مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN) – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵۳
کد مقاله
ELC53
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)
نام انگلیسی
Next Generation Network (NGN) Services
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
سرویسهای نسل بعد (NGN)
کلمات کلیدی به انگلیسی
NGN Services
مرجع به فارسی
تکنولو‍‍ژی های Telcordia
مرجع به انگلیسی
Telcordia Technologies
کشور
سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)
مقدمه
انتظار می‌رود در زمینه شبکه اطلاعات شاهد رقابتهای فزاینده‌ای در ۵ الی ۱۰ سال آینده باشیم. همانگونه که رقابتها افزایش می‌یابد، حضور شرکتها بطور مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیتهای اصلی خود و برای آماده‌سازی کامل جهت شرکت در محیط روبرشد ارتباطات یک امر ضروری بنظر می‌رسد. در این محیط رقابتی، با وجود شرکتهای ادغام شده، اتحادیه‌ها و یورش اینترانتهای جدید به بازار، ارائه‌دهندگان سرویس می‌بایست راههای جدیدی را در این عرصه یافته تا بدینوسیله بتوانند نسبت به ابقا و جذب مشترکین سودآفرین برای خود اقدام نمایند. امروزه، ارائه‌دهندگان سرویس تلاش دارند تا با متمایز ساختن خود از طریق جستجوی روشهای و بسته‌های سرویسهای جدید و همچنین کاهش هزینه‌های عملیاتی، خود را وارد عرصه کارزار کرده و وضعیت خود را از نظر استراتژیکی در این میدان تثبیت سازند. همانگونه که شکل ۱ نشان می‌دهد ۱۵% از مشترکین رده بالای مناطق شهری آمریکا ۹۵% سود کاریر را تشکیل می‌دهند. از اینرو تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان سرویس در انتظار سرویسهای شبکه نسل بعدی (NGN)، بعنوان وسیله‌ای برای جذب و ابقای بیشتر مشترکین سودآفرین هستند.
ضمن آنکه هدف از این مقاله تشریح جزئیات NGN نمی‌باشد، داشتن یک تعریف سطح بالا از NGN می‌تواند کمکی برای ادامه روند مقاله موجود باشد. برای مقاله جاری NGN بعنوان یک شبکه مبتنی بر ـ بسته بوده که در آن عناصر سوئیچینگ و انتقال‌دهنده(نظیر: روترها، سوئیچ‌ها و گیت‌ویها) بصورت منطقی و فیزیکی از مرکز هوشمند کنترل مکالمه / سرویس جدا گشته‌اند. این مرکز کنترل هوشمند برای پشتیبانی از کلیه انواع خدمات در شبکه انتقال مبتنی بر- بسته، شامل کلیه مواردی نظیر سرویسهای ابتدایی مکالمه تلفنی، سرویسهای داده، مولتی‌مدیا، پهنای باند پیشرفته و کاربردهای مدیریتی قابل پشتیبانی توسط NGN می‌باشد.
از دیدگاه یک کاربر، شبکه‌های امروزی راه زیادی را پیموده تا خدمات گوناگونی را جهت برقراری ارتباط راه دور برای مردم  فراهم آورند. اما یکی از نکات کلیدی موفقیت، تمرکز صنایع ارتباطات بر روی مفاهیم سرویسهای NGN بوده است. چگونگی فهم محیط NGN از دورترین عنصر متشکله آن تا هسته اصلی سیستم  یکی از موارد قابل توجه بشمار می‌آید. شاید این تمرکز امروزه تنها بیشتر بر روی مسایل تکنولوژیکی NGN معطوف گردیده باشد. بطور مثال، کدام نوع از دسترسی پشتیبانی خواهد شد؟ (مثل، هایبرد فایبر کواکس(HFC)، حلقه مشترک دیجیتال نامتقارن(ADSL)، بی‌سیم، و یا موارد دیگر؟ چگونگی طراحی شبکه انتقال ستون فقرات؟(بطور مثال، بر مبنای پروتکل اینترنت(IP)، مد انتقال اسنکرون(ATM) و موارد دیگر). چگونه در محیط جدید مسایل مدیریتی و عملیاتی اداره خواهند شد؟ با وجود آنکه کلیه این موارد جزء سئوالات حیاتی می‌باشند، ما معتقدیم مهمترین موارد مختص سرویسهای NGN  و چگونگی فهم آن در محیط NGN می‌باشد. برخی از صنایعی که سرویسهای NGN را درک کرده، در جهت متبلورسازی ملزومات هر یک از موارد تکنولوژیکی این مسئله، جائیکه نیاز به مشارکت صنایع وجود دارد، کمک شایانی را ارائه خواهند نمود.
این مقاله سه سئوال مهم را مورد بررسی قرار خواهد داد:
  • چرا NGN برای ارائه‌دهندگان سرویس حیاتی می‌باشد؟
  • روندها، خصیصه‌ها و سرویسهای مهم محیط NGN چیست؟
  • خصیصه‌های معماری ای‌ که یک سرویس نسل بعدی باید داشته باشد چیست؟
 

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

 

پیشنهاد با ارزش NGN برای ارائه‌دهندگان سرویس
جامعه اینترنت تاکنون در جهت رفع نیازهای جدید ما بخوبی عمل نموده است. راه حل آنها ساده می‌باشد… با CPEهای پیشرفته‌ای نظیر کامپیوترهای شخصی، تلفنهای و کیوسکهای هوشمند و غیره. سرویسها در انتهای سیستمها اجرا می‌شوند. شرکتهای نرم‌افزاری و محاسباتی بعلاوه تعدادی از دانشجویان کالجها و مدارس کامپیوتری، برنامه‌های کاربردی را ارتقا و توسعه داده و آنها را از طریق اینترنت به CPE هوشمند ما دانلود می‌نمایند. کلیه مواردی که ما از کاریرها یا راهبران  شبکه عمومی انتظار داریم انتقال مطمئن با پهنای باند زیاد می‌باشد.
اما چرا راهبران ارتباطات سنتی می‌بایست در خصوص سرویسهای NGN مراقب باشند؟ چرا این راهبران نمی‌توانند مهیا نمودن سرویسهایی را که بر مبنای NGN می‌باشند را نادیده انگاشته و  به تجارت قبلی خود یعنی استراتژی”لوله گذاری“ ادامه دهند؟
 اجازه دهید تا این عوامل را بررسی نمائیم:
  • راهبران شبکه عمومی(در صورتی که خوش شانس باشند) ممکن است بتوانند ادامه سرویس خود را با این استراتژی انجام دهند. اکنون استراتژی ”لوله“ بطور فزاینده‌ای تبدیل به تجارت کالا گشته است. ارائه‌دهندگان شبکه مجبور هستند حتی با سودهای کمتر حاشیه‌ای به رقابت خود ادامه دهند. در مقابل، رقبا در حال ارائه سرویسهای پیچیده‌تر بیشتری بوده تا از این طریق بتوانند به جذب بیشتر مشتری اقدام نمایند. چنانچه راهبران شبکه عمومی خواسته باشند تا در هزاره جدید موفق باشند، آنها می‌بایست راههایی را برای ازدیاد ارزش افزوده جهت سرویسهای انتقال خود بیابند. NGNهایی که سرویسهای پیشرفته جدید را پشتیبانی می‌کنند قادر خواهند بود تا مشتریان کلیدی خود را حفظ و در نتیجه قدرت تعمیم بازار کنونی خود را به مناطق جدید بدست خواهند آورد.
  • شاید سرویسی با یک اندازه و سایز مشخص برای همه مردم متناسب نباشد. بدون شک سرویسهایی که خاص تنها عده‌ای از مشتریان می‌باشد در مرکز توجه قرار نخواهد گرفت و بسوی حاشیه شبکه رانده خواهد شد. ارائه‌کنندگان سرویس نمی‌توانند از این رویه جلوگیری کنند. با این وجود، این بدان معنا نمی‌باشد که آنها قادر به انجام هیچ کاری نبوده و شکست را پذیرفته باشند. سرویسهای جدید اصلاعات اکنون در شرف تبدیل به یک صنعت چندین بیلیون دلاری است و راههای بسیاری برای پیمودن در این زمینه وجود دارد. حتی با وجود آنکه بسیاری از مردم در کنار تخت‌خوابهایشان از منشی‌تلفنی استفاده می‌کنند، راهبران شبکه عمومی سود سرشاری را بواسطه فراهم ساختن خدمات پیام صوتی مبتنی بر شبکه بدست آورده‌اند. واقعیت آن است که برخی از مردم خواهان سرویسهای مبتنی بر CPE بوده و برخی دیگر سرویسهای مبتنی بر شبکه را ترجیح می‌دهند.
  • سرویسهای مبتنی بر شبکه معنی‌دار می‌باشد. برای تعداد کمی از سرویسهای ساده که نیازی به تامل با یکدیگر ندارند، دیدگاه مبتنی بر CPE کفایت دارد. با این وجود، با افزایش تعداد، پیچیدگی و درجه تعامل و یا ارتباط متقابل بین سرویسها دیدگاههایی که بر مبنای شبکه می‌باشند مزیتهای بیشتری خواهند داشت. بطور مثال دیدگاههای مبتنی بر شبکه، قابلیت، کارایی و مقیاس‌پذیری بیشتری را در مقایسه با CPE عرضه می‌دارند.  دیدگاههای مبتنی بر CPE، جهت برآورده‌‌سازی نیازهای پیشرفته‌تر کاربران نیاز به داشتن پیچیدگی بیشتری(و در نتیجه، قیمت بیشتر) خواهد داشت. در مقایسه، راه‌حلهای مبتنی به شبکه،  قابلیت اشتراک منابع و مقیاس‌پذیری اقتصادی، جهت پاسخ به نیاز مشتری را دارا می‌باشد. همچنین پشتیبانی از یک سرویس خاص و تحرک‌پذیری کاربر در سیستم CPE بسیار مشکل می‌باشد. چنانچه کاربری خواسته باشد به سرویس مورد نظر خود از نقاط و محلهای مختلف دسترسی یابد، مجبور خواهد بود تا CPE را با خود داشته و یا آنکه نرم‌افزار خاص آن را در محل مورد نظر دانلود نماید. این امر موجب اتلاف وقت و منابع شبکه خواهد شد. اما در سرویسهای مبتنی بر شبکه، کاربر می‌تواند در هر کجا که باشد خود را به شبکه معرفی و از سرویسهای مورد نظر استفاده نماید. نهایتا، مواردی نظیر مراقبت از مشتری، صورت حساب، مدیریت پیکربندی، تدارکات و دیگر موارد مدیریتی را می‌توان براحتی با راه‌حلهای مبتنی بر شبکه انجام داد. تاریخ نشان داده است که بیشتر کاربران نهایی از بارگیری یا لود برنامه‌های کاربردی، و آپدیت کردن متوالی آنها و رفع مشکل در صورت بروز، بسرعت خسته شده و سعی می‌نمایند این امور را به دیگری واگذارند.
  • شبکه یک رایانه است. شرکتهای IBM و Sun Microsystems این جمله را چندی پیش اظهار داشته‌اند. حتی مایکروسافت نیز این اظهارات را در مقوله‌های منتشره خود بیان داشته است. ”اسکات‌مک‌نیلی“ یکی از متخصصین شرکت ”سان‌مایکروسیستمز“ در مصاحبه اخیر خود دلیل اعتقاد وی را به این مسئله که راهبران ارتباطات سنتی، منطقی‌ترین ارائه‌دهندگان این شبکه جدید می‌باشند را توضیح داده است. وی اظهار می‌دارد، ”شرکتهای تلفن، مواردی نظیر شماره‌گیری تن، تن ویدیویی، تن بدون سیم و یا موارد دیگر را برای سالیان متمادی انجام داده‌اند. آنها این مهم را بخوبی انجام داده‌اند. در حقیقت، آنها تن را بصورت بسیار مطمئن‌تر و با اعتقاد بیشتری از آنچه ما در صنایع کامپیوتر در خصوص مدلهای جاری محاسباتی داریم، مهیا نموده‌اند. من بطور طبیعی شاهد رجوع به ارائه‌دهندگان سرویس برای مهیا‌ نمودن تن برای وب سایت، برنامه‌های کاربردی تن، تن ویدیویی، تن پست الکترونیک، و هر یک از موارد دیگری که بتوان در آن تن را بکار برد می‌باشم. چه چیزی باعث بوجود آوردن چنین اعتقادی در آقای ”اسکات‌مک‌نیلی“ نسبت به شرکتهای تلفن گردیده است؟ وی خود پاسخ می‌دهد، ”جواب قابلیت اطمینان و فراگیری حضور می‌باشد. آنها می‌دانند چگونه میلیونها نفر را برای بیلیونها تراکنش کوچک شارژ نمایند. آنها دارای سازمان خدمات حوزه‌ای، ماشین با راننده و همچنین زیرساختارهای مناسبی هستند. بنابراین چنین اعتقادی طبیعی است. اما برای اشخاص، داشتن امکاناتی نظیر۵۰ میلیون خط نرم‌افزاری بر روی دسک‌تاپ، با مدیریت حجم و فایل، سیستمهای بک‌آپ، یوتیلیتی ضدویروس نورتون و همچنین برنامه مخصوص تایپ با ۴۰۰۰ خصیصه  می‌تواند غیرطبیعی باشد. منظور من آن است که چیزی کاملا، مطلقا و مطمئنا غیرطبیعی در خصوص PC وجود دارد. مثل آنکه خواست باشیم هواپیمایی را خود ساخته و آن را به پرواز درآوریم و یا آنکه یک نیروگاه اتمی را در آپارتمان خود داشته باشیم.“

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

 

NGNها به راهبران شبکه اجازه می‌دهند تا بصورت اقتصادی و مقرون بصرفه با ساخت بر روی هسته و مرکز سزاواریهای مرتبط با سرویسهای انتقال سنتی بتوانند از سرویسهای پیچیده جدید و مناسب پشتیبانی نمایند. بعلاوه، یک دیدگاه یکپارچه و پیوسته NGN می‌تواند با حذف موارد غیرضرور سرویسهای جاری و راه‌حلهایی که نمی‌توان از آنها بصورت مجدد استفاده برد، باعث کاهش هزینه‌ها گردد. دیدگاههای NGN همچنین باعت کاهش زمان بازاریابی و هزینه‌های سیکل‌ـ‌ حیات ارائه سرویسهای جدید می‌گردد. در نهایت NGN راهبران را قادر می‌سازد تا سرویسهای پیشرفته را پیاده نموده و بدانها اجازه می‌دهد تا بتوانند همچنان به رقابت خود در بازار ادامه داده و همچنین بتوانند توانائیهای خود را به بازارهای جدید گسترش دهند.
سرویسهای نسل بعدی
”پیش گویی خطرناک می‌باشد، مخصوصا هنگامی که آینده هم در کار باشد“  – ان‌. بوهر
چه چیزهایی را می‌دانید؟ – خصیصه‌های سرویس NGN
با وجود آنکه پیش‌بینی برنامه‌های کاربردی قدرتمند آینده مشکل بنظر می‌رسد، ما می‌توانیم خصیصه‌های سرویسها و توانائیهایی که برای محیط NGN مهم می‌باشد را با آزمایش روند جاری سرویسهای صنایع استنباط کنیم. انتقال از شبکه‌های سوئیچ مدار مبتنی بر تسهیم زمانی (TDM)، به شبکه‌های مبتنی بر بسته ‌ـ سلول‌ـ و فریم یکی از موارد قطعی و حقیقی می‌باشد. با این وجود، ‌این تغییرات در شبکه‌های انتقال باعث بوجود آوردن فضایی جهت بروز تغییرات شدید گردیده، که آنها را در سطح سرویس مورد بررسی قرار خواهیم داد.
چیزهایی که نمی‌دانیم ؟ – سرویسهای خاص NGN
با وجود آنکه ما احساس خاصی در خصوص خصیصه‌ سرویسهای  مهم یک محیط NGN را داریم، هیچ کس حقیقتا نمی‌داند که ”برنامه‌های کشنده“ شامل چه برنامه‌هایی خواهد بود. خوشبختانه، معماری سرویس نسل بعد یکسری از خصیصه‌های کلیدی را که می‌تواند بصورت ویژه‌ای برای سرویسهای بالقوه زیاد مفید باشد را فعال می‌نماید.
یکسری از سرویسها، که برخی نیز قبلا موجود بودند، به NGN لینک شده و بعنوان کاندیداهای اجرایی NGN بشمار می‌آیند. در حالیکه برخی از این سرویسها را می‌توان برای پلتفرهای موجود پیشنهاد نمود،  برخی دیگر از این سرویسها می‌بایست از خصیصه‌های پیشرفته‌‌ای نظیر کنترل، مدیریت و توانائیهای سیگنالینگ NGN استفاده برند. با وجود آنکه، ظهور سرویسهای جدید بنظر قویترین درایوهای NGN بحساب می‌آیند، اغلب پروفیلهای سودآور NGN از ترکیب سرویسهای قدیمی‌تر بوجود خواهند آمد. از اینرو بسته‌های سنتی باعث روند ادامه شبکه گردیده و در مقابل سرویسهای روبرشد جدید نیز سوخت این روند را جهت توسعه تامین می‌نمایند.

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

 

معماری سرویس نسل بعد
بسیاری از برنامه‌های کاربردی موجود در حالت ”لوله بخاری“ توسعه یافته‌اند و برای کاربردهای خاص دارای کدهای سخت افزاری مخصوص می‌باشند. برای کاریرهایی که تنها نیاز به پشتیبانی از برنامه‌های محدود با استفاده از مکانیزمهای محدود می‌باشند، این استراتژی کافی بنظر می‌رسد. برای اینگونه موارد اتخاذ چنین دیدگاهی حتی ممکن است عملکردی بهتری را نیز بوجود آورد، چرا که چنین پلتفرمی مخصوصا برای انجام چنین عملیات خاصی طراحی گشته است. با این وجود، با افزایش تعداد کاربردها دیگر داشتن چنین استراتژی نمی‌تواند پاسخگو باشد. از اینرو، هر چه تعداد برنامه‌های کاربردی بیشتر شود، بوجود آوردن امکانات خاص آنها نیز نظیر کنترل نشست، کنترل ارتباط، میان‌افزار، سیگنالینگ، میان‌کاری و غیره دشوارتر و ناممکن‌تر خواهد گشت.
لایه‌بندی معماری
مفهوم لایه‌بندی معماری در محیط‌های NGN بصورت مرکزی می‌باشد. اولین و مهمترین آن جدا نمودن کامل کنترل نشست/ سرویس از عناصر انتقال لایه‌زیرین می‌باشد. این خصیصه به کاریرها اجازه می‌دهد تا (برای موقعیت‌های خاص خود)  بهترین عناصر انتقال را جدای از بهترین عناصر از نظر نرم‌افزار کنترلی، انتخاب نمایند. همانگونه که شکل ۵ نشان می‌دهد، می‌توان کنترل NGN را به صورت کنترلهای خصیصه ، کنترل نشست/ سرویس و کنترل اتصال تقسیم نمود. این تقسیم کامل به هر یک از اجزای مرتبط اجازه می‌دهد تا بصورت مستقل از یکدیگر بکار گرفته شوند. از اینرو، نشستهای سرویس چند‌گانه را می‌توان از یک نشست منفرد آغاز نمود. به همین منوال می‌توان نشستهای ارتباطات را نیز بصورت مجزا از نشستهای کلی دیگر بکار گرفت. مهمتر از همه، آن است که این جدا‌سازیها اجازه می‌دهد تا سرویسها را بتوان مستقل از ملاحظات اتصال‌پذیری و لایه زیرین انتقال بکار گرفت. بنابراین، ارتقا‌دهندگان سرویس از این به بعد نیازی ندارند تا اطلاعی در خصوص نوع انتقالی که مورد استفاده سرویسها قرار گرفته داشته باشند.
رابط سرویسهای باز / API
شکل ۵ همچنین نشان‌دهنده یکی دیگر از صفات مهم مهماری سرویس نسل بعدی می‌باشد(یعنی اتکا به معماری باز و رابط‌های آن). بویژه، یک محیط توسعه باز مبتنی بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی(API) ارائه‌دهندگان سرویس، توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی شخص ثالث و کاربران نهایی بالقوه را قادر می‌سازد تا بتوانند برنامه‌های مورد نظر خود را بسرعت و بصورت یکپارچه ساخته و معرفی نمایند. این امر باعث تسریع بخشیدن در معرفی سرویسهای جدید می‌شود، چرا که کنترل بیشتری را به طراحان داده و اجازه می‌دهد تا توانایی استفاده مجدد از اجزای برنامه‌های کاربردی موجود وجود داشته باشد. همچنین فرصتهای جدیدی برای ساخت و ارسال سرویسها به مجموعه گسترده‌تری از کاربرها را فراهم می‌آورد. تنها محدودیت در ارائه سرویسها در حقیقت محدودیت قوه خلاقیت خود ما خواهد بود و نه محدودیت سیستمی.
شبکه هوشمند توزیعی
در یک محیط NGN، حوزه سرویسهای قابل بازاریابی را می‌توان بصورت گسترده‌ای به سرویسهای غنی‌تر و متنوع‌تر و شبکه‌های هوشمند مرتبط تعمیم داد. محیط پردازش توزیعی(DPE) این هوشمندی شبکه را از عناصر فیزیکی شبکه جدا می‌کند. از اینرو، شبکه هوشمند را می‌توان برای بیشترین موارد متناسب شبکه و یا در صورت تناسب برای CPE بکار برد. بطور مثال، شبکه هوشمند می‌تواند در سرورهای چند منظوره که اجزایی مورد نیاز سرویس خاص را اجرا می‌کنند وجود داشته باشد ویا بر روی سرورهایی که فانکشنهای خاصی(نظیر نقاط کنترل سرویس(SCP)، رابط‌های هوشمند و گره‌های سرویسها در یک محیط AIN ) را اجرا می‌نمایند،‌ و یا بر روی ابزارها و ادوات در دسترس مشتری. توانایی‌های عملی دیگر همراه با عناصر فیزیکی شبکه و بصورت توام باهم نخواهد بود.

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

 

نتیجه‌گیری
از نقطه‌نظر یک کاربر شبکه‌های امروزی راه بسیاری را در انجام امور مربوط به ارتباطات انسانها و ماشینهایشان انجام داده‌اند. با این وجود، یک موفقیت اصلی و کلیدی(در میان بسیاری از عوامل) تمرکز صنایع ارتباطات به مفاهیم سرویس NGN و چگونگی فهم این مفاهیم در یک محیط NGN از ابتدای مرحله تا هسته شبکه می‌باشد. این تمرکز امروزه تنها بر روی موارد تکنولوژیکی NGN وجود دارد. با این وجود،‌ ما معتقدیم مهمترین مواردی که می‌بایست بدان پرداخته شود سرویسهای NGN و چگونگی درک این سرویسها در محیط NGN می‌باشد. صنایعی که مفاهیم معماری سرویس نسل بعد را درک کرده ملزومات مورد نظر برای تکنولوژی NGN، به همراه شناسایی مواردی که نیاز به همکاری صنایع می‌باشد، را متبلور می‌نماید.
این مقاله سه سوال حیاتی را در خصوص سرویسهای NGN مورد بحث قرار داده است :
  • چرا NGN برای ارائه‌دهندگان سرویس مهم می‌باشد؟ راهبران شبکه عمومی می‌بایست NGN را به منظور داشتن سرویسهای ارزش افزوده دنبال نمایند که این موضوع یکی از استراتژیهای مشخص آنها خواهد بود.
  • مهمترین رویه‌ها، خصیصه‌ها و مشخصات سرویسهای محیط NGN چیست ؟ با وجود آنکه، پیش‌بینی برنامه کاربردی فراگیر یا به اصطلاح کشنده بعدی مشکل می‌باشد، این مقاله خصیصه‌ها و توانایهای سرویسی که در محیط NGN براساس رویه‌های صنایع مربوطه مهم می‌باشد را بررسی نموده است. همچنین برخی دیگر از سرویسهایی که معتقدیم در محیط NGN بصورت درایوهای مهم عرضه خواهد گشت را عنوان نمودیم.
صفات و مشخصاتی که یک معماری سرویس نسل بعد می‌بایست داشته باشد چیست؟ یکی از اهداف اولیه NGN به وجود آوری یک معماری سرویس مشترک،‌ یکپارچه و انعطاف‌پذیر می‌باشد که قادر است انواع مختلف سرویسها و برنامه‌های کاربردی مدیریتی را با توجه به گونه‌های مختلف انتقال مورد پشتیبانی قرار دهد. این مقاله سه صفت مهم معماری سرویس نسل بعد(یعنی لایه‌بندی معماری، رابط سرویسهای باز و شبکه هوشمند توزیعی) را تشریح کرده است.

سرویسهای شبکه نسل بعد (NGN)

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.