مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پیشگیری جرم ورزش فعالیت بدنی

پیشگیری جرم ورزش فعالیت بدنی

پیشگیری جرم ورزش فعالیت بدنی – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۰۳
کد مقاله
SPORT03
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
پیشگیری از جرم از طریق ورزش و فعالیت بدنی
نام انگلیسی
Crime Prevention Through Sport and Physical Activity
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
پیشگیری از جرم، ورزش و فعالیت بدنی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Crime Prevention, Sport and Physical Activity
مرجع به فارسی
انستیتو جرم شناسی استرالیا
مرجع به انگلیسی
A U S T R A L I A N I N S T I T U T E O F C R I M I N O L O G Y
کشور
  

پیشگیری از جرم از طریق ورزش و فعالیت بدنی

پیشگیری از جرم هدف اصلی ورزش و فعالیت بدنی نمی‌باشد، بلکه ممکن است یکی از نتایج فرعی بسیار مثبت آن محسوب شود. این مقاله تعدادی از فعالیت‌های ورزشی که به ظاهر تاثیر مفیدی در کمک به جوانان جهت دور نمودن آنها از ایجاد مشکل و انجام جرم داشته‌اند را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. این مقاله برنامه‌‌های صحرایی و برنامه‌هایی که جوانان به منظور کسب مهارت در آن شرکت می‌کنند و همچنین برنامه‌هایی که در آن حس تعلق ایجاد شده باعث کاهش تخلفات و بزهکاری می‌شود و سبب ارتقای خلق و خوی‌های مناسب و خصوصیات اجتماعی می‌شود را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد.
 

 

مفهوم ورزش و فعالیت بدنی
ورزش و فعالیت بدنی نقش مهم و اساسی را در جامعه امروز بازی می‌کند. در حقیقت ورزش و فعالیت بدنی برای بسیاری از مردم دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. عده‌ای از مردم برای فعالیت‌های تیمی مانند نت‌بال، فوتبال و راگبی گرد هم می‌آیند. بعضی فعالیت‌ها مانند موج‌سواری، اسکیت‌بردسواری، و باله فردی‌تر می‌باشند. شرکت کنندگان ممکن است جوایزی را از فعالیت‌های فوق‌العاده خود بدست آورند، اما جوایز دیگری نیز می‌تواند برای آنها وجود داشته باشد.
 
سیاست‌های پیشگیری از جرم
جرم معمولا بوسیله سه جزء مشخص می‌شود : یک مجرم با انگیزه، یک نتیجه یا هدف دلخواه و مطلوب و فقدان یک نهاد نظارتی یا حفاظتی توانا(کوهن و فلسن ۱۹۷۹).
توسعه سیاست باید منجر به دستیابی سه هدف مهم و اصلی شود :
  • کاهش تعداد مجرمان دارای انگیزه.
  • سخت کردن شرایط ارتکاب جرم.
  • ایجاد ساختارهایی که نظارت بر مجرمین احتمالی را افزایش دهد.
 

 

پیشگیری از بروز و توسعه جرم
برنامه‌های صحرا درمانی برای جوانان در معرض خطر
عملیات فلیندرز در جنوب استرالیا برای مردان و زنان جوانی که قانون را نقض کرده‌اند، یا کسانی که در معرض نقض قانون هستند، صورت می‌پذیرد.
 
پیشگیری از جرم در موقعیتهای خاص
مشارکت و آموختن مهارت‌ها (PALS)
یکی از برنامه‌های ارزیابی شده در کانادا، با عنوان PALS مطرح شده است. این برنامه در یک مجتمع مسکونی که در آن ۴۱۷ کودک بین ۵ و ۱۵ سال زندگی می‌کردند، انجام گرفت. این طرح، برنامه‌های کسب مهارت شامل گیتار، باله، جودو و شنا را به افراد جوانی که در مجتمع مسکونی مورد بحث زندگی می‌کردند، عرضه می‌نمود.
 
پیشگیری از جرایم اجتماعی
باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای و رشد جامعه
باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای، با هدف بوجود آوردن یک نتیجه پیشگیرانه از جرم بصورت صریح یا ضمنی وارد جوامع می‌شوند.
شاید یکی از معتبرترین باشگاه‌های فوتبال بین‌المللی لیورپول است. باشگاه فوتبال لیورپول یکی از بزرگترین، ثروتمندترین و موفق‌ترین تیم‌ها در جهان فوتبال می‌باشد. باشگاه با خشونت و سایر مشکلات مواجه است. بویژه در اروپا، فوتبال با اوباشی‌ها و خشونت‌های برنامه‌ریزی شده، که اغلب با انگیره‌ها و مقاصد نژادپرستانه همراه هستند، دست و پنجه نرم می‌کند.
 

 

اجرای قانون
برقراری نظارت و کنترل بر مردم بومی
یکی از مسایل مجرمانه‌ای که از سوی سازمان دهندگان ورزش و فعالیت بدنی تا اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته، استنشاق مواد نفتی می‌باشد. استنشاق مواد نفتی برای مردم مناطق آنانگو _ پیتجانتجات _ جارا و از جمله سایر مناطق آن ناحیه یک معضل است. این عمل اثرات مهمی بر روی سلامت جسمی داشته، از جمله آسیب مغزی دائمی را سبب می‌شود، همچنین منجر به بروز یکسری از مشکلات اجتماعی می‌شود(روپر ۱۹۹۸).
ممکن است قابل ملاحظه باشند. ارزیابی نتایج پیشگیری از جرم در این منطقه ضروری است.
 
نقش مربیان ورزشی و اشخاصی که تسهیلات لازم را در این خصوص ارائه می‌نمایند
این موارد نشان می‌دهند که ورزش و فعالیت بدنی ممکن است به عنوان روشی جهت پیشگیری از جرم نقش مهمی در زندگی جوانان بازی کند. فعالیتهای تفریحی می‌توانند بزهکاری و سایر جرایم علیه اموال عمومی و خصوصی را در مناطق محلی کاهش دهند. جوامع می‌توانند جهت مقابله با مشکلات محلی خاص، مثل استعمال الکل و مواد مخدر در بین جوانان، برنامه‌های ورزشی و فعالیت بدنی را ترتیب دهند.
 
بحث و تبادل نظر
مسائل مربوط به ورزش و فعالیت بدنی _ بعنوان سیاست‌های پیشگیری از جرم _ نیازمند بررسی دقیق و موشکافی می‌باشند. تمرکز این مقاله بر ورزش و فعالیت بدنی به عنوان روشی برای پیشگیری از جرم می‌باشد. مطالعات موردی نشان دهنده فرصت‌های بدست آمده برای جوانان از طریق ورزش و فعالیت بدنی جهت پرداختن به اعمالی است که برای جامعه دارای ارزش می‌باشند.
هدف از این مقاله ایجاد علاقه به ورزش _ به عنوان وسیله پیشگیری از جرم _ می‌باشد. برخی از موارد بایستی در توسعه آتی این روند مد نظر قرار گیرند :
  • برنامه‌ها بایستی بر مبنای علل بوجود آمدن مشکل خاص و راهکارهای حل و فصل آن پایه‌گذاری شوند.
  • برنامه‌ها باید متداوم و پایدار باشند و نهایتا
  • ارزیابی‌ها باید منجر به معرفی فاکتورهایی شوند که بر کاهش جرم و ایجاد تغییر در جوانان موثرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.