مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری – پارامتری – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۰۵
کد مقاله
COM105
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
انتخاب روش توسعه سیستمی بر مبنای فعالیت – پارامتری
نام انگلیسی
Parametric-Activity Based System Development Method Selection
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
روش شناسی توسعه سیستم، فعالیت پارامتریک، SDLC، طراحی  سیستم شی گرا، کاربر، توسعه دهنده سیستمی
کلمات کلیدی به انگلیسی
System development methodology, SDLC, Parametric activity. Object –oriented system design, user, developer
مرجع به فارسی
ژورنال جهانی علوم و تکنولوژی کامپیوتر
مرجع به انگلیسی
Global Journal of Computer Science and Technology
کشور
هندوستان

 انتخاب روش توسعه سیستمی بر مبنای فعالیت پارامتری

 چکیده
در چرخه حیات توسعه نرم افزار روشهای بسیاری جهت ارزیابی و ارتقای قابلیت های نرم افزارها توسعه یافته اند. این مقاله اقدام به عرضه دو جدول ارتقاء‌ یافته می نماید که فراهم آوردنده رهنمودهای لازم برای توسعه دهنده ها و سازمانهای مربوطه در زمینه تصمیم گیری در ارتباط با روش شناسی / متدولوژی توسعه سیستم (SDM) با استفاده از روش “مقایسه SDM متعارف و شی گرا” می باشد. این مقاله با شناسایی پنج فعالیت پارامتریک جدید از SDLC و ارزیابی رفتار مشخصه منطبق با رفتار روش شناسی متعارف و شی گرا بعنوان یک تحقیق جدید بشمار می آید. به علاوه، با توجه به مباحث مرتبط با پیچیدگی، اقدامات آزمایشی، هزینه و غیره، این پنج پارامتر در ارتباط با برخی از تمایلات مرتبط با روش شناسی توسعه سیستمی مشخص گردیده اند. نتیجه مطلوب ممکن است منوط به تصمیم سازمان در خصوص تناسب نرم افزاهای ایجادی آنها بر حسب چگونگی تعریف و اجرای فرآیندهای آنها باشد.

کلمات کلیدی :‌ روش شناسی توسعه سیستم، فعالیت پارامتریک، SDLC، طراحی  سیستم شی گرا، کاربر، توسعه دهنده سیستمی

۱- مقدمه
دو فاز مهم توسعه سیستمی عبارتند از: فازهای خارجی و داخلی. توسعه خارجی در تعامل با پیاده سازی،‌ طراحی، آماده سازی راهنما یا دفترچه های آموزشی و نصب می باشد. توسعه داخلی در ارتباط با توسعه نرم افزار، عملکرد و تست آن است. انتخاب فرآیند شامل مراحل مختلفی همانند تحلیل ضروریات، مشخصه های سیستمی، تقاضا برای پیشنهاد، ارزیابی و اعتبار سنجی می باشد. معیار اصلی برای انتخاب نرم افزار منوط به رویه معیار سنجی خواهد بود که خود بعنوان یک تکنیک ارزیابی به شمار می آید که با استفاده از آن خریداران نرم افزار اقدام به مقایسه نرم افزار با دیگر نرم افزارهای موجود نموده تا بهترین نرم افزار از نظر سرعت اجرا، هزینه خرید و اطمینان پذیری را بیابند. عواملی چون عملکرد مناسب، ظرفیت، انعطاف پذیری، قابلیت استفاده،‌ امنیت، اجرا، سرویس دهی، هزینه های حداقلی همگی جزء فاکتورهای کیفیت برای SDLC به شمار می آیند [۱،۲،۳،۹].

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

 

۲- بررسی مقاله
یک متدولوژی یا روش شناسی در حقیقت به عنوان مسیری برای حل مشکلات سیستم جاری یا برای ایجاد یک ساختار برای سیستم جدید به شمار می آید. روش های بسیاری برای طراحی و توسعه سیستم ها وجود دارند که شامل چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC)، تحلیل شی‌ گرایی  و طراحی و عوامل مختلف دیگر هستند (Dennis، Wixom، Teagarden، ۲۰۰۲) [۴]. SDLC به طور شایع تحت عنوان آنالیز سیستم های ساختاری و طراحی  شناخته می شود. روش شناسی های ساختاری به فرد تحلیل گر اجازه می دهد تا آنکه اقدام به تفکیک و تجزیه سیستم های پیچیده به بخشهای قابل مدیریت کوچکتر،‌ مشخصتر و ساده تر نماید. چرخه حیات روش شناسی سیستم های ساختاری به سمت یک فرآیند مرحله به مرحله به پیش می تازد که در آن از یک فاز به فاز دیگر رجوع می شود. اولین زبانهای شی گرا در طی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به وسیله Simula و Smalltalk به وجود آمدند با این وجود،‌ این مورد به عنوان پیش بینی در ورای چندین سال متعاقبی به شمار نمی آید که روش آنالیز و طراحی شی‌گرایی (OOAD) به وجود آمد (Larman، ۲۰۰۴)[۵]. در ابتدا در سال ۱۹۸۲ طراحی شی گرا به عنوان یک موضوع مستقل نمودار شد و پس از آن در سال ۱۹۸۸ تحلیل شی گرایی به وسیله S. Shlaer و S. Mellor (1988) و S. Bailin (1988) [6] ارائه گردید. پس از آن روشهای تحلیل و طراحی شی گرایی بسیار مختلفی توسعه یافته،‌ که می توان از J. Rumbaugh (1991)، P. Coad و E. Yourdon (1991) [7] و بسیاری از افراد و گروه های دیگر اشاره کرد. روش شناسی OOAD از یک ادراک شی گرایی به جای یک ادراک عملکردی به عنوان اسلوب SSAD استفاده می نماید. یک شی در حقیقت می تواند یک شخص،‌ یک محل یا یک چیز باشد که به طور اولیه حاصل آمده از یک حوزه مشکل آفرین است و دارای سه ویژگی می باشد: چه می داند (هویت آن و صفات مشخصه)،‌ چه کسی را می شناسد ( ارتباطات با دیگر شی ها) چه چیزی را انجام می دهد( روشهای آن – مسئولیت عملکرد بر روی داده های آن) Norman (1996) [8].

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

 

۳- روش شناسی توسعه سیستم

در این مقاله رهنمودهای جدولی برای روش شناسی توسعه سیستم [۱۶]، دو جدول –C جدید (ویژگی و هزینه (اقدامات)) پیشنهاد می شود که به توسعه دهنده ها / کلاینت ها کمک می کند تا قابلیت انتخاب یک متدولوژی توسعه سیستمی مناسب را داشته باشند. روشهای مختلفی جهت توسعه یک سیستم مناسب وجود دارد. چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC )فراهم آورنده یک چارچوب همه جانبه برای مدیریت فرآیند توسعه سیستم می باشد. دیدگاه های سنتی و شی گرا از SDLC به عنوان چارچوب مدیریت پروژه استفاده می کردند. در اینجا دو دیدگاه اصلی برای  SDLC وجود دارد: دیدگاه پیشگویانه و دیدگاه تطبیقی یا انطباقی. (۱) دیدگاه پیشگویانه در نظر می گیرد که پروژه را می توان در ابتدا طراحی نمود (۲) دیدگاه تطبیقی پیچیده تر بوده و در نظر می گیرد که پروژه را نمی توان قبلا برنامه ریزی کرد. SDLC تشریح کننده روش شناسی حل مسئله می باشد که خود توضیح دهنده نرم افزار در مراحل مختلفی نظیر موارد ذیل است: مشکل شناسایی مسئله از سوی سازمان (برنامه ریزی پروژه) بررسی های تیم پروژه، درک مشکل و ضروریات راه حل (تحلیل)، راه حل و توصیف آن به تفصیل (طراحی)، سیستمی که قابلیت حل مشکلات را دارد با ایجاد و نصب (پیاده سازی) آن، کاربرد سیستم، حفظ و نگهداری و ارتقاء جهت تداوم فراهم آوردن مزیت های مد نظر(پشتیبانی) [۱،۲،۱۴،۱۵].

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

 

۴- تحلیل جدولی برای فعالیت های پارامتری دیدگاه سنتی و شی گرا
هدف از این موضوع توسعه سیستم مؤثری می باشد که در بردارنده این موضوع خواهد بود که آیا باید نسبت به پیگیری یک دیدگاه سنتی اقدام نمود یا به دنبال همان دیدگاه شی گرا بود و یا آنکه در مقابل اقدام به توسعه نرم افزار برحسب نیازها کرد. جدول C– پیشنهادی در بخش بعدی به طور خلاصه اقدام به آنالیز دو دیدگاه با توجه به فعالیتهای آنها و مراحل مرتبط به ترتیب می نماید.
الف. جداول C– پیشنهادی
در اینجا، ما پنج فعالیت پارامتری (SDLC) را پیشنهاد نموده و نسبت به بحث و مشخص نمودن لیست ویژگی های منطبق با آنها، رفتار و عملکردهای سنتی و دیدگاه شی گرایی اقدام خواهیم نمود. جدول C1 پیشنهادی اقدام به آنالیز رفتار عملکردی دیدگاه سنتی و شی گرا می نماید که در بردارنده بینش توسعه دهنده گان در زمینه ویژگیها و رفتار نرم افزاری می باشد.
ب. جدول C1 پیشنهادی برای SDLC   
دیدگاه پیشنهادی به خوبی جا افتاده است. ادوات CASE زیادی برای پشتیبانی از رویه توسعه وجود دارند. غالب پروژه های توسعه اقدام به تعیین استانداردهای خاص خود می نمایندکه منطبق با آنالیز و طراحی می باشد. مراحل متمایز سبب خواهد شد تا عملیات برنامه ریزی آسانتر گردد و قابلیت توزیع کار در بین تعدادی از اشخاص نیز فراهم شود. بررسی و تشریح یک سیستم برحسب عملکردهای آن در مقایسه با داده های آن راحت تر می باشد. روشهای ساختاری برمبنای تجزیه عملکردی می باشد که با استفاده از DFD ها بیان می گردند. دیاگرام های کلاس بسیار مشابه با ERD ها هستند که مدل سازی آنها نیز مشکل تر است. نمودارهای ارتباط موجودیت ها (ERDها) شامل اغلب اطلاعات دیاگرام های Class  می باشند.
شی گرا
سنتی / متعارف
فعالیت های پارامتریک
تعریف مشکل و حوزه آن
تولید برنامه ریزی تفصیلی
تأیید امکان پذیری پروژه
تعیین کادر پروژه
تعریف مشکل و حوزه آن
تولید برنامه ریزی تفصیلی
تأیید امکان پذیری پروژه ‌مدیریت منابع
برنامه ریزی
تعریف نوع آبجکت ها یا شی هایی که کاربران با آن کار می کنند.‌
نشان دادن آنکه موارد استفاده جهت تکمیل وظایف مورد نیاز می باشند.
جمع آوری اطلاعات جهت فراگیری حوزه مشکل
تعریف ضروریات
 ایجاد پروتوتایپ
 ایجاد جایگزین ها
بررسی توصیه ها
آنالیز
تعاریف انواع آبجکت مورد نیاز
 نشان دادن تعامل آبجکت ها
پالایش آبجکت برای پیاده سازی با یک محیط زبان خاص
جامعیت شبکه
طراحی معماری کاربردی، سیستم رابط های کاربر، میانجی ها و جامعیت بانک اطلاعات و کنترل های سیستمی
طراحی
نوشتن دستورالعملها در زبان برنامه نویسی به منظور تعریف آنکه هر یک از آبجکت ها چه کاری را انجام می دهند
ایجاد تصدیق‌ / تاییده، تست و کانورت داده ها. آموزش کاربران، مشخص نمودن مستندات و نصب سیستم
پیاده سازی
ادوات CASE به منظور کمک به تحلیل گران جهت تکمیل وظایف توسعه سیستمی طراحی شده اند.
حفظ و نگهداری، ارتقای سیستم
بازسازی و آپدیت های بروزرسانی های کوچک و گسترش قابلیت های سیستمی، پشتیبانی از کاربران
پشتیانی
                                                                                                                                                                  

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

 

۴- جدول C2 پیشنهادی
دیدگاه شی گرایی
مراحل چرخه حیات
مراحل چرخه حیات
۲۰
۲۰
ضروریات
۲۵
۱۰
طراحی
۲۰
۲۵
کد نویسی
۱۵
۲۰
پیاده سازی
۲۰
۲۵
‌پشتیبانی – تست

توسعه سیستمی فعالیت پارامتری

۴- نتیجه گیری
روشهای متعارف و OOSD به طور کامل در بسیاری از موارد متفاوت می باشند. با کمک جداول C پیشنهادی (C1,C2) ما دریافتیم که OOSD در مرحله زمان طراحی پیچیده می باشد و از نظر نگرش ساختاری ساده است. کاربران / توسعه دهندگان سیستم بر روی انتخاب روش شناسی / متدولوژی توسعه نرم افزار بر مبنای این جداول متفق القول می باشند. تحقیق کنونی به ما در زمینه  برنامه ریزی،‌ مشخص نمودن  کادر  فنی و‌ سازماندهی در مبحث  توسعه سیستم کمک می نماید  به گونه ای که   می توانیم به راحتی اقدام به برآورد سطح توسعه و ضروریات آن (منابع و‌ امورات مورد نیاز) نماییم. این تحقیق به ما در زمینه پیش بینی اقدامات و منابع ضروری و مورد نیاز توسعه کمک می نماید و علاوه بر این برای توسعه دهندگان سیستمی در زمینه مدیریت کارای توسعه نرم افزار نیز راه گشا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.