مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آموزش اکسل هفته ۶

آموزش اکسل هفته ۶

آموزش اکسل هفته ۶ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۳۲
کد مقاله
COM32
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آموزش فراگیری اکسل از طریق آقای اکسل – هفته ۶
نام انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel – Week 6
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
فراگیری اکسل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Learn Excel
مرجع به فارسی
کتاب آقای اکسل
مرجع به انگلیسی
Learn Excel from Mr Excel
کشور
آموزش فراگیری اکسل از طریق اقای اکسل –
 هفته ۶
این هفته : ۳ نکته جهت افزودن اتوماتیک جمع کل
 
بخش ۳ : داده های هشدار دهنده
افزودن جمع جزء ها به یک مجموعه داده ها
مشکل : شما دارای گزارشی طولانی با جزئیات صورت حساب توسط مشتری هستید، مانند آنچه در شکل ۶۶۴ نشان داده شده است. می‌خواهید با هر تغییری از سوی مشتری یک جمع جزء اضافه کنید.
استراتژی : هدیه ای از طرف مایکروسافت در اکسل ۹۵، ویژگی جمع زیر جزء به صورت اتوماتیک، این مشکل را به جای چند دقیقه طی چند ثانیه حل می‌کند.
با قصد قبلی ، مجموعه داده های ارائه شده در بالا برای استفاده دستورات جمع جزء ها یا (Subtotals) بهینه شده است. جهت آگاهی از جزئیات بیشتر، حتما مثال های باقیمانده را مطالعه فرمائید.
۱) با داده ای به فرمت لیستی آغاز کنید. در مجوعه داده ها یک سلول تنها را انتخاب کنید. از منو، Data – Subtotals را انتخاب کند، مانند شکل ۶۶۵٫
۲) کادر محاوره ای Subtotals فرض می‌کند شما می‌خواهید در فیلد سمت چپ ترین ستون داده های خود جمع جزء را انجام دهید. همچنین فرض می‌کند، می‌خواهید سمت راست ترین فیلد را هم جمع بزنید. در این مثال، که در شکل ۶۶۶ نشان داده شده است، این موضوع درست است ، بنابراین می‌توانید Ok را کلیک کنید.

آموزش اکسل هفته ۶

طی مدت ۱ تا ۲ ثانیه، جمع جزء در هر تغییر مشتری درج می‌شود، مانند شکل ۶۶۷٫
اگر به سمت انتهای مجموعه داده ها حرکت کنید، متوجه خواهید شد که اکسل تعداد کل مشتریان را اضافه کرده است، شکل ۶۶۸ را ملاحظه کنید.
همانگونه که در شکل  ۶۶۸ ارائه شده، ردیف های درج شده تاحدی از تابع جدید SUBTOTAL استفاده می‌کنند. این تابع  تمام سلول های این محدوده را با هم جمع می‌کنند به استثنای سلول هایی که توابع SUBTOTAL دیگری دارند.
 
جزئیات بیشتر : جهت حذف جمع جزء ها ، یک سلول در مجموعه داده انتخاب کنید. از منو، Data – Subtotals را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای جمع جزء یا Subtotal دکمه Remove All را مطابق شکل ۶۶۹ بر گزینید.
Gotcha  : آن مثال به این دلیل عملی بود که داده ها قبلا توسط Account Number  یا شماره حساب مرتب شده بودند. در صورتیکه داده ها با شماره صورت حساب مرتب شده بودند، نتیجه کاملا نامفهومی‌ارائه می‌کرد، مانند شکل ۶۷۰٫

آموزش اکسل هفته ۶

 

خلاصه : دستور جمع جزء در منوی داده به سرعت کار خسته کننده و یکنواخت جمع زیر جزء ها را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.
دستورات  بحث شده : Data – Subtotals
توابع بحث شده : =Subtotal()
استفاده از دکمه های گروه و و طرح  جهت کاهش شدید داده های جمع بسته شده
پس از استفاده از دستور جمع جزء در مثال پیشین، مایلید همان موقع تمام ردیف ها را برای ایجاد گزارش خلاصه ای برای ارسال به مدیرتان، جهت چاپ تمام ردیف ها اقدام کنید.
استراتژی : به ستون سمت چپ A، واقع در بالای A1 نگاهی بیاندازید. مانند شکل ۶۷۱، مجموعه ای از ۳ عدد کوچک را ملاحظه می‌کنند. در اکسل دکمه های Group و Outline وجود دارند.
به کمک ماوس دکمه ۲ کوچک را انتخاب نمایید. مانگونه که شکل ۶۷۲ نشان می‌دهد، تنها تعداد کل مشتریان را می‌توانید ببینید.
مطابق شکل ۶۷۳، دکمه ۱ کوچک را جهت مشاهده تعداد کل ( که اندکی بیهوده به نظر می‌رسند) برگزینید.
دکمه ۳ را انتخاب کنید تا به نمایش جزئیات با تمام رکورد ها باز گردید، شکل ۶۷۴ آن را نمایش می‌دهد.
 
جزئیات بیشتر : در نمایش دکمه ۲، می‌توانید رکورد های جزئیات یک مشتری  را با کلیک کردن دکمه + در کنار تعداد کل مشتریان به صورت گسترده نمایش دهید.شکل ۶۷۵ را ملاحظه کنید.
جهت کاهش مجدد جزئیات ، همانطور که در شکل ۶۷۵ نشان داده شده، از علامت منهای قرار گرفته در کنار A32  استفاده نمایید. یا، جهت کاهش تمام آنها از دکمه ۲ استفاده کنید.
خلاصه : پس از استفاده از دستور Subtotals ،دکمه های Group & Outline به شما اجازه می‌دهد که نمایش های چندگانه ای از داده ها را ایجاد کنید.
دستورات بحث شده : Data- Subtotals; Group & Outline

آموزش اکسل هفته ۶

 

کپی نمودن جمع کل ها  از داده های جمع بندی شده
مشکل : مدیر شما از شما درخواست می‌کند که تنها تعداد کل ردیف ها را در یک فایل قرار داده و برای او بفرستید. شما جمع جزء ها را اضافه نموده و سپس دکمه #۲ Group & Outline را برای مشاهده داده های مورد نظر خود انتخاب نمودید.مطابق شکل ۶۷۶٫
با این وجود ، وقتی این نمایش را کپی کرده و آن را در یک کتاب کار جدید قرار می‌دهید (Paste) ،تمام ردیف های جزئیات نیز به همراه آن منتقل می‌شوند، همانگونه که شکل ۶۷۷ نشان می‌دهد.
استراتژی : دستور مبهمی‌بر کادر محاوره ای Go To Special وجود دارد که از این کار حمایت می‌کند. مراحل زیر را پیگیری کنید.
۱)  دکمه #۲ Group & Outline را انتخاب نمایید و بدین ترتیب داده ها را در نمایش جمع جزء قرار دهید.
۲) هر چیزی از عناوین تا تعداد کل را از طریق انتخاب یک سلول داده و فشردن کلید Ctrl + * ( کنترل و ستاره ) به حالت انتخاب در آورید.
۳) با انتخاب Edit – Go To  یا فشردن کلید F5 از صفحه کلید ، کادر محاوره ای Go To  نمایش داده می‌شود. مطابق شکل ۶۷۸، دکمه Special واقع در گوشه سمت چپ پایین کادر محاوره ای را انتخاب نمایید.
۴) در کادر محاوره ای Go To Special ، گزینه Visible Cells Only و سپس بر کادر ظاهر شده Ok را کلیک کنید.شکل ۶۷۹٫
تغییرات تقریبا نامحسوس است و حتی ممکن است با وضوح چاپ شده این کتاب ، قابل ملاحظه نباشد. زمانی که با رنگ آبی جمع جزء ها را پر رنگ تر نشان می‌دهید، خطوط سفید مناسبی در بالا و پایین هر جمع جزء مشاهده می‌شود، همانگونه که در شکل ۶۸۰ ملاحظه می‌کنید. بدین ترتیب اکسل به شما می‌گوید ” آهای – ردیف های پنهانی در پشت این مقادیر قرار دارند که انتخاب نشده اند.”
۵) سپس، با استفاده از دکمه های Ctrl+C آن را کپی کنید. به کتاب کار جدید منتقل شوید و حال با کمک دکمه های Ctrl+V آن را به کتاب کار جدد منتقل کنید. همانطور که شکل ۶۸۱ نشان می‌دهد، تنها ردیف های جمع جزء را خواهید داشت.
ممکن است تصور کنید به جای  یک انتقال یا Paste ساده، لازم است Paste Special – Values  را به کارببرید. با این وجو دستور Paste به درستی عمل می‌کند. همانگونه که در نوار فرمول بالا مشاهده می‌کنید، تابع SUBTOTAL که در سلول استفاده می‌شد، به یک مقدار تغییر می‌یابد.

آموزش اکسل هفته ۶

 

جزئیات بیشتر : روند انتخاب Go To – Special – Visible Cells Only  می‌تواند به نگهداشتن کلید Alt و EGSY به طور همزمان و سپس فشردن کلید Enter کاهش یابد. Alt + E منوی Edit را باز می‌کند. Alt +G ، موجب انتخاب  Go To می‌شود. Alt +S دکمه Special را فشار می‌دهد. Alt + Y گزینه Visible Cells Only را انتخاب می‌کند (توجه کنید که در کادر محاوره ای Go To Special  در شکل ۶۷۹ حرف “Y” زیر خط دار شده است). استفاده ازکلید Enter دکمه OK  پیش فرض را انتخاب می‌کند.
خلاصه : این یک حقه نسبتا مبهم است. تصور من این است که بسیار مبهم است، از آن جهت که هیچ کس در در شرایط عادی از کادر محاوره ای Go To  استفاده نمی‌کند. چنانچه در سلول A10 قرار دارید و می‌خواهید به سلول A100 بروید، به راحتی می‌توانید تنها با فشردن چند مرتبه ی کلید PgDn به این مهم دست یابید. نظر به بی فایده بودن ظاهری کادر محاوره ای Go To، این واقعیت که دکمه Special را در خود جای داده است، کنایه آمیز است.
دستورات بحث شده : Edit – Go To – Special – Visible Cells Only
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.