مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۰
کد مقاله
Entom20
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی
نام انگلیسی
Ecology of selected forensically important beetles
تعداد صفحه به فارسی
۳۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۷
کلمات کلیدی به فارسی
سوسک، اکولوژی، تشخیص جنایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
beetle, ecology, forensic identification
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
آلمان
اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی
اکولوژی مطالعه ارتباط بین ارگانیسم ها (موجودات زنده) می باشد که در این مبحث منظور بررسی سوسک ها و محیط زیست آنها است. برای گونه های مهم جنایی در این مقوله منظور از محیط زیست صحنه جرم است که ممکن است شامل یک جسد نیز باشد. با گذشت زمان شکل جسد به علت  تجزیه شدن تغییر می کند. حشرات به جسد حمله می کنند و نه تنها از آن به عنوان منبع غذایی و محیط زندگی استفاده می کنند بلکه همچنین جلب آنها به جسد با توجه به گونه های خاص متغیر است. در نتیجه، جمعیت غالب گونه های خاص متغیر بوده و در این زمینه می توان یک توالی از حشرات خاص را مورد شناسایی قرار داد. این توالی یا ترتیب تحت عنوان «توالی حشرات» نامگذاری شده است. این توالی تغییرات گونه های حشرات است که توسط حشره شناسان جنایی برای تخمین مدت زمان احتمالی فوت یک شخص به کار گرفته می شود.
Payne (1965) از جمله  نخستین دانشمندانی بود که آزمایشی را جهت ارتباط مراحل تجزیه بدن با توالی حشرات انجام داد.  او همچنین شیوه تغذیه گونه ها را مشخص نموده و اقدام به مجزا سازی دسته ای که به طور فعال از جسد تغذیه می کردند،  از  آن  دسته  که  صرفا از روی جسد عبور می نمودند، و با آنهایی که پرداتور و شکارگر نمونه های اصلی بودند، نمود.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

۱-  طبقه بندی رابطه تغذیه ای بر روی یک جسد  
چهار طبقه بندی اصلی رابطه تغذیه ای توصیف شده اند (Campobasso و همکاران، ۲۰۰۱)، که عبارتند از :
  • نکرو فاژها ( پوسیده خوارها )، که تنها از بافت های متلاشی شده یا بخش هایی از جسد تغذیه می کنند، برای مثال سوسک های خانواده Nitidulidae و Dermestidae 
  • پرداتور ها یا شکارگرها (و پارازیت های ) نکرو فاژها ، برای مثال سوسک های خانواده Staphylinidae
  • همه چیز خوارها، که هم از نمونه های زنده ای که بر روی یک جسد ساکن هستند تغذیه می کنند و هم از گوشت مرده ، برای مثال، مورچه های خانواده Formicidae
  • گونه های فرصت طلب، که وقتی به جسد می رسند که
 جسد بخشی از محیط زیست محل آنها است، برای مثال کنه های گیاهی Acari))، پروانه ها ( روز پروازها ) و بعضی اوقات عنکبوت ها.

 

Rodriguez و Bass  در سال ۱۹۸۳ نشان دادند  که  اطلاعات مربوط  به  توالی  ارتباط  تجزیه  می تواند در تعیین فاصله زمانی پس از مرگ اجساد انسان به کار برده شود. این روش از توالی کاربردی برای تعیین فاصله زمانی پس از مرگ بر اساس اطلاعات فون منطقه است. همچنین این روش  احتمالاً به آزمایشاتی نیاز دارد تا توالی یک مجموعه را در یک محل مخصوص تأیید کند (جدول ۱ ). برای مثال، اگر گونه های موجود شامل X، Y و Z باشند و نشان داده شود که این گونه ها ی مخصوص در محل ۱۶-۱۴ هفته بعد از حمله کردن به گوشت لاشه وجود داشته باشند، در نتیجه زمان مرگ آن شخص ۱۶-۱۴ هفته تخمین زده خواهد شد. این گونه مجموعه حشرات احتمالاً زمان مرگ را تعیین می کنند و یک راهنما برای فاصله زمانی بعد از مرگ خواهند بود. در موقعیت هایی که یک جسد به شدت تجزیه شده باشد پاتولوژیست های جنایی نمی توانند یک تخمینی از زمان مرگ تهیه کنند، علاوه بر خطا زیادی که در زمان تفسیر داده ها به دست می آید، با استفاده از اطلاعاتی از توالی حشرات احتمالاً بهترین تخمین زده می شود.

 

Schoenly و   Reid  در سال ۱۹۸۷ این ایده که توالی حشرات می تواند مطمئناً یک دوره زمانی از فاصله زمانی بعد از مرگ را تشخیص دهد مورد بحث قرار دادند. بر اساس ۱۱ مطالعه از توالی حشرات، آنها دریافتند که زمان توالی ها متغیر است و نشان دادند که توالی از حشرات بر روی یک جسد ادامه دارد. اگر چه، روابط مشخصی بین مراحل تجزیه، شرایط محل زندگی و حضور و توالی از خانواده های سوسک ها نشان داده شده است. برای مثال،  Oliva  در سال ۲۰۰۱ نشان داد که سوسک میوه خوار آرژانتینی با نام علمی Carpophilus hemipterus(Linnaeus) در اواخر مراحل تجزیه، همراه با  Piophilidae و همچنین اغلب با سوسک گوشتخوار   Necrobia rufipesمی باشد. Oliva همچنین  Silphid هایی از جنس Hyponecrodes، مثل  Hyponecrodes erythrura Blanchard  را با جسد های مجدداً پوشش داده شده از محیط زیست بیرون روستایی ارتباط داد. اگرچه، در تعبیر داده های علمی از  صحنه جنایت در یک منطقه، یا کشور و یا جاهای دیگر بایستی محتاط بود. به طور ایده آل، داده هایی در مورد توالی حشرات بر روی یک لاشه در همان منطقه خاص جایی که مرگ اتفاق افتاده است  باید استفاده شود.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

۲- اکولوژی سوسک های جسد(Silphidae)
خانواده Silphidae، شامل دو زیر خانواده است (,۱۹۸۲ Lawrence و Newton)، سوسک جسد Silphinae)) و سوسک های جسدهای دفن شده Nicrophorinae))، غالباً ‌یک جسد را در مراحل فساد و تجزیه از بین می برند. اگر چه، در بعضی کشورها، گونه های از سوسک های silphid شاخص های جنایی قابل توجهی در جسدهای گوشتی و متورم و بادکرده هستند.‌ گونهBrulle   Oxyletrum discicollis در جنوب شرقی برزیل یافت می شود که متشکل است از ۸% ا مجموعه حشراتی که به اجساد  بشر در مناطق شهری و روستایی نزدیک Cali در کلمبیا حمله می کند. (ارقام براساس ۱۲ مرگ و میر، Barreto و همکاران، ۲۰۰۲). آنها ۱۶ جسد را بررسی  کردند، ۲ زن و ۱۴ مرد که این جسدهای مقتول هم از مناطق  شهری و هم روستایی به مرکز پزشکی قانونی Cali  برده شدند؛ ۷۵% این اجساد با سوسک های بالغ این گونه ها مورد حمله قرار گرفته بودند. در مقابل، Wolff و همکاران در سال ۲۰۰۱ متوجه شدند که گونه های  silphid مشابهی در لاشه های خوک در اواخر توالی تجزیه وجود دارد. آنها این گونه ها را در مرحله فساد، در ۱۴۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و در محدوده دمایی ۱۸ تا °C 24 گزاش دادند.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

۳- اکولوژی سوسک های پوست، چرم، گوشت (Dermestidae)
نشان داده شده که چندین گونه از سوسک های  dermestid یک پیکره مرده را در بر می گیرند. اینها شامل گونه های Dermestes ater De Geer , Dermestes maculatus، Dermestes lardarius و(Kugelann) Dermestes frischii می باشند.,۲۰۰۲) (Centeno et al. گونه Dermestes maculatus به عنوان نمونه ای از واکنش سوسک های dermestids به یک جنازه استفاده خواهد شد، از آن جایی که این گونه به خاطر نقشش به عنوان یک  آفت انباری  به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته اند.
رشد گونه Dermestes maculatus از تخم تا بالغ ۴۵-۲۰ روز می طول می کشد، اگرچه سرعت رشد و نمو به درجه حرارت محیط زندگی بستگی دارد. لاروها موهای مشخصی بر روی بندهای بدنشان دارند و در محاوره خرس پشمالو نامیده می شوند. این موها به صورت دسته هایی در انتهای بدن یا در اطراف هر بند وجود دارند و طبق مطالعات  Hinton (1945) این موها می توانند در هنگام تهدید لاروها حرکت یا لرزش داشته باشند.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

۴- اکولوژی سوسکهای خانواده Histeridae
این خانواده به عنوان بخشی از مجموعه حشرات در مرحله متورم شدن جسد و در مراحل فساد و خشک جسد معروف هستند. لارو و بالغین سوسک های Histerid از لاروهای مگس هایی که بدن را در مراحل تجزیه در برمی گیرند تغذیه می کنند. Stevenson و Cocke در سال ۲۰۰۰ سیکل زندگی سوسک histerid، Arcinops pumilo (Ericson) را بررسی کرد. آنها اظهار داشتند که در پرورش های آزمایشگاهی، بالغین ۲۴-۳ تخم مگس خانگی و لاروها ۳-۲ تخم را در هر روز مصرف می کنند تا به رشد مطلوبی برسند. طبق نظر Crowson، ۱۹۸۱) در دمای  ۲۵-۲۰ سوسک های histerid، در مدت زمان ۶۲-۳۱ روز سیکل زندگی شان را از تخم تا حشره کامل طی می کنند. تخم ها و لاروهایی که دراین دما تولید شدند اندازه بزرگی دارند.
نشان داده شده است که سوسک های histerid بالغ یک مکانیسم دفاعی دارند و قادر به ترشح قطره های کوچکی از یک مایع تیز و زننده ای از سطح شکمی قفسه سینه و شکمشان هستند. در حین انجام چنین کاری، آنها اغلب به پشت می چرخند       ، به طوری که سطح شکمی آنها در بالاترین قسمت قرار می گیرد. همچنین ممکن است اعضای این خانواده وقتی که لمس شوند خود را به مردن بزنند. این توانایی یک مکانیسم دفاعی متداولی است که در تعدادی از این گونه حشرات دیده شده است. این اطلاعات احتمالاً به شما در تشخیص این سوسک ها کمک می کند و به طوری که آنها را به عنوان نمونه های مرده در صحنه جرم در نظر نگیرید.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

۵- اکولوژی سوسکهای اسکلت خانواده (Cleridae)
اعضای خانواده Cleridae از جسد تغذیه می کنند و اغلب سوسکهای استخوان نامیده می شوند. آنها توسط بعضی نویسندگان به عنوان اعضایی از خانواده Cornetidae به جای خانواده Cleridae طبقه بندی شدند. اگر چه محققان دیگری نام خانواده Cleridae را که شامل جنس هایی مثل Necrobia هستند را در نظر گرفتند. Kulshrestha و Satpathy (2001) نظریه ای مبنی بر تنوع نام های خانواده این سوسک ها دادند. استفاده کلمه ‘Cleridae’ برای نام خانواده در این مورد انتخاب شده است زیرا این یک نام آشنا در حشره شناسی جنایی است.
سوسک های خانواده Cleridae از مرحله متورم شدن جسد تا مرحله خشک تجزیه پیدا شدند، هرچند رابطه این سوسک با یک مرحله تجزیه خاص احتمالاً از یک کشور به کشور دیگر تفاوت دارد. برای مثال در اوکراین گونه Necrobia با جسدهای خشک و بقایای استخوان ارتباط دارند(Cooter، ۲۰۰۶). در هند، Kulshrestha و Satpathy (2001) سوسکهای Cleridae و Dermestidae را به عنوان متداولترین سوسکها که در مرحله خشک تجزیه بقایای انسان را آلوده می کنند شناسایی کردند. آنها به این نکته اشاره کردند که سوسک  Clerid، Necrobia rufipes ،  روی بقایایی در محیطی با دمای متوسط   ۵/۱۶ و رطوبت نسبی ۷۱% وجود دارند، اگر چه این گونه همچنین در دمای بالاتر و رطوبت نسبی ۴۶% گزارش شدند. این گونه سوسک پاقرمز نامیده شده است که آفت انباری است. این سوسک ۵-۴ میلی متر طول دارد و به رنگ آبی تیره است. پاهای آن و بندهای قاعده ای شاخک قرمز هستند.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

۶- اکولوژی سوسک های (Staphylinidae)
سوسک های Staphylinidae ، در مرحله تورم جسد یا خیلی زودتر به جسد وارد می شوند. آنها شکارچی های مگس های احاطه کننده جسد هستند و از تخم و لارو تغذیه می کنند. Chapman و Sankey در سال ۱۹۵۵ گونه های زیر را از سوسک Staphylinidae بر روی لاشه خرگوش گزارش دادند: Anotylus (= Oxytelus) sculpteratus Gravenhorst، Philonthus lamlnatus (Creutzer)، Philonthus  fuscipennis (Mannerheim) Creophilus maxillosus، Tachinus rujipes (Degeer)، Aleochara curtula (Goeze). این لاشه ها در فاصله۴۰-۳۰ متری از یکدیگر در بوته زار، زیر یک درخت چنار و یا در چمنزار متراکمی قرار گرفته بودند.Goff و flynn در سال ۱۹۹۱ نمونه هایی از همان جنس Philonthus در بالغین (Philonthus longicornis Stephens)را از نمونه برداری هایی از خاک های شنی و خرده برگهادر زیر جسدی که  در Mokuleia، Oahu هاوایی دفن شده بودند گزارش دادند.
۷- اکولوژی سوسک های سرگین غلتان (خانواده Scarabaeidae)
خانواده Scarabaeidae معمولاً به عنوان سوسک های سرگین غلتان معروف هستند. بسیاری از گونه های سوسک های سرگین غلتان در دالانهایی که آنها در زیر جسد می سازند ساکن خواهند شد. دو تا از رایج ترین جنس های سوسک های خانواده Scarabaeidae  Onthophagus , Aphodius هستند (Payne  و همکاران، ۱۹۶۸). همانند بسیاری از گونه های سوسک های دیگر، وجود آنها به دلیل این که آنها فوراً بر روی یک جسد مشخص نیستند، می توان نادیده گرفته شود.
۸- اکولوژی سوسکهای trogid خانواده (Trogidae)
این حشرات در مرحله خشک تجزیه یافت شدند. برای مثال، Archer و Elgar در سال ۲۰۰۳ بیان کردند که اعضایی از چند خانواده سوسک های استرالیایی شامل Omorgus sp.، یک عضو از خانواده Trogidae همراه با Saprinus sp.  از خانواده (Histeridae) بر بخش هایی ازاسکلت که حضور قبلی آنها را تعیین می کرد وجود داشتند. لارو سوسکهای  Trogid اگر وجود داشته باشند با استفاده از شکل تیپیک C به راحتی قابل تشخیص هستند. گفته می شود که لاروها بر پوست ، مو و بقایای بافتهایی که بر روی استخوان های باقیمانده خشک شدند به خوبی رشد می کنند.
سوسک های Trogid بر روی بافتهای خشک در فصول مختلف گزارش شدند. Tabor و همکاران در سال ۲۰۰۴ توالی لاشه خوک را در جنوب غربی Virginia مطالعه کردند و دریافتند که سوسک های خانواده Trogidae در این مرحله از تجزیه در فصل بهار لاشه را احاطه می کنند. اگر چه، در Manitoba کانادا Gill در سال ۲۰۰۵ سوسک   Trox unistratus را در سرتاسر تابستان، پاییز و بهار در طول دوره آزمایشاتش گزارش داد. به نظر می رسد این خانواده در مراحل آخر تجزیه اما نه برای یک فصل خاصی وجود دارند.
۹- اکولوژی سوسک های خاکی خانواده (Carabidae)
سوسک های Carabids شکارچی های گونه هایی از حشرات هستند که جسد را در بر می گیرند و اغلب در شب فعالند. لاروهای گونه های Nebria، Notiophilus، Carabus و Pterostichus غالباً در سطح خاک یافت می شوند(Luff، ۲۰۰۶). مثال های کمی از وجود سوسک های خاکی در توالی یک جسد وجود دارد و Smith در سال ۱۹۸۶ نشان داد که آنها اهمیت کمتری به عنوان شکارچی نسبت به خانواده های سوسکهای دیگر دارند.
میزان تنوع در مجموعه حشرات هم به فصل و هم به مرحله تجزیه جنازه بستگی دارد که در بالا بحث شد، به این معنی که توالی تنها در زمینه شرایط محلی می توانند در تعیین زمان مرگ یک جسد در یک صحنه جرم استفاه شود. در صحنه جرم باید به چک کردن زیر جسد برای سوسک هایی که شب فعالند و در طول روز د ر خاک مخفی می شوند و همچنین به شکارگرهایی مثل سوسک های carabids که بر بعضی خانواده ها تأثیر دارند توجه کرد، این سوسک ها با مصرف تخم ها یا لاروها موجب ایجاد  شکافی در پروفایل حشره در یک مرحله مخصوصی از توالی می گردند.
۱۰- مرور تکنیک: تعیین توالی  و PMI  (تعیین فاصله زمانی پس از مرگ)
بررسی هایی از توالی حشرات بر روی یک جسد نیاز دارد به اینکه شما توالی گونه های محلی و تغییراتی که در طول زمان اتفاق می افتد و همچنین  شرایط تغذیه از تغییرات جسد در حال فساد را بدانید. از این موضوع شما می توانید فاصله بین مدت زمان مرگ و کشف یک جسد را استنتاج کنید.
اسناد کاربردی زیر تمرینی مبتنی بر کاغذ است، به طوری که هر فردی  جایی جهت کارهای عملی بر جسد در حال تجزیه را ندارد. اما، چون یک انتخاب گوشت جهت مصرف انسان، شامل تمام انواع خرگوش ها، که به آسانی توسط یک قصاب به دست می آید، این عملیات با استفاده از اطلاعات در دسترس انجام شدنی است، به شرط اینکه شما به قدر کافی خوش شانس باشید و یک زمین مناسب و قصاب مهربان داشته باشید.
۱-۱۰ اطلاعات اکولوژیکی درباره صحنه جرم
دو داوطلب در یک ایستگاه زراعی حشراتی را به طور روزانه از لاشه های دو خرگوش در دو هفته اول جولای به دام انداختند. لاشه های خرگوش ها در داخل یک منطقه کوچک از بوته زار باغی (شکل۳)، که خشک بودند و چند خرده برگ و سبزیجات نامتراکمی به عنوان پوشش زمین داشتند جا داده شدند.
گونه هایی از روی لاشه  بین ۸ و۸:۳۰ صبح جمع آوری شدند. هر بخشی از کارهای ایستگاه زراعی  با داوطلبان انجام می شد و شکار روزانه در جدول ۲ نشان داده شده است.
نمونه برداری از لاشه های خرگوش ها برای ۲ سال تکرار شدند و تغییری در گونه های موجود ذکر نشد اگر چه تعداد افراد گونه ها در سال بعد تغییر کرد. علاوه بر گونه های لیست شده در جدول، نمونه هایی از زنبورهایی بودند که  همچنین از روی لاشه در سال دوم گزارش شدند. در روزهای ۱۴-۱۲ یک نمونه از زنبور معمولی Vespula vulgaris  جمع آوری شدند. پنج نمونه از زنبورهای براکونید Alysia manducator در روزهای ۵ و ۶ و ۸  شکار شدند. این زنبورها پارازیت های مگس های Lucilia spp. و Calliphora spp. هستند ((Smith ,1986.

اکولوژی سوسک های مهم انتخابی در خصوص مسایل جنایی

 

اطلاعات مدیریتی صحنه جرم
در ۱۲ July سال بعد در دومین جمع آوری، جسد یک مرد قفقازی در زیر بوته ها در یک خانه مجلل تقریباً ۵ مایل دورتر از محل مطالعه پیدا شد. نمونه های زیر از جسد جمع آوری: Calliphora vomitoria، Calliphora vomitoria، Sarcophaga sp.، Nicrophorus vespillo، Aelochara curtula  و Hister unicolor
  • افسر مسئول DCS Robert Allen-Hall است.
  • شماره صحنه جرم ۰۱۰۲۹۹۹۰۷۰۵ است.
  • جسد متعلق به James Wilson که مصرف کننده داروهای محلی است.
  • James Wilson آخرین بار در ۳ July دیده شده بود.
  • تشخیص نوع تغذیه از گونه های لیست شده برای جدا کردن آنهایی که شاخص های جنایی هستند از آنهایی که فرصت طلب و یا شکارگر هستند به کار می رود. شما ممکن است مجبور باشید از منابعی برای بخش های خواندنی زیادتری برای حمایت بررسی هایشان استفاده کنید. گونه هایی که اهمیت جنایی دارند را مشخص کنید.
  • جدولی از گونه ها را برحسب زمان برای نمایش نمونه هایی که مورد نظر جنایی هستند رسم کنید.
  • مدت زمان فاصله زمانی بعد از مرگ که بیشترین احتمال را دارند بر حسب روز پیش بینی کنید.
  • نتایج خود را با استفاده از جدول توالی برای مکان توجیه کنید.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.