مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۱۲۷
کد مقاله
MNG127
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی در خوشه های نوین منابع – محور طبیعی
نام انگلیسی
Managing marketing externalities in innovative natural resources-based clusters
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
خوشه های طبیعی منابع محور، مشارکت بین شرکتی، شبکه بندی اجتماعی،  صنعت ماهی آزاد
کلمات کلیدی به انگلیسی
natural resources-based clusters, inter-firm cooperation, social networking, salmon industry
مرجع به فارسی
کالج علوم تجاری، دانشگاه ایبانز، شیلی
مرجع به انگلیسی
Universidad Adolfo Ibáñez, School of Business, Santiago, Chile
کشور
شیلی

 

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی در خوشه های نوین منابع – محور طبیعی

چکیده
خوشه های منطقه ای به عنوان مبنایی برای رقابت جهانی هم در کشورهای کوچکتر، که ممکن است از وجود بازار داخلی که جهت رشد مورد نیاز است، بی بهره باشند و هم برای شرکتهای موجود در کشورهای در حال توسعه با زیرساخت های ضعیف تر و صنایع پشتیبان محدودتر مطرح می باشند. به همین دلیل، مطالعه کنونی به بررسی خاص توسعه فعالیتهای مشارکتی بازاریابی و همکاری در این زمینه بین شرکتهایی می پردازد که در یک فرهنگ نوین منابع – محور در صنعت پرورش ماهی آزاد در دو کشور تولید کننده پیشرو در این زمینه یعنی اسکاتلند و شیلی به فعالیت مشغول می باشند.
نتایج، بیان کننده این موضوع هستند که فعالیتهای  شبکه اجتماعی سبب ارتقای مشارکت بین شرکتی خواهد شد. بعلاوه چنین موضوعی سبب حاصل آوردن پیامدهای خارجی بازاریابی و نیز خلق استراتژی های رقابتی دراز مدت تجارتی در بین شرکتها خواهد شد.

کلمات کلیدی: خوشه های طبیعی منابع محور، مشارکت بین شرکتی، شبکه بندی اجتماعی،  صنعت ماهی آزاد

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

 

۱- مقدمه
نقش شبکه های بین سازمانی و بین پرسنلی در خوشه های صنعتی به عنوان یک مبحث جدید مطرح نمی باشد. تحقیقات انجام شده بوسیله چیتی و آگندال(۲۰۰۸) معرف آن می باشد که علیرغم عدم تمایل اولیه شرکتها در زمینه مشارکت در مناطق صنعتی، سازمان ها چگونگی حفظ تعادل بین رقابت و مشارکت را فرا گرفته اند. چنین امری از طریق فرمولاسیون رسمی و غیر رسمی ارتباطات بین بازیگران این عرصه در سطوح سازمانی و فردی حاصل می شود.
مورد فوق به عنوان یک مبحث کلیدی برای شرکتها در زمینه رقابت در بازارهای جهانی مطرح می باشد. با این وجود، انجام این کار در اقتصاد کشور شیلی، که به طور شایعی بر مبنای اکتشاف منابع طبیعی می باشد کار چندان ساده ای نخواهد بود.
کاملا روشن است که مشکلات و فرصتهایی در زمینه حاصل آوردن رشد تجاری، اقتصادی و اجتماعی بر مبنای صنایع مبتنی بر منابع طبیعی وجود دارد. به طور مثال، در خلال ۵ دهه گذشته، مشاغل کشور اسکاتلند تلاش های متمرکزی را در زمینه ایجاد تنوع در فرم های دانش محور و نیز رقابت در بازارهای جهانی انجام داده اند که بر این مبنا میزان های مختلفی از موفقیت حاصل شده است. شرکتهایی که غالبا رقابت پذیری و رشد بالاتری را تجربه می نمایند و همچنین شرکتهایی جدید به هنگامی می توانند به صورت یک رویه متناسب شکل گیرند که درون یک خوشه با یکدیگر به فعالیت بپردازند.
با این وجود، خوشه ها در یک زمان خاص شکل نمی گیرند بلکه به میزان شدیدی تحت تاثیر ارتقا، بودجه، خط مشی های عمومی، آگاهی اجتماعی، مقادیر مشارکتی باز و مدیریت حرفه ای رسمی در خلال دهه ها می باشند.
این تحقیق با توجه به استراتژی های مشارکتی در بین شرکتهای خوشه ای طبیعی مبتنی بر منابع انجام شده است که خود نمایانگر عواملی است که بر روی توسعه فعالیتهای مشارکتی در بازاریابی تاثیر گذار هستند. تئوری ها به طور پایدار معرف نقش و اهمیت پیامدهای خارجی اقتصادی نظیر دانش سرریز در داخل خوشه های صنعتی هستند. در این تحقیق توجه کمتری به بررسی بازاریابی بر مبنای پیامدهای خارجی و تاثیرات آنها بر روی استراتژی رقابتی شرکتها مبذول داشته شده است، با این حال به این موضوع اشاره شده است که چنین امری را می توان از طریق انباشتگی جغرافیایی حاصل آورد. مسئله ای که هم اکنون تحت بررسی است در مقاله جاری مورد خطاب قرار خواهد گرفت.
اهداف اصلی تحقیقاتی این مقاله عبارتند از:( ۱) بررسی ارتباط بین مسائل مرتبط با خوشه های منطقه ای در زمینه رشد مثبت پیامدهای خارجی که منجر به مشارکت بین شرکتی در زمینه بازاریابی می شود،(۲) بررسی این موضوع که تا چه میزان عناصر موقعیت مشارکتی و شبکه بندی می تواند بر روی مشارکت بین شرکتی در مبحث بازاریابی تاثیر گذار باشد، (۳) مقایسه خوشه های مشابه در دو کشور مختلف.
این مقاله کار خود را از طریق بررسی مباحث مرتبط با موقعیت یکسان جغرافیایی و شبکه بندی اجتماعی آغاز می کند. روش های تحقیقاتی و انتخاب صنعتی معرف مشخص نمودن متعاقب ارتباط این صنعت خاص در چنین مطالعه ای در یک نگرش رقابتی بین کشورهای اسکاتلند و شیلی میباشد. در نهایت، نتایج، نتیجه گیری ها و توصیه ها عرضه خواهند شد.

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

 

۲- بررسی مقاله
مناطق صنعتی توجه زیادی را از سوی محققین در رشته های مختلف و همچنین از سوی دولت های و سیاست گذاران در طی چندین دهه اخیر به خود جلب نموده است. کشورهای کوچک، نظیر نیوزیلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، اسکاتلند و شیلی به میزان زیادی به منابع طبیعی خود وابسته اند. مفهوم “منطقه صنعتی” به وسیله سیاست گذاران به کار گرفته شده تا اینکه سبب ترغیب مشارکت عمومی بیشتر و خوشه بندی فعالیتهای اقتصادی شود و از این طریق رقابت بین المللی تسریع یابد.
چیتی و آگندال(۲۰۰۸)این موضوع را مطرح کردند که مناطق صنعتی به وسیله شرکتهای کوچک و متوسط(SMEs) به منظور توسعه بازارهای بین المللی آنها مورد استفاده قرار گرفته است تا بدین وسیله محصولات نوآورانه و نوین آنها همراه با استراتژی های بازاریابی توسعه یابد و فرصت های تجاری مشخص شود. این مناطق صنعتی به شرکتهای کوچک و متوسط اجازه سود بردن از اقتصاد مقیاسی را خواهند داد. سیاستگذاران نیز اهمیت رهبران شرکتهای کوچک و متوسط در زمینه فعالیت به عنوان یک کاتالیزور را به منظور آغاز توسعه یک منطقه صنعتی شناسایی نموده اند.
۱-۲٫ شبکه بندی اجتماعی برای خوشه های نوین
 شبکه بندی اجتماعی در یک مجموعه خوشه ای به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. خوشه ها تحت عنوان “یک بعد محلی یا منطقه ای این شبکه ها” تعریف شده اند (ون دینرگ، براون و ون ویندن ۱۸۷ :۲۰۰۱). ماسکل(۲۰۰۱) این موضوع را پیشنهاد می کند که، فرایند اجتماعی یادگیری و نوآوری در زمینه مشارکت بین شرکتی به هنگامی که شرکای درگیر در آن به میزان کفایت به یکدیگر نزدیک باشند تا آنکه قابلیت تعامل پیوسته و تبادل موثر اطلاعات وجود داشته باشد، می تواند مناسب باشد. در عین حال، این فرایند اجتماعی در جوامع محلی که به اشتراک گذارنده یک پایه علمی و فرهنگ مشترک می باشند، پدیدار می گردد (کوک ۱۹۹۸). به علاوه، این مجاورت نزدیک در سطح منطقه ای سبب تسهیل تعاملات پیوسته چهره به چهره رسمی و غیر رسمی خواهد شد. این فرایند به وجود آورنده یک زبان مشترک یا کد ارتباطی از طریق تعاملات مکرر در خلال زمان   می باشد (پاتل و پاویت ۱۹۹۴)، که خود منجر به ایجاد موسسات منطقه ای خواهد شد که به تقویت محیط های متناسب برای تعاملات بین شرکتی کمک خواهد نمود (ولف ۲۰۰۳).

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

 

۳- روش تحقیقاتی
 داده های این بررسی به وسیله بررسی پرسش نامه های پستی و پیگیری های متعاقب برای کل جمعیت شرکتهای درگیر در این مطالعه که در فعالیتهای اصلی زنجیره ارزش صنعت ماهیگیری آزاد درگیر بوده اند(تعداد ۲۲۹)، در دو کشور مشارکت کننده یعنی اسکاتلند و شیلی گردآوری شده است.
برای پرسش نامه غالب مقیاس های برآورد مرتبط با مشارکت بین شرکتی در مبحث بازاریابی قبلا در ژورنال های علمی و دانشگاهی منتشر نشده بود. مقیاس های برآورد و سوالات مربوط به عملیاتی سازی این مطالعه از تحقیقات مطالعات موردی حاصل آمد، که به وسیله براون و بل (۲۰۰۱) انجام شده بودند. مقیاس های توسعه یافته به وسیله این دو نفر، در یک مقیاس لیکرت ۵ امتیازی (۱= کاملا مفید تا ۵= کاملا غیر مفید)، مزیت عضویت در خوشه الکترونیکی کلیسای مسیح در شهر نیوزیلند در زمینه گسترش اثرات خارجی فعال بازاریابی برای شرکتهای مشارکت کننده را مشخص کرد. مفهوم امانت داری به عنوان یک عنصر مهم به شمار می آید که بر روی مشارکتهای بین شرکتی تاثیر گذار است. بر مبنای تعریف ارائه شده به وسیله مورگان و هانت (۱۹۹۴) و کوتی و همکاران (۲۰۰۳)، این تحقیق اقدام به درک عناصر امانت داری در امر بازاریابی به شرح ذیل نموده است:
۱-۳٫ انتخاب صنعت
 صنعتی خاص به دلایل مختلف انتخاب شد. در ابتدا، این صنعت دارای ویژگی های مشابهی در دو کشور با سطوح مختلف توسعه اقتصادی و فرهنگ های متمایز می باشد. در وهله دوم، این صنعت در نواحی جغرافیایی خاصی استقرار یافته است و بر این مبنا به طور مستقیم در زمینه توسعه اقتصاد محلی نواحی دور روستایی هر کشور نقش ایفا می نماید. در مرحله سوم، یک ارتباط درونی آشکار در فعالیت های مربوط به زنجیره ارزش وجود دارد که با خسیسه جغرافیایی ترکیب شده و خود موکد آن است که چنین صنعتی به عنوان یک عنصر سازنده منطقه صنعتی یا خوشه صنعتی در هر دو کشور مطرح می باشد. در نهایت، شیلی و اسکاتلند به عنوان دومین و سومین تولید کننده و صادرکننده بزرگ ماهی آزاد در طی  مدت زمان این مطالعه بوده و بنابراین آن ها به عنوان بازیگران مهم در بازار جهانی محصولات مرتبط شناخته می شوند. به طور قابل توجه، علاوه بر این تفاوتهایی در استراتژی خوشه در این دو کشور وجود دارد.

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

 

۴- نتایج
شهرت یا ارتباط ارتقا یافته شرکتها و محصولات، خرید کالاهای واسطه ای از دیگر شرکت ها، فراهم آوردن دسترسی به تامین کنندگان خاص بهتر و یافتن مشتریان جدید در بازارهای نوین، به عنوان پیامدهای خاص خارچی هستند که این شرکت ها به عنوان مبحث مفید و سودآور در مبحث مشارکت های جغرافیایی و منطقه ای بدان    می نگرند. شهرت افزایش یافته و یافتن مشتریان جدید در بازارهای چهانی جزء متغیرهایی به شمار می آیند که مترادف با «پیامدهای خارجی بازاریابی غیر فعال» هستند که برخی از نواحی جغرافیایی خاص ممکن است اقدام به ایجاد آن نمایند. «خرید کالاهای واسطه ای» و «دسترسی به تامین کنندگان خاص بهتر» به عنوان پیامدهای متعارف اقتصاد مطرح می باشند. این نتایج مؤکد تحقیق قبلی در مبحث جغرافیایی اقتصادی خواهد بود که مشخص کننده اهمیت مزیت های مرتبط با تولید می باشد که نواحی صنعتی و خوشه های محلی می توانند آن را حاصل نمایند (برای نمونه نظر بکاتینی، ۱۹۹۰؛ بلاندی، ۲۰۰۱، ون دنرگ و همکاران، ۲۰۰۱).

مدیریت پیامدهای خارجی بازاریابی

 

۵- نتیجه گیری،‌ تحقیقات آتی و مشارکت های اصلی
برحسب اهداف تحقیقاتی، نتایج ما این گونه بیان می دارد که «مجاورت نزدیک» به عنوان یک مؤلفه کلیدی فی نفسه برای توسعه مشارکت بین شرکتی در زمینه بازاریابی به شمار نمی آید. با این وجود، قرار گیری در یک موقعیت مشترک، ممکن است به طرقی برای توسعه «پیوند اجتماعی» مفید باشد. ارتباط بین موقعیت جغرافیایی خاص و شبکه بندی اجتماعی پیچیده می باشد و تفکیک تعامل بین این دو عنصر غالبا مشکل خواهد بود. به طور مثال، قرار گیری در یک موقعیت مشترک موجب کمک به تسهیل عناصر اجتماعی شبکه بندی گردیده که خود در مقابل به ایجاد یک طرح مشارکتی استراتژیک کمک می نماید، به طور مثال در زمینه بازاریابی، که می تواند سبب ارتقای عملکرد شرکت ها شود.
مفهوم «مجاورت» (امین و کوهندت، ۱۹۹۹؛ گرتلر، ۲۰۰۱) را می بایست نه تنها به عنوان یک مضمون فضایی مدنظر قرار داد، بلکه باید آن را به عنوان یک پارامتر اجتماعی در نظر گرفت و در آن فرم های سازمانی و ارتباطاتی را متصور شد که در آن شرکت ها و مدیران با یکدیگر به تعامل و ارتباط می پردازند. این ارتباطات اجتماعی مرتبط با مدلی است که بوسیله چیتی و اگندل (۲۰۰۸) برای پدیده پیوند بین سطوح میان سازمانی و میان شخصی رسمی و غیر رسمی پیشنهاد شده است. چنین امری فراهم آورنده درس هایی از خط مشی های عمومی می باشد که سبب ارتقای توسعه خوشه و عملکرد آن خواهد شد چرا که آنها نیازمند بهره گیری از یک فرهنگ محلی در نواحی خاص می باشند، تا میزان فرمولاسیون ارتباطات بین بازیگران در سطوح سازمانی و فردی را درک کنند. بدون در نظر گیری این عناصر، رشد و تقویت خوشه های نوین منطقه ای و تاثیر خط مشی های عمومی محلی برای حصول این هدف ممکن است در پیاده سازی با مشکل روبرو گردد.
نتایج مشخص شده و تاکید شده در زمینه اهمیت ارتباطات غیررسمی در مبحث توسعه مشارکت های بین سازمانی قابل توجه می باشند. بنابراین، ما می توانیم بیان داریم که تماس های غیر رسمی نقش کلیدی برای فعالیت های بازاریابی مشارکتی ایفا خواهد نمود. به علاوه، نتایج  نشان دهنده این نیز هستند که نشست های غیر رسمی و «ارتباطات ضعیف» نیز می توانند برای به اشتراک گذاری اطلاعات بازاریابی بین مدیران با ارزش باشند. همچنین چنین امری به توسعه خط مشی های عمومی منطقه ای و ملی خاص وابسته می باشد که با خوشه ها و توسعه محلی در اقتصادهای کوچک و باز که در کشورهایی همانند نیوزیلند،‌ اسکاتلند و شیلی یافت می شوند، مرتبط است. به علاوه، این موضوع نیز کاملا آشکار می باشد که دولت های این کشورها نیز متمایل به پرورش قابلیت رقابت و کارآفرینی در هر دو سطح ملی و محلی در مبحث خوشه های منبع مدار طبیعی نوین هستند که در آن اقتصاد دارای مزیت های رقابتی خواهد بود.
در نهایت این مطالعه می بایست تاکید نماید که مضمون مشارکت به عنوان یک عنصر فی نفسه در هر سازمان مطرح نمی باشد و تاثیر کشور و همچنین فرهنگ محلی مناطق نیز  ممکن است نقش حیاتی را در فرآیند اعتماد و مشارکت ایفا نماید. واضح است که جهت تصدیق تاثیر مشارکت های منطقه ای خاص و جغرافیای همراه با شبکه بندی اجتماعی در زمینه تعاملات بین شرکتی در مبحث فعالیت های بازاریابی می بایست تحقیقات بیشتری انجام پذیرد که نه تنها اقدام به انجام یک رویه تحقیقاتی مشابه در بخش های متنوع صنعتی و یا کشورهای گوناگون نماید، بلکه باید در این بررسی یک نگرش کل نگرانه شامل سیستم های نوآوری منطقه ای و دیدگاه های محلی کار آفرینی را با یکدیگر ترکیب نمود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.