مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بررسی تکنولوژی آموزشی

بررسی تکنولوژی آموزشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات رایگان

مطالعه 20 الی 100% رایگان مقالات ترجمه شده

1- قابلیت مطالعه رایگان 20 الی 100 درصدی مقالات 2- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر 3 فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: 10000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

ترجمه گروه آموزش - ایران نرجمه - Irantarjomeh

شماره
1
کد مقاله
EDU01
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بررسی تكنولوژی آموزشی
نام انگلیسی
Instructional Technology Survey
تعداد صفحه به فارسی
17
تعداد صفحه به انگلیسی
8
کلمات کلیدی به فارسی
تكنولوژی آموزشی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
دانشگاه هاروارد
مرجع به انگلیسی
Harvard University
Department of Romance Languages and Literatures
سال
2008
کشور
بررسی تکنولوژی آموزشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

بررسی تكنولوژی آموزشی
2008
دانشگاه هاروارد
 
اهداف پروژه
تكنولوژیهای دیجیتال بعنوان بخش مهمی از زندگی دانشجویان، چه داخل كلاس و چه خارج از آن، بشمار می آیند. بر این اساس، ما نسبت به بررسی این نكته اقدام می‌كنیم كه كدام یك از روشهای آموزشی و ادوات مرتبط از نكته نظر دانشجویان بعنوان مفیدترین مورد بشمار می‌آید.
علاوه بر این، تلاش خواهیم نمود تا تفاوتهای بین زیرگروههای جمعیتی دانشجویان نظیر دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس و افراد حاضر در بخشهای مختلف دانشگاهی و آكادمیك را مورد بررسی قرار دهیم. ما نظر دانشجویان را در مورد مفید بودن 16 روش تدریس الكترونیكی جویا شده و همچنین از آنها سوال نمودیم كه آیا قبلا از هر یك از این تكنولوژیها، بعنوان بخشی از دوره آموزشی خود، بهره برده‌اند یا خیر.
 
یافته‌ها
در بین كلیه گروهها و سطوح دانشجویی، ثبت مواد آموزشی هر دوره بصورت آنلاین و سیلابسهای محاوره‌ای بعنوان یكی از مفیدترین ادوات آموزش تكنولوژی در نظر گرفته شده است. در پاسخهای نوشتاری، دانشجویان علاقه خود را بدین تكنولوژی كه توانسته است آنها را با راحتی بیشتری به مواد آموزشی دوره‌های مختلف مرتبط سازد اعلام داشته و اذعان نموده‌اند كه این راهكار بررسی و اكتشاف مفاهیم بیشتری را برای آنها به آسانی میسر نموده است.
بر این اساس، بسیاری از دانشجویان ارائه آنلاین برنامه‌های درسی را نه بعنوان یك تكلیف الزامی، بلكه بعنوان یك انتظار مشروع، در نظر می‌گیرند.
در برخی از موارد، عقیده دانشجویان دوره لیسانس با دانشجویان فوق لیسانس متفاوت می‌باشد. یكی از بارزترین موارد اختلاف ویدیوهای آموزشی یا كنفرانس می‌باشد كه دانشجویان دوره لیسانس ارزش بیشتری را برای آن قائل می‌شوند. بر این مبنا، بسیاری بر مفید بودن ویدیوهای آموزشی برای درك مفاهیم مشكل صحه گذاشته و استفاده از آن را پس از كلاس یا برای امتحان در نظر می‌گیرند.
بطور متضاد، دانشجویان فوق لیسانس از امكانات ویدیویی استفاده كمتری می‌برند (احتمالا بواسطه طبیعت دوره‌های آنها) و بر این نكته تاسف می‌خورند كه برخی از دانشجویان دوره لیسانس از این امكانات ویدیویی بعنوان جایگزینی برای حضور در كلاس بهره می‌جویند. برخی از راه حلهای پیشنهادی در این باره عبارتند از: (الف) حضور در كلاسهای خطابه و سخنرانی، (ب) الزام به شركت در كلاس، یا (ج) محدود نمودن دسترسی به نوارهای ویدیویی تا یك هفته قبل از امتحان.
همبستگی بین تجربه قبلی در زمینه سودمندی ادراك شده بالا در این مقوله زیاد است. همانطور كه تقریبا برای هر یك از موارد دیگر تكنولوژی صادق است، اشخاصی كه دارای تجربه قبلی با تكنولوژی باشند ارزش بیشتری را برای آن در نظر می‌گیرند. این امر كاملا برای طیفی كه در ورای مخالف قرار گرفته است نیز مشهود می‌باشد: ادوات ساده‌ای نظیر لیستهای خواندن آنلاین و ادوات پیشرفته‌ای نظیر خوردهای RRS یا پادكستها (podcast) نشان دهنده بیشترین میزان اختلاف بین كاربران با یا بدون تعامل قبلی با این ادوات می‌باشند.
كلیه بخشهای آكادمیك – نظیر علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم –  در زمینه میزان مفید بودن تكنولوژیهای آموزشی در این عرصه نظرات مختلفی دارند، با این وجود، برخی از این نكته نظرات كاملا متمایز بوده و از ارزشهای مطلقی برخوردار می‌باشند. بطور مثال، دانشجویان علوم، ارج بیشتری را برای ویدیوهای كنفرانس یا خطابه‌‌های آمورزشی در مقایسه با دانشجویان دیگر در نظر می‌گیرند.
 
مزیتهای تكنولوژی آموزشی
دانشجویان یكسری از مزیتهای مرتبط با استفاده از تكنولوژی در آموزش را برشمردند. آنها راحتی داشتن مواد آموزشی در یك مكان، قابلیت مرور خطابه‌ها، وارد شدن در مباحثه گروهی، استفاده از بلاگها جهت ارتباط رخدادهای جاری و مشاهده ویدیو كلیپهای خارجی در سایتهایی نظیر YouTube را خاطر نشان نمودند.
  
تاثیرات منفی تكنولوژی آموزشی
دانشجویان این نكته را مد نظر قرار داده‌اند كه تكنولوژی آموزشی باعث بوجود آمدن مجموعه‌ای از فرصتها می‌شود. اجماع كلی در این زمینه بدین صورت بیان می‌شود كه تكنولوژی، به هنگامی كه بدرستی مورد استفاده قرار گیرد، بطور اعجاب انگیزی مفید می‌باشد و حتی در برخی از مواقع بصورت یك رویه گشتاری یا استحاله‌ای نمود می‌یابد.
در عین حال، مواردی از نكات قابل توجه وجود دارند كه باید آنها را مورد خطاب قرار داد. دانشجویان نگرانیهایی در زمینه حضور در كلاس، پدیده چند وظیفه‌ای گیج كننده، «آسانی دسترسی به اطلاعات بعنوان جایگزینی برای آگاهی و حتی فرآوری یا پردازش اطلاعات» و حفظ و تدوام دیالوگ هر فرد با اساتید مربوطه دارند.
 
نتیجه گیری
ما عقیده داریم كه تكنولوژی اطلاعات، به هنگامی كه بدرستی و اندیشمندانه اجرا شود، فرصتهایی زیادی را فرا روی ما قرار می‌دهد تا بصورتی فعال در امر فراگیری مشاركت جوییم.
  
آمارهای كلیدی جمعیتی
463 نفر بین 7 دسامبر 2008 لغایت 20 دسامبر 2008 در این نظر سنجی شركت نمودند.
میانگین نرخ مفید بودن مدلهای تكنولوژی بر حسب نظر كلیه پاسخ دهندگان
 
نام تكنولوژیهای آموزشی:
UpldCourseMat
آپلود مواد آموزشی دوره به وب سایت دوره (مثل موارد خواندنی، نوشتاری و تكالیف به منظور دسترسی دانشجویان بدانها)
DiscForum
میادین یا گروههای مباحثه، مقاله‌های واكنشی عرضه شده بوسیله دانشجویان بر روی وب سایت دوره خاص، برای مشاهده و یا اعلان نكته نظرات بوسیله دانشجویان دیگر
FYIEmail
ارتباطات غیررسمی یا «FYI» ایمیلی، از سوی آموزشیار در زمینه مقاله‌های ذینفع برای دانشجویان و یا مرتبط با مبحث دوره
Images
ثبت تصاویر مرتبط (عكسها، نقاشیها، غیره) بر روی وب سایت دوره
Videos
ثبت ویدیوهای مرتبط (كلیپهای فیلم، مصاحبه‌ها، عملكردها، غیره) بر روی وب سایت دوره
ReservRead
ثبت لیستهای خواندنی رزرو بر روی وب سایت دوره
AudioOrPodcst
ثبت فایلهای صوتی یا لینكها/ خوردها به پادكستها
RecLectures
ثبت ویدیوی سخنرانیها یا خطابه‌های عرضه شده در كلاس بر روی وب سایت دوره
Dropbox
استفاده از ابزار Dropbox كه در آن دانشجویان قادر به ثبت یا ارائه كپی‌های الكترونیكی از تكالیف خود هستند
RelatedLinks
لینك به مضامین آنلاین مرتبط، ولی غیر الزامی، كه بعنوان مجموعه اصلی مكمل مواد درسی دوره بشمار می‌آیند (مواد متنی، ویدیویی، فایلهای صوتی، منابع كتابخانه‌ای، غیره)
EarlyEval
ارزشیابیهای اولیه (عرضه بازخورد دانشجویان به آموزشیار در اواسط دوره)
eProject
استفاده از یك پروژه الكترونیكی بعنوان وسیله ارزشیابی (مثل، بوجود آوردن یك موزه مجازی برای یك دوره تاریخ هنر، یا یك فیلم كوتاه برای دوره مطالعات بصری)
RSSFeeds
خوردهای RSS بر روی وب سایت دوره، همراه با اطلاعات موضوعی بروز رسانی شده مرتبط با دوره خاص
ClassWiki
كلاس یا پروژه Wiki كه در آن دانشجویان بصورت مشاركتی نسبت به ادیت یك سند اقدام می‌كنند
ClassBlog
كلاس یا پروژه بلاگ كه در آن دانشجویان بصورت جمعی نسبت به ثبت موارد مربوطه اقدام می‌كنند
InterSyllabus
سیلابس محاوره‌ای، به معنای رخدادنگاری یا ثبت رئوس دوره همراه با لینكهای فعال به مواد مرتبط با نشستهای واحد كلاس
مفید بودن روش تكنولوژی با توجه به سال (دانشجویان دوره لیسانس در برابر دانشجویان فوق لیسانس)
خلاصه یافته‌ها
دانشجوبان دوره لیسانس و فوق لیسانس در زمینه میزان مفید بودن روش تدریس دارای درك متفاوتی هستند. دانشجویان فوق لیسانس بنظر مواردی چون گروههای مباحثه، ثبت لیستهای خواندن رزرو یا ذخیره، لینك به مضامین مرتبط و ارزشیابیهای اولیه آموزشیاران را بیشتر از دانشجویان دوره لیسانس مد نظر قرار داده و به آنها بها می‌دهند.
بیشترین تفاوت بین این دو گروه مرتبط با ویدیوهای سخنرانیهای ضبط شده می‌باشد، كه دانشجویان مقطع لیسانس اعتبار بیشتری را در مقایسه با دانشجویان مقطع فوق لیسانس برای آن قائل می‌شوند.
آنالیز واكنشهای بدون- انتها موكد این موضوع می‌باشد كه دانشجویان مقطع فوق لیسانس كه نقش دوستان واقعی (TFs )  را در كلاس بازی می‌كنند، نگران این موضوع می‌باشند كه استفاده از نوارهای ویدیویی خطابه ممكن است سبب شود تا دانشجویان مقطع لیسانس دیگر تمایلی برای حضور فیزیكی در كلاس نداشته باشند. در مقابل، دانشجویان مقطع لیسانس اینگونه اذعان می‌دارند كه آنها از نوارهای ویدیویی بعنوان ادوات كمك آموزشی قبل از امتحان و بعنوان وسیله‌ای برای بازنگری و بررسی مواد مختلف پس از كلاس بهره می‌جویند.
 
رتبه بندی میزان فایده روش تدریس با توجه به رشته‌های مختلف آكادمیك
خلاصه یافته‌ها
رتبه‌بندی روش تدریس با توجه به نوع رشته‌های دانشگاهی از نوسانات هم‌ارز برخوردار می‌باشد. با این حال، در برخی از موارد، تفاوتهایی در رتبه‌بندیهای مطلق دیده می‌شوند. برجسته‌ترین این تفاوتها عبارتند از سخنرانیهای ضبط شده، پروژه‌های الكترونیكی و خوردهای RSS.
خلاصه یافته‌ها
یافته‌های این آنالیز غیر بدیهی می‌باشد. برای تقریبا كلیه روشهای تدریس، افرادی كه از این تكنولوژیها استفاده نموده‌اند آنها را مفید‌تر از اشخاصی تشخیص داده‌اند كه از این تكنولوژیها بی‌بهره بوده‌اند.
با توجه به تكنولوژیهای نسبتا جدید نظیر خوردهای RSS و پادكست ها، دانشجویان به هنگامی آنها را متناسب دانسته و قدردانی لازم را از آنها خواهند داشت كه با این تكنولوژیها آشنا شده باشند. بطور قابل توجهی، این مورد را می‌توان به خصیصه‌های متعارف و مستقیم نظیر لیستهای خواندنی رزرو محاوره‌ای تعمیم داد.
این آنالیز موكد آن است كه دانشجویان نباید صرفا بدنبال روشهای تدریس خاصی باشند، چرا كه در حقیقت آنها میزان مفید بودن روشهای عرضه شده را هنوز بخوبی درك ننموده‌اند.
 تذكر
روش
دانشجویان با استفاده از روش «iCommons Poll Tool» مورد بررسی قرار گرفته و در تماس با «residential House lists» و هماهنگ‌ كننده‌های تحصیلی در دپارتمانهای مختلف فدراسیون علوم آمریكا (FAS) قرار داشته‌اند.
 
تستهای آماری
دو تست «tailed ttest» به منظور محاسبه ارزشهای-  p با سطح معنا دار 0.05 مورد استفاده قرار گرفت.
بدون نمونه برداری از كل جمعیت دانشجویان، ما نیاز داشتیم تا این مسئله را تعیین كنیم كه آیا تفاوتهای گروه نمونه ما به میزان معنا داری دارای تفاوت كافی می‌باشد تا بتوان بر این اساس حالت تفاوت كلی را در مجموع جمعیت دانشجویی استنباط نمود.
به منظور تعیین تفاوتهای معنی دار آماری بین رتبه‌های سودمندی دو گروه، ما از تستهای – تی، یك ابزار آماری معمول، با سطح معنی دار 0.05 استفاده نمودیم. «ارزش- p» تفاوت عرضه شده (بین دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس) بعنوان احتمالی مطرح می‌باشد كه یك تفاوت بدین بزرگی یا بزرگتر از آن را می‌توان مشاهده نمود، البته در صورتی كه دو گروه فوق در عمل دارای نكته نظرات مشابهی بودند.
صورتی كه این عدد بسیار كوچك باشد – یعنی، احتمال مشاهده یك تفاوت، نظیر مورد تفاوت ما با حالت اندك – می‌توان اینگونه نتیجه‌ گیری نمود كه این تفاوت از نكته نظر آماری معنی دار می‌باشد و بطور مثال، دانشجویان مقطع لیسانس خطابه ویدیویی را مفیدتر از دانشجویان مقطع فوق لیسانس دانسته‌اند. سطح معنی دار 0.05، معرف آن است كه ارزش- p در آستانه قرار دارد. در صورتی كه ارزش- p بزرگتر از 5% باشد، این نتیجه از نظر آماری معنی دار نخواهد بود.
 بررسی تکنولوژی آموزشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.