مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۳۷
کد مقاله
ELC37
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
انرژی الکتریکی تولید شده به کمک ژنراتورهای بادی با استفاده از معادن در حال استخراج
نام انگلیسی
ELECTRIC ENERGY PRODUCED WITH THE HELP OF THE WIND GENERATORS
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
انرژی الکتریکی
کلمات کلیدی به انگلیسی
ELECTRIC  ENERGY
مرجع به فارسی
نشست انرژی منطقه‌ای WEC
مرجع به انگلیسی
WEC REGIONAL ENERGY FORUM – FOREN 2008
کشور

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

 

انرژی الکتریکی تولید شده به کمک ژنراتورهای بادی با استفاده از معادن در حال استخراج
چکیده
این مطالعه احتمال استفاده از جریانهای حاصله از اکتشافات معدنی ناحیه لونیا جهت تولید انرژی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مطالعه نسبت به محاسبه قدرت توربین باد با استفاده از سرعت جریان حاصله اقدام نموده و مزیت‌های آن را عرضه می‌دارد.
این مطالعه، بررسی‌های خود را از طریق معدن در حال اکتشاف لونیا و با توجه به گردش طبیعی هوا در تونل شماره ۸۴۰ دنبال می‌کند.
این معدن در بخش غربی حوزه ذغال سنگ پتروسانی قرار دارد که خود در منطقه‌ای با اسم مشابه‌‌ای بنام میدل کارپاتیانز قرار گرفته است.
اکتشاف این معدن بعنوان بخشی از روال تحقیقاتی و عملیاتی شرکت ذغال سنگ نشنال‌پیت، که در منطقه پتروسانی مستقر می‌باشد، در نظر گرفته شده است. مجموع محیط این معدن ۱۴۳۶۸ کیلومتر مربع را شامل شده و محیط اکتشاف زیرزمینی نیز به میزان ۴۶۶۴ کیلومتر مربع می‌باشد.
سطح متوسط دما در خلال ۱۰ سال گذشته معرف افزایش دما می‌باشد که حداکثر آن در  جولای و آگوست (۲/۱۷ درجه سانتیگراد) و حداقل آن در دسامبر و ژانویه (۱- الی ۸/۳- درجه سانتیگراد) می‌باشد. میانگین کلیه فصول در تابستان ۲/۱۶ درجه سانتیگراد، در پاییز ۰/۸ درجه سانتیگراد، در زمستان ۰/۳- درجه سانتیگراد و در بهار۰/۸ درجه سانتیگراد می‌باشد. حداکثر دما در خلال سالیان گذشته ۸/۳۸ درجه سانتیگراد و حداقل آن ۰/۲۶- درجه سانتیگراد بوده است.
افزایش میزان رسوب بارش سالیانه در کوه‌ها در مقایسه با حوزه‌های مربوطه موکد تنوع وضعیت آب و هوایی این نواحی می‌باشد. در این حوزه در طی تابستان (ژوئن ـ آگوست) دمای میانگین ۱۶- ۱۵ درجه سانتیگراد و در زمستان (دسامبر ـ ژانویه) دمای میانگین ۴- درجه سانتیگراد حاصل می‌شود. علاوه بر این در زمستان بواسطه حالت ایستایی هوای سرد در حوزه معمولا پدیده وارونگی بوجود می‌آید.
نسیم باد در ابتدا از طریق بخش اصلی محور لونیا II  و محور والیا آرسولوئی‌ شکل می‌گیرد. پس از آن هوای تازه از سطح به سمت محورها یا شافت‌های فوق جریان یافته و در نهایت به سمت تونل اصلی هوریزونت ۴۰۰ هدایت گردیده و به سمت نواحی پایینی پوت‌ارب ۱۱ و هوریزونت ۳۵۰ جریان می‌یابد.
در وهله بعد جریانهای تونل هدایتی بلوک ۶ در ناحیه هوریزونت ۳۵۰ به سمت نواحی راس بلوک ۶ حرکت نموده و در تونل شیبدار شماره ۶۵، بر روی بخش شماره ۷۰، هوریزونت ۳۵۰ و تونل هدایتی پوت‌ارب ۸۴۰۰، جریان می‌یابد و در نهایت با تهویه نواحی کاری در بخش هوریزونت ۴۰۰ از طریق عبور از تونل‌های ۷۰ و ۷۳ در دو سطح ۴۴۰/۴۰۰ به ناحیه هوریزونت ۴۴۰ رسیده و از طریق تونل شیبدار ۷۰ و ۷۲ به سطح هوریزونت ۴۶۰ می‌رسد. در اینجا هوا به تونل تهویه COTA 840 رسیده و از طریق ایستگاه هوای COTA 840 تخلیه می‌گردد.

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

 

توربین‌های بادی یکی از قدیمی‌ترین روشهای جایگزین انرژی بکار رفته شده در جهان می‌باشند. این موارد دارای روالهای توسعه‌یافته‌ای در طول زمان می‌باشند، که از آسیاب‌های بادی برای استخراج آب و آبیاری تا ژنراتورهای برقی و توربین‌های بادی امتداد می‌یابند، که برای قرنها به کمک انسان شتافته‌اند.
انرژی باد بعنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر بشمار می‌آید که بوسیله قدرت باد تولید می‌شود. در انتهای سال ۲۰۰۶ ظرفیت کلی نیروی ژنراتورهای بادی به میزان MV73904 بوده است که این میزان بیش از ۱% نیاز جهان به انرژی می‌باشد.
با وجود آنکه این منبع تشکیل دهنده حداقل انرژی الکتریکی برای اغلب کشورها می‌باشد، لازم به ذکر است که تولید انرژی باد بین سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۶ پنج برابر شده است و بر این مبنا درصد این انرژی در کشورهای مختلف حاصل آمده است. بطور مثال این درصد برای دانمارک ۲۳% ، اسپانیا ۸% و آلمان ۶% می‌باشد.
انرژی جنبشی باد را می‌توان جهت چرخاندن پرهای توربین بادی که قابلیت تولید برق را دارد بکار گرفت. برخی از توربین‌های بادی قابلیت تولید MV5 انرژی برق را دارا می‌باشند که البته باید سرعت متوالی باد در حول و حوش ۵/۵ متر در ثانیه یا ۲۰ کیلومتر در ساعت باشد. در نواحی اندکی از جهان بادهایی با سرعت‌های ثابت جریان دارند که این مقادیر را تولید می‌کنند، با این حال بادهای قدرتمندتری را می‌توان در مناطق مرتفع و اقیانوسی یافت.
توربین‌های بادی با محور ـ افقی دارای یک شافت رتور اصلی و ژنراتور الکتریسیته بر روی برجک آن می‌باشند که باید آن را به سمت باد تنظیم کرد. توربین‌های کوچک دارای پره‌های بادی ساده‌ای می‌باشند، در حالی که توربین‌های بزرگ معمولا از یک حسگر بادی همراه با یک موتور سرو استفاده می‌کنند. اغلب آنها دارای گیربکس می‌باشند که سرعت آهسته پره‌ها را جهت تولید برق تبدیل به سرعت‌های سریع‌تر می‌کند.
توربین‌های بادی دارای اصول مشابهی می‌باشند و از طریق جریان هوا عمل می‌نمایند. بر این مبنا، پره‌های توربین بحرکت درآمده و انرژی الکتریکی را تولید می‌کنند:

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

 

این مبحث در بر دارنده مضمونی از فعالیتهای همیشگی معدنی می‌باشد، چرا که گردش هوای یک معدن می‌تواند بدون مداخله انسان نقش قابل توجهی در تولید چنین تاثیری داشته باشد.
با بهره‌گیری موثر از گردش هوای معدن می‌توان نسبت به تولید مقادیر زیادی از انرژی الکتریکی اقدام نمود، حقیقتی که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های اکتشاف معادن شود.

انرژی الکتریکی تولید ژنراتورهای بادی از معادن

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.