مطالعه ای در مورد پل های تخت با دهانه کوتاه ساخته شده با تیرهای پوشیده فولادی
مطالعه ای در مورد پل های تخت با دهانه کوتاه ساخته شده با تیرهای پوشیده فولادی – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
شماره |
49 |
کد مقاله |
CVL49 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
مطالعه ای در مورد پل های تخت با دهانه کوتاه ساخته شده با تیرهای پوشیده فولادی |
نام انگلیسی |
Study on short span deck bridges with encased steel beams |
تعداد صفحه به فارسی |
16 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
6 |
کلمات کلیدی به فارسی |
سازه های کامپوزیت فولاد- بتن, تیرهای پوشیده فولادی, پل های راه آهن, مطالعه پارامتری |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
Steel- concrete composite structure, encased steel beams, railway bridges, parametric study |
مرجع به فارسی |
سازه ها و پل های فولادیدانشگاه زیلینا، کالج مهندسی راه و ساختمان، اسلواکیالزویر |
مرجع به انگلیسی |
Steel Structures and Bridges; Uni. Zilina, Slovakia; Elsevier |
قیمت به تومان |
5000 |
سال |
2012 |
کشور |
اسلواکی |
مطالعه ای در مورد پل های تخت با دهانه کوتاه ساخته شده با تیرهای پوشیده فولادی
سازه ها و پل های فولادی
دانشگاه زیلینا، کالج مهندسی راه و ساختمان، اسلواکی
الزویر
2012
چکیده
مطالعه حاضر بر روی بهینه سازی و کارایی یک راه حل متعارف نسبی برای پل های راه آهن دارای دهانه کوتاه تمرکز دارد. رو سازی این پل ها بوسیله عرشه بتنی تقویت شده با استفاده از تیرهای پوشیده فولادی ساخته شده است. مخصوصا، رفتار خمشی این پل ها در مطالعه جاری مورد تحلیل قرار می گیرد. در این بررسی، سطوح مقطع حقیقی پل همراه با دهانه های آن نیز به حساب می آیند. در این زمینه رویه هایی برمبنای قواعد جدید اروپا اعمال شد. غالبا، توزیع مجدد عرضی یکپارچه و ساده بار برای هر یک از شاه تیرهای پوشیده فولادی در امتداد سطوح مقطع پل برمبنای تحلیل های کلی مد نظر می باشد. با توجه به آنکه دال بتنی و تیرهای فولادی با ترکیب خاص در ساختار عرشه کامپوزیتی متشکل از بتن – فولاد در کنار هم مورد استفاده قرار گرفته اند، رفتار حقیقی آنها به میزان شدیدی تحت تاثیر اثرات صفحه ای می باشد. پروسه های ساده با مدل های ایجاد شده بوسیله تحلیل های محدود مورد مقایسه قرار گرفتند. انواع مختلف سطوح مقطع فولادی نیز آنالیز شدند. بطور عملی، تیرهای نورد گرم و تیرهای فولادی بازسازی شده نیز مورد مقایسه قرار می گیرند. بعلاوه بخش های فولادی جوش داده شده I– شکل غیر متقارن و T – شکل بالا – به پایین نیز مورد بررسی قرار گرفتند. بعلاوه، ویژگی های بهینه سازی برمبنای مصرف مواد نیز بعنوان یک معیار مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت، تاثیر پایه عرشه و قرنیز بر روی رفتار خمشی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.