مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۵۹
کد مقاله
COM159
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
پردازش سه بعدی ویدیویی و اصول ارسال – فصل ۱
نام انگلیسی
۳D Video Processing and Transmission Fundamentals – Chapter 1
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
پردازش سه بعدی ویدیویی,  اصول ارسال
کلمات کلیدی به انگلیسی
۳D Video Processing, Transmission Fundamentals
مرجع به فارسی
بوکبون
مرجع به انگلیسی
Chaminda Hewage & bookboon.com
کشور

پردازش سه بعدی ویدیویی و اصول ارسال – فصل ۱

چکیده
ویدیوی سه بعدی فراهم آورنده نوعی احساس عمق از طریق اضافه نمودن بعد عمق به تصاویر ویدیویی دو بعدی معمولی می باشد. این فرایند به سیستم دید انسان (HVS) قابلیت درک عمق، مشابه با حالت دید معمولی، را ارائه داده که در نهایت سبب ادغام دو دید تقریباً متفاوت از یک صحنه در مغز می گردد. در حال حاضر، سیستم های کاربردی ویدیوی سه بعدی صرفاً محدود به شبیه سازی های پرواز و تئاترهای IMAX نمی باشند، بلکه این سیستم ها هم اکنون در تلفن های موبایل (نظیر LG Optimus)، تبلت ها (نظیر ۳D tablet GADMEI)، تلویزیون ها (تقریباً کلیه مارک ها) و بردهای تبلیغاتی حضور دارند. در حال حاضر، غالب مضامین سه بعدی ساخته شده بر مبنای انتظارات کاربران می باشند و در این عرصه شاهد فرایند تبدیل سیستم دو بعدی به سه بعدی می باشیم که نشان دهنده  کاهش سهم فراهم آورندگان خدمات در خصوص به وجود آوردن چنین محتوایاتی می باشد. چنین مولفه ای نهایتاً موجب اضافه نمودن بعد عمق به تصاویر و ویدیوهای سه بعدی شده است که البته خود سبب ایجاد هزینه های بیشتری نیز خواهد شد. بر خلاف ویدیوی دو بعدی، اطلاعات ویدیوی سه بعدی فی نفسه حجیم بوده و عمدتاً نیازمند فضای ذخیره سازی بزرگتر، حافظه بیشتر، قدرت پردازش بالاتر و پهنای باند بیشتر برای برنامه های کاربردی ارتباطاتی است. به طور مثال، ویدیوی برجسته بینی سه بعدی که به عنوان ساده ترین شکل ویدیوی سه بعدی مد نظر می باشد، در مقایسه با ویدیوی دو بعدی نیازمند دو برابر فضا می باشد، که علت آن را می توان این امر دانست که ویدیوی استریو/ دو چشمی متشکل از دو استریم ویدیویی می باشد که می بایست برای چشم های چپ و راست تولید شوند. چنین مولفه ای، مخصوصا زمانی که خواسته باشیم اقدام به نمایش این حجم وسیع از اطلاعات ویدیوی سه بعدی در کانال های امروزی با باند محدود نظیر کانال های بی سیم نمائیم، به عنوان یک چالش اصلی به شمار می آید. بنابراین، لازم است تا از روش های متراکم سازی و ارسال کارامد جهت ارتقای ویدیوی سه بعدی در مقایسه با زیر ساخت های قبلاً جاافتاده نظیر فرایندهای ذخیره سازی و ارسال ویدیوهای دو بعدی، بهره جوییم. این کتاب معرف روش هایی می باشد که می توان از آن جهت متراکم سازی ویدیوی سه بعدی بهره گرفت. بعلاوه، این کتاب معرف رویکردهای ارسال کارامد برای ویدیوی سه بعدی می باشد. ویژگی های مفهومی فناوری های ویدیوی سه بعدی اخیراً توجه زیادی را به واسطه طبیعت پیچیده ادراک سه بعدی، به خود جلب نموده اند. بنابراین، این کتاب همچنین تشریح کننده ارزیابی کیفی ویدیوی سه بعدی نیز می باشد. تلاش های تحقیقاتی اخیر نیز به صورت مختصر ارائه می شوند تا نوعی نگاه آنی به سمت پیشرفت های این فناوری را عرضه نمائیم. رئوس مطالب این کتاب به شرح ذیل می باشند:
فصل ۱: مقدمه
فصل ۲: دید برجسته / دید استریو، فرایندهای حصول تصاویر ویدیوی سه بعدی و شاخص های مربوط به نما
فصل ۳: متراکم سازی ویدیوی سه بعدی برجسته بینی
فصل ۴: ویژگی های ارسال ویدیوهای سه بعدی
فصل ۵: فناوری های نمایشی ویدیوی سه بعدی   
فصل ۶: ارزیابی کمی ویدیوی سه بعدی
فصل ۷: نتیجه گیری

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱

 

توصیف کتاب
ویدیوی سه بعدی از طریق اضافه نمودن بعد عمق به تصاویر از قبل موجود ویدیوی دو بعدی قابلیت فراهم آوردن احساس عمق را خواهد داشت. این فرایند سبب می شود تا کاربران از یک تجربه با کیفیت ارتقا یافته (QoE)، همراه با قابلیت تماشای طبیعی برخوردار گردیده و در عین حال دارای نوعی بستر پشتیبان برای تعاملات بین خود باشند. از طرف دیگر، استفاده از ویدیوی سه بعدی در کاربردهای پزشکی (همانند جراحی های رباتیک، جراحی های با تهاجم حداقلی (MIS)) با قابلیت ارتقای فرایندهای تشخیصی و دقت در راهکارهای جراحی قابل توجه است. با این وجود، نیاز فزاینده به منابع (همانند فضای ذخیره سازی بزرگ و پهنای باند زیاد برای ارتباطات) جزء موارد بازدارنده در خصوص پیشرفت بکارگیری ویدیوی سه بعدی در بازارهای وسیع تر تلقی می گردد. این کتاب مفاهیم کلی زنجیره ارتباطاتی مبدأ به مقصد ویدیوی سه بعدی را ارائه نموده و مسایل جاری و راه حل های بالقوه با استفاده از فناوری های موجود و زیر ساخت های مرتبط را عرضه می نماید. ویژگی اصلی پوشش داده شده در این کتاب بشرح ذیل مد نظر هستند:  فرمت های مختلف ویدیوی سه بعدی، فناوری های اکتساب تصاویر ویدیوی سه بعدی، روش های کدگذاری ویدیوی سه بعدی، رویکردهای ارسال ویدیوی سه بعدی، و ویژگی های ارزیابی کیفی ویدیوی سه بعدی.
۱- مقدمه
هدف از این فصل فراگیری موارد ذیل است:
  • پیشرفت های اخیر در ارتباط با ویدیوی سه بعدی
  • مشخص سازی اجزای زنجیر مبدأ به مقصد.
  • چالش های اصلی پیاده سازی سیستم های کاربردی ویدیویی سه بعدی.
  • توصیف مختصر در خصوص محتویات پوشش داده شده در این کتاب.

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱

 

پیشرفت های اخیر در زمینه برنامه های چند رسانه ای آدیو ـ ویدیو (صوتی – تصویری)، قابلیت های پردازش رسانه در زمان واقعی، فناوری های اطلاعاتی، (همانند ارزیابی طولانی مدت (LTE))، و فناوری های نمایشی (همانند نمایشگرهای سه بعدی) را می توان جزء امکانات غنی در زمینه سیستم های کاربردی چند رسانه ای فراتر از خدمات ویدیویی دو بعدی متعارف به شمار آورد. ویدیوی سه بعدی قابلیت ارائه سناریوهای دنیای حقیقی، بر مبنای مشاهدات چشم انسان، را خواهد داشت. چنین سیستمی نوعی حس “بودن در صحنه” یا “غوطه ور شدن در صحنه” را برای کاربران نهایی فراهم می آورد. به علاوه، مشتریان، در مقایسه با گرافیک های سه بعدی کامپیوتری، وابستگی بیشتری به این نوع از فرایندهای ویدیویی دارند. ویدیوی سه بعدی برحسب مؤلفه های فنی تحت عنوان “داده های ویدیویی کالیبره شده هندسی و سنکرون شده برحسب ویژگی های زودگذر زمانی (به صورت گروه بندی شده) یا فرایند رندرینگ یا عرضه اطلاعات تصویر مبنا با استفاده از داده های ورودی ویدیویی به شمار می آید” که در مرجع [۱] ارائه شده است. برحسب مرجع [۱] تعریف دیگر این موضوع را می توان به عنوان یک فرایند رندرینگ یا عرضه تصویر مبنا با استفاده از داده های ورودی ویدیویی یا رندرینگ ویدیو مبنا در نظر گرفت. فناوری های ضروری جهت حاصل آوردن خدمات ویدیویی سه بعدی در زمینه شبکه های ارتباطاتی در شکل ۱ـ۱ نشان داده شده است. پیشرفت های فناوری در خصوص تصویربرداری ویدیویی سه بعدی، نمایش، پردازش، انتقال و مشخص سازی ویژگی های آن سبب ارائه سیستم های کاربردی بیشتری به بازار با قیمت های قابل ابتیاع شده است. چنین موردی متعاقباً و به طور کلی سبب ارتقای بیشتر احساس راحتی در زمینه نمایشات سه بعدی و کیفیت تجارب حاصله شده است. بنابراین، در آینده، سیستم های کاربردی سه بعدی محدود به شبیه سازهای پرواز، برنامه های کاربردی فضای مجازی و تئاترهای IMAX نخواهند بود. به طور کلی برنامه های کاربردی ویدیویی سه بعدی سبب ارتقای کیفیت زندگی از طریق ارائه سیستم های کاربردی خانگی و اداری (همانند کنفرانس ویدیویی، انتشارات ویدیویی، ویدیوی پهن باند، غیره) می شوند.

پردازش سه بعدی ویدیویی فصل ۱

 

این کتاب اقدام به ارائه و بررسی فرایند متراکم سازی سه بعدی و فناوری های ارسال می نماید که خود مشخص کننده میزان کارایی فرآیندهای متراکم سازی پیشرفته، با توجه به سازگاری با مؤلفه های قبلی، همراه با توانایی کارآمد در بازیابی خطا و اولویت بندی مفهومی فرایند انتقال یا ارسال داده می باشد. با وجود آنکه ویدیوی سه بعدی از ویژگی های نمایشی مختلفی برخوردار می باشد (همانند ویدیوی چند جهته و چند نمایی)، این کتاب بر روی تسهیل ارتباطات ویدیویی با قابلیت برجسته بینی تمرکز می نماید، چرا که این نوع از فرایندهای ویدیویی، در مقایسه با شاخص های پیچیده نمایش ویدیوی سه بعدی، از پتانسیل تطبیق پذیری آسانی با توجه به زیر ساخت های ارتباطاتی ویدیویی موجود برخوردار می باشد. اولین فصل ارائه دهنده توصیف منطقی و مشخص کننده چکیده ای از اطلاعات مرتبط با این کتاب است، در حالیکه فصل آخر یعنی فصل هفتم خلاصه کننده مفاهیم ویدیویی سه بعدی و ارائه دهنده پتانسیل تحقیقاتی آتی در زمینه ارتباطات کارآمد و ویدیوی سه بعدی می باشد. رئوس مطالب ارائه شده در فصل های دیگر نیز مختصرا بشرح ذیل مشخص شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.