مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۱۰۸
کد مقاله
TXT108
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چالش های مرتبط با ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف
نام انگلیسی
Challenges in Advanced Nanofiber Wound Dressings Annual Report
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
ادوات زخم بندی پیشرفته- نانو الیاف
کلمات کلیدی به انگلیسی
Advanced  Wound Dressings- Nanofiber
مرجع به فارسی
گزارش سالیانه مرکز منسوجات ملی
کالج منسوجات- منسوجات پزشکی
مرجع به انگلیسی
National Textile Center Annual Report- Marian McCord/NCSU/medical textiles
کشور         

 

 

چالش های مرتبط با ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

روش های متعارف زخم بندی مبتنی بر بافت/ منسوجات پر هزینه بوده و همچنین جذب آنها نیز بالا می‌باشد، اما کاربرد آنها به تنهایی، شرایط بهبود بهینه زخم (نظیر توقف خونریزی، عدم چسبیدگی، حفظ رطوبت بستر زخم و غیره) را با مشکلاتی روبرو می‌سازد. روش های زخم بندی مدرن غالباً در تعامل با مؤلفه های غیر- بافتی چندگانه (نظیر فیلم ها یا لایه ها، ژل ها، مواد ضد میکروبی و بیولوژیکی) عمل می‌نمایند، که خود سبب فراهم آمدن عملکردی پیشرفته، البته با توجه به صرف هزینه های قابل توجه بیشتر، می‌شود. روش زخم بندی نانو الیاف الکترواسپان معرف پتانسیل قابل توجهی در جهت ایجاد تحول عظیم ‌در مسایل مربوط به مراقبت از زخم، از طریق فراهم ساختن یک رویه مدیریت رطوبت ارتقا یافته، توجه به ویژگی های انسدادی و فعالیت زیستی، می‌باشد. با این وجود، بافته های نانو الیاف از نکته نظر ذاتی ضعیف بوده و به کارگیری آنها نیز مشکل می‌باشد. قرار دادن یا آنچه اصطلاحا تحت عنوان نشاندن یا ته نشست سازی و نهشت پوشش های نانو الیاف الکترواسپن بر روی بانداژهای منسوجات متعارف می‌باشد، مسئله‌ای است که در آن الزامات مرتبط با پشتیبانی ساختاری در این زمینه را مورد خطاب قرار می‌دهد. در عین حال، مشکلاتی نظیر عدم انطباق و عدم مطلوبیت لازم یا چسبندگی ضعیف، سبب بروز چالش‌هایی در این زمینه شده است. بعلاوه، ویژگی های الکتریکی زیر لایه منسوجات ممکن است سبب بروز عدم یکنواختی قابل توجهی در پوشش نانو الیاف شود. چنین مشکلاتی را می‌توان از طریق انتخاب متناسب پلیمر نانو الیاف و زیر لایه یا ترکیبات اولیه آن ( همانند بافته در برابر نبافته، غیره)، همراه با تعدیل و تنظیم شرایط بافندگی و برآیندهای وابسته به ضخامت پوشش و پیوند یا از طریق فرآیندهایی که سبب ارتقای چسبندگی به مواد تشکیل دهنده سطوح زیرلایه (نظیر فرآوری پلاسما) می‌گردد، مورد بحث و بررسی قرار داد. ما در این بررسی نسبت به تشریح ویژگی‌های فرآیند مرتبط با نشاندن یا نهشت بافت های نانو الیاف بر روی پوشش های زخم بندی بافتنی موجود، بعنوان وسیله ای جهت تولید مواد مورد نیاز در امر مراقبت های بهداشت زخم، که گران قیمت نیز نیستند، همراه با ارتقای قابل ملاحظه قابلیت های التیام زخم، اقدام خواهیم نمود. تکنولوژی پلاسمای فشار جوی نیز جهت ارتقای این چسبندگی و ثبات و استحکام پوشش نانو الیاف و به منظور استریل سازی وسایل زخم بندی کامپوزیت به کار گرفته می‌شود.
هدف مطالعاتی
هدف این تحقیق تولید ادوات زخم بندی نانو الیاف/ منسوجات، با عملکرد بالا و هزینه کم، می‌باشد.

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

 

مقدمه
ادوات زخم بندی کنونی به گونه ای طراحی شده اند که از عملکرد مطلوبی در زمینه پاسخگویی به یکسری از نیازهای مشخص شده دقیق بالینی، جهت مراقبت از زخم، در رویه های حرفه ای و خود مراقبتی، برخوردار باشند. انتخاب ابزارهای زخم بندی وابسته به شدت و نوع جراحت، همراه با مرحله بهبودی و وجود یا عدم وجود آلودگی می‌باشد. این موضوع هم اکنون به صورت گسترده مورد پذیرش قرار گرفته است که محیط مرطوب زخم سبب ارتقای بهبودی می‌شود. قابلیت جذب و نفوذ پذیری اکسیژن جزء فاکتورهای کلیدی در این مبحث به حساب می‌آیند. بعلاوه، قابلیت تطابق بیشتر با بستر زخم، سبب فراهم سازی حالت متناسب چسبندگی یا عدم چسبندگی این ادوات به بافت در حال بهبود شده و خود موجب به وجود آمدن مانعی در برابر باکتری می‌گردد، پدیده‌ای که کاملاً مطلوب بوده و در ارتباط با نتایج و دستاوردهای کاراتر در این زمینه مد نظر می‌باشد.
موارد تجربی
هدف این تحقیق توسعه ادوات زخم بندی مرتبط با منسوجات / نانو الیاف با عملکرد و دوام بالا می‌باشد و بر این مبنا فعالیتهای تحقیقاتی مشتمل برسه مضمون ذیل خواهند بود:
 
فعالیت ۱ : انتخاب زیرلایه وترکیبات نانوالیاف متناسب آن
نانوالیافی که برای مصارف زخم بندی تحت بررسی قرار دارند را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم نمود:  ۱٫ ادوات بیوفعال یا زیست فعال / شفا دهنده ۲٫ ادوات انسدادی  ۳٫ ادوات زخم بندی و پوشش بافت
نانوالیافی که قابلیت مخاطب قرار دادن کلیه این سه دسته بندی را دارند در این مبحث مورد توجه قرارمی‌گیرند. نانوالیاف زیست فعال/ شفا دهنده و چارچوب بافتی از پلیمرهای طبیعی (کولاژن، فیبرینوژن، کیتوزان، ابریشم، ژلاتین) و پلیمرهای سنتزی یا مصنوعی (اسیدهای پلی-آلفا- هیدروکسی) ساخته می‌شوند. بعلاوه، سرامیکها یا ترکیبهای مواد پلیمری وسرامیکی نیز بعنوان عاملهای همواستاتیک یا جلوگیری ازخونریزی مؤثر مد نظر می‌باشند. پلی‌اورتان‌ها نیز بعنوان یک سیستم انسدادی بکارگرفته شده‌اند که سبب ارتقای لایه های نانو الیاف خواهند شد. مواد زیرلایه برای پوشش های نانو الیاف از وسایلی چون گازهای پانسمان منسوجات موجود تجاری شامل پنبه بافته استاندارد، ترکیبات نبافته وگازهای پانسمان خاص انتخاب می‌شوند.
 
فعالیت ۲: منسوجات الکترواسپین بر روی زیرلایه ها
نانو الیاف بطور مستقیم بر روی زیر لایه های بانداژ منسوج تحت فرآیند الکترواسپان ( شکل ۱) قرار گرفته و سپس تحت پوشش فویل آلومینیوم ‌قرار می‌گیرند تا آنکه مواد کنترلی مهیا شوند. ارتباطات بین فرآیند، ساختار و ویژگیها به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار می‌گیرند تا آنکه این نکته به خوبی درک شود که چگونه می‌توان نسبت به فراهم آوردن یک پوشش عالی، یکنواخت، با قابلیت انتقال بخار رطوبت، نفوذ پذیری اکسیژن، مقاومت در برابر نفوذ ذرات یا مواد میکروبی و چسبندگی، با توجه به کنترل رویه های ذیل، اقدام نمود:
فعالیت ۳: توصیف مواد بانداژ منسوجات بدون پوشش و با پوشش نانوالیاف
ما بطور سیستماتیک اقدام به بررسی عملکرد لایه های نانوالیاف حاصله نموده ودر نهایت ارتباطات جامع فرآیند ساختاری عملکرد مربوطه را در نظر می‌گیریم که خود سبب راهنمایی ما در مبحث درک ساختارهای مطلوب و عملکرد لایه های نانو الیاف می‌شود که بر روی مواد زخم بندی ته نشست گردیده اند. در کلیه مطالعات توصیفی از پارچه های بدون پوشش به عنوان مواد کنترلی استفاده شده است.
 
مقاومت در برابرسایش: استحکام پوششهای نانو الیاف در زمینه سایش از طریق مالش الیاف ته نشست شده- نانوالیاف با پارچه فلانل تحت یک بار ثابت مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. از عملیات میکروسکوپ الکترون پویشی  و میکرسکوپی نیروی اتمی ‌جهت بررسی مورفولوژی یا ریخت شناسی و تغییرات ساختاری رویه ته نشست شدگی نانوالیاف، که به واسطه آزمونهای سایشی حاصل شده است، استفاده خواهد شد. شرایط فراوری پلاسما، نظیر زمان فراوری، نوع گاز، ولتاژ عملیاتی وجریان، فرکانس، فاصله الکترود و غیره به ترتیب در این بررسی مد نظر قرار گرفته تا آنکه تاثیرات آنها بر روی دوام و استحکام نانوالیاف مشخص شود. از طریق ترکیب نتایج فعالیتهای ۲ و۳، رویه بهینه سازی فراوری پلاسما و فرآیندهای الکترواسپینینگ نانوالیاف را می‌توان برای تولید نهایی منسوجات دارای رویه با ته نشست شدگی نانوالیاف الکترواسپن و با حداکثر دوام حاصل آورد.
 
چسبندگی و کرک شدگی: آزمون‌های Gelbo flex بر روی بانداژهای دارای پوشش نانوالیاف اعمال خواهند شد. بر این اساس، کرک و پرزها جمع آوری شده و ذرات مربوطه و پارچه ازطریق میکروسکوپ الکترون پویشی  مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
میزان انتقال بخار رطوبت: میزان انتقال بخار رطوبت برای هر دو مورد منسوجات کنترلی و منسوجات دارای پوشش نانوالیاف بر مبنای روش انتقال بخار آب مبتنی برسیستم ASTM E 96-90 مورد اندازه گیری قرار خواهد گرفت.
تست کششی: تکنیکهای تست استاندارد (نظیر ترکیب چهار نقطه ای، تست کششی، تست برشی و تست تراکم و غیره) جهت ارزیابی و مقایسه ویژگیها یا خصیصه های مکانیکی لایه های نانوالیاف که بر روی فویل آلومینیوم و مواد منسوجات زیرلایه ته نشست شده اند به کارگرفته می‌شوند.

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

 

نتایج و مباحث
این پروژه اولین فصل کاری خود در سال اول طی می‌کند. کلیه فعالیتهای سه گانه هم اکنون تحت بررسی و مطالعه قراردارند.
 
فعالیت ۱ : انتخاب زیرلایه وترکیبات نانوالیاف مناسب
بررسی ویژگیهای ادوات زخم بندی سنتی و نانوالیاف که درکاربردهای بیوپزشکی/ بیوتکنیکی استفاده می‌شوند هم اکنون درحال انجام است. مشخص سازی ترکیبات متناسب ادوات زخم بندی و ادوات نانوالیاف مرتبط با آن، از طریق انطباق نقایص مرتبط در مبحث ویژگیها/ عملکرد ادوات زخم بندی موجود با توجه به قابلیت ها/ صفاتی که ممکن است آن را از طریق ترکیب با بافتهای نانوالیاف حاصل آورد، مد نظرمی‌باشد.
میکروسکوپ الکترون پویشی  (SEM ) و برآورد قطر
این مورد تکنیکی اولیه برای توصیف مورفولوژی نانوالیاف به شمار می‌آید. این نمونه ها ازطریق کاربرد آلیاژ ۵۷ با پوشش طلا- پالادیوم (Au-Pd) و با استفاده از سیستم اسپاترینگ (sputtering) (Anatech Hummer 6.2) تحت بررسی قرارگرفتند.
نمونه های تحت پوشش در نهایت با استفاده از SEM (JEOL JSM- 5900 LV)، با پرتوی الکترونی با اندازه ذره ۱۰ نانومتر و ولتاژ شتاب دهنده ۱۵kV مورد بررسی قرارگرفتند. تصاویر با با بزرگ نمایی کم و زیاد گرفته شد. تصاویری که از بزرگ نمایی اندکی برخوردار می‌باشند اجازه بررسی مورفولوژی یک نمونه بزرگتر بافته های الیافی را خواهند داد. تصاویری دارای بزرگنمایی بیشتری هستند نیز جهت بررسی ویژگیهای مقطعی و ارزیابی قطرهای الیاف به کارگرفته می‌شوند. یک تصویر SEM در خصوص نشاندن نانوالیاف بر روی زیر لایه منسوج در شکل ۳ نشان داده شده است.
 

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

 
تستر Gelbo Flex
جهت ارزیابی استحکام ودوام نانو الیاف تحت کرنش مکانیکی، سیستم تست Gelbo Flex بکار گرفته خواهد شد. این آزمایشها با استفاده از ساختارهای نانوالیاف بر روی زیرلایه اعمال می‌شوند. حرکت تستر Gelbo Flex شامل یک سیکل کامل متشکل از ضربات روبه جلو و عقب می‌باشند. یک سیکل ثابت فرکانس محدود می‌بایست برای کلیه تستها درنظرگرفته شود. تستر Gelbo Flex به صورت الزامی‌ متشکل از یک میله ثابت با قطر۹۰ میلیمتر و یک میله متحرک با قطر۹۰ میلیمتر می‌باشد.
آزمونهای Gelbo Flex نیز در دمای ثابت و رطوبت نسبی (F °۲ ±۷۰ و RH 2% ± ۳۵) انجام می‌شوند. اعمال تستهای نفوذ پذیری بر روی بانداژهای کامپوزیت قبل و بعد از تست Gelbo flex نیز جهت ارزیابی صدمه دیدگی لایه نانو الیاف انجام خواهند شد. ابقای کارایی فیلتراسیون با تست Gelbo flex معرف استحکام و چسبندگی لایه نانوالیاف به زیرلایه اصلی می‌باشد.

ادوات زخم بندی پیشرفته نانو الیاف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.