مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی در فضای مجازی

کارآفرینی در فضای مجازی

کارآفرینی در فضای مجازی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی در فضای مجازی

شماره       
۲۴
کد مقاله
MNG24
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی در فضای مجازی
نام انگلیسی
Entrepreneurship in the Cyberspace
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، فضای مجازی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship ,Cyberspace
مرجع به فارسی
کالج اقتصاد و مدیریت بازرگانی، فنلاند
مرجع به انگلیسی
Business Research and Development Centre, Small Business Institute, Finland
کشور
فنلاند
کارآفرینی در فضای مجازی
چکیده  Abstract
در زمینه آموزش کارآفرینی اخیراً شاهد شکوفایی در سراسر جهان می‌باشیم. این مقاله به ارائه برنامه آموزشی از راه دور در خصوص مطالعات کارآفرینی در سطوح بالاتر از دبیرستان می‌پردازد. این برنامه از طریق اینترنت و رادیو اجرا شده و شرکت کنندگان در این برنامه برای تحویل تکالیف خود از طریق پست الکترونیکی با معلمان خود در تماس هستند و معلمان نیز اغلب به همین طریق با شرکت کنندگان در تماس می‌باشند. این مطالعه به شیوه‌ای مشابه هدایت شده و یک پرسشنامه اینترنتی از طریق پست الکترونیکی برای شرکت‌ کنندگان ارسال می‌شود. بر این اساس، پاسخ‌های ۲۰ شرکت کننده دریافت می‌گردد. دلایل ثبت نام شرکت کنندگان در این برنامه بسیار گوناگون ذکر شده است. برخی به دلیل علاقه شخصی یا هدایت مشاغل تجاری خود و یا آموختن مطالب بیشتری در زمینه کارآفرینی و موارد مرتبط ثبت نام کرده اند. برخی از شرکت کنندگان به طور کلی به خود ارتقائی توجه داشته در حالیکه برخی دیگر علاقمند به این موضوع بودند که اعتبارات این برنامه را بر مدرک خود اضافه کنند. تعاریفی را که شرکت کنندگان در خصوص کارآفرین بودن ارائه کرده‌اند به پنج مقوله مختلف تقسیم می‌شوند. کارآفرین بودن یعنی الف) داشتن و اداره کردن تجارت خود ب) اخلاق، انعطاف پذیری، سخت کوشی، اجتماعی بودن، صادق و با پشتکار بودن ج) داشتن خطی مشی کار آفرینی در زندگی خود د) عمل کردن به عنوان یک کارآفرین در محیط کار و ه) علاقمند بودن به کارآفرینی. شرکت کنندگان بر این باور بودند که این برنامه مشوقی برای ایجاد تفکرات و خط مشی‌های کارآفرینی می‌باشد، اما این مهارت را به شرکت کنندگان نمی‌دهد تا بعنوان یک کارآفرین عمل کنند. بار دیگر شرکت کنندگان با این شکل روبرو بودند که به طور فعالانه در روند سازماندهی تجارت شرکت نداشتند، اما بسیاری از آنها می‌گویند که در خصوص انجام چنین کاری در آینده (دور) اندیشیده‌اند، بخصوص در صورتی که این تنها راه امرار معاش آنها باشد. پاسخ دهندگان بیان داشتند که مهمترین عوامل برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اعتقاد به توانایی‌های شخص خود، ایده تجاری خوب، داشتن تخصص و احتمال وجود خود ادارکی می‌باشد: از شرکت کنندگان انتظار می‌رود که در این برنامه استفاده نموده و نسبت به فراگیری موارد دانش مدار، درک مشاغل کوچک، احترام به کارآفرینان، توانایی‌های سازماندهی شغلی، خطی مشی کارآفرینی در مشاغل، یادگیری از راه دور، تغذیه فکری و یافتن منابع و اطلاعات بیشتر اقدام نمایند. برجسته‌ترین دستاورد این تحقیق رضایت کلی شرکت کنندگان از مدل آموزش از راه دور بوده است.
اولین مورد در خصوص این برنامه بیان این حقیقت است که آموزش راه دور امری امکان پذیر می‌باشد، که خود دلیل اصلی برگزیدن این برنامه است. دوم اینکه شرکت کنندگان از نتیجه حاصله، معلمان برنامه‌ها وسادگی کلی و کارآمدی مرتبط برنامه رضایت داشتند.

کارآفرینی در فضای مجازی

 

۱- مقدمه INTRODUCTION 
تعداد دوره‌ها و برنامه‌های کارآفرینی در خلال دو دهه گذشته در اروپا و ایالات متحده افزایش یافته است. (گارتزوسپر،۱۹۹۴ و همچنین دانا، ۱۹۹۲، سرلومونفرنالد ۱۹۹۱) در فنلاند این امکان وجود دارد تا کارآفرینی را در تمامی کالج‌های بازرگانی در سطح دانشگاهی و در دپارتمان‌های اقتصاد اکثر دانشگاهها مورد تدریس قرار داد. (اپتوشالیتوس  ۲۰۰۰). رشته کار آفرینی/آموزش اقتصادی در حال حاضر بسیار ناهمگون است. آموزشهای اقتصادی در بیشتر موارد به عنوان یک خطی مشی دراز مدت و آموزش عملی شناخته شده مفهومی می‌باشد که تنوعی از انواع مختلف برنامه را در بر می‌گیرد. برنامه‌هایی که شامل آموزش برای کارآفرینان موجود بوده و همچنین رویه‌های آموزشی در حال شکل گیری و آموزشی که هدف آن ایجاد اطلاعات و درک مناسب از کارآفرینی برای عموم مردم است را دنبال می‌کند. دستاورد مهم دیگر در خصوص شیوه‌های آموزش رخ داده است. رشد سریع تکنولوژی جدید این امکان را ایجاد کرده است تا پیشرفتهایی در خصوص آموزش و یادگیری راه دور صورت پذیرد.
کار آفرینی و مشاغل کوچک به عنوان پاسخی‌ به بسیاری از مسائل در جامعه اخیر مطرح می‌باشد، که از جمله بیکاری، تغییرات ساختاری، نیاز به تفکرات و ایده‌های نو آوارانه را می‌توان بر شمرد. در دنباله این مبحث یک سری سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط برای پرورش و ارتقاء کارآفرینی در جامعه سازماندهی شده است. اخیراً برنامه‌های‌ کارآفرینی به عنوان قسمتی از برنامه دولت فنلاند (KTM2000) مطرح شده است. در سال ۱۹۹۸ موسسه مشاغل کوچک، برنامه آموزش از راه دور درخصوص تحقیقات کار آفرینی در سطح فراتر از دبیرستان را راه اندازی کرد (DIEPES). این برنامه از طریق بودجه اجتماعی اروپا (ESF) و وزارت آموزش فنلاند مورد حمایت و پشتیبانی مالی قرار می‌گیرد.

کارآفرینی در فضای مجازی

 

این مقاله نتایج برنامه آموزش از راه دور در خصوص مطالعات کارآفرینی در سطح بالاتر از دبیرستان پس از  گذشت یک سال از شروع درس در انستیتوهای مشاغل کوچک را نشان می‌دهد. این مقاله بر سوالات کلیدی زیر تمرکز دارد:
۱- دلایل دانش آموزان برای شرکت در این برنامه چه بوده است؟ چه انتظاراتی از برنامه وجود داشته و این انتظارات چگونه درک شده است؟
۲- دانش آموزان چگونه محتوای برنامه را ارزیابی می‌کنند؟ این برنامه چه نوع اطلاعات، درک یا مهارتهایی را ایجاد می‌کند؟
۳- چگونه دانش آموزان با روند تحویل (آموزش از راه دور) برخورد می‌کنند؟ فواید و مزایای مرتبط با ین نوع محیط یادگیری کدامند؟
۴- دانش آموزان چگونه کارآفرینی را به عنوان یک اصل کلی درک می‌کنند؟ و آیا آنها بوسیله روند تبدیل شدن به یک کارآفرین تحریک می‌شوند؟
۵- چگونه می‌بایست توسعه بیشتر در برنامه را ایجاد کرد؟
۲- برنامه آموزش از راه دور کارآفرینی در سطحی فراتر از دوره دبیرستانی در فنلاند
DISTANCE EDUCATION PROGRAMME OF ENTREPRENEURSHIP IN THE
FINNISH UPPER SECONDARY SCHOOL LEVEL
کیرک و همکاران (۱۹۹۸) بیان داشتند که چالش آموزش کارآفرینی همانا شفاف سازی هدف یادگیری و بر این اساس ترکیب سه نوع از یادگیری را خاطر نشان نمودند که عبارتند از: ۱) دریافت دانش عینی ۲) فعالیتهای فراگیری توام با عمل ۳) یادگیری ذهنی که در برگیرنده ارائه مفاهیم سازی و بازتابهای مربوطه است. چگونه برنامه آموزش از راه دور مطالعات کارآفرینی (DIEPES) به این چالش‌ پاسخ می‌دهد؟
برنامه DIEPES بخشی از یک ماهیت بزرگتر است که با نام پروژه آموزش از راه دور برای مدارس بالاتر از دبیرستان و افراد بالغ شناخته می‌شود. این پروژه با همکاری بین هیئت ملی آموزش در فنلاند و کمپانی رسانه‌های فنلاند در آغاز سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را شروع نمود و اولین دانش آموزان، مطالعات خود را در پاییز همان سال آغاز کردند. این پروژه همچنین بوسیله بودجه اجتماعی اروپا (ESF) و وزارت آموزش فنلاند تحت حمایت مالی قرار گرفت.
این برنامه از ۵ بخش کلی تشکیل شده و هر بخش دارای ۵ بخش فرعی است که عبارتند از:
  • کارآفرینی درسطح انفرادی (ویژگی‌ها، انگیزه‌، ارزشها، فرهنگها، شبکه‌ها).
۲- فعالیت‌های تجاری (تفکر وحمایت مالی تجاری، انتخابهای استراتژیک، شکلهای شرکت، طرح‌ تجاری، بودجه).
۳- پویایی تجاری (کارآفرینی، چرخه حیات، بحران رشد، رهبری در شرکتهای مختلف، اداره یک شغل کوچک).
۴- تولید و بازاریابی (نوآوری‌ها، تولید وتکنولوژی، شبکه‌سازی، برنامه ریزی و تمرکز بر بازاریابی، ترکیب بازاریابی).
۵- کارآفرینی در اجتماع (شرکتهای موجود در اقتصاد، کارآفرینی و استخدام، شرکتها و بخش دولتی، رقابت بین المللی، سبک‌ها و خط‌مشی‌های کارآفرینی).
۳- دیدگاه‌ها و تجربیات شرکت کنندگان در خصوص کارآفرینی و برنامه جاری
VIEWS AND EXPERIENCES OF THE PARTICIPANTS REGARDING
ENTREPRENEURSHIP AND THE PROGRAMME
 
پرسشنامه این مطالعه در اینترنت قرار داده شد. درخواست جهت پاسخگویی به پرسشنامه در دسامبر سال ۱۹۹۹ برای ۶۰ دانش آموز فعال فرستاده شد. در زمان مقرر ۲۰ پاسخ دریافت شد. نرخ نسبتاً پایین پاسخ‌ها را می‌توان به دلیل وجود برخی مشکلات تکنیکی در خصوص پرسشنامه دانست که بعدها تصحیح شدند.
طیف سنی پاسخ دهندگان بین ۱۷ تا ۵۰ سال با پیشنیه‌های آموزشی و کاری مختلف بود. دو نفر از پاسخ دهندگان کارآفرین بودند. تنها یک نفر این پاسخ را داد که کارآفرین بودن یک تفکر غیر ممکن است. دیگر شرکت کنندگان گاهی اوقات به این قضیه اندیشده‌ بودند که به یک کارآفرین تبدیل شده یا در صورتی که موقعیت آن پیدا شود در صدد انجام آن باشند.
به طور کلی پاسخ دهندگان خوش بین بودند و بیان می‌داشتند که در صورتی که تصمیم به انجام آن را بگیرند می‌توانند کارآفرین موفقی باشند. از نظر پاسخ دهندگان دلایل کافی برای کارآفرینی عبارت بود از عدم اشتغال، تغییرات منفی در کار (خواه خطر ادامه کار یا نبود انگیزه) یا کشف یک ایده تجاری سودآور یا تغییرات در موقعیت شخصی زندگی فرد (برای مثال ترک منزل کودکان). مهمترین عوامل برای کار آفرین شدن اعتقاد به توانایی‌های خود، مهارت خود و فرصت مناسب برای رضایت شخصی است. کم اهمیت‌ترین عوامل عبارتند از انتقال مالکیت، سنتهای موجود درخانواده، نمونه‌هایی از دیگر افرادی می‌باشد که منعکس کننده وضعیت افراد در جامعه فنلاند است. عدم وجود تفکر جدید تجاری یا بودجه بعنوان مانعی بر سر راه تصمیم گیری‌های کارآفرینی عنوان شده است.
تقریباً تمامی پاسخ‌ دهندگان خود را کارآفرین در نظر می‌گرفتند. تفاسیر زیادی در خصوص کارآفرینی را می‌توان از پاسخ‌ها اقتباس کرد که برخی از آنها عبارتند از:     الف) داشتن و اداره کردن تجارت خود، ب) اخلاق انعطاف پذیر، سخت کوشی، اجتماعی بودن، صادق بودن و با پشتکار بودن ج) داشتن خطی مشی کارآفرینی در زندگی شخصی خود د) کار کردن به عنوان یک کارآفرین در محیط کار ه) علاقمند بودن به کارآفرینی. بنابر این به نظر می‌رسد که کارآفرینی را می‌توان از طرق اعمال و ویژگی‌های شخصی تعریف کرد. این تعاریف در مقوله تحقیق کارآفرینی بسیار جالب هستند زیرا بر ملا کننده پیچیدگی‌های کارآفرینی به عنوان یک اصل درجامعه امروزی فنلاند می‌باشند. پاسخ دهندگان به این نتیجه رسیدند که جامعه فنلاند چنانچه مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته شوند حالت مثبت را در خصوص کارآفرینی دارد، اما این دید در خصوص مالیات و بوروکراسیهای موجود در برابر کارآفرینی منفی است. این دیدگاهها خواه صحیح باشند یا خیر، از اهمیت برخوردارند، چرا که تصمیماتی که در خصوص کارآفرین شدن یا نشدن گرفته می‌شوند بر اساس دلایل عقلانی استوارند. ماکی- وافیدیس (۲۰۰۰) دریافتند که افرادی که مدرک تجاری دارند به کارآفرینی علاقه‌ای ندارند زیرا آنها بر این باورند که در مقایسه با پاداشی که برای کارآفرینان وجود دارد، خطرات بسیار زیادی نیز در راه آنها می‌باشد و همچنین کار بعنوان یک کارآفرین در مقایسه با کارمند بودن بسیار طاقت‌فرسا و مشکل می‌باشد. دلایلی که یک فرد به کارآفرینی و شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط علاقمند است نیز با یکدیگر تفاوت دارند. فرد ممکن است کارآفرینی را به عنوان حرفه آینده خود در نظر بگیرد و به عنوان تغییری در حیات کاری خود با آن برخورد کند و یا تنها بخواهد در جهان کارآفرینان کاوش کرده و یا تنها برای افزایش اطلاعات عمومی خود به کار بپردازد.
دیدگاههای پاسخ دهندگان درخصوص کارآفرینی به عنوان حرفه شخص تضاد برانگیز می‌باشند. تقریباً تمامی پاسخ دهندگان، کارآفرینی را به عنوان گزینه شغلی دارای پتانسیل در نظر داشتند، در حالیکه از سوی دیگر تلاش واقعی برای تبدیل شدن به آن بندرت صورت می‌گیرد. این نتایج تضاد برانگیز ممکن است از این حقیقت ناشی شود که کارآفرینی از نظر اجتماعی پذیرفته شده است. توصیف دیگر این است که پاسخ دهندگان به مقوله کارآفرینی به طور جدی نپرداخته‌اند. یکی از اهداف مهارت و آموزش کارآفرینی ایجاد تماس افراد با مسئله تبدیل شدن به یک کارآفرین است (وسالانین، ۱۹۹۱) اینگونه به نظر می‌رسد که توانایی‌ها و خط مشی‌های مطالعه کارآفرینی پاسخ دهندگان زیاد مناسب نبودند. ایده‌ها و دیدگاه‌های مطالعاتی مرتبط با جذابیت کارآفرینی ومنطق موجود در ورای این امور می‌تواند دلیل جالبی برای مطالعات بیشتر باشد (ماکی- وانیدیس ۲۰۰۰) یک دانش آموز بالغ نیازمند داشتن انگیزه خاصی برای مطالعه است (وسیسناهو،لهتیسنن ۱۹۹۶) امتیازات دریافت شده، نیاز به پاسخ گویی به تغییرات در زندگی کاری، نیاز به توسعه و تقویت کارآفرینی خود از جمله عوامل تشویق کننده کلیدی برای شرکت در برنامه DIEPES است. موضوع کارآفرینی برای برخی از پاسخ دهندگان از اهمیت زیادی برخوردار بود در حالی که برای برخی دیگر هیچ مفهومی نداشت برخی از پاسخ دهندگان تمایل به یادگیری این مطالب داشتند که چگونه می‌توان به یک کارآفرین تبدیل شد در حالی که دیگران خواهان یادگیری کارآفرینی بودند. دست یافتن به این دو هدف در قالب یک برنامه بسیار مشکل است. بنابراین جالب است بدانید که هر دو گروه دانش آموزان از این برنامه رضایت کامل داشتند. پاسخ دهندگان دریافتند که این برنامه تفکر و خط مشی کارآفرینی را تقویت می‌کند اما شرکت کنندگان را با مهارت‌های خاصی، برای عمل کردن به عنوان یک کارآفرین، تجهیز نمی‌کند. بنابراین، بار دیگر شرکت کنندگان به طور فعال در روند تبدیل شدن به یک کار آفرین قرار نداشتند.
۴- نتیجه گیری  CONCLUSIONS 
کارآفرینی افراد را به مراحل مختلف زندگی و موقعیت‌های مختلف علاقمند می‌کند. بر این اساس، برخی علاقمندند تا به یک کارآفرین تبدیل شوند، در حالی که برخی دیگر برای کاوش علمی در کارآفرینی تلاش می‌کنند.
نکته جالب ین است که هر دو گروه از محتوای برنامه ارزیابی شده رضایت داشتند. از نظر اکثر افراد کارآفرینی یک گزینه کاری مرتبط است. در حالی که تعداد اندکی از آنها در عمل به کارآفرین تبدیل می‌شوند. کارآفرینی احتمالاً به پدیده مشابهی همانند حفاظت از محیط زیست  تبدیل می‌شود. ما بصورت اساسی به این ایده اعتقاد داریم، اما در عمل هیچ گونه تغییر رفتاری از سوی ما دیده نمی‌شود. به هر حال به نظر می‌رسد که کارآفرینی به عنوان یک اصل بسیار پراکنده تعریف می‌شود که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را همچون سازماندهی یک شغل تا مدیریت زندگی شخصی را در بر می‌گیرد.
برنامه DIEPES و آموزش کارآفرینی به طور کل تمامی مشکلات موجود در جامعه که قبلا به آنها پرداخته شد را حل نمی‌کنند، اما حداقل شیوه جدیدی برای یادگیری بدون توجه به زمان و مکان را ارائه می‌‌نماید و از این طریق حس رقابت افراد در بازار کار را افزایش می‌دهند. آموزش از راه دور به همراه بازخورد فعالانه و تنوع مناسبی از مواد آموزشی به نظر می‌رسد که پاسخی به نیاز‌های یادگیری تمامی طول عمر باشد. آموزش از راه دور و تاکیدی که آن بر فعالیت و انگیزه دانش آموزان دارد را می‌توان به عنوان شیوه‌ای برای ارتقاء و حمایت کارآفرینی در افراد معنا کرد.
واژه نامه Vocabulary
کارآفرینی
Entrepreneurship
فضای مجازی
Cyberspace
آموزش از راه دور
Distance Education
فنلاندی
FINNISH
تجربیات
EXPERIENCES
شرکت کنندگان
PARTICIPANTS
بازخورد
Feedback
سودمندی، اثربخشی
Effectiveness
ابتکاری
Innovative
سرمایه اجتماعی
Social fund
محیط فراگیری
Learning Environment
مشاغل کوچک
Small Businesses
تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
ICT
اتصال به اینترنت
Internet Connection
انتخاب استراتژیک
Strategic choice
 

کارآفرینی در فضای مجازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.