مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

یونهای فلزی ترکیبات آلی غشاهای محتوی پلیمر – کل مقاله

یونهای فلزی ترکیبات آلی غشاهای محتوی پلیمر – کل مقاله

یونهای فلزی ترکیبات آلی غشاهای محتوی پلیمر – کل مقاله – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه شیمی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 100000 (یکصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده شیمی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۴۴
کد مقاله
CHEM44
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
استخراج و انتقال یونهای فلزی و ترکیبات آلی کوچک با استفاده از غشاهای محتوی پلیمر (PIM ها) – کل مقاله
نام انگلیسی
Extraction and transport of metal ions and small organic compounds using polymer inclusion membranes (PIMs)
تعداد صفحه به فارسی
۱۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۵
کلمات کلیدی به فارسی
غشاهای محتوی پلیمر (PIMها), استخراج, غشاهای مایع, انتقال با واسطه حامل, انجام فرایند معدنی, بازیابی فلز
کلمات کلیدی به انگلیسی
Polymer inclusion membranes (PIMs); Extraction; Liquid membranes; Carrier-mediated transport; Mineral processing; Metal recovery
مرجع به فارسی
ژورنال علوم غشایی, کالج شیمی, دانشگاه ملبورن, استرالیا, الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Membrane Science, School of Chemistry, The University of Melbourne, Australia; Department of Chemical and Biomolecular Engineering, The University of Melbourne,  Australia; Department of Chemistry, La Trobe University,  Australia; Elsevier
کشور
استرالیا

 

یونهای فلزی ترکیبات آلی غشاهای محتوی پلیمر – کل مقاله

چکیده

پایداری غشاهای محتوی پلیمر (PIMها)  نسبت به سایر غشاهای مایع از جمله دلایل عمده تجدید علاقه در زمینه انتقال با واسطه حامل برای جداسازی و بازیابی انتخابی یونهای فلزی و نیز حل شونده‌های آلی متعدد می‌باشد. این امر در تعداد روز افزون بررسیهای PIM در مراجع در طی دو دهه اخیر منعکس شده است، با اجرای برجسته PIMها در مقایسه یا سایر انواع غشاهای مایع بویژه بر اساس طول عمر غشا، پیش‌بینی می‌شود که کاربردهای صنعتی عملی PIMها در آینده‌ای نزدیک مشاهده شود. این مقاله، خلاصه جامعی از دانش اخیر در مورد PIMها برای استخراج و انتقال یونهای فلزی و حل شوند‌های آلی کوچک مختلف را ارائه می‌دهد. مطالعات PIM گزارش شده با تاریخ بصورت منظم خلاصه شده‌اند و بر اساس نوع حامل استفاده شده یعنی بازی، اسیدی، کی‌لیت‌ساز، خنثی یا حلال پوش و ابر حلقوی و ابر مولکولی طراحی شده‌اند. این مقاله عوامل مختلفی که سرعت انتقال، انتخاب‌پذیری و پایداری PIMها کنترل می‌کنند را بررسی می‌کند. پدیده‌های انتقال مشاهده شده بوسیله محققین مختلف به خصوصیات غشا، خواص فیزیکی و شیمیایی حل شونده‌های هدف و نیز شیمی محلولهای آبی سازنده منبع و فازهای دریافت کننده، مربوط می‌شوند. نتایج حاصل از این مطالعات رابطه پیچیده بین عوامل بالا را آشکار می‌سازد. علاوه بر این، با وجود آنکه مکانیسم‌های انتقال حد واسط در PIMها مشابه غشاهای مایع تقویت شده (SLMها) به نظر می‌رسد، مکانیسم‌های نفوذ توده‌ای در PIMها که حاکم بر نفوذپذیری و انتخاب‌پذیری آنهاست، به فهم بیشتری نیاز دارند. این مقاله دو تقریب مدلی ریاضیاتی که به گستردگی در مراجع PIM استفاده می‌شوند را نیز توضیح می‌دهد. یکی از این تقریب‌ها از مجموعه‌‌ای از فرضها استفاده می‌کند که در آنها انحراف از راه حلهای تحلیلی فقط تحت شرایط حالت پایا معتبر و مجاز می باشد، دیگری انباشتگی گونه‌های هدف در غشا در طی حالت انتقال اولیه را در نظر می‌گیرد و بنابراین می‌تواند تحت شرایط حالت غیر پایا بکار برده شود. مورد اخیر، هنگامی که سنیتیک واکنش کمپلکس‌سازی حد واسط کند است، نکته اصلی است. این مورد شامل ریاضیات پیچیده‌تری است و به کاربرد تکنیکهای عددی نیاز دارد. مطالعات موجود در این مقاله، ظرفیت PIMها را برای کاربردهای مناسب مختلف در مقیاس‌ علمی نشان می‌دهد. با این وجود، بحث ارائه شده در اینجا بر نیاز به تحقیقات اساسی‌تر قبل از تعیین هر کاربرد عملی PIM ، تاکید می‌کند. این امر برای ترکیبات آلی کوچک بسیار مهم است زیرا سابقه بررسیهای علمی مربوط به استخراج و انتقال این ترکیبات محدود است. مکانیسم‌های انتقال ترکیبات آلی کوچک کمتر قابل فهم‌اند و از مکانیسم‌های مشاهده شده در انتقال یونهای فلزی، پیچیده‌تر به نظر می‌رسند.

کلمات کلیدی: غشاهای محتوی پلیمر (PIMها)، استخراج، غشاهای مایع، انتقال با واسطه حامل، انجام فرایند معدنی، بازیابی فلز

 

 

این مبحث در ۳ بخش عرضه شده و هر یک از بخش های آن در این سایت قابل دسترس می باشند

 

بخش ۱
بخش ۲
بخش ۳

 

یونهای فلزی ترکیبات آلی غشاهای محتوی پلیمر – کل مقاله

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.