مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰
کد مقاله
ACC10
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
عوامل تعیین کننده گزارش دهی  اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ یک نوشتار تحقیقاتی
نام انگلیسی
Determinants of corporate social and environmental
reporting in Hong Kong: a research note
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
گزارشات سالیانه، هنگ‌‌کنگ، افشای اختیاری اجتماعی و محیطی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Annual reports; Hong Kong;
Social and environmental voluntary disclosure
مرجع به فارسی
دانشکده حسابداری و اقتصاد، دانشکده بازرگانی ، انگلستان، الزویر
مرجع به انگلیسی
School of Accounting and Economics, UK; Elsevier
کشور
انگلستان
عوامل تعیین کننده گزارش‌دهی  اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ
یک نوشتار تحقیقاتی
چکیده
الگو‌ها و عوامل تعیین کننده در خصوص آشکارسازی مسایل محیطی و اجتماعی شرکتها (CSED) در هنگ ‌کنگ بوسیله تجزیه و تحلیل ۱۵۴ گزارش سالانه بدست آمده از ۳۳ شرکت ثبت شده هنگ‌‌کنگ از سال ۱۹۹۳ لغایت ۱۹۹۷ مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق نشان می‌دهد که تفاوتهای صنعتی بر میزان، زمینه وجودی و مکان (CSED) تاثیر دارد. در این خصوص ارتباطی مثبت  بین اندازه شرکتها و سطح CSED وجود دارد. شرکت های همگانی از موسسات مالی و بانکی میزان (CSED) بیشتری را نمود می‌دهند.

کلمات کلیدی: گزارشات سالیانه، هنگ‌‌کنگ، آشکارسازی اختیاری اجتماعی و محیطی

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۱- مقدمه
عملیات گزارش‌دهی شرکتی شامل آشکارسازی اجتماعی و محیطی شرکت (CSED ) در میان کشورها متفاوت است ( هوپ ۲۰۰۳ ). این نوشته‌ها میزان اندکی از رسیدگی سیستماتیک تجربی الگوهای ( CSED ) در یک کشور تازه صنعتی شده را عرضه کرده است . تعمیم نتایج بررسیها انجام شده بر روی ملت‌های پیشرفته به  یک کشور تازه توسعه یافته خطرناک است، زیرا مرحله توسعه اقتصادی احتمالا یک عامل مهم تاثیرگذار برروی عملکرد ( CSED ) خواهد بود ( تسانگ، ۱۹۹۸ ). گرچه شواهد گفتاری حاکی از میزان پائینی از ( CSED ) توسط شرکت‌های هنگ‌‌کنگی در قیاس با بسیاری از شرکتهای دیگر کشورهای توسعه یافته میباشد، با این حال، شواهد کمی از وضعیت فعلی ( CSED ) در هنگ‌‌کنگ  وجود دارد. لین( ۱۹۹۲ ) تحقیقی از CSED را در هنگ کنگ ارائه نموده است، اگرچه تحقیق لین براساس تحلیل گزارشات سالانه‌ای که برای سال ۱۹۹۸ تهیه شده بود بایستی اصلاح و بروز شود، زیرا در دهه ۱۹۹۰ تغییراتی اساسی در اقتصاد هنگ‌‌کنگ رخ داد ( شامل انتقال حاکمیت هنگ‌‌کنگ به چین در سال ۱۹۹۷) که باعث تاثیرگذاری در رفتار و عملکرد آشکارسازی در هنگ‌‌کنگ  گردید.
هدف این تحقیق بررسی الگوها و عوامل تاثیرگذار فعلی ( CSED ) در هنگ‌‌کنگ با اندازه‌گیری میزان، زمینه وجودی و محل ( CSED ) از طریق مضمون تحلیل‌های ۱۵۴ گزارش سالانه شرکت‌های هنگ‌‌کنگی در خلال سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ میباشد. یافته‌های این تحقیق که قابل قیاس با تحقیق‌های قبلی انجام گرفته توسط لین ( ۱۹۹۲ ) میباشد، بینش عمیقی، در مورد تغییرات و عملکرد فعلی ( CSED )، در هنگ‌‌کنگ  را ارائه می‌نماید.
شرکتهای هنگ‌‌کنگی بطور سنتی با فشارهای کمی برای آشکارسازی اطلاعات اجتماعی و محیطی خود از سوی منابع خارج از سازمانی روبرو بوده اند. ( لین ۱۹۹۲،ان جی ۲۰۰۰). اگرچه موسسه «دوستان زمین» دفتر خود را در سال ۱۹۸۳ در هنگ‌‌کنگ تاسیس کرد، تغییرات اساسی ناچیزی در نحوه عملیات تجاری در هنگ‌‌کنگ ایجاد نمود. آلودگی، ایمنی و بسیاری دیگر از مشکلات توام با موفقیت‌های اقتصادی باعث شد دولت هنگ‌‌کنگ برخی مقررات مربوط به روابط اجتماعی و محیطی را برقرار کند. اعمال قوانین اجتماعی و محیط زیست مورد بی‌توجهی قرارگرفته بود. ان جی (۲۰۰۰ صفحه ۶۵ ) گزارش میدهد ” تاکنون هنگ‌‌کنگ  قوانینی را برای چگونگی  احتساب عوامل محیط زیست و شمول آنها در اطلاعات مالی وضع نکرده است. ” جاگی و ژائو ( ۱۹۹۶) براین اساس خواستار اجباری شدن ( CSED ) در هنگ‌‌کنگ  شدند.

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۲-  بررسی گزارش
( CSED )‌ از دهه ۱۹۸۰ تحقیقات دانشگاهی قابل توجهی را به خود جلب کرده است. ( برای بررسی به این گزارشات نگاه کنید. دیگان، گری ( ۲۰۰۲ ) و ماتیوز (۱۹۹۷) ). تحقیقات برروی آشکارسازی داوطلبانه سعی دارد ماهیت و الگوهای ( CSED) را تحت بررسی قرار داده (‌بعنوان مثال بور و فریدمن، ۰۰۱ ) وعوامل تعیین‌کننده مانند اندازه،‌ سوددهی و ارتباط صنایع در CSED  (‌بعنوان مثال تحقیق کورمیر و ماگنان ۲۰۰۳  )‌ را مورد تحقیق قراردهد. این نوشته تفاوت بکارگیری CSED در میان  کشورها ( آدام، هیل و روبرتز، ۱۹۹۸)، اشخاص و کشور‌های درحال توسعه و توسعه یافته را نشان میدهد ‌(امام، ۲۰۰۲ ). ‌ماهیت و الگوهای بکارگیری CSED در کشورهای توسعه یافته غربی حاکی از آنست که شرکتها بیشترین تاکید را برروی آشکارسازی منابع انسانی خود دارند (‌گری ودیگران،۲۰۰۱) که شامل تعداد کارکنان و دستمزدها، فرصت‌های برابر شغلی، تملک سهام توسط کارکنان، ‌سیاست از کارافتادگی و آموزش کارکنان میباشد. آشکارسازی اندکی در مناطق حساس مانند فعالیت‌های اتحادیه‌‌‌‌‌ها، پرداخت پاداش و طرحها و هزینه‌های زاید وجود دارد ( آدام و دیگران ۱۹۹۸). اکثریت عمده آشکارسازی ماهیت کیفی دارد.
گرچه عوامل تعیین‌کننده شناخته شده‌اند، یافته‌های مرتبط در بررسی‌های قبلی برای برخی متغییر‌های مورد بررسی شامل اندازه، دسته‌بندی صنعت و ساختار مالکیت ارایه شده است. برای مثال، ‌گری و دیگران (۲۰۰۱)  معتقدند شرکت‌های بزرگ و برجسته از سایر شرکتها CSED  بیشتری را آشکار می‌کنند، در حالیکه لین ‌(۱۹۹۲ ) هیچ ارتباطی بین اندازه شرکت و میزان CSED نمی‌یابد.‌‌ هاکستون و میلن(۱۹۹۶) هیچ ارتباطی میان اندازه سوددهی و CSED را اعلام نمی‌دارند.
چهار تحقیق اختصاصی دیگر در مورد CSED در هنگ‌‌کنگ منتشر شده است ولی در این میان فقط تحقیق لین ( ۱۹۹۲ ) گزارش‌دهی را در هر دو بعد اجتماعی و محیطی شامل می‌شود. براساس گزارشات سالانه ۲۶۴ شرکت دولتی هنگ‌‌کنگ در سال ۱۹۸۹، مشخص می‌شود که هنگ‌‌کنگ  پایین‌ترین سطح CSED را در منطقه دارد – فقط ۱۷ شرکت با میانگین ۵/۲ سال آشکارسازی اقدام به انجام این روال نموده اند. گزارش‌دهی در هنگ‌‌کنگ با فشار مشتریان و سایر گروه‌های ذینفع روبرو نبوده است. شکل سیاسی در حال حاضر موضوعات اجتماعی را به موارد کم اهمیتی تبدیل کرده است. بازار و کل اقتصاد ” که بطور سنتی  یک کازینو انگاشته می‌شد ” ( صفحه ۱۰۹)   توجه کمی به  افکار عمومی می‌نمود. جامعه هنگ‌‌کنگ بر محور ارتباطات فامیلی شکل گرفته و مسئولیت‌های خانوادگی بر مسئولیت‌های شرکتی تفوق داشت. لین در می‌یابد که عضویت در صنایع ارتباط مهمی با CSED دارد. در حالی که شرکت‌های مالی و ساختمانی حداقل میزان آشکارسازی را دارند، دو سوم شرکت‌های همگانی آمار یک سوم کل شرکت‌هایی که آشکارسازی را انجام داده‌اند را بخود اختصاص داده‌اند. لین همچنین در می‌یابد که اندازه شرکت هیچ اثری بر CSED در هنگ‌‌کنگ  ندارد.

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۳- طرح  تحقیق و فرضیه
۱/۳ . فرضیه‌‌ ها
۱/۱/۳ . تاثیر اندازه شرکت‌‌‌‌‌‌ها بر روی CSED
تحقیقات اولیه ( بطور مثال، کورمی‌ر و ماگنان، ۲۰۰۳ ) ارتباط مستقیمی‌ را می‌ان اندازه شرکت و سطح کلی آشکارسازی در برخی از کشورها را نشان می‌دهد. اگر چه تاثیر فاکتور اندازه اخیرا در زمی‌نه CSED در هنگ‌‌کنگ  مورد بررسی قرار نگرفته است، با این حال این فرضیه‌ها زیر را می‌‌توان دنبال نمود:
فرضیه ۱ – میان اندازه شرکت و میزان  CSED وابستگی وجود دارد.
۲/۱/۳ . تاثیر صنعت برروی میزان CSED
عضویت صنعت از سوی بسیاری از محققین نظری و تجربی بعنوان یک عامل که بر روی CSED تاثیرگذار است مشخص شده است، ( بعنوان مثال، کورمی‌ر و ماگنان، ۲۰۰۳ ). صنایع مختلف خصوصات مختلفی داشته که ممکن است به میزان خطرسازی برای جامعه، رشد بالقوه، موقعیت‌های اشتغال و دخالت‌های دولتی و رقابتی بستگی داشته باشد. این موارد ممکن است حیطه افتراق سیاست‌های CSED در بخش‌های مختلف را ارائه دهد. شواهد بسیاری وجود داردکه حاکی از میزان و نوع CSED براساس نوع صنعت است. برای نمونه از  شرکتهای سطح بالای صنعتی  توقع می‌رود که میزان بالایی از آشکارسازی را  داشته باشند. (‌روبرتز، ۱۹۹۲ ).‌‌ هارتز و اون (۱۹۹۱ ) اعتقاد دارند حساسیت صنعت به محیط بر روی میزان CSED  تاثیرگذار است. برای مثال شرکت‌های دارای حساسیت بر روی محیط احتمالا اطلاعات بیشتری در مورد نقش محیطی خود از شرکت‌های دارای حساسیت کمتر ارائه می‌دهند. بر این اساس این  فرضیه مطرح می‌شود.
فرضیه ۲ – بین صنایع مختلف اختلاف عمده‌ای در میزان CSED وجود دارد.
۳/۱/۳ . مکان CSED
مقوله‌های عنوان شده در این زمینه (‌بعنوان مثال، بارتلت و چاندلر، ۱۹۹۷ : لی و توییدی، ۱۹۷۵) این مسئله را طرح می‌‌نمایند که سرمایه‌گذاران به بخش‌هایی از گزارشات سالانه بیشتر از بقیه قسمتها توجه دارند. این موضوع مورد بحث قرار گرفته است که مکان CSED در بخشهای مختلف گزارش سالانه (بعنوان مثال: بیانیه هدف، بیانیه مدیر عامل،‌ گزارش مدیران، بررسی عملیات، گزارش مالی، بخش‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و محیطی و یادداشتهای حسابرسی‌‌ ها) می‌تواند بیانگر درک میزان اهمیتی که یک شرکت به فعالیتها و کارایی خود در بخشهای اجتماعی و محیطی می‌‌دهد باشد ( روبرتز ۱۹۹۰ ). بر این اساس، ما فرضیه زیر را برای آزمون اینکه آیا صنایع در مورد مکان CSED در بخش‌های گزارش سالانه خود با یکدیگر متفاوتند را مورد بررسی قرار می‌دهیم .
فرضیه ۳ – یک تفاوت اساسی در مورد میزان CSED در بخش‌های مختلف گزارش سالانه وجود دارد.

 

۴/۱/۳ .  زمینه‌های درونی CSED
این موضوع که صنایع مختلف توجه متفاوتی بر روی محتوای CSED دارند مورد بحث قرار گرفت . بخش‌های حساس به محیط مانند شرکت‌های برق / عمومی احتمالا تحت تاثیر نفوذ عمومی‌، پیامدهای محیطی بیشتری (مانند بازیافت ضایعات، صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل آلودگی ) را آشکار می‌کنند. در بخش‌های مالی و بانکداری، منابع انسانی بعنوان یک از مهمترین دارایی‌ها انگاشته می‌شوند. برای ارتقاء تصویر عمومی‌، بانکها و شرکت‌های خدمات مالی به آشکارسازی بیشتری بر روی پیامدهای کارکنان (مانند برنامه‌های آموزش و توسعه، طرح دستمزد و منافع، بازنشتگی و برنامه‌های اشتراک سهام کارکنان) تاکید دارند. بر این اساس، یک تفاوت عمده در میان صنایع مختلف از لحاظ محتوای آشکارسازی وجود دارد. بنابراین فرضیه ذیل ارائه می‌گردد.
فرضیه ۴ – تفاوت عمده ای در محتوای زمینه آشکارسازی وجود دارد.

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۴- روش شناسی و طرح تحقیق
۱/۴٫  موضوعات محتوایی
این تحقیق تحلیل محتوا را با شمارش تعداد کلمات بکار می‌برد. براساس نوشته‌های کلی، این تحقیق شش دسته / گروه را مورد توجه قرار می‌دهد که شامل‌: محیط، انرژی، سلامت و ایمنی، منابع انسانی، مناسبات جامعه و عملکرد عادلانه تجاری می‌باشد. جدول شماره ۱ جزئیاتی از این دسته‌بندی و زیر شاخه‌های آنها را ارائه می‌دهد.” ورزش و تفریحات” و ” کیفیت و استاندارد‌های ایزو “‌دو زیر شاخه جدیدی هستند که پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته بودند. این موارد به این دلیل اضافه شدندکه شرکتها بطور فزینده‌ای سلامت کارکنان را  بعنوان یک هزینه مستقیم، ناشی از غیبت کارکنان بیمار و بیمه‌های پزشکی آنان، تشخیص داده‌اند        ( سین و چنگ ) ‌و همچنین بعلت آنکه کیفت و استانداردهای ایزو  نیز بعنوان یک “نشان “‌برای شرکتهایی که خدمات و محصولات کیفی تولید می‌کنند شناخته شده است.
۲/۴ . نمونه برداری
‌۱۰۰ شرکت اول لیست بازار سهام هنگ‌‌کنگ بعنوان شاخص نمونه انتخاب شدند. در این خصوص فقط سه بخش مورد بررسی قرار گرفتند: مالی ( شامل شرکتهای توسعه ساختمانی و خدمات مالی )، بانکها و شرکتهای همگانی. شرکتهای خدمات مالی بعنوان درصد قابل توجهی از سرمایه‌گذاری بازار در هنگ‌‌کنگ بحساب می‌‌آیند و صنایع بانکی نقش برجسته‌ای را در اقتصاد هنگ‌‌کنگ  بازی می‌کنند. موسسات همگانی نیز بعلت آنکه آنها بیشتر از بقیه در مورد محیط حساس هستند انتخاب شدند. سی و هشت شرکت در بخش‌های خدمات مالی، بانکداری و همگانی در میان این ۱۰۰ شرکت بودند. بعد از نظارت ادغام‌ها، تغییرا ت در تاریخ حسابرسی و ثبت در خارج از هنگ‌‌کنگ، لیست نهایی شامل ۳۳ شرکت انتخاب شد.
گزارش سالانه برای ۵ سال ( از ۱۹۹۳ -۱۹۹۷ ) برای هر شرکت گردآوری شد. شروع  این دوره از سال ۱۹۹۳ انتخاب شد تا  تحقیق لین (۱۹۹۲‌)‌که هر دو بخش گزارش‌دهی اجتماعی و محیطی را پوشش می‌داد بروز نماید. درکل، ۱۵۴ گزارش جمع‌آوری شده، ۴۷ گزارش از۱۰ بانک، ۷۸‌ گزارش از ۱۷ موسسه خدمات مالی و ۲۹ گزارش از ۶ شرکت عمومی‌.
 
۳/۴٫  اندازه‌گیری CSED و بررسی داده‌‌ها
برخی تحقیقات قبلی میزان CSED را بر پایه دوگانه آشکارسازی / عدم آشکارسازی  اندازه‌گیری کرده است، (‌بعنوان مثال لین، ۱۹۹۲) . این روش در مشخص کردن درجه یا میزان وجود دخالت گزارش‌دهی CSED ناتوان است. سایر تحلیل‌ها به به شمارش جملات،‌ خطوط و تعداد صفحات گرایش دارد. در حالی که این نحوه برخورد میزان و سطح CSED را نشان داده و تصویر کلی الگوهای آن را بدست می‌دهد و از اینرو دارای محدودیتهایی در قیاس با گزارشات با فونتها گوناگون، حاشیه صفحات و جزئیات (‌تصاویرو نمودارها )‌ می‌‌باشد.
همچنین یک جمله، خط یا صفحه ممکن است دارای بیش از یک بخش اطلاعات بوده و محقق ممکن است در دسته‌بندی جملات / خطوط / صفحات دجار مشکل شود. شمارش کلمات در این تحقیق به این دلیل بکار گرفته می‌شود که کلمات کنترل بیشتری را در تحقیق می‌ پذیرند. در این تحقیق، دو بخش اطلاعات  بدست آمد: تعداد کلمات آشکار شده و محل کلمات. به اعتقاد  می‌لن و آدلر ( ۱۸۸۸)  برای ارتقاء اعتبار این تحقیقات و اندازه‌گیری‌‌ها، دو رمزگذار بکار گرفته شدند. آزمون اعتبار سنجی یک میانگین انحراف( واریانس ) معدل ۶۸/۰ درصدی بین رمزیابی اولیه و تحقیق مجدد را  آشکار ساخت .

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۵ –  یافته‌های تحقیق
هر ۳۳ شرکت در خلال سالهای متمادی CSED  خود را اعلام کرده بودند. نمودار شماره ۱ نشان می‌دهد که برای همه صنایع گرایشات فزاینده‌ای برای آشکارسازی موارد در سطح  متوسط وجود دارد.
۱/۵٫ تاثیر اندازه شرکت ( فرضیه شماره ۱ )
اندازه شرکت برای شرکت‌های همگانی و مالی توسط گردش مالی به دلار هنگ‌‌کنگ HK$ و برای بانکها بوسیله میزان بهره دریافتی و قابل دریافت برآورد می‌‌شود. متغیر پیرسون بین اندازه شرکت و میزان آشکارسازی بوسیله(۰٫۵۴۸(N=33 با دقت ۰۱/۰ محاسبه می‌شود. بنابراین فرضیه شماره ۱ تایید می‌شود. این یافته در راستای تحقیقات قبلی برروی CSED در کشورهای دیگر می‌باشد ( بعنوان مثال کورمی‌ر و ماگنان،۲۰۰۳). ولی با تحقیقات لین (۲۰۰۲ ) که هیچگونه تاثیری در مورد اندازه شرکت‌‌ها در هنگ‌‌کنگ  نمی‌یابد تناقض دارد.
۲/۵٫  میزان آشکارسازی در صنایع ( فرضیه شماره ۲ )
جدول شماره ۲ میزان اطلاعات آشکارشده توسط شرکت‌‌ها در این سه بخش را نشان می‌دهد.
شرکتهای همگانی بالاترین میزان آشکارسازی را درتعداد کلمات بخش CSED و شرکت‌های خدمات مالی حداقل آشکارسازی را داشته‌اند. نتایجANOVA   با یا بدون کنترل اندازه شرکت حاکی از تفاوت عمده در میزان CSED در میان صنایع مختلف است. بنابراین شواهد کافی برای اثبات فرضیه شماره ۲ وجود دارد. این یافته‌ها مشابه نظریه لین (۱۹۹۲ ) می‌باشد بدین مضمون که بخش صنعت اثر قاطعی بر روی میزان آشکارسازی دارد. این موضوع این مبحث را که صنایع مختلف مسائل مربوط به زمینه شرکتهای اجتماعی و محیطی را بصورت متفاوتی مورد توجه قرار می‌دهند را اثبات می‌ کند.
۴/۵ . زمینه درونی
برای تست فرضیه شماره ۴، ANOVA  در بخش صنعت،« زمینه درونی» و روابط متقابل بین «صنعت» و «زمینه مربوطه» اجرا شد. نتایج در جدول شماره ۴ نمایش داده شده که حاکی از آن است که میزان آشکارسازی میان زمینه‌های درونی بطور مشخص در ۰۱/۰ متفاوت است. همچنین روابط متقابل میان صنعت و زمینه درونی بطور مشخص در میزان آشکارسازی موثر است. این نتایج در صورتی که اندازه شرکت تحت کنترل باشد بدون تغییر می‌‌ماند. بعلاوه وضعیت تجاری هنگ‌‌کنگ  میزان  بسیار ناچیز یا هیچ اطلاعاتی در زمینه‌هایی که بطور قاطع به محیط ( بطور نمونه، محیط، انرژی، و سلامتی و ایمنی ) حساس است را  آشکار نمی‌کند. این یافته‌‌ها فرضیه چهارم را اثبات می‌کند.

عوامل گزارش دهی اجتماعی و محیطی شرکتها در هنگ‌کنگ

 

۶ –  نتیجه گیری
این نوشته تحقیقی، الگوها و عوامل تعیین‌کننده CSED در هنگ‌‌کنگ  را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. ۵ یافته اصلی در این تحقیق وجود دارد. اول شرکت‌های هنگ‌کنگی بین سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ میزان CSED خود را افزایش داده‌اند. دوم،  اندازه برروی سطح CSED در هنگ‌‌کنگ  تاثیر دارد. سوم، سه بخش مربوطه بطور مشخصی در میزان آشکارسازی در زمینه‌های محل خاص در گزارش سالانه و در میزان آشکارسازی بر روی ” جامعه ” و عملکرد عادلانه تجاری” ‌تفاوتی را نشان نمی‌ دهند. چهارم، میزان CSED با عضویت در صنعت خاص تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد. موسسات همگانی بزرگترین میزان CSED را انتشار داده و شرکت‌های خدمات مالی حداقل آشکارسازی را ارائه نموده‌اند. نهایتا وضعیت تجاری در هنگ‌‌کنگ  اطلاعات کمی‌ در زمینه‌هایی مانند ” محیط ” و “‌بهداشت و ایمنی” ارائه داده‌اند، بواسطه آنکه این زمینه‌ها بطور موثری به محیط حساس بوده‌اند. همچنین هیچ یک از گروههای صنعتی اطلاعاتی را در زمینه ” انرژی ”  از خود بروز نداده‌اند.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.