مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۲۲۴
کد مقاله
COM224
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
یکپارچه سازی گره های سیار وای فای در یک بستر آزمایشی وب اشیا
نام انگلیسی
Integration of Wi-Fi mobile nodes in a Web of Things Testbed
تعداد صفحه به فارسی
۱۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
وای فای, اینترنت اشیا, وب اشیا, ابزاره های محدود, دوربین آی پی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Wi-Fi, Internet of Things, IoT, Web of Things, Constrained devices, IP camera
مرجع به فارسی
لابراتوار شبکه های اقتضایی بی سیم و شبکه های حسگر (WASN)، دپارتمان مهندسی اطلاعات، دانشگاه پارما، ایتالیا
الزویر
مرجع به انگلیسی
Wireless Ad-Hoc and Sensor Networks (WASN) Lab, Department of Information Engineering, University of Parma, Elsevier, Italy
کشور
ایتالیا

 

یکپارچه سازی گره های سیار وای فای در یک بستر آزمایشی وب اشیا

چکیده
اینترنت اشیا (IOT) می بایست قابلیت اتصال بیلیون ها ابزاره یا سیستم کاربردی به اینترنت از طریق ارتباطات مبتنی بر IP را داشته باشد. هدف اصلی پرورش یک فرایند توسعه سریع آبجکت های روزمره با قابلیت فعال شدگی وبی می باشد که به کاربران نهایی اجازه مدیریت و کنترل اشیا هوشمند به یک روش ساده از طریق بکارگیری مرورگر های وبی را خواهد داد. هدف این مقاله یکپارچه سازی گره های وای فای (Wi-Fi)، منابع میزبانی HTTP، در یک بستر آزمایشی وب اشیا (WoTT) می باشد. ویژگی جدید رویکرد پیشنهادی آن است که WoTT قابلیت یکپارچه سازی گره های جدید از طریق صرف بکارگیری مکانیزم های استاندارد را خواهد داشت و بر این مبنا به کاربران نهایی اجازه می دهد تا نسبت به ایجاد تعامل با کلیه آبجکت ها یا اشیا هوشمند بدون نگرانی در خصوص جزئیات خاص مربوط به پروتکل اقدام نمایند.

کلمات کلیدی: وای فای (Wi-Fi)، اینترنت اشیا، IOT، وب اشیا، ابزاره های محدود، دوربین IP

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

 

۱- مقدمه
فراگیری فناوری وای فای (Wi-Fi) در سناریوهای مدرن و قابلیت بکارگیری متقابل با استفاده از پروتکل های کاربردی گسترده (نظیر HTTP) سبب شده است تا چنین مشخصه ای به عنوان یک فناوری امید بخش برای آینده در نظر گرفته شود. وای فای قابلیت تضمین پوشش یک ناحیه بزرگ، همراه با پهنای باند بالا، مقاومت یا استواری مطلوب و به علاوه کارآیی از نقطه نظر هزینه را فراهم آورده است. یک الگوی قابل توجه که مشخصه های معنی داری را در این زمینه القا می نماید اینترنت اشیا (IoT) می باشد، یعنی یک فناوری خاص که در آن از طریق ارتباطات مبتنی بر- IP بیلیون ها ابزاره را می توان به اینترنت متصل نمود. بنابراین، اینترنت اشیا احتمالا با چالش های زیادی مشابه با مواردی روبرو خواهد شد که از نقطه نظر تاریخی به عنوان چالش های اینترنت مشخص شده اند. پیاده سازی سیستم های اینترنت اشیا به عنوان یک هدف مضاعف مرتبط با کاهش موانع ورودی در ارتباط با اشیا متصل به هم و همچنین به وب تلقی گردیده که خود نوید دهنده یک فرایند توسعه اشیا فعال شده وبی می باشد که بر مبنای آن می توان به کاربران نهایی روش های ساده ای را عرضه داشت که با استفاده از آنها قابلیت دسترسی به این اشیا فراهم می شود. …
پذیرش فناوری وای فای به نظر به عنوان یک راه حل مناسب در برخی از سناریوهای اینترنت اشیا (نظیر کنترل ویدئویی) تلقی می شود. این ویژگی که یکی از انگیزه های تحقیق جاری نیز به شمار می آید تشریح کننده فرایند یکپارچه سازی گره های وای فای در یک بستر تست موجود و قبلا پیاده سازی شده است که خود ارائه دهنده یک بستر آزمایشی وب اشیا (WoTT) نیز می باشد [۱]، که متشکل از گره های ناهمگنی است که به عنوان میزبان منابعی به شمار می آیند که قابلیت دسترسی به آن ها از طریق پروتکل کاربردی محدود شده (CoAP) میسر خواهد بود [۲]. یکپارچه سازی گره های وای فای با توجه به میزبانی منابع HTTP با استفاده از صرف مکانیزم های استاندارد، گره های دینامیکی و الگوهای اکتشاف منابع، خود معرف ویژگی جدید بودن رویکرد پیشنهادی است، که به کاربران نهایی اجازه می دهد تا به آسانی قابلیت تعامل با آبجکت ها یا اشیا هوشمند (SOs) بدون نگرانی در خصوص نیازهای انتقال پروتکل های خاص را داشته باشند. ادامه این مقاله به شرح ذیل سازماندهی شده است. در بخش دو، یک نگاه کلی در زمینه تحقیقات مرتبط با یکپارچه سازی  WSNها بر مبنای وای فای در داخل سناریوهای اینترنت اشیا ارائه می شود. در بخش سه، کلیه ماژول های پیاده سازی شده رویکرد پیشنهادی با جزئیات مربوط به آن ها عرضه خواهد شد. در نهایت در بخش چهار برخی از نتیجه گیری های مربوطه عرضه خواهد شد.
 

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

 

۲- تحقیقات مرتبط
در خلال سالیان اخیر، موضوع یکپارچه سازی فناوری وای فای در بخش های مربوط به اینترنت اشیا بطور گسترده ای، غالبا در یک روش مقایسه ای و با درنظرگیری تکنیک های RF موجود دیگر، مورد تحلیل قرار گرفته است. در مرجع ۳، پروتکل ZigBee، به طور گسترده ای در WSNها بکار گرفته شده است که در مقایسه با سیستم های مبتنی بر وای فای در اینترنت اشیا و سناریوهای گرید هوشمند می باشد. ZigBee به عنوان یک فناوری کم مصرف، با نرخ اندک و محدوده کوتاه به شمار می آید که در سطوح پایینی متکی به استاندارد IEEE 802.15.4 است. با این وجود این مورد آخری خود از محدودیت های مشخصی، نظیر نرخ انتقال داده اندک در رنج می باشد. WSNهای مبتنی بر وای فای، در مقابل، دارای مزیت های قابل توجهی هستند: (۱) پهنای باند بالا، پشتیبانی برای ارتباطات زمان حقیقی یا آنی و ارتباطات با تاخیر اندک، (۲) پوشش زیاد (همانند محدوده ۵۰ متری برای گره های ZigBee، ۱۰۰ متری در بخش های داخلی تا ۳۰۰ متر در بخش های خارجی برای فناوری وای فای)، (۳) استواری، با قابلیت نصب آسان و بازیابی کارامد و پایای خطاها، (۴) کم هزینه بودن، با توجه به آن که هزینه سخت افزاری با استفاده از زیر ساختار های از قبل موجود وای فای کاهش یافته است. یک مقایسه بین سیستم های IEEE 802.15.4 با یک لایه تطبیقی قابل پذیرش ۶LoWPAN و وای فای با قابلیت مصرف اندک در مرجع شماره ۵ ارائه شده است. توسعه اخیر کارایی کاربرد توان یا مصرف مولفه های مختلف وای فای از مزیت یکپارچه سازی آسان با زیر ساختار های موجود و رقابت پذیری در شبکه IP داخلی برخوردار بوده و بنابراین ارائه دهنده نوعی صرفه جویی قابل توجه در هزینه و پیاده سازی سریعتر می باشد. …

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

 

۳- پیاده سازی
۳- ۱٫ معماری
هدف معماری پیشنهادی، که پیمانه های مربوط به اجزای اصلی آن در شکل یک نشان داده است، بررسی مفهوم اصلی اینترنت اشیا، با توجه به یکپارچه سازی ابزاره های مبتنی بر وای فای در بستر آزمایشی WoTT می باشد، که عمدتا تشکیل یافته از IEEE 802.15.4 فعال شده با- COAP می باشد.
۳- ۱- ۱٫ ماژول دیرکتوری منابع
ماژول دیرکتوری منابع (RD) [10] به عنوان یک مخزن اطلاعاتی برای منابعی عمل می نماید که به وسیله نقاط انتهایی در شبکه اینترنت اشیا میزبانی می شوند. یک نقطه انتهایی در حقیقت یک هویت مبتنی بر- IP می باشد که در ارتباط با یک آدرس و یک پورت است: بنابراین، گره فیزیکی می تواند میزبان یک یا چند نقطه ای انتهایی باشد، که هر کدام دارای یک یا چند منبع می باشند. RD، در تعامل با یک ماژول پراکسی، همچنین قابلیت اعمال درخواست ها از طریق پروتکل های کاربردی مختلف نظیر (HTTP و CoAP) را خواهد داشت. در معماری پیشنهادی، کلیه نقاط انتهایی خود را از طریق کتابخانه JmDNS [11] مشخص می سازند، که به عنوان یک ویژگی جاوا مبنای پروتکل اکتشاف mDNS می باشد، البته صرفنظر از پروتکل برنامه کاربردی با قابلیت پشتیبانی، به گونه ای که منابع میزبانی شده به وسیله نقاط انتهایی به صورت اتوماتیک به RD اضافه می شوند.
۳- ۱- ۲٫ ماژول مدیر گره
ماژول مدیر گره نیز یک هویت جاوا- مبنا است که قابلیت مدیریت ارتباطات با کلیه گره ها با قابلیت یکپارچه سازی در WoTT را دارد. این مورد متشکل از چند ماژول یا زیر پیمانه مرتبط می باشد. (۱) HTTP Poller، پیاده سازی شده با استفاده از کتابخانه جتی، با قابلیت فراخوانی لیست منابع HTTP موجود از RD، و با قابلیت مشخص سازی موارد مورد نظر بر مبنای رابط CoRE (if) و نوع منبع (rt). به هنگامی که آدرس منبع فراخوانی شد، HTTP کار خود را با آن ها آغاز می نماید. به واسطه آن که ویژگی مرتبط با گزینه ناظر تعریف شده – CoAP به صورت طبیعی به وسیله HTTP پشتیبانی نمی شود، این ماژول می بایست اقدام به ارسال درخواست های HTTP GET به منابع HTTP موجود نماید. (۲) CoAP Fetcher، اعمال شده به وسیله کتابخانه کالیفرنیوم (CF) نیز مسئول تعامل با نقاط انتهایی مبتنی بر- COAP می باشد. (۳) ماژول اجرایی متعاقبا اقدام به پردازش پاسخ های دریافتی به وسیله ماژول های دیگر می نماید (کدگذاری شده با فرمت JSON به منظور حاصل آوردن تبادل داده ای سبک) و متعاقبا قابلیت تصمیم گیری در زمینه اعمال وظایف مرتبط را خواهد داشت، البته در صورتی که پاسخ ها برخی از معیار های خاص را ارضا نماید (همانند ارسال داده های حاصله به فضای ابری [۱۲] یا پردازش از راه دور زیر ساخت ها [۱۳، ۱۴]، یا اعمال درخواست های جدید برای یک سیستم محرک یا راه انداز در WoTT).
۳- ۱- ۳٫ گره های وای فای
در بین گزینه های مختلف، گره وای فای که به صورت یکپارچه در WoTT عرضه شده است به عنوان یک ویژگی خاص TI SimpleLink Wi-Fi CC3200 LaunchPad به شمار می آید [۱۵]. این ویژگی با بهره گیری از دو پردازشگر با قابلیت کنترل سرور وبی یکپارچه و TCP/IP برای عملیات شبکه و یک رابط رادیویی از طریق IEEE 802.11، به صورت پروتکل b/g/n، عمل می نماید. برد مربوطه نیز مجهز به حسگرهای دمایی و حسگرهای شتاب سنج سه محوری می باشد: مقادیر حسگری شده را می توان بر مبنای وظایف اولویت داده شده داخلی استخراج نمود. برد یا مدار چاپی LaunchPad به این علت انتخاب شده است که چنین موردی به عنوان یکی از کامل ترین ابزار های موجود برای توسعه کاربرد اینترنت اشیا به شمار آمده و با باتری نیز قابلیت کاربرد دارد. این ویژگی ها سبب سیار بودن آن را فراهم آورده و از این طریق موجب افزایش ناهمگنی WoTT می شود.
۳- ۲٫ مورد کاربردی
معماری پیشنهادی به وسیله پیاده سازی سیستم کنترلی مبتنی بر اینترنت اشیا با گره وای فای مورد آزمایش قرار گرفته است که مشخصه آن در شکل ۲ نشان داده شده است: یک دوربین امنیتی اقدام به تصویربرداری یک محیط کنترلی می نماید آن هم در صورتی که حسگر مربوطه یک حضور غیر مترقبه را مشخص ساخته باشد.

وب اشیا گره سیار وای فای یکپارچه سازی

 

۴- نتیجه گیری
در این مقاله ما یک رویکرد جدید جهت یکپارچه سازی گره های وای فای به بستر آزمایشی وب اشیا (مشخص شده به صورت WoTT) را عرضه نمودیم، که با توجه به آن کاربرد یک ماژول دیرکتوری منابع، نقاط انتهایی و مکانیزم های اکتشاف منابع، در تعامل با یک شاخص منابع با فرمت- لینک CoRE، سبب می شود تا معماری پیشنهادی با قابلیت مقیاس پذیری مطلوب و با وزن سبک مناسب ارائه شود، چرا که منابع HTTP و CoAP بر روی ابزاره های ناهمگن به یک روش یکسان مدیریت می گردند. توسعه های آتی سبب پذیرش رویکرد Webhooks خواهد شد [۱۷].

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.