مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پرتابگر کویل القایی همزمان روش سطح پاسخ

پرتابگر کویل القایی همزمان روش سطح پاسخ

پرتابگر کویل القایی همزمان روش سطح پاسخ – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۰۴
کد مقاله
SPC04
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
بهینه سازی کارآمد پرتاب گر کویل القایی همزمان چند مرحله ای بر مبنای روش سطح پاسخ
نام انگلیسی
Efficiency Optimization of Multi-Stage Synchronous Induction Coil Launcher Based on Response Surface Methodology
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
پرتاب گر کویل القایی همزمان, کارایی, شبیه سازی, بهینه سازی, روش سطح پاسخ
کلمات کلیدی به انگلیسی
Synchronous induction coil launcher, efficiency,
simulation, optimization, response surface methodology
مرجع به فارسی
دانشگاه علوم هوایی و فضانوردی، یانتایی، چین
مرجع به انگلیسی
Naval Aeronautical and Astronautical University, Yantai, Shandong, China
کشور
چین

 

بهینه سازی کارآمد پرتاب گر کویل القایی همزمان چند مرحله ای بر مبنای روش سطح پاسخ

چکیده
پرتاب گر کویل القایی همزمان (SICL) به عنوان نوع خاصی از موتور القایی خطی به شمار می آید که دارای ویژگی های مطلوب بیشمار نظیر طراحی پیمانه ای، عدم تماس بین لوله و آرمیچر، و کارایی بالا در خصوص تبدیل انرژی می باشد. تغییرات پارامترهای مدار RLC، پارامترهای ساختاری، و توالی ها / ترتیب های مرتبط با زمان ماشه از تأثیر زیادی بر روی عملکرد SICL برخوردار می باشند. در این مقاله، معادله دینفرانسیل سیستماتیک ارائه گردیده و شبیه سازی فرآیند پرتاب گری با استفاده از تأثیر کوپلینگ / اثر تزویجی حرارتی ـ مکانیکی الکترومغناطیسی ارائه می شود. SICL 25-مرحله ای با پارامترهای مدار یکسان برای هر مرحله، ارائه شده تحت شرایط اولیه، نیز مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

کلمات کلیدی: پرتاب گر کویل القایی همزمان، کارایی، شبیه سازی، بهینه سازی، روش سطح پاسخ

 
۱- مقدمه
پرتاب گر کویل الکترومغناطیسی (SICL) به عنوان نوع خاصی از موتور القایی خطی به شمار می آید. این سیستم متشکل از کویل های مختلفی می باشد که به صورت پشت به پشت در کنار یکدیگر قرار گرفته و نوعی لوله را تشکیل می دهند که بر مبنای آن هر کویل قابلیت ایجاد توان یا انرژی مکفی در یک توالی خاص جهت ایجاد یک موج مغناطیسی سیار را خواهد داشت که خود سبب شتاب گیری یک پرتابه خواهد شد [۱] ـ [۳] .
در این مقاله، یک SICL 25-مرحله ای با پارامترهای مدار یکسان برای هر مرحله با توجه به شرایط اولیه مشخص شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. معادله دینفرانسیل سیستماتیک در این راستا ارائه شده و شبیه سازی فرآیند پرتاب گری با توجه به اثر کوپلینگ حرارتی ـ مکانیکی الکترومغناطیسی مورد توجه قرار خواهد گرفت. روش سطح پاسخ (RSM) نیز جهت بهینه سازی طراحی SICL مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه از الگوریتم سیستم  ایمنی  مصنوعی (AIS) برای بهینه سازی ترتیب / توالی ماشه استفاده می شود. در این زمینه شاهد ایجاد کارایی بالاتری در ارتباط با میزان بار مجاز پرتاب گری با توجه به پرتاب گر بهینه و توالی / ترتیب ماشه می باشیم.
۲- شبیه سازی سیستم
الف. معادله دینفراسیل سیستماتیک
روش مدار اندوکتانس جفتی معادل در این مقاله برای مدل سازی و شبیه سازی SICL بکار گرفته شده است. SICL به عنوان یک مدار RLC با وضعیت کوپلینگ چند مرحله ای به شمار می آید. بر مبنای اصول کارکرد SICL چند مرحله ای ارائه شده در مراجع [۴] ـ [۶]، معادله دینفراسیل حاکم سیستماتیک و شرایط اولیه غالب شامل ویژگی های الکترومغناطیسی، حرارتی و مکانیکی به شرح ذیل تشریح می شوند:
 
۳- نتایج و مباحث شبیه سازی سیستمی
آرمیچر به عنوان بخش کلیدی کارایی تبدیل SICL به شمار آمده و توالی ماشه نیز به عنوان راهی جهت حاصل آمدن این کارایی مرتبط با تبدیل محسوب می شود. کارایی تبدیل SICL بر حسب محیط موج سیار مغناطیسی، جریان گردابی گذرا، موقعیت، سرعت و دمای آرمیچر در SICL چند مرحله ای مشخص می گردد. اندازه آرمیچر و موقعیت ماشه در SICL 25-مرحله ای با پارامترهای مشابه برای هر مرحله مورد تحلیل قرار گرفته و در نهایت به هنگام ارائه سرعت اولیه بهینه سازی شده است.
۴- نتیجه گیری
در این مقاله معادله دینفرانسیل سیستماتیک ارائه گردیده است و شبیه سازی فرآیند پرتاب گری با توجه به اثر کوپلینگ / جفت شدگی حرارتی ـ مکانیکی الکترومغناطیسی در نظر گرفته شده است. RSM جهت بهینه سازی طراحی SICL بکار گرفته شده است. الگوریتم AIS نیز جهت بهینه سازی توالی / ترتیب ماشه اتخاذ گردیده است. SICL 25-مرحله ای با ماژول یکسان برای هر مرحله، تحت سرعت اولیه بر حسب شبیه سازی عددی و روش بهینه سازی مورد آنالیز، محاسبه و بهینه سازی قرار گرفته است. ویژگی های طراحی با توجه به ایده ماژوله ای یا پیمانه ای حاصل شده، و با استفاده از طراحی سراسری یا کلی و استاندارد ارائه گردیده و بر این مبنا به آسانی قابلیت تعیین بارهای مختلف سیستم پرتاب گر با استفاده از یک پرتاب گر مشخص و برابر وجود خواهد داشت. کارایی بیشتر نیز برای پرتاب گری بار مجاز مختلف با پرتاب گرهای بهینه و استفاده از ترتیب ماشه حاصل آمده است. روش طراحی را می توان جهت بهینه سازی کارایی SICL چند مرحله ای بر مبنای داده های تجربی مورد استفاده قرار داد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.