مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.


ترجمه گروه آموزش - ایران نرجمه - Irantarjomeh

استفاده از کمدی دیجیتال جهت ارتقای فراگیری الکترونیک در آموزش ضد فساد – ایران ترجمه – Irantarjomeh

شماره
۱۴
کد مقاله
EDU14
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
استفاده از کمدی دیجیتال جهت ارتقای فراگیری الکترونیک در آموزش ضد فساد
نام انگلیسی
Using Digital Comics to Enhance eLearning On Anti-Corruption Education
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
فراگیری الکترونیکی، کمدی دیجیتال ضد فساد، آموزش با کمک کامپیوتر، اینترنت
کلمات کلیدی به انگلیسی
eLearning, anti-corruption, digital comics, computer-assisted education, internet
مرجع به فارسی
دانشگاه سمارانج اندونزی
مرجع به انگلیسی
School of Business Management Semarang Indonesia
کشور
اندونزی

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

 

  استفاده از کمدی دیجیتال جهت ارتقای فراگیری الکترونیک در آموزش ضد فساد
 چکیده
این مقاله بر مبنای یک سرویس اجتماعی می باشد که به وسیله دانشگاه Soegijapranata با مشارکت کمیته اندونزیایی ریشه کنی فساد برگزار شده است. این سرویس اجتماعی در بردارنده ۱۵ دبیرستان خصوصی و عمومی در ناحیه سمرانج اندونزی می باشد. فساد به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات در جامعه امروزی اندونزی مطرح می باشد، بنابراین، لازم است تا در این زمینه دیدگاه فعالانه ای را برای دانش آموزان مقطع دبیرستان اندونزی در نظر داشت. این مقاله نسبت به بررسی اجرای مقدماتی روال های مشارکتی کمدی دیجیتال در خصوص مبارزه با فساد از طریق آموزش الکترونیک اقدام می نماید. آنالیز اولیه این مطالعه موردی بسیار موثر بوده است و بر مبنای آن دانش آموزان اشتیاق بسیاری را در زمینه فراگیری و کمدی دیجیتال – بازی ها از خود نشان داده اند. با این وجود، برخی از موانع پیش روی عبارتند از سرعت اینترنت و عدم تمایل معلمین در این باب.

کلمات کلیدی: فراگیری الکترونیکی، کمدی دیجیتال ضد فساد، آموزش با کمک کامپیوتر، اینترنت

 

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

 

مقدمه
اندونزی به صورت متوالی از نقطه نظر فساد در رتبه بالایی قرار داشته است و اخیراً در گزارشات فساد سازمان شفاف سازی بین المللی از رتبه ۱۴۵ در سال ۲۰۰۶ به رتبه ۱۳۵ تنزل یافته است. آموزش، یکی از نکات محوری در زمینه مبارزه و ممانعت از فساد به شمار می آید. حتی قواعد و مقررات آشکار و موسساتی که به خوبی در این زمینه طراحی گردیده اند قادر به ممانعت از بروز فساد نمی‌باشند، به جز آنکه شهروندان خود به طور فعال این مضمون را از دولت درخواست نمایند. طرز نگرش و انتظارات شهروندان به منظور ایجاد یک دولت واکنش پذیر بصورت عمومی در مبارزه با فساد کاملاً حیاتی و مهم می باشد. آموزش علم اخلاق برای اشخاص جوان می تواند در زمینه شکستن حلقه های فساد در اندونزی کارگشا باشد، چنانچه جوانان امروزی در حقیقت به عنوان رهبران بالقوه فردا به شمار خواهند آمد. مهمتر از آن، محیطی که جوان ترها در آن رشد می کنند نقش تعیین کننده ای را در شکل گیری طرز نگرش آنها خواهد داشت. آموزش علم اخلاق می بایست به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده تر جهت افزایش سیستم نظارتی و کاهش فساد به کار گرفته شود. در داخل این چارچوب، کودکان می بایست دارای یک محیط فراگیری متناسب و مساعد باشند تا آنکه ارزش های جامعی را به وجود آورند. از اینرو جهت داشتن اعتبار مورد نیاز در این زمینه، تدریس مضامین ضد فساد می بایست متکی بر زندگی امروزی دانش پژوهان باشد و بر این مبنا رویه های اخلاقی زندگی حقیقی، تضاد منافع، موارد مرتبط با فساد و بهره گیری از کمدی های دیجیتال جهت افزایش فعالیت خلاقانه مدنظر قرار گرفته است. اغلب دانش پژوهان از این برنامه احساس رضایت داشته و آن را به عنوان بخشی از فرهنگ خود قبول نموده‌اند. اشتیاق دانش آموزان در ایفای نقش در بازی های دیجیتال باعث ارتقای مضامین مرتبط با فراگیری الکترونیکی به صورت خلاقانه می شود.

 

نگاهی به این مقاله
بازی های دیجیتالی به عنوان یک مضمون حقیقی و یک مقوله پایدار طویل المدت در فرهنگ جهانی مطرح شده اند. علیرغم این حقیقت که دانش آموزان دبیرستانی از این بازی ها لذت می برند، از این رویه ها به ندرت برای ارتقای و غنی سازی مقوله های آموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، نگرش های سنتی در این زمینه بر مبنای این نکته نظر می باشد که نباید از بازی های دیجیتالی در تحصیل به دلایل خاص همانند این دلیل استفاده نمود که بازی می تواند اعتیاد آور باشد و همچنین ممکن است باعث ارتقای خشونت گردد. بازی های دیجیتالی را باید به عنوان ابزاری برای تکمیل برنامه های درسی، به جای کنارگذاشتن آنها، استفاده نمود. با این وجود، آموزگارها می توانند از ویژگی های قابل توجه این مورد و پتانسیل آموزشی بازی های دیجیتالی استفاده نموده و دانش آموزان را وا دارند تا نسبت به فراگیری مضامین آموزشی از طریق بررسی دنیای مجازی و حل مشکلات، بدون آنکه در حقیقت آنها احساس نمایند که در حال فراگیری پارامترهای آموزشی می باشند، اقدام کنند. بازی های دیجیتالی به مدت ۲۵ سال در گوشه و کنار دنیا رواج داشته است و دانشجویان امروزی این بازی ها را به عنوان بخشی از فرهنگ خود پذیرفته اند. بطور میانگین، افراد بین ۲ الی ۱۸ سال در حدود ۲۰ الی ۳۳ دقیقه را در روز صرف بازی های دیجیتالی می نمایند. برحسب نکته نظرات بارانیچ و کوری (۲۰۰۴) بازی های رایانه ای باعث به چالش کشاندن دانش آموزان شده و کنجکاوی آنها را برمی انگیزد و همچنین باعث توسعه خلاقیت و شادی قابل توجه آنها می‌گردد و احساس تکمیل یک رویه کاری را بدانها می دهد. به هنگامی که افراد بالغ و کودکان از تفریح بهره می‌جویند، تمایل بیشتری به نشان دادن توجه داشته و از این طریق مشتاقانه در امر آموزش شرکت می جویند و از آنجایی که سطح استرس یا تنش آنها کاهش یافته است، با خیالی آسوده تر به فراگیری خواهند پرداخت. احساس مثبت خنده با احساسات مثبت دیگر در هم می آمیزد که خود باعث می شود تا مغز بتواند تصاویر ادراکی بهتری را ترسیم نماید.

 

آموزگاران و کادر آموزشی با این چالش روبرو هستند که چگونه باید نسبت به ترسیم و بفرم درآوردن پدیده آموزش الکترونیکی اقدام نمایند. توسعه روالهای آموزش الکترونیکی برای مضامین آموزشی حیاتی می باشد. ویژگی های گوناگونی باعث بروز اهمیت و توسعه در این مبحث شده است. بر این مبنا تعاریف بسیاری در ارتباط با مفاهیم فراگیری الکترونیک وجود دارد. فراگیری یا آموزش الکترونیک را می‌توان بصورت گروه های خاص یادگیرندگان در نظر گرفت که شامل انتقال مواد آموزشی، نظیر ارسال تصاویر چندرسانه ای، بررسی کتاب ها به صورت آنلاین، ارسال دسته ای از منابع  و دوره های مختلف نظیر روال های آموزشی مبتنی بر کامپیوتر و وابسته به وب می باشد. عبارت فراگیری الکترونیکی به مجموعه گسترده ای از کاربردها و فرآیندهایی اشاره دارد که در ارتباط با فراگیری وابسته به کامپیوتر و آموزش بر پایه موارد ذیل می‌باشد: وب، کلاس های مجازی، تلویزیون های رسانه ای، سی دی رام ها، همکاری های دیجیتال، کمک های سمعی- بصری، ایمیل، فیلم، شبکه های اینترنت، اینترانت و اکسترانت، ویدئو، تکنولوژی های وایرلس یا بدون سیم، دیسک ویدئویی دیجیتال، تلکنفرانس، اتاق های چت و کنفرانس وبی. سه نوع از مهمترین مباحث مربوط به فراگیری الکترونیکی به شرح ذیل ارائه می گردد:

 

۱- کلاس های ویدئو کنفرانس: این امرمنجر به حذف مرزها یا کرانه های مرتبط به وابستگی به یک محل خاص و کلاس های رو در رو خواهد شد بگونه‌ای که دو یا چند شبکه از راه دور را می توان به هم پیوند داد. این تکنولوژی ارائه دهنده پلی برای ارتباط چهره به چهره گروه ها می باشد و بر مبنای این ایده استوار است که گروه های غیره متجانس محلی را می توان به عنوان یک مجموعه واحد با طرز فکر و عملکرد یکسان گرد هم آورد‌ (ما در اینجا تصور می نماییم که دانش آموزان در یک کلاس فیزیکی حضور دارند، به طور مثال  در یک کالج یا دانشگاه نه در یک محیط مجازی، جاییکه شرکت کنندگان می توانند حتی در خانه های خود حضور یابند).

 

۲- جوامع آنلاین: این جوامع شامل گروه های اینترنت مدار و باز می باشند و هرکس، بر مبنای علائق مشترک، قابلیت پیوستن و مباحثه با آنها را خواهد داشت. این جوامع آنلاین الزاماً وابسته به فراگیری خواهند بود. برخی از آنها عیناً برای مضامین تفریحی کاربرد خواهند داشت و موارد دیگر جهت تولید محصولات نرم افزاری (نظیر لینوکس)  بکار گررفته خواهند شد.

 

۳- فضاهای بحث گروهی: این فضاها محلی را برای کارگروهی بوجود می آورند، نظیر تیم های پروژه، تیم های مشاوره ای یا تیم های فراگیری دانشجویی. فضای مباحثه ممکن است شامل محل هایی جهت ذخیره سازی مستندات گروهی و پیگیری رویه‌های پیشرفت تیمی باشد. غالباً این گروه قابلیت تغییر طراحی فضا را داشته تا از این طریق بتوانند نیازهای خاص خود را مرتفع سازند.

 

تعامل موثر آنلاین نه تنها برای دانشجویان به عنوان یک چالش مطرح می باشد بلکه برای مدرسین آنلاین و یا افراد میانجی یا ناظمین نیز چالش برانگیز خواهد بود. نقش این ناظمین  نه تنها ساده سازی امر حاصل آوردن منابع به میزان کافی می باشد، بلکه باید به طور موفقی تعاملات آنلاین، که خود از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد، را تسهیل نمایند.

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

 

مباحث
از شروع سال ۲۰۰۶، سیستم های ضدفساد و روال های نظارتی، تحت نظر موسسه تحقیقات و خدمات جوامع دانشگاه کاتولیک Soegijapranata در سمارانج اندونزی بوجود آمده و با تعامل با کمیته اندونزیای ریشه کنی فساد نسبت به برپاپی سیستم خدمات جامعه در ۱۵ دبیرستان خصوصی و عمومی در شهر سمارانج اندونزی اقدام نمودند. هدف از این برنامه افزایش آگاهی در بین دانش آموزان دبیرستانی جهت اطلاع از مضامین ضدفساد می‌باشد. به غیر از برنامه قبلی، دیدگاه جدید به طور کامل متفاوت بوده و قابلیت فعال نمودن دانش آموزان جهت فراگیری محاوره ای را دارا می باشد. قبل از اعمال چنین برنامه ای، مدرسین و سخنرانان یک دوره فشرده را ‌گذراندند، که در هلند تحت سرپرستی مرکز آموزش هلند در سال ۲۰۰۵ برگزار شد. پس از آن شرکت کنندگان در این دوره به عنوان ناظرین و تسهیل کننده های این امر در مدارس انتخاب شدند. برنامه های مربوطه و روال های کمدی در ابتدا به وسیله دانش آموزان خاص و مدرسین برگزیده انتخاب شدند. این برنامه‌ها که در زمینه تهییج مضامین فراگیری تجربی جهت گیری می‌شوند باید دانشجویان را جذب نموده و آنها به شرکت در فرآیند آموزش و فراگیری مشارکتی ترغیب نماید. مضامین این دوره به شرح ذیل می باشند:
بررسی دیدگاه ها در زمینه مشارکت مبتنی بر شواهد در مضامین اخلاقی و آموزشی ضد فساد.

کمدی دیجیتال فراگیری الکترونیک آموزش ضد فساد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.