مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رقابت دانشجویان در یك محیط آموزشی كنترلی طراحی چند متغیره با استفاده از بازیهای الكترونیك

رقابت دانشجویان در یك محیط آموزشی كنترلی طراحی چند متغیره با استفاده از بازیهای الكترونیك – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات رایگان

مطالعه 20 الی 100% رایگان مقالات ترجمه شده

1- قابلیت مطالعه رایگان 20 الی 100 درصدی مقالات 2- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر 3 فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: 10000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.


ترجمه گروه آموزش - ایران نرجمه - Irantarjomeh

 

شماره
15
کد مقاله
EDU15
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رقابت دانشجویان در یك محیط آموزشی كنترلی- طراحی چند متغیره با استفاده از بازیهای الكترونیك
نام انگلیسی
Student Competition in Multivariable Control Design Education through E-game
تعداد صفحه به فارسی
28
تعداد صفحه به انگلیسی
6
کلمات کلیدی به فارسی
كنترل چند متغیره، آموزش، كار پروژه، فراگیری الكترونیكی، ادوات درایو جفتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Multivariable control, education, project work, e-learning, coupled- drive apparatus
مرجع به فارسی
كالج مهندسی برق، دانشگاه لجوبلجانا، اسلوانی
مرجع به انگلیسی
The int. federation of automatic control
سال
2008
کشور
اسلوانی
رقابت دانشجویان در یك محیط آموزشی كنترلی- طراحی چند متغیره با استفاده از بازیهای الكترونیك
كالج مهندسی برق، دانشگاه لجوبلجانا، اسلوانی
2008
چكیده
در این مقاله برخی از ایده‌های مربوط به مطالعه كنترلی چند متغیره ارائه شده است و در عین حال توجه خاصی معطوف به توسعه فرآیند گذار مرحله به مرحله بسمت آموزش الكترونیك گردیده است. ایده‌های معرفی شده از طریق پروژه‌های طراحی مشخص شده‌اند و بین آنها یكی از این موارد بعنوان یك بازی رقابتی انتخاب شده و با استفاده از سیستم E-CHO، نرم‌افزار مطلب و برنامه‌های نمونه مضامین مربوط بدان مشخص گردید. كلیه موارد مرتبط با این بازی را می‌توان با استفاده از ادوات كتابخانه‌ای حقیقی و مجازی از راه دور مورد شناسایی قرار داد. در عین حال باید این موضوع را نیز مشخص نمود كه جهت برقراری تماس‌های شخصی بین دانشجویان و كادر آموزشی، این رقابت در محیط یك كتابخانه‌ برگزار شد.
كلمات كلیدی: كنترل چند متغیره، آموزش، كار پروژه، فراگیری الكترونیكی، ادوات درایو جفتی
1- مقدمه
در كالج مهندسی برق دانشگاه لجوبلجانا، اسلوانی، تلاشهای گسترده‌ای در زمینه معرفی مطالعه‌ای انجام پذیرفت كه اصطلاحا بعنوان بولوگنا (ساختار مطالعات مشترك در اتحادیه اروپا) خوانده می‌شد و ویژگی‌های فراگیری الكترونیكی در آن از اهمیت زیادی برخوردار بود. این نوع از مطالعه نه تنها برای دانشجویان دور دست و كشورهای از راه دور مفید می‌باشد بلكه قابلیت تجدید حیات افراد فارغ‌التحصیل و همچنین انجام مطالعات طولانی مدت در طول مدت حیات بشری را فراهم می‌سازد كه بعنوان یك استراتژی مهم برای كشور ما مطرح خواهد بود. برای جمعیتی كه با مشاغل گوناگون سر و كار دارند، با توجه به افزایش ساعت كار، شركت در كلاسهای آموزشی، حتی در ساعت بعد از ظهر، بسیار مشكل می‌باشد.
علاوه بر این مشكل دیگری نیز وجود دارد كه در خصوص مضامین فنی خود را نشان می‌دهد. علاقه به مطالعات مهندسی، علیرغم این حقیقت اشتغال در این رشته چندان مشكل ساز نخواهد بود، نسبتا پایین می‌باشد. بر این مبنا می‌توان نتیجه گرفت كه تعداد دانشجویان بسیار موفق و ممتاز كه این رشته آموزشی را انتخاب می‌نمایند، كاملا دور از انتظار می‌باشد.
موارد فوق دلایلی می‌باشد كه ما را برانگیخت تا نسبت به معرفی فرم‌های مناسب ICT (تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات) اقدام نماییم كه در آن مضامین مربوط به آموزش از راه دور در رشته كنترل اتوماتیك مورد پشتیبانی قرار گرفته است. با توجه به مباحثی كه بطور معمول تجربه می‌شوند، به هنگامی كه نسبت به ارائه تكنولوژی‌های جدید و روشهای نوین و با ارزش اقدام می‌شود، لازم است تا چنین مباحثی را بصورت مرحله به مرحله به پیش برد. علاوه بر این ما این موضوع را مدنظر قرار دادیم كه پس از اتمام این مطالعه دانشجویان از استقلال بیشتری برخوردار بوده و دارای دانش كافی در زمینه درگیر ساختن خود در فرآیندهای كاری را خواهند داشت و همچنین چنین مطالعاتی می‌تواند منجر به اعطای دیپلم مربوطه گردد.
ایده پیشنهادی كه در سال 2008 – 2007 ارائه شد در ارتباط با موضوع سیستم‌های چند متغیره در دپارتمان كنترل اتوماتیك، كالج مهندسی برق این دانشگاه بوده است. این ایده از طریق مشاركت با متخصصین لابراتوار ارتباطات (LTFE) توسعه یافته است، چرا كه آنها نیز سعی بر توسعه راه حلهای كامل آموزش الكترونیكی داشته و از روالهای پیاده شده در این زمینه در محیط‌های مختلف آموزشی و تجاری پشتیبانی می‌كنند.
روالهای مرتبط با فراگیری الكترونیك یا بازی آموزشی معرف پیاده سازی مضامین فراگیری الكترونیكی خاص می‌باشند. بر این مبنا در طی توسعه كاربردی این مبحث هماهنگی‌های میان رشته‌ای گسترده‌ای مورد نیاز خواهد بود، چرا كه هیچیك از نرم‌افزارهای كنونی تجاری یا اپن- سورس (برنامه‌هایی كه كدهای آنها در اختیار می‌باشند) مرتبط با فراگیری الكترونیك را نمی‌توان بدون انطباق و توسعه آتی مورد استفاده قرار داد. بر این مبنا، پیاده سازی فنی ایده پیشنهادی بر مبنای مدیریت آموزش E-CHO و سیستم مدیریت محتوا می‌باشد كه در LTFE توسعه یافته و هم اكنون بیش از 10 هزار كاربر در بخشهای شركتی و دانشگاهی اسلوانی از آن استفاده می‌كنند.
این مقاله بشرح ذیل سازماندهی شده است. در بخش 2 سازمان فرآیند آموزشی عرضه شده است. در بخش 3 برخی از احتمالات برنامه E-CHO تشریح و مشخص شده است. در بخش 4 پروژه رقابت در زمینه گذار به دیدگاه فراگیری از راه دور با جزئیات وابسته تشریح خواهد شد. این مقاله با نتیجه‌گیریهای مرتبط و مشخص نمودن احتمالات و برنامه‌های تحقیقات آتی به پایان می‌پذیرد.
2- سازمان فرآیند آموزش
همانگونه كه در مباحث (كانك و كاربا 2006ب، متكو و همكاران 2001) مطرح گردید، دیدگاه استاندارد تدریس در زمینه مطالعات دانشگاهی درسهایی را ارائه می‌نماید و پس از آن می‌بایست نسبت به كسب تجارب آزمایشگاهی و شنیداری اقدام نموده و در نهایت مباحث نوشتاری و یا شفاهی را مدنظر قرار داد. این سبك آموزشی در كالج ما بكار گرفته شده است و خود دلیلی بر این ادعا می‌باشد كه چرا مضامین ارتقا یافته در چارچوب چنین مفاهیمی تحقق می‌یابند.
سخنرانان یا اساتید سیستم‌های چند متغیره مباحث خود را برای دانشجویان كالج مهندسی برق مطرح نمودند، دانشجویانی كه سال پنجم (ترم نهم) خود را در دپارتمان كنترل اتوماتیك می‌گذراندند و در مبحث فرآیند مربوط به سیستم‌های هوشمند یا اتوماسیون شركت داشتند. برنامه آنها بطور هفتگی شامل 4 ساعت مباحثه و بحث، 2 ساعت شنیدن و 1 ساعت تمرینهای آزمایشگاهی بوده است. در خلال چندین سال اخیر ما بطور سالیانه 15 الی 30 دانشجو را در اختیار داشته‌ایم.
به منظور استفاده از زمان، تا حد ممكن بصورت كارا و موثر، ما معمولا كار خود را با خطابه‌ها شروع می‌كنیم كه بعدا پس از گذشت یك ماه از طریق تمرینهای شنیداری و آزمایشگاهی تكمیل می‌گردد و پس از آن توجه اصلی به سمت فعالیت دانشجویان متمایل خواهد شد كه در انتهای ترم تحصیلی بصورت دوره‌های 3 الی 4 ساعته برگزار شده كه مكمل آن را می‌توان تكالیف دانشجویان دانست (شكل 1).
در خلال چندین سال اخیر ما كارهای پروژه‌ای را معرفی نموده‌ایم كه بطور عمده در طی تمارین آزمایشگاهی شناخته شده‌اند. با توجه به این پروژه‌ها ما سعی نمودیم:
3- سیستم E-CHO
پلتفرم آموزش الكترونیكE-CHO (شكل 2) نتیجه تجارب حاصل آمده از روالهای كاربردی فراگیری الكترونیك، آنالیز گسترده و كاربرد محصولات منطبق در لابراتوار ارتباطات از راه دور در كالج مهندسی برق، می‌باشد. این پلتفرم عاملیت‌های وابسته به فراگیری الكترونیك را درك نموده و قابلیت مجتمع سازی آن به دیگر برنامه‌های كاربردی وبی نیز فراهم می‌باشد. سیستم E-CHO یك پلتفرم مبتنی بر اینترنت می‌باشد كه موارد ذیل را ارائه می‌نماید:
4- پروژه رقابت
این پروژه شامل چندین مرحله می‌باشد كه باید  آنها را یكی پس از دیگری مشخص نمود.
در مرحله اول هر یك از تیم‌ها به سیستم E-CHO دسترسی دارند و می‌توانند كار خود را با باز نمودن پنجره شكل 3 آغاز نمایند.
در اینجا با توجه به مباحثات می‌توان به اطلاعات دیگر نیز دسترسی داشت، از جمله:   (1. ارائه خطابه یا سخنرانی)، مقاله مرتبط (2. مقاله‌ها) و جریان تحقیقاتی تعریف شده مربوط به رقابت (3. جریان كاری)، پس از آن مشكل مطرح شده كه باید حل شود تعیین می‌گردد (4. ارائه مشكل). برای برگذاری رقابت از دستگاه TQ-CE108 استفاده شده است كه شماتیك آن در شكل 4 نشان داده شده است.
5- نتیجه گیری
در این مقاله، برخی از ایده‌ها در خصوص گذار ترتیبی از رویه‌ها و احتمالات كلاسیك آموزش به روالهای فراگیری الكترونیكی در زمینه كنترل چند متغیره مورد بررسی قرار گرفت. ایده‌های مربوطه بر مبنای پروژه‌های مهیا شده مورد بحث قرار گرفت.
در این زمینه احتمالات جدید فعال شده و از طریق رقابت بر مبنای سیستم E-CHO مورد تست و بررسی قرار گرفتند. بر این مبنا، جریان امور در فازهای گوناگون را می‌توان مورد كنكاش قرار داده و كلیه احتمالات وابسته به ارتباطات را  بدین طریق بكار بست  و تست نمود.
در سال مطالعه (2008-2007) فرآیند انتخابی بهره‌گیری از ادوات جفت شده بوده است، اما در آینده آزمایشات بیشتری را می‌توان بروشهای مشابهی انجام داد.
پس از برگزاری بخشهای رسمی بازی، از كلیه تیمها درخواست شد تا نسبت به پاسخ به پرسشنامه اقدام كنند كه موارد ذیل در آن مشخص شده است:
امكانات جدید آزمایشگاهی برای دانشجویان قابل توجه (كلیه دانشجویان تصمیم به شركت در بازی داشته‌اند) و قابل پذیرش بوده است.
دانشجویان این نكته را قبول دارند كه این امور سازماندهی شده قابلیت تهییج دانشجویان در زمینه مشاركت تیمی را دارا بوده و موارد ذیل را شامل می‌باشد.
شبیه‌سازی مطالعه آنلاین
آزادی در سازمان مطالعاتی
علاوه بر این، نكته قابل توجه ترجیح آنها در زمینه انجام برخی از امور و خطابه‌ها بصورت كلاسیك است.
ما عقیده داریم كه همراه با بهره‌گیری از مضامین بیشتر و امكانات تست و آزمون اتوماتیك سیستم جاری را می‌توان بخوبی برای دوره‌های فراگیری از راه دور تعمیم داد. این نكته درست می‌باشد كه امتحانات را می‌توان بصورت اتوماتیك برگزار نمود، ولی نكته قابل توجه آن است كه داشتن ارتباطات شخصی و تماس دانشجویان با اساتید و بالعكس از جمله موارد مد نظر و مهم جلوه می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.