مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس

اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس

اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه پزشکی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده پزشکی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۱۶
کد مقاله
MDSN16
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس
نام انگلیسی
Impedance Cardiograph Measurement
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
کاردیوگراف، امپدانس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Impedance, Cardiograph
مرجع به فارسی
مدیس- مدیزینیست جیام‌بیاچ، انگلستان
مرجع به انگلیسی
medis. Medizinische Messtechnik GmbH
کشور
انگلستان
اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس
کاردیوگرافی امپدانس یک روش ایمن و غیر تهاجمی جهت اندازه‌گیری و سیکل قلب می‌باشد. این وسیله از امپدانس الکتریکی (مقاومت مدار جریان متناوب) جهت اندازه‌گیری تغییرات در حجم خون استفاده می‌کند. تغییرات در حجم خون بطورمستقیم در تناسب باتغییرات فشار خون می‌باشد.
سیگنال کاردیوگرافی امپدانس از طریق ۸ الکترود، ۴ الکترود بر روی گردن و ۴ الکترود بر روی قفسه سینه، همانگونه که در شکل ۱ مشخص می‌باشد مورد بهره‌برداری قرار گرفته می‌شود. منحنی‌های منتج شده از این سیستم در شکل ۲ نشان داده شده است. منحنی بالایی در حقیقت همان منحنی استاندارد و آشنای ECG است.
منحنی میانی، منحنی امپدانس (IPG) سیگنالی می‌باشد که از الکترودهای مرتبط با این روال سنجش امپدانس گرفته می‌شود. توجه داشته‌ باشید که این مورد همانند یک منحنی فشار شریانی می‌باشد چرا که این روال سنجش حجم در حقیقت در تناسب با روال سنجش فشار است. علاوه بر این، سیگنال امپدانس فراتراز یک بخش بزرگتر اندازه‌گیری می‌شود (از دریچه شاهرگی تا ناحیه شروع ائورت بطنی)، که باعث فعال شدن محاسبه حجم ضربه‌ای می‌باشد که نمی‌توان آنرا از طریق روال‌های اندازه‌گیری فشار استاندارد حاصل نمود.
منحنی نهایی درشکل ۲، منحنی ICG، برای این مبحث از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. این مورد اولین مشتق ریاضی منحنی IMP می‌باشد و بر این اساس می‌تواند نتایج بهتر و آسانتری را در مقایسه با IMP تولید نماید.
مطالعات متعددی نشان داده‌اند که منبع سیگنال اصلی در طی سیستول یا انقباض قلب تغییر حجم خون در ائورت صدری می‌باشد. منبع دیگر ویناکوا یا سیاهرگ بزرگ می‌باشد که عمدتاً در طی دیاستول یا انبساط قلبی بر روی این سیگنال تاثیر می‌گذارد. قلب بخودی خود دارای تاثیر اندکی می‌باشد، احتمالاً بواسطه عایق الکتریکی غشاء خارجی قلب.

اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس

 

نقاط مختلف ICG که با حروف الفا در شکل ۲ مشخص گردیده است، معرف بخش‌های مختلف سیکل قلب می‌باشد. نقطه B که مشخص کننده ورودی دریچه ائورت می‌باشد و نقطه X نیز مشخص کننده خروجی می‌باشد که هر دوی این نقاط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند. نقطه Y نیز معرف ناحیه خروجی دریچه ریوی و نقطه O معرف زمانی است که دریچه میترال در طی دیاستول تا نقطه حداکثر آن باز می‌گردد.
نقاط B، C و X جهت محاسبه حجم ضربه‌ای و فواصل زمانی سیستولیک بکار گرفته می‌شود. نقاط دیگر و امواج دارای مزیت‌هایی در آنالیز شکل منحنی بصری برای شناسایی برخی از بیماریهای مرتبط با کاردیولوژی می‌باشند (نظیر تنگی مجاری، نارسایی‌های دریچه‌ای و فشار وریدی مرکزی افزایش یافته بواسطه نارسایی قلبی می‌باشد).
کاربرد کاردیوگرافی امپدانس بسیار گسترده می‌باشد:
  • تشخیص کاردیولوژیکی، کنترل و نظارت
از آنجایی که کاردیوگرافی امپدانس یک تکنیک غیر تهاجمی می‌باشد و همچنین استفاده از آن نیز ساده است، کلیه پزشکان قادر به انجام آن هستند – نه تنها متخصصین قلب یا کاردیولوژیستها – بعنوان تست کنترلی برای بیماری‌های قلبی.
  • تعدیلات دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب
پارامترهای مختلف (وقفه – AV، نرخ گام حداکثر) دستگاه‌های تعدیل کننده ضربان قلب نیازمند تنظیمات منحصر بفردی می‌باشند. در حال حاضر، بسیاری از پزشکان با بهره‌گیری از روش آزمون و خطا نسبت به بهینه سازی پارامترهای مربوط بدان اقدام می‌نمایند که خود یک فرآیند وقت‌گیر بوده و معمولاً حالت بهینه کاملی نیز به دست نمی‌آید. کاردیوگرافی امپدانس تنظیمات مربوط به این سیستم را با اندازه‌گیری خروجی قلبی و بررسی تغییرات در شکل منحنی آسان می‌سازد.
  • نظارت طولانی‌ مدت در واحدهای مراقبت ویژه
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نظارت خروجی قلبی بوسیله سوند تهاجمی نه تنها گران می‌باشد بلکه از ریسک آلودگی بالایی نیز برای بیماران برخوردار است. کاردیوگرافی امپدانس را معمولاً می‌توان جایگزین سوند نمود و در حقیقت روشی بسیار اقتصادی‌تر،‌ بسیار ایمن‌تر و بسیار راحت‌تر بشمار می‌آید.
  • کنترل در طی انجام عمل جراحی و بیهوشی
  • تست فشار
  • مطالعات داروشناختی و فیزیولوژیکی
در صورتی که علاقمند به استفاده از کاردیوگرافی امپدانس می‌باشید و بدنبال یک ابزار مدرن و ارزا‌ن قیمت که دارای آخرین تکنولوژی می‌باشد هستید سیستم کاردیواسکرین ما را امتحان کنید.

اندازه‌گیری کاردیوگراف امپدانس

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.