مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آموزش دوره های آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك

آموزش دوره های آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات رایگان

مطالعه 20 الی 100% رایگان مقالات ترجمه شده

1- قابلیت مطالعه رایگان 20 الی 100 درصدی مقالات 2- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر 3 فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: 28000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.


ترجمه گروه آموزش - ایران نرجمه - Irantarjomeh

آموزش دوره های آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك

شماره
8
کد مقاله
EDU08
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آموزش دوره های آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك در كالج های محلی : چشم انداز ملی
نام انگلیسی
Non-Credit Entrepreneurship Education in Community Collages: The National Perspective
تعداد صفحه به فارسی
73
تعداد صفحه به انگلیسی
62
کلمات کلیدی به فارسی
آموزش، كارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Education, entrepreneurship
مرجع به فارسی
دوره مطالعاتی كالج محلی یو سی ال ای
مرجع به انگلیسی
UCLA Community Collage Studies, Los Angeles
سال
2005
کشور
ایالات متحده

آموزش دوره های آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك

 

آموزش دوره‌های‌  آموزشی كارآفرینی بدون صدور مدرك در كالج‌های‌  محلی :
چشم انداز ملی
 
روزانا كاردوچی
شانون كالدرون
كایل مك جانكین
آرتور ام كوهن
روبرت هیز
دوره مطالعاتی كالج محلی یو سی ال ای
سپتامبر 2005
خلاصه اجرایی
این گزارش بطور خلاصه یافته‌های یك تحقق ملی را در مورد آموزش‌های‌  كارآفرینی و مدیریت مشاغل كوچك كه منجر به صدور مدرك تحصیلی نمی شوند را  در كالج‌های‌  محلی آمریكا ارائه می دهد. بطور مشخص این پروژه بدنبال شناسایی و مستند كردن بهترین عملكردهای جاری در زمینه  آموزش كارآفرینی و مدیریت واحد‌های‌ بازرگانی كوچك بوده و در نظر دارد برای كالج‌های‌ محلی از نظر پیشرفت در رسیدن به اهداف برنامه‌های‌ مورد نظر  خود  معیار مناسبی را ارائه نماید. یافته‌های‌  این تحقیق همچنین برای كالج‌های‌ محلی، جوامع آنها، دفاتر ایالتی مربوطه و سایر منابع تامین كننده مالی، ضوابطی را ارائه می‌نماید كه بوسیله آن عملكرد كالج‌های‌ محلی در آموزش كارآفرینی بدون صدور مدرك تحصیلی مورد ارزیابی قرار گیرد.
در این مطالعه، یك بررسی اجمالی از پژوهش درمورد كارآفرینی بهمراه توضیح دقیق روش تحقیق و نمونه‌های‌ تحقیقاتی آن ارائه می‌شود (ابزار تحقیق در پیوست گزارش آمده است). براساس داده‌های‌ جمع آوری شده از 227 شركت كننده در كالج‌های محلی، یافته‌های‌ این تحقیق در این گزارش به ابعاد ذیل در باره كارآموزی كارآفرینی در كالج‌های محلی می‌پردازد: محتوا و چارچوب برنامه، ‌اجزا و تامین مالی، خصوصیات دانشكده،‌ ثبت نام دانشجویان و ارزیابی برنامه.
 یافته‌های‌ اصلی  كه در این تحقیق مورد بحث قرار گرفته  شامل موارد ذیل هستند:
  •   71 درصد از پاسخگویان آموزش‌های كارآفرینی یا مدیریت واحد‌های بازرگانی  كوچك را پیشنهاد می‌كنند.
  • بر اساس تحقیقی كه از افرادی كه پاسخ نداده‌اند بعمل آمد، به نظر ‌می‌رسد كه احتمالا 53 درصد از آنها، نوعی از آموزش‌های  كارآفرینی بدون صدور مدرك، با درجه اطمینان نود و پنج درصدی، و محدوده پوشش 37 تا 69 درصدی، را پیشنهاد می‌كنند. 
  • 76 درصد از نهاد‌های‌ شركت كننده هم برنامه آموزشی بدون صدور مدرك كارآفرینی و هم برنامه آموزشی مدیریت واحد‌های‌ كوچك بازرگانی را پیشنهاد می‌كنند.
  • 76 درصد از شركت كنندگان در تحقیق هر دو نوع آموزش بدون صدور مدرك     و با صدور مدرك آموزش‌های‌ كارآفرینی را پیشنهاد می‌كنند.
  • ‌ 44 درصد از نهادها، آموزش بدون مدرك كارآفرینی را در شمار آموزش‌های‌ تكمیلی، محلی و واحد‌های‌  اداری آموزش بزرگسالان قلمداد كرده‌اند.
  • ‌ بودجه عمومی كالج، شهریه دانشجویان و كمك‌های‌ دولتی بعنوان سه شكل عمده حمایتهای مالی، برای آموزش بدون صدور مدرك دوره كارآفرینی، بشمار می‌آیند.
  • كارگاههای مستقل، دوره‌های آموزش تكمیلی و كارگاههای دوره‌ای سه نوع از رایج‌ترین اشكال آموزش بدون صدور مدرك دوره كارآفرینی می‌باشند. در عین حال بر اساس اظهارات 49 درصد از افراد شركت كننده در این تحقیق چهار قالب آموزشی یا حتی بیشتر در این خصوص مورد استفاده قرار گرفته است.
  • ارائه مقاله بصورت حضوری، سخنرانی مدعوین و كارگروهی در سر فصل روشهای تدریس كارآفرینی بدون صدور مدرك قرار داشته است، در حالی كه ایجاد طرحهای بازرگانی،‌گزارشات تحلیل بازار و اقدامات توسعه شخصی سه فعالیت رایج دیگر در زمینه فراگیری این مهم بوده است.
  • از میان اكثریت نهادهای شركت كننده (60 درصد)، كمتر از 200 دانشجو در برنامه كارآفرینی بدون مدرك ثبت نام كرده‌اند.
  • تنها 35 درصد از گزارش نهادهای شركت كننده حاكی از آن است كه برنامه‌های كارآفرینی بدون صدور مدرك برای گروه‌های جمعیتی كه مشخصا مورد نظر بوده‌اند (مانند زنان‌، ‌گروههای نژادی و كاركنانی كه كار خود را از دست داده‌اند) ارائه شده است .
  • اكثریت نهادها برروی دانشكده‌های كمكی برای ارائه آموزش كارآفرینی بدون صدور مدرك تكیه داشته و بیش از 90 درصد از این مدرسین از تجربیاتی در كارآفرینی و مدیریت واحد‌های‌ كوچك بازرگانی برخوردار بوده‌اند.
  • ‌كمی بیش از نیمی از نهادهای شركت كننده اعلام كرده‌اند كه خط مشی مشخصی را در مورد اهداف كارآفرینی، نتایج یا برنامه معیارهای ارزیابی دنبال نموده‌اند.
  • ‌ اكثریت نهادها ‌(‌5 درصد) در پایان هر دوره یا برنامه آنرا ارزیابی كرده و فقط 12 درصد به تحقیق فارغ التحصیلان پرداخته و 18 درصد داده‌های اقتصادی را برای گردآوری اطلاعات مرتبط با ارزشیابی، پس از تكمیل برنامه، مورد تحلیل قرار داده‌اند.
این یافته‌های عملی، كه در این گزارش بصورت كامل با جزئیات مربوطه ارائه شده است متضمن و تكمیل كننده پژوهش در زمینه آموزش كارآفرینی در كالج‌های محلی است. همسو با نظرات هاگان ‌(‌200‌‌)  مبنی بر آنكه بیش از 60 درصد از كالج‌های محلی آمریكا كارآموزیهای مبتنی بر صدور مدرك تحصیلی را ارائه می‌دهند، نتایج این تحقیق نیز نشان دهنده شركت گسترده كالج‌های‌ محلی در ارتقاء توسعه اقتصادی و نیروی كار از طریق آموزش‌های كارآفرینی و مدیریت بازرگانی واحد‌های‌ كوچك، بدون صدور مدرك می‌باشد. اهمیت گسترده و عمق آموزش‌های‌ كارآفرینی، بدون صدور مدرك در كالج‌های‌  محلی، از طریق داده‌های تحقیقاتی مشخص می‌شود كه خود نشان دهنده طیف متنوعی از سرفصل‌های‌آموزشی، روشهای تدریس، فعالیت‌های یادگیری و منابع آموزشی یكپارچه‌ای می‌باشند، داده‌هایی كه خود به برنامه‌های‌ آموزشی فراگیر، كه قادر است نیازها و تعلیم و تربیت مختلف تحصیلات تكمیلی دانشجویان را برآورده سازد، پیوند خورده است.
بینش‌های‌  دیگری كه از این گزارش حاصل می‌شود شامل خصلت همیارانه یا مشاركتی آموزش كارآفرینی، بدون صدور مدرك تحصیلی، در كالج‌های محلی (مشابه شواهدی كه در خصوص طیف گسترده منابع مالی خارجی و همكاری رسمی بوسیله نهاد‌های‌  شركت كننده اعلام شده است) و همچنین نیازهای مداومی می‌باشد كه برای ارزشیابی روال یادگیری دانشجویان و نتایج برنامه بطور موثری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گزارش شامل مباحثی است از سرفصل‌های تحقیقاتی  بعنوان مثال خصلت و شكل مشاركت بین راهكارهای آموزشی غیر مدركی و مدركی، سیاست گذاریهای توسعه منابع خارجی و ارزشیابی اقدامات ابتكاری كه نتایج دراز مدت برنامه را تعیین می كند)، كه خود تحقیقات بیشتری را جهت ارتقای دانش ما، از نقش مهمی كه كالج‌های‌ محل آمریكا در باروری و حفظ فعالیتهای كارآفرینانه ایفا می‌كنند، طلب می‌نماید.
مقدمه
این گزارش بطور خلاصه یافته‌های‌ یك تحقیق ملی در مورد آموزش‌های‌ كارآفرینی و مدیریت مشاغل كوچك كه منجر به صدور مدرك تحصیلی نمی‌شوند را در كالج‌های‌  محلی آمریكا مورد بررسی قرار ‌می‌دهد. بطور مشخص این پروژه بدنبال شناسایی و مستند نمودن بهترین عملكردهای جاری در زمینه آموزش كارآفرینی و مدیریت واحد‌های‌  بازرگانی كوچك بوده و در نظر دارد برای كالج‌های‌ محلی، از نظر پیشرفت در رسیدن به اهداف برنامه‌های مورد نظر خود، یك معیار قابل قبول و متناسب ارائه دهد. یافته‌های‌   این تحقیق همچنین به كالج‌های‌ محلی، جوامع مربوطه، دفاتر ایالتی وابسته و سایر منابع تامین كننده مالی ضوابطی را ارائه ‌می‌كند‌ كه بوسیله آن عملكرد كالج‌های‌ محلی در آموزش كارآفرینی بدون صدور مدرك تحصیلی، را می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.
اهمیت دوره‌های‌ آموزشی كارآفرینی و مدیریت واحد‌های‌ كوچك بازرگانی توسط كالج‌های محلی در آمارهای ارائه شده نشان داده شده است، آمارهایی كه مشخص كننده نقش مهم شركت‌های‌ كارآفرین و شركت‌های كوچك بازرگانی در ارتقاء رشد اقتصاد منطقه‌ای، ‌محلی و ملی می‌باشند. یك بررسی از داده‌های‌ آمارهای سرشماری، ‌تجاری و اشتغال نشان دهنده آن است كه 23 میلیون واحد بازرگانی كوچك آماری كه نمایانده  7/99 درصد از شركت‌های كارفرما می‌باشند، بیش از نیمی از كل كاركنان خصوصی را در استخدام داشته و علاوه بر این، 50 درصد تولید بخش خصوصی را در اختیار داشته و میزان 60 تا 80 درصد خالص از مشاغل جدید را همه ساله در ایالات متحده ایجاد می‌كنند (اطاق بازرگانی ایالات متحده -2005).  بعلاوه، ‌موسسه بررسی جهانی كارآفرینی (‌GEM)، كه یك موسسه تحقیقاتی مشترك شامل كالج بابسون و دانشگاه بازرگانی لندن می‌باشد، رابطه نیرومندی را  بین فعالیتهای كارآفرینی ملی و رشد اقتصادی ترسیم نموده و همچنین تعامل قدرتمندی را نیز بین كارآفرینی، ‌آموزش و ایجاد اشتغال ثبت نموده است. خصوصا،‌ یافته‌های‌ این موسسه حاكی از آنست كه “‌ انتظار می‌رود 30 در صد از كارآفرینان دارای كمتر از مدرك تحصیلات متوسطه، خود اشتغال بوده در حالیكه 35 درصد از كارآفرینان با تحصیلات عالی 20 نفر یا بیشتر را بكارگیرند”(‌نك‌، ‌زاخاراكیس‌، ‌بایگریو و رینولدز،‌2003‌‌) . علیرغم فقدان آماری مبنی بر آنكه رشد اقتصادی لازمه كارآفرینی است،‌ بررسی‌های‌ دیگری مورد نیاز می‌باشند تا درك و بینش ما، از نقشی كه  آموزش كارآفرینی و مدیریت بنگاههای اقتصادی كوچك  در به بارنشاندن و ابقای فعالیت‌های‌ كارآفرینانه بازی می‌كنند، را توسعه دهند.
اگرچه تعدادی از محققان اقدام به انجام تحقیقاتی برروی برنامه‌های‌ آموزشی كارآفرینی منجر به صدور گواهینامه كه بصورت یك دوره چهار ساله در كالج‌ها و دانشگاهها برگزار می‌گردد نموده‌اند (سولومون‌،  دافی و تارابیشی‌،  2002: وسپر و گارتنر‌،  2002)، فقط محققان اندكی بطور سیستماتیك آموزش كارآفرینی و مدیریت  بنگاههای اقتصادی كوچك را در چارچوب كالج‌های محلی مورد تحقیق قرار داده‌اند – كه  خود بعنوان یك غفلت تعجب آور در برآورد برجستگی بسط اقتصادی، آموزش محلی و توسعه نیروی كار درمیان ماموریت‌های  چندگانه كالج‌های آمریكایی بشمار می‌آید. نقش كالجهای محلی در آموزش كارآفرینی، مخصوصا بعلت جایگاه آنها درسیستم آموزش ملی، قابل توجه است. كالجها بنا به خصلت خود، به جوامع محلی كه به آنها خدمات ارائه می‌دهند وابسته‌اند. دانشجویان آنها از آن جوامع می‌آیند: بسیاری از آنها دانش جویان نیمه وقت بوده و در آن جامعه مشغول بكار هستند:‌آنها به احتمال خیلی زیاد زندگی آتی خود را در آن جامعه شكل خواهند داد . فعالیت‌های‌ بازرگانی در این جامعه برای تامین نیروهای آموزش دیده خود متكی به كالج‌های‌ محلی بوده: و با احتمال زیاد فارغ التحصیلان این كالج‌ها را بكار می‌گیرند. بر این اساس كالج‌های محلی باید برای پاسخگویی به نیاز‌های‌ فوری آموزش نیروی كار برای اشتغال در آن جامعه، هم برنامه ریزی جامعی را ارائه داده و هم جهت گیری مناسبی را عرضه دارند. همه این موارد، كالجهای محلی را دارای زمینه ایده‌آل  برای توسعه برنامه‌های‌ آموزشی، كه می‌تواند باعث خلق كارآفرینی شوند، می‌دانند. در واقع بسیاری از كالجهای محلی پیش از این درگیر آموزش دوره‌های‌ كارآفرینی بوده‌اند، بر این اساس هاگان‌(2004) اذعان می‌دارد كه 60 درصد از كالج‌های‌آمریكایی در حال حاضر حداقل یك دوره، منجر به صدور گواهینامه فارغ الحتصیلی، مدیریت بنگاههای اقتصادی كوچك یا كارآفرینی را ارائه می‌دهند. بهر حال آنچه از نوشته‌های‌  تحقیقاتی در مورد برنامه آموزشی كارآفرینی در كالج‌های  محلی مورد غفلت قرار گرفته است، بررسی جامع بر روی ارائه دوره‌های‌ آموزشی بدون صدور مدرك می‌باشد. گزارش سال 1994 توسط مركز مطالعات كالج‌های‌ محلی حاكی از آن است كه اكثریت آموزش‌های كارآفرینی كه در كالج‌های محلی ارائه شده است، بعنوان آموزشهای تكمیلی، بدون صدور مدرك، بوده است. بر اساس این اظهار، كه در اصل بر مبنای بررسی انجام شده از گزارشات مربوطه و تحقیقی محدود از 40 كالج جوامع حومه شهری شكل گرفته است، مولفین این گزارش خواستار تحقیقات عملی بیشتری برای آزمودن این چارچوب، در قالب ‌محتوی و منابع اجرایی آموزش‌های بدون صدور مدرك تحصیلی، در كالج‌های‌ محلی می‌باشند. متاسفانه این درخواست بدون پاسخ مانده است. علاوه بر آغاز روال پر نمودن فضای خالی، در زمینه آموزش دوره كارآفرینی بدون صدور مدرك  در كالج‌های‌ محلی، داده‌های‌  تحقیقاتی ارائه شده در این گزارش بینش ارزشمندی، در شكل و عملكرد فعالیت‌های مشترك و ارزیابی آنها، در ‌دو زمینه آموزش كارآفرینی كه در تحقیقات قبلی كمتر توجه كافی بدانها مبذول شده بود، را فراهم آورده‌اند.
نتیجه گیری
یافته‌های تجربی نشان داده شده فوق‌الذكر در تایید و ادامه پژوهش‌های‌ انجام شده در زمینه آموزش كارآفرینی در كالج‌های‌ محلی می‌باشد. در راستای نظریه هاگان (2004)  مبنی بر اینكه بیش از 60 % از كالج‌های محلی آمریكا آموزش‌های‌  دارای مدرك تحصیلی برای دوره كارآفرینی ارائه می‌دهند‌، ‌ نتایج این تحقیق احتمالا مشاركت گسترده كالج‌های‌  محلی، در ارتقاء توسعه اقتصادی و نیروی كار، از طریق آموزش‌های‌  كارآفرینی و مدیریت بنگاههای كوچك اقتصادی، را نشان ‌می‌دهد. این گستره و عمق موثر آموزشهای بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی كالج‌های‌ محلی كه  در بدو امر در گزارش  آموزش كارآفرینی در كالج‌های‌  محلی آمریكا  ‌(‌مركز مطالعات كالج ها محلی، ‌1994) توضیح داده شد‌ بوسیله داده‌های‌ تحقیق معاصر مورد تاكید قرار گرفت.  این امر آشكار می‌سازد كه 71% از موسسات شركت كننده،  فرصت‌های آموزشی دوره‌های‌  بدون صدور مدرك تحصیلی، كه پوشش دهنده دوره‌های‌ حیات اقتصادی می‌باشند، ‌(‌از خلق كسب و كار جدید گرفته تا عملكرد مداوم مدیریت اقتصادی‌‌) را عرضه نموده و قریب 50 درصد نیز چهار روش ارائه برنامه یا روشهای بیشتر ‌(‌مانند كارگاههای آموزشی، ‌تدریس اینترنتی و سمینارها‌‌) ‌را بكار می‌گیرند. نتایج این تحقیق در راستای داده‌های‌  آن كه دامنه وسیع عناوین پوشش داده شده در آموزش‌های  بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی (‌مانند بازاریابی،‌طرح ریزی اقتصادی، ‌فن آوری اطلاعات و منابع انسانی) را شامل می‌شود،‌ تائید كننده رشد برنامه‌های‌  آموزشی دوره‌های‌  بدون صدور مدرك تحصیلی است كه قادر می‌باشند، نیازهای متغیر  اطلاعاتی و تربیتی دانشجویان آموزش‌های‌  تكمیلی را تامین كنند.
بینش بعدی كه از این گزارش حاصل می‌آید شامل خصلت مشاركتی آموزش‌های‌ بدون صدور مدرك كالج‌های محلی ‌(‌مانند طیف متنوعی از منابع تامین مالی خارجی و مشاركت رسمی كه توسط موسسات شركت كننده گزارش شده ارائه گردیده است‌‌)  و نیازهای مداوم برای عملیات ارزیابی است  كه بنحو موثری یادگیری دانشجویان و نتایج برنامه‌ها را اندازه‌گیری ‌می‌كند‌. اگر چه هر دوی این نكات همچنین در گزارش سال 1994 كه بوسیله مركز مطالعات كالج‌های‌  آمریكایی تهیه شده، آمده است،‌ داده‌های‌  این تحقیق ملی كه در این گزارش ارائه شده است یك تصویر  جامع و عملی‌تری از عملكرد اجرایی معاصر را نشان ‌می‌دهد.
علاوه بر اشاره به شكاف موجود در نوشته‌های‌  مربوط به دوره‌های‌  بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی  كالج‌های‌  محلی، یافته‌های این تحقیق كه در این گزارش ارائه شده است همچنین مسایل تحقیقاتی جدیدی را مطرح كرده كه پژوهش‌های‌  دیگری را می‌طلبد. برای مثال، گرچه این تحقیق داده‌هایی را در شكل و خصلت منابع مالی خارجی و مشاركت رسمی در پشتیبانی از آموزش دوره‌های‌  بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی در كالج‌های‌  محلی جمع آوری كرده است،‌ تحقیقات دیگری برای توسعه شناخت نسبتا متغیر راهبردهای توسعه منابع و تامین مالی برنامه مورد نیاز است. این رشته از پرسش‌ها را می‌توان بنحو كاملا موثری از طریق یك رشته بررسی‌های‌  موردی تعریف كرد كه برای ایجاد یك تصویر از الگوهای منابع تامین مالی دوره‌های‌  آموزشی بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی و همچنین ارتقاء شناخت ما از نحوه‌ای كه مشاركت خارجی بكار گرفته شده و زمینه‌ای كه مشاركت منابع از طریق این ارتباطات مهم ایجاد می‌شود، راهگشا خواهد بود. بررسی‌های‌  كیفی موردی نیز همچنین می‌تواند بصورت یك وسیله ارزشمند برای گردآوری درك بیشتری از طبیعت همكاری میان دوره‌های‌  دارای مدرك تحصیلی و بدون آن در رشته‌های‌  كارآفرینی بكار گرفته شود. هفتاد و شش درصد از موسسات شركت كننده هر دو نوع آموزش‌های‌ دارای مدرك تحصیلی و بدون آنرا ارائه می‌دهند،‌ اگر چه تحقیق فعلی به بررسی بینش ناچیزی از طبیعت و شكل مساعی مشاركت میان این دو ساختار مجزای اداره كالج‌های‌  محلی می‌پردازد (‌مانند منابع مشترك‌،  مشاركت دانشكده‌‌) .
نهایتا، مشابه پیشنهادات تحقیقی كه در پایان گزارش  آموزش كارآفرینی در كالج‌های‌  محلی آمریكایی (1994) ارائه شده است،  كه این گزارش بر مبنای فراخوانی جهت انجام  تحقیقات بیشتر، بر روی میزان نتایج و اقدامات ارزیابی  آموزش بدون صدور مدرك تحصیلی، می‌باشد، مبحث كارآفرینی را به پایان می‌ریم . نتایج تحقیقات معاصر حاكی از آن است كه اكثریت روسای برنامه‌ها به اجرای ارزیابی در پایان هر دوره یا سمینار پرداخته و فقط 12 درصد از موسسات شركت كننده از تحقیق پیگیری وضعیت فارغ التحصیلان استفاده ‌كرده‌اند. گرچه ارزیابی پایان دوره/ برنامه می‌تواند یك وسیله موثر برای بدست آورن داده‌ها از موفقیت دانشجویان و درك  كسب دانش باشد،‌ آنها شناخت ناچیزی از تاثیر دراز مدت شركت در آموزش كارآفرینی در كالج‌های‌ محلی فراهم می‌كنند. آموزش‌های‌  بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی چه نقشی در ایجاد شغل در اقتصاد محلی بازی می‌كند؟ ارتباط میان تكمیل یك برنامه آموزشی بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی در یك كالج محلی و موفقیت تجاری ‌(‌مانند بازگشت سرمایه گذاری، نرخ توسعه، اندازه نیروی كار و غیره‌‌)  چگونه است؟ دوره بدون صدور مدرك تحصیلی كارآفرینی چگونه بر روی رشد اقتصاد محلی و شكل ارتباط متقابل میان كالج و جامعه اطراف آن تاثیر می‌گذارد؟ اینها پرسش‌های مهمی هستند كه باید از طریق تحقیقات بیشتر بر روی ارزیابی آموزش كارآفرینی بدانها پاسخ داده شود. كالج‌های‌  محلی آمریكایی كه در جستجوی افزایش گستره و عمق سرمایه گذاریهای خارجی در آموزش كارآفرینی هستند، باید نوعی از معیارهای مرتبط با عملكرد ارزیابی را ایجاد و برقرار نمایند و بر این اساس قادر باشند مزایای اقتصادی فردی و گروهی  همراه با آموزش كارآفرینی در كالج‌های محلی را فراهم كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.