مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵۸
کد مقاله
ELC58
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آیا همگام با کاربرد شبکه اجتماعی خود هستید
نام انگلیسی
Are You Moved by Your Social Network Application
تعداد صفحه به فارسی
۳۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
شبکه اجتماعی آنلاین، شبکه موبایل، شبکه تأخیر- مقاوم، شبکه های سوئیچ- بسته ای، شبکه‌های زمانی، مرکزیت
کلمات کلیدی به انگلیسی
Next generation Services: challenges and approaches
مرجع به فارسی
WOSN – سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Online social network, mobile network, delay-tolerant network, pocket-switched networks, temporal networks, centrality
کشور
ایالات متحده
آیا همگام با کاربرد شبکه اجتماعی خود هستید
چکیده
این مقاله نسبت به کاربرد شبکه اجتماعی موبایل مبتنی بر بلوتوث، در بین گروهی از ۲۸ شرکت کننده گرد آمده در کنفرانس ارتباطات کامپیوتر، اقدام نموده است. ما نسبت به مقایسه نمودار اجتماعی اقدام می‌کنیم که شامل دوستان، همانگونه که به وسیله مشارکت کنندگان تعریف شده است، و همچنین نمودار تماسی، که به عنوان شبکه موقت یا دوره‌ای تعریف شده است و به وسیله تماس های فرصت طلبانه و به هنگامی بوجود می‌آید که صاحبان ادوات در مسیر محدوده ارتباطات قرار می‌گیرند، می‌باشد. بر این مبنا مشارکت ما دو جنبه خواهد داشت: جنبه اول، ما اثبات خواهیم نمود که غالب خصیصه‌های مرتبط با گره‌ها، لینک ها و مسیرها دارای همبستگی در بین جامعه و نمودارهای تماسی می‌باشند. در جنبه دوم، ما این موضوع را تشریح می‌نماییم که چگونه ساختار نمودار اجتماعی به ما کمک خواهد نمود تا نسبت به ساخت مسیرهای ارسال در نمودار تماسی اقدام نماییم، مضمونی که اجازه خواهند داد تا آنکه دو گره در خلال زمان، با استفاده از تماسهای فرصت طلبانه و گره های میانجی، با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. بر این مبنا، مسیرهای کارا را می‌توان با استفاده از جفتهای گره‌هایی بوجود آورد که از نکته نظر اجتماعی نزدیک به یکدیگر می‌باشند (همانند اتصال از طریق یک سری از جفتهای دوستان). نتایج ما معرف آن می‌باشند که روال ارسال فرصت طلبانه در انطباق با ضروریات کاربرد شبکه اجتماعی می‌باشد.

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

دسته بندی و تشریحات این موضوع
معماری شبکه و طراحی آن: توپولوژی شبکه، ارتباطات داده
عبارات کلی: اندازه گیری، عملکرد

 

کلمات کلیدی: شبکه اجتماعی آنلاین، شبکه موبایل، شبکه تأخیر- مقاوم، شبکه های سوئیچ- بسته ای، شبکه‌های زمانی، مرکزیت

۱- مقدمه
زندگی اجتماعی به طور اصلی از طریق برگزاری جلسات یا نشست های فیزیکی محقق می‌شود. با این وجود، اخیراً، شبکه های تلگراف و تلفن قدم بزرگی را به سمت تعامل اجتماعی از راه دور برداشتند. در همین اواخر، اینترنت تکنیک های تعامل اجتماعی متعددی را اضافه نموده است که بر مبنای نشست های فیزیکی نمی‌باشد: این تکنیک ها عبارتند از: ایمیل، چت و خدمات شهری اجتماعی آنلاین (OSN) نظیر Facebook، Orkut، MySpace و LinkedIn. این کاربردها به وجود آورنده یک فضای مجازی می‌باشند که در آن کاربران می‌توانند نسبت به ایجاد شبکه اجتماعی خود، مستقل از این مبحث که آنها در کجا قرار دارند، اقدام نمایند و بدین سان آنها اجازه خواهند داشت تا در چنین شبکه های اجتماعی (یا ارتباطاتی) به صورت آزادانه با استفاده از مجموعه بزرگی از برنامه های کاربردی اینترنت به تعامل و محاوره با یکدیگر بپردازند. با این وجود، به هنگامی ‌که اشخاصی با سلایق مشابه و یا سوابق مشترک در خیابان ها و یا کنفرانس ها به دور یکدیگر جمع می‌شوند، آنها هیچ گونه روش اتوماتیکی را جهت شناسایی این پتانسیل «ارتباطی» در اختیار ندارند. با توجه به برنامه های کاربردی زمین- موضعی، هم اکنون این احتمال به میزان زیادی وجود دارد که سرویس های شبکه اجتماعی آنلاین در آینده نزدیکی برخی از شاخص های مرتبط با موقعیت کاربران را عرضه داشته و همچنین خدماتی را جهت «لینک یا پیوند» کاربران موبایل ارائه نمایند. با این وجود، ارتباط بین تعاملات اجتماعی مجازی و نشست های فیزیکی همچنان به میزان زیادی بدون اکتشاف و کنکاش باقی مانده است.
در این مقاله ما نسبت به مطالعه روال ارتقای ارتباطات اجتماعی گروهی اقدام می‌کنیم که از ۲۸ شرکت کننده تشکیل شده است و از تلفن های هوشمند، حاوی سیستمهای کاربردی شبکه اجتماعی فرصت طلبانه موبایل، بهره می‌جویند. مطالعه ما در کنفرانس ACM CoNEXT در شهر نیویورک، دسامبر ۲۰۰۷، انجام شده است. در زمان شروع کنفرانس، این برنامه کاربردی از کاربران درخواست نمود تا آنکه دوستان خود را بین شرکت کنندگان در کنفرانس انتخاب نمایند. ما چنین لیستی از ارتباطات اجتماعی را به عنوان شبکه اجتماعی اولیه می‌نامیم. در طی این کنفرانس، مشارکت کنندگان تجربی از طریق محدوده بلوتوث با اشخاص مجاور خود، یعنی شرکت کنندگان، آگاهی می‌یابند. بر این مبنا شرکت کنندگان از طریق کاربرد یک زنگ متمایز و یا یک سیستم ویبره یا لرزان می‌توانند از وجود دوست یا دوست یک دوست آگاهی ‌یابند. یک کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد آیا باید از این آگاهی بهره جوید و یا آنکه آن را نادیده انگارد و در صورتی که جواب مثبت باشد وی قادر خواهد بود یکی از این اشخاص را به صورت فیزیکی ملاقات نموده و یا وی را به لیست دوستان خود اضافه نماید. ادوات ما کلیه تماس های بلوتوث بین ادوات تجربی را ثبت می‌نماید و علاوه بر این قادر به ثبت کلیه عملیات کاربران نظیر اضافه نمودن یک دوست جدید یا حذف یک دوست موجود می‌باشند. ما از این مجموعه اطلاعاتی جهت مطالعه روال ارتقای نمودار اجتماعی اولیه وآنالیز این موضوع استفاده نمودیم که چگونه تحرک انسانی و ارتباطات اجتماعی به طور توأم بر روی یکدیگر در یک مضمون خاص، همانند یک کنفرانس، تأثیر می‌گذارند. ما تصمیم گرفتیم تا این آزمایشات را در طی انجام کنفرانس ها عملی سازیم، چرا که چنین گردهمایی‌هایی را می‌توان به عنوان یک «اندازه گروهی منطقی» در نظر گرفت و همچنین به واسطه آنکه می‌توان چنین مضمونی را در محیط های مشابه مجدداً تولید نمود. با توجه بدان که تحرک انسانی به وجود آورنده تماس های فرصت طلبانه می‌باشد، این مورد را می‌توان جهت ارسال داده ها بین دو گره، به سمت یک مسیر ارسال با استفاده از گره های میانجی، (به طور مثال به شبکه سوئیچ- پاکتی و یا آنکه به شبکه تحمل – تاخیر مراجعه نمایید، www.dtnrg.org)، مورد استفاده قرار داد. بر این مبنا، ما این راهکار را مورد مطالعه قرار می‌دهیم که چگونه این مضامین فرصت طلبانه می‌توانند از خصیصه‌های اجتماعی استفاده نمایند.
تا آنجا که ما اطلاع داریم، این مضمون به عنوان اولین تلاشی مطرح می‌باشد که بر مبنای آن نسبت به مقایسه نمودار مطالعات اجتماعی، همانگونه که به وسیله کاربران تعریف شده است، و فرصت های تماس منتج شده از تحرک آنها در طی رخدادهای اجتماعی، اقدام ششده است (همانند یک کنفرانس شبکه کامپیوتری). بر این مبنا می‌توان مضامین مشارکتی زیر را مد نظر قرار داد:

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

۲- تحقیقات مرتبط
اغلب خصیصه های اجتماعی از نکته نظر گراف ایستایی، همراه با دو استثنای قابل توجه، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. خصیصه های مسیرهای ساخته شده در خلال زمان در یک گراف یا نموداری که از تنوع و تغییر فوری برخوردار می‌باشد تقریباً یک مبحث نسبتاً جدید است. تاکنون مشابهت ها با شبکه های اجتماعی سنتی در یک حس میکروسکوپی مورد بررسی قرار گرفته است: شواهد مرتبط با آمارهای یکسویه سنگین و زمان های میان اتصالی، مشخص سازی جامعه، قطر کوتاه. در مقابل، ما در اینجا ویژگی های توپولوژیکی هر گره، همانگونه که در دو شبکه مرتبط مشاهده شده است، را مورد مقایسه قرار می‌دهیم.
تحقیقات اخیر مشکل طراحی مبانی و اصول ارسال فرصت طلبانه که در ارتباط با آگاهی از ویژگی های اجتماعی می‌باشد را مدنظر قرار داده است. این تحقیق به طور تلویحی در نظر می‌گیرد که تماس های فرصت طلبانه که در ارتباط با ویژگی اجتماعی می‌باشند جهت طراحی یک الگوریتم خاص به کار گرفته می‌شوند. البته تحقیق ما الگوریتم های جدیدی را پیشنهاد نمی‌نماید بلکه این بررسی مسایل فوق را به صورت کلی مورد خطاب قرار خواهد داد. بر این مبنا می‌توان چنین مضمونی را جهت درک آنکه کدام نوع از اطلاعات می‌تواند از بالاترین ارتباط برخوردار باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای اولین دفعه، ارتباطات اجتماعی بین شرکت کنندگان از طریق مشارکت کنندگانی که چنین سیستمی ‌را به کار گرفته اند تعریف گردیده است. بررسی های قبلی در زمینه نکات مشترک، منافع و وابستگی های شرکت کنندگان سوالاتی را مطرح می‌نماید و نمودارهای اجتماعی بر مبنای جواب های آنها بوجود آمده‌اند.

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

۳- داده ها و روش شناسی
۱-۳ مجموعه های تجربی
هدف از این تجربه مطالعه ویژگی های شبکه های اجتماعی می‌باشد که با استفاده از ادوات موبایل بوجود آمده اند. کاربران ممکن است دوستان بالقوه ای را ملاقات کنند، یا آنکه دوستان جدیدی بیابند و یا دوستان موجود را حذف کنند. ادوات تجربی که در حقیقت برنامه کاربردی شبکه اجتماعی فرصت طلبانه موبایل ما را تشکیل می‌دهند عبارتند از HTC s620 و تلفنهای هوشمند Touch.
مشارکت کنندگان این برنامه در بین شرکت کنندگان کنفرانس ۲۰۰۷ ACM CoNext که در شهر نیویورک در دسامبر ۲۰۰۷ برگزار شده بود انتخاب شدند. قبل از انجام این برنامه کاربردی، هریک از شرکت کنندگان نسبت به انتخاب دوستان خود در بین ۱۵۰ شرکت کننده این کنفرانس اقدام نمودند. لیست دوستانی که بوجود آورنده شبکه اجتماعی اولیه هرگروه می‌باشند مشخص شد. بر این مبنا، برنامه کاربردی شبکه اجتماعی ما هر بار که یک دوست، یا یک دوست یک دوست در محدوده بلوتوث ظاهر می‌شدند به صدا در آمده و یا آنکه به صورت ویبره یا لرزشی حضور آنها را اعلام می‌نمود که حوزه این سیستم تقریباً مشتمل بر ۱۰متر می‌گردید. نواحی مجاور بر روی ادوات کاربران به نمایش گذاشته شده و بر این مبنا آنها قادر بودند نسبت به اضافه کردن یا حذف دوستان موجود، بر مبنای نوع مباحثاتی که هر شخص با دوستان خود دارد، اقدام نمایند. هدف ما مطالعه این موضوع می‌باشد که چگونه شبکه اجتماعی اولیه در ارتباط با تماسهای فرصت طلبانه ای است که در طی کنفرانس ایجاد می‌شود و چگونه این شبکه ارتقا می‌یابد.
۲-۳ تعاریف و اصطلاحات فنی
در ادامه این مبحث، ما به نموداری دوستی با خصیصه نوسانات آهسته بین مشارکت کنندگان، بعنوان نمودار اجتماعی، رجوع خواهیم داشت که آن را تحت عنوان G=(V,E) تعریف می‌کنیم.
جمع آوری تماس های بلوتوث فرصت طلبانه بین شرکت کنندگان یک شبکه زمانی (یعنی یک نمودار با مجموعه ایستایی از گره ها و مجموعه ای از لبه هایی که ممکن است درخلال زمان تغییر یابد) را تشکیل می‌دهد. ما این شبکه زمانی را به عنوان نمودار تماسی ذکر کرده و آن را به صورت  نشان می‌دهیم. مسیرها ممکن است در شبکه زمانی به صورت یک رویه الحاقی از تماس ها در پی ویژگی مربوط به ترتیب وقوع آنها مشخص شود. در بین این مسیرها، مسیری که از  تا  تداوم یابد و از زمان  شروع می‌شود را به عنوان مسیر تأخیر- بهینه خواهیم خواند، البته در صورتی که این مسیر به مقصد d در نخستین  زمان ممکن دسترسی داشته باشد. مسیرهای تأخیر – بهینه برای هر زمان شروع و هر یک از جفتهای مقصد – منبع را می‌توان به صورتی موثر از طریق برنامه نویسی دینامیک محاسبه نمود.

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

۴- مقایسه های توپولوژیکی
در این بخش، ما نسبت به مطالعه توپولوژی های نمودار اجتماعی و گراف تماس با توجه به گره ها، تماس ها و مسیرها اقدام می‌نماییم.
ما کار خود را از طریق تشریح کلی نمودار اجتماعی آغاز می‌کنیم: جدول ۱ معرف برخی از ویژگی های نمودار اجتماعی می‌باشد که به وسیله شرکت کنندگان بوجود آمده است و درشکل ۱ نشان داده شده است.
۱-۴ خصیصه های گره
سیستم پیچیده و شبکه های اجتماعی معمولاً بواسطه ناهنجاری بزرگ بین گره ها مشخص می‌شوند. یک بخش کوچک گره هایی که از فعالیت بالایی برخوردار می‌باشند به طور معمول در ارتباط با جمعیت بزرگی از گره هایی هستند که دنبال کننده حجم معمولی از فعالیت ها می‌باشند. در این بخش، ما خواستار مشخص نمودن چنین گره هایی می‌باشیم و آنها را در هر دو نمودار مقایسه می‌کنیم.
۱-۱-۴ رتبه گره
اولین برآورد اهمیت یک گره در یک شبکه اجتماعی میزان رتبه آن یا، تعداد دوستان آن می‌باشد که مشخص کننده اندازه نهایی ناحیه مجاور آن در نمودار اجتماعی است. به طور مشابه، در نمودار تماسی، اندازه نواحی مجاور یک گره تعداد میانگین ادواتی است که در حوزه تماس های فرصت طلبانه می‌توانند یکدیگر را پوشش دهند. شکل ۲ نسبت به مقایسه دو برآورد رتبه‌ای (در نموداراجتماعی و نمودار تماسی) به صورت مشترک برای هر گره اقدام می‌کند.
۲-۱-۴٫ مرکزیت
مضمون مرکزیت در حقیقت به معنای یک ارزیابی مورد پالایش قرار گرفته بیشتر در خصوص اهمیت یک گره برای یک شبکه می‌باشد که در ارتباط با رخداد این گره در داخل کوتاه ترین مسیرهای جفت های اتصالی گره های دیگر می‌باشد. مرکزیت یک گره را می‌توان در یک نمودار ایستایی به شرح ذیل تعریف نمود:
۲-۴ ویژگی های تماس ها
ما هم اکنون نسبت به مطالعه این مورد اقدام می‌نماییم که چگونه خصیصه های تماسهای فرصت طلبانه وابسته به فاصله اجتماعی، که بین دو گره بر روی نمودار اجتماعی تعریف شده اند، می‌باشند. ما دوستان را بدین صورت تعریف نمودیم که هرکدام دارای فاصله ۱ می‌باشند و دوستان دوستان نیز دارای فاصله ۲ بوده و به ترتیب این رویه ادامه می‌یابد. ما تماس ها را بر مبنای مدت، فرکانس و زمان تلف شده آنها بین دو تماس پیاپی از یک جفت اندازه گیری نمودیم (که همچنین تحت عنوان زمان بین تماسی نیز شناخته می‌شود). بواسطه محدودیت های فضایی، ما تنها مقادیر زمان میان تماسی را در شکل ۴ ارائه دادیم. میانگین زمان میان تماسی از ۶ دقیقه بین دو دوست به تقریباً یک ساعت (۱۰ برابر بیشتر) افزایش یافته است، آن هم به هنگامی‌که گره ها دارای فاصله سه یا چهار در نمودار اجتماعی می‌باشند. ما ملاحظه نمودیم که تماس های بین دوستان تقریباً همگی به میزان کمتر از یک ساعت منفک گردیده است. ما مشاهده نمودیم که مرکزیت گره ها همچنین دارای نقش قابل توجهی در این امر می‌باشد. یک گره با مرکزیت حول و هوش ۶% دارای میانگین تماس یک ساعته با گره‌های دیگر می‌باشد، مستقل از فاصله اجتماعی بین آنها، گره هایی که دارای مقدار متوسط یا کمترمرکزیت می‌باشند (بین ۲% یا ۵/۰%) مشخص کننده تماس ساعتی برای هر یک از دوستان آنها بوده اما در بر دارنده موارد مرتبط با گره ها در فاصله ۲ یا بیشتر از آنها نخواهد بود.
۳-۴ ویژگی های مسیرهای تأخیر – بهینه
ما هم اکنون مسیرهای تأخیر – بهینه (که قبلاً در بخش ۳ تعریف گردیده اند) را به عنوان تابع فاصله بین منبع و مقصد در نمودار اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

۵- ساخت مسیرها با OSN
مشارکتی که در بخش قبلی ملاحظه شد را می‌توان جهت طراحی قواعد ذهنی به منظور بوجود آوردن مسیرهای کارا بر مبنای ارتباط در شبکه اجتماعی به کار گرفت. ما تا کنون ویژگی های مسیرهای تأخیر – بهینه در شبکه زمانی را مورد مطالعه قرار داده‌ایم. چنین مسیرهایی ارائه دهنده بهترین نسبت مسیرهای ممکن برای ارسال می‌باشد، اما آنها را تنها می‌توان از طریق یک قضیه استقرایی یا با بهره گیری از یک حالت سیلابی حاصل آورد. در این بخش، ما تنها نتایج اولیه ویژگی های ساختاری مسیرهای ارسال را مدنظر قرار می‌دهیم.

 

۶- مباحث
این مقاله نسبت به ارائه مقایسه اولیه نتایج شبکه اجتماعی، همانگونه که بوسیله کاربران در یک کاربرد OSN تعریف شده است، اقدام نموده و علاوه بر این تماسهای فرصت طلبانه بین این کاربران را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است.
نتایج ما، با وجود آنکه محدود به یک رخداد واحد می‌باشد که در داخل یک جامعه رخ داده است، اهمیت گره های مرکزی را خاطر نشان می‌سازد. این نتایج همچنین اثبات کننده این موضوع می‌باشند که با استفاده از همسایگان اجتماعی جهت برقراری ارتباطات (همانند مورد OSN متعارف) می‌توان به صورت موثر نسبت به تبادل پیام ها با پهنای باند فرصت طلبانه اقدام نمود.
در تحقیقات آینده، ما تمایل داریم تا نسبت به گسترش تعداد شرکت کنندگان و مدت این آزمایش اقدام کنیم تا آنکه بتوانیم این مضمون را مورد بررسی قرار دهیم که چگونه چنین نتایجی را می‌توان به یک گروه بزرگتر تعمیم داد. این امر همچنین به ما اجازه خواهد داد تا به مطالعه این موضوع دست بزنیم که چگونه کاربران که متعلق به جوامع مختلف می‌باشند در یک روال کاربردی شبکه اجتماعی موبایل رفتار خواهند نمود.

همگام با کاربرد شبکه اجتماعی

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.