مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تئوری ذهن در نمادهای استراتژی

تئوری ذهن در نمادهای استراتژی

تئوری ذهن در نمادهای استراتژی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه علوم اجتماعی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه 20 الی 100% رایگان مقالات ترجمه شده

1- قابلیت مطالعه رایگان 20 الی 100 درصدی مقالات 2- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر 3 فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: 20000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده علوم اجتماعی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
1
کد مقاله
SOC01
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تئوری ذهن در نمادهای استراتژی
نام انگلیسی
The Theory of Mind in Strategy Representations
تعداد صفحه به فارسی
22
تعداد صفحه به انگلیسی
6
کلمات کلیدی به فارسی
تئوری ذهن، نمادهای استراتژی
کلمات کلیدی به انگلیسی
The Theory of Mind, Strategy Representations
مرجع به فارسی
انستیتو تكنولوژی خلاقانه، كالیفرنیای جنوبی
مرجع به انگلیسی
Institute for creative technologies, southern California
سال
2001
کشور
ایالات متحده
تئوری ذهن در نمادهای استراتژی
انستیتو تكنولوژی خلاقانه، دانشگاه Southern California
 
بررسی تئوری ذهن
یكی از نواحی غالبا بحث برانگیز تحقیقات در علوم ادراكی توجه به تئوری ذهن و توانایی درك و برهان انسان در خصوص حالت روحی خود و حالات روحی دیگر انسانهاست به همراه مشكلات ذاتی در بررسی رفتار كه به اندازه زیادی غیر قابل مشاهده می‌باشد. محققینی كه در این خصوص به تحقیق مشغولند باید در این زمینه كاملا براساس موازین علمی حركت نمایند. با وجود آنكه روشهای جمع‌آوری شواهد متفاوت می‌باشند، بسیاری از فیلدهای تحقیقاتی دارای چنان شواهدی هستند كه بر طرز تلقی و برداشت ما تاثیر می‌گذارند.
محققین در بخش توسعه روانشناسی بطور گسترده‌ای تئوری ذهن را برای بررسی و تحقیق بعنوان یكسری از توانائیهایی كه بطور مداومی در رشد نرمال زمان كودكی دخیلند، انتخاب كرده‌اند(ولمن و لگاتوتا،2000). پس از گذشت نیمه سال دوم است كه كودك نوپا، از خود فهم عملكردهای قصدی را نشان داده و می‌فهمد كه دیگران نیز دارای تجارب ذهنی هستند. تا سال 4 و 5، كودك فهم یك لغت ذهنی مانند فكر، تخیل و دانش را درك كرده می‌تواند آنرا مقایسه و به كار برد .به هنگامی كه كودك پا به سنین دبیرستان و نوجوانی می‌گذارد قادر است تا تفكر خود را به آن اندازه رشد دهد كه مردم را بعنوان سازندگان فعال و مفسرین علم مورد تحسین و تشویق قرار دهد. و در نظر داشته باشد كه دیگران نیز دارای افكار متداومی هستند. شواهدی در دست است كه خاطرنشان می‌سازد توانائیهای تئوری ذهن به رشد خود در سنین بزرگسالی نیز ادامه می‌دهد .حتی در زمانی كه تعقل غیراجتماعی شروع به تنزل می‌نماید(هیپ 1988) .
در زمینه تحقیقاتی روانشناسی غیرطبیعی، موارد اجباری در خصوص بیماریهایی نظیر خیالبافی(بارن ـ كوهن ، 2000) و اسكیزوفرنی(كركران ، 2001) و كمبودها، در تئوری ذهن مورد بررسی قرار گرفت. مطالعات آسیب‌شناسی عصب برروی بیماران ضربه دیده شواهدی را گردآوری نموده است دال بر اینكه مكانیسم‌های تئوری ذهن در مغز جمع می‌باشند(هیپ 1999)، و مطالعات عملی در حال انجام تصور عصبی نیز این شواهد را جهت متمركز بودن اثبات نموده است(فریس و فریس 2000) .
در تحقیقات بیشتر پیرامون فهم توانائیهای تئوری ذهن، جامعة روانشناسی بیشترین سهم را به خود اختصاص داد، و دو نوع كلاس تئوریهای پردازش را كه به طور گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفت پیشنهاد نمود. اولی، تئوری می‌باشد كه فرض می‌نماید كه توانائیهای تئوری ذهن بوسیلة پیش‌بینی و مكانیسم‌های تشریحی با بكارگیری دانش سطح نمایش در خصوص وضعیتهای ذهنی مورد محاسبه قرار می‌گیرد(گوپنیك و ملتزوف، 1977، نیكل و استیچ، آینده) نقطه‌نظر مخالف این فرضیه تئوری شبیه‌سازی می‌باشد(گلدمن،2000) كه عقیده دارد توانائیهای تئوری ذهن بوسیلة این تصور كه شما در نقش فرد دیگری هستید محاسبه می‌گردد، سپس وضعیت ذهنی آنها را با مانیتورینگ پردازشهایی كه بوسیلة مكانیسم‌های ادراكی خود شما پردازش گردیده استنباط می‌نمایند در حالیكه برخی از مدلهای ادراكی مبتنی بر پردازش سطح بالا پیشنهاد گردیده(مانند نیكل و استیچ، 2000)، سؤالات ناآگاه زیادی هستند كه مانع از ساخت توانائیهای محاسباتی مدلهای تئوری ذهن می‌گردند .
قیاس به عنوان یك ابزار بررسی
در كار قبلی(گوردن a2001) ما در خصوص پیشرفت در زمینه‌های مختلف ادراك بحث نمودیم ـ برهان قیاسی ـ می‌توانست به عنوان پایه برای اسلوب‌شناسی داستان جهت بررسی نمادهای ذهنی باشد. به عنوان یك پروسة ادراكی، برهان قیاسی هم از نظر تئوری و هم از نظر تجربی توجه زیادی را به خود معطوف داشته است. هدف از آن فهم این نكته است كه چگونه مردم در ذهن خود دو موضوع مختلف را با هم قیاس می‌نمایند. توضیحات آشكار شده بر مبنای ایده ساختار نمادهای ذهنی می‌باشد كه در مردم وجود دارد(جنتنر 1983 ). این بدان معناست كه، دو حالت مختلف مورد قضاوت و قیاس قوی قرار می‌گیرد آن هم به هنگامی كه قسمتی از ساختار نماد ذهنی یك قضیه می‌تواند بر روی قسمت دیگری از ساختار واحد قضیة دیگر قرار گیرد. پشتیبانی تجربی قوی برای تئوری نقشة ساختار برهان قیاسی(جنتنر و ماركمن، 1977) یك فرصت را بوجود آورد: آیا تنظیم ساختاری نمادها جهت پردازش موارد مورد قیاس الزامی است، اگرچنین است آیا آنالیز قیاسهایی كه مردم به صورت طبیعی می‌سازند می‌تواند نشان‌دهندة نمادهایی باشد كه آنها استعمال می‌نمایند.
نمادهای تئوری ذهن
برای آنكه حالات روحی و اجزای پروسه ذهنی را كه در سازماندهی واژگان نمادین استراتژی نقش دارند تشریح كنیم، این بخش بطور خلاصه هر یك از 13 نواحی نمادین(از كل 40 ناحیه)، كه بطور خاص مرتبط با برهان تئوری ذهن می‌باشند را توضیح می‌دهد. هر ناحیه دارای یك عنوان كوتاه می‌باشد، تعدادی از واژگان نمادین واحد(از كل 989) در تعریف استراتژی یافت می‌شوند، یك تعریف مختصر از محدوده نواحی، و چند مثل از واژگان خاص در ناحیه.
  • دانش مدیریتی(30 مورد): دانشی كه نمایندگان دارند و شامل یكسری از عقاید كه می‌تواند، براساس توجیه خاص، درست و یا غلط باشد، و بطورت پویایی ممكن است درست جلوه‌گر شود و تصدیق گردد و یا آنكه بطور كل رد شود. مثل: فرضیه، توجیه، عقیده غلط آشكار.
  • مقایسه مشابهت(16 مورد): نمایندگان می‌توانند در خصوص مشابهت چیزهای متفاوت، براساس واحد‌های اندازه‌گیری چیزهای مشابه، و در جایی كه قیاسها تنها در سطح مجرد با هم مشابه می‌باشند، تعقل نمایند. مانند: مشابهت كلاس، مشابهت اندازه، همانندسازی.
  • بازیافت حافظه(3 مورد): نمایندگان دارای حافظه‌ای هستند كه جهت ذخیره‌سازی اطلاعات، از طریق پروسه حفظ نمودن، از آن استفاده می‌كنند. جهت تسهیل بازیافت این اطلاعات ممكن است آنها از وسایل كمك حافظه‌ای و نكات كلیدی استفاده نمایند. مانند: نشان حافظه، بازیافت حافظه، حفظ كردن.
  • احساسات(8 مورد): نمایندگان ممكن است میزان زیادی از پاسخهای احساسی را در محدوده وسیعی، براساس ارزیابی وضعیتها، تجربه نمایند، كه حالت روحی آنها را مشخص می‌سازد. مثل: احساس دلهره، احساس افتخار، حالت احساسی.
  • توضیحات(17 مورد): نمایندگان توضیحات مكفی در خصوص علل چیزهای ندانسته در جهان را ارائه می‌نمایند، و این توضیحات می‌تواند راجه به كلاس خاصی باشد. مانند:توضیح یك كاندید، توضیح ترجیح، توضیح شكست.
  • محیط جهان(48 مورد): نمایندگان دارای توانایی تخیل حالاتی غیر از حالت جاری می‌باشند. جهت پیش‌بینی آنكه چه چیزی اتفاق می‌افتد و چه چیزی در گذشته اتفاق افتاده است، و تشخیص امكان انتقال حالات مشخص. مانند: زنجیره تصادفی، احتمال تصورشده، حالت تصور امكانپذیر.
  • محیط اجرایی(23 مورد): یك از مدهای محیط، تصور اجرای یك طرح به منظور پیش‌بینی درگیریهای احتمالی، شكستهای اجرایی، تاثیرات جانبی آن، و احتمال اجرای توام با موفقیت می‌باشد. مانند: شكست تصور، تاثیر جانبی، تصور احتمال اجرا.
  • علل شكست(31 مورد): در تلاشی به منظور توضیح علل شكست طرحها و دلایل آن، نمایندگان ممكن است الگوهای توضیحی چندانی را بكار برند. مانند توضیح یك طرح شكست خورده بعلت كمبود وقت، و یا شكست پروژه بعلاوه كمبود منابع. مثلا: مراقبت راه‌اندازی شده نادرست، عدم توانایی، اجرای موفقیت‌آمیز طرح رقابتی طرف مقابل.
  • مدیریت توضیحات(8 مورد): اینكه بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد باعث بوجود آمدن یكسری از انتظارات خواهد شد، كه می‌تواند براساس آنچه اتفاق می‌افتد آن انتظارات را معتبر و یا غیر معتبر سازد. مثل: عدم اعتبار انتظارات، حوادث غیر منتظره، حذف انتظار.
10- تعقل نماینده دیگر(8 مورد): محیطها به یك نماینده اجازه می‌دهد تا در   خصوص طراحها و تعقل دیگر نمایندگان در صورتی كه بجای آنها بودند   تصوراتی داشته باشند. مثل: هدف حدس، استنباط برنانه دیگر نمایندگان.
مباحثه
هیچگونه تكنیك عاری از خطا در خصوص تعیین محتویات نمادهای ذهنی بكار رفته در برهان و تعقل وجود ندارد. دیدگاه تشریح شده در اینجا، درك تئوریكی ما از برهان قیاسی بوده و بعنوان یك ابزار كاوش مورد استفاده قرار گرفته است. این ابزار بطور زیادی متكی به تواناییهای آنالیزی ما در توضیح ساختار ارتباطی مشترك از موارد قیاسی مانند اعتبار تئوری ترسیم ساختار می‌باشد. ما احساس می‌كنیم كه مفاهیم خاص در مرحلة استراتژی‌های 372 نماد ماقبل رسمی را می‌توان زیر سؤال برد، اما مفاهیم كلی آنرا نمی‌توان زیر سؤال برد. شواهدی كه توسط این موارد در معرفی استراتژی آمده پیشنهاد می‌كند كه محدودة نمادهای ذهنی كه توانائیهای تئوری ذهن را شامل می‌شود در بردارندة مفاهیم حالات روحی مردم و پردازشهای ادراكی مورد استفاده آنها می باشد .
نتیجه‌گیری 
در حالیكه علاقة زیادی جهت فهم توانائیهای تئوری ذهنی مردم وجود دارد نظریه‌های تئوری و تجربی بطور گسترده‌ای از مقوله‌هایی كه در خصوص محتویات نمادین بكار گرفته در این كلاس برهان و منطق می‌باشد جلوگیری بعمل آورده است. در این مقوله، ما مباحثی در خصوص رشد ادراك خود در پروسة مختلف ادراك بیان داشته‌ایم مانند برهان قیاسی كه ابزار لازم را برای بررسی این نمادها به روش جدید ارائه نموده است. طبیعت كنجكاوانة استراتژی‌های حس مشترك در به حساب‌آوری قیاسها در طراحی محدوده‌ها و شمول رفرانسها در حالات و عملكردهای روحی، آنها را بعنوان یك موضوع نسبتاً مهم مورد آنالیز مطرح نموده است. با انجام آنالیز در مقیاس بزرگ از استراتژی‌ها در محدوده‌های طرحهای زیاد، كه برای هر یك از نمادهای ماقبل رسمی مطالبی نوشته شده، ما فهم خود را در محدوده نمادهایی كه می‌تواند در پشتیبانی از تئوری ذهنی و توانائیهای تعقل مورد استفاده قرار گیرد زیاد نموده‌ایم. علاوه بر مفاهیم حالت ذهنی كه به صورت سنتی در تحقیقات تئوری ذهن مورد بحث قرار می‌گیرد. این تحقیق پیشنهاد می‌نماید كه نمادهای پربار پردازشهای ذهنی همچنین بعنوان بخشی از نمادهای ما مورد نظر می‌باشد.
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.