفق و پرطرفدار به حساب آمد.
در حال حاضر، یکی از پیشرفته‌ترین تلفنهای موبایل در بازار fOMATM،N2051 (عکس۲) می‌باشد‌، یک تلفن موبایل NTT DoCoMo که با استانداردهای نسل سوم مطابقت می کند. یکی از خصیصه‌های مهم فوما N2051 که توسط عملکردی بنام «i-motion mail» عرضه گردیده و کاربران را قادر به ارسال ویدئو کلیپ‌هایی، که توسط دوربین سرخود دستگاه گرفته شده‌است می‌سازد، توانایی ارسال و دریافت ویدئو‌کلیپ‌هایی با وضوح بالا و یکنواخت می‌باشد‌، فراتر از خصیصه‌های LCD مانند ۲۴۰*۱۷۶ نقطه، ۲۱/۲ اینچ. با قدردانی ازLCD، تولید تصاویر واقعی و واضح حتی با یک تلفن همراه نیز مقدور شده است.
تلفن موبایلLCD  از الگوی نمایشگرهای نقطه‌ای کاراکتری، مانند نمایشگرهای گرافیکی پیجر که ما امروزه می‌شناسیم توسعه یافته است. در همان زمان اولیه اندازه صفحه بطور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت. بنابراین تلفنهای موبایل با صفحه‌های رنگی وضوح، بزرگ در معیارهای استاندارد تولید شدند. شاید باور کردن این موضوع که تنها سه سال قبل به علت فقدان سیستم رنگی، محتوای تصویری اینگونه تلفنها چندان  مشخص نبود، قدری مشکل بنظر برسد.
 
LCDهای انعکاسی رنگ نماتیک پیچیده- سوپر(STN)، اصولا در مراحل ابتدائی بکار برده می‌شدند. STN، که همچنین به عنوان یک سیستم ماتریس ساده به آن رجوع میشود، می‌تواند به عنوان سیستمی که الکترودها بطور عمودی و بطور افقی برروی صفحه قرارگرفتند و پیکسلهای تصویر را قادر می‌سازد تا روشن شوند(شکل۳)  توصیف گردد.
 در حالیکه تاثیر سلبی افزایش در تعداد پیکسل‌های تصویر چنین سیستمی ممکن بود باعث بدتر شدن کیفیت و کانتراست آن شود، مزیت این سیستم، هزینه‌ تولید بسیار کم می‌باشد‌ و شاید به همین دلیل است که کلیه سازندگان در شروع این سیستم را اتخاذ می‌کنند. در آن زمان، اکثریت مضامین رنگ، شامل اطلاعات خرید موبایل، نقشه‌ها و بازیهای ساده می‌توانستند در حوزه ۲۵۶ رنگ قرار گیرند بنابراین هیچ‌کسی واقعا احساس نمی‌کرد که سیستم بکار رفته نامناسب باشد.
اما، با عملی شدن نمایش تصاویر متحرک با وضوح بالا، کاربران دیگر به سیستم STN خرسند نبودند. در نتیجه، LCDهای ترانزیستور غشای نازک(TFT)،که قادر به نمایش‌دادن تصاویر متحرک با سرعت بالاتر و رنگ بیشتر بود توانست توجه بسیاری را جلب نماید. باLCDهای TFT، پیکسلهای هدف می‌توانند با بکار‌بردن ولتاژ به هریک از عناصر سازنده پیکسلهای تصویر روشن شوند. این طرح همچنین به عنوان سیستم ماتریس فعال در نظر گرفته می‌شود(شکل ۳).
برای نمایش دادن داده بر روی یک LCD، داشتن مکانیسمی که بتواند LCD را از طریق تبدیل داده نمایش به حجم ولتاژ فعال کند، ضروری می‌باشد‌.IC های کنترل‌کننده/ درایو LCD مکانیسم‌هایی می‌باشند که برای انجام این عمل بکار برده می‌شوند.
پیکر‌بندی  ICهای درایو سیستم سازگار TFT شامل، یک درایو منبع که حجم ولتاژ را کنترل می‌کند، یک درایو مدخل که عناصر نمایش را روشن و خاموش میکند و یک منبع قدرت می‌باشد‌ (شکل۴).
 LCD های TFT در بخش‌های گوناگونی نظیر نمایشگرهای PC و تلویزیونهای قابل حمل وسبک بکار برده ‌شده‌اند. میزان مصرف برق درمورد ICهای کنترل‌کننده/ درایو LCD تلفنهای موبایل دارای حساسیت و اهمیت زیادی است، بر خلاف موارد بکار رفته در نمایشگرهای بزرگ مانند PCها که در آن میزان مصرف چندان مهم نمی‌باشد‌. برای پاسخگویی به این نیاز فزاینده شرکت الکترونیک NEC تلاشهای زیادی را در طراحی تلفن موبایل، از طریق کاربرد ICهای پیشرفته درایو LCD انجام ‌داده است.
موا، i-mode و فوما مارک‌های تجاری ثبت شده NTT DoCoMo در ژاپن و دیگر کشورها می‌باشند.

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه

 

از زمان معرفی تلفن موبایل، شرکت الکترونیک NEC پیشرفت متوالی زیادی را در توسعه ICهای درایو برای LCDهای فشرده حاصل نموده است برای مثال، ما ICهای درایو/ کنترل‌کننده LCD را با یک کنترل‌کننده فرمان برای LCDهای سیستم STN توسعه داده‌ایم. ما همچنین یک تاریخچه طویل درباره پاسخ‌دهی به احتیاجات  مشتری داریم، برای مثال افزایش تعداد کاراکترهایی که می‌توانند بر روی صفحه تلفن موبایل نمایش داده شوند و یا افزایش وضوح نمایشگر و همچنین تبدیل نمایشگرها از حالت دو وضعیتی سیاه و سفید به حالت رنگی.
اکنون، با ظهور نسل سوم تلفن موبایل، پیشرفت به منظور افزایش وضوح و کیفیت آن نیز در حال انجام است. LCDهای TFT که دارای ثبات عرضه تصاویر متحرک رنگی می‌باشند، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. درخواست‌ها، که همان پشتوانه محرک فعالیتهای انجام شده می‌باشد‌، به منظور افزایش توسعه ICهای درایو ادامه خواهد‌ داشت و مهمترین هدف، تحقق و فهم کارائی بیشتر خواهد بود. از طریق توسعه یک مدار خروجی تقویت‌کننده انرژی کارآمد، شرکت الکترونیک NEC مصرف برق کمتر را امکان‌پذیر ساخته‌است. بعلاوه، از طریق اتخاذ فرآیند هیبرید ساب میکرون کمتر از (هم با ولتاژ بالا و هم با ولتاژ پایین بر روی یک سیلیکون) شرکت الکترونیک NEC، ICهایی با سرعت بالا و مجهز به یک مدار رم را  به همراه مدارهای جانبی دیگر توسعه داده است.
یکی از انواع همه‌کاره،( شکل ۵ ) می‌باشد‌، یک IC درایو یک چیپه که شامل درایو منبع، درایو مدخل و منبع قدرت که قبلا سه چیپ جداگانه بودند، می‌باشد‌ بعلاوه مدیریت مصرف IC کل، فهم کارایی انرژی افزایش‌یافته را امکان‌پذیر می‌سازد. IC درایو چیپ همه کاره در جواب به تقاضاها برای صفحات بزرگتر و نمایشگرهای فرعی ادامه خواهد‌یافت . شرکت الکترونیک NEC با تکنولوژی LCD نیروی محرک خود به منظور جوابگو‌یی به انتظارات تلفن‌های موبایل در دوره پهنای باند جدید حضور فعال خواهد داشت.

نگاهی به تاریخچه تلفن ‌‌همراه

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.